Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]2la, 25.5.2007 20:54:
Mistä "just my two cents" -sanonta on saanut alkunsa?
[/q]

http://www.everything2.com/index.pl?node_id=49033

Origin: The phrase "Put my two cents in" originates from an older phrase "put my two bits in" which has its origin in the game of Poker. When playing poker, one starts with making a small bet before the cards are dealt.

[q]yoni-, 24.5.2007 14:15:
Tosi hienoja pilviä ja noita Mammatuksiakin:

http://thrillingwonder.blogspot.com/2007/04/mammatus-lenticular-other-extreme.html
[/q]

Päivän o_O

[q]Mark Hamilton, 26.5.2007 19:18:
irtoisko jos postais kailille muijille netissä et alaks oleen?
[/q]

Kannattaa ehdottomasti yrittää, varsinkin jos todellakin postaat kaikille netistä löytämillesi muijille (tulkitsin "kailille" typotukseksi, anteeksi jos osuin väärään). Kerro tuloksesta meille muillekin, kerrassaan mielenkiintoinen tutkimuskohde!

ps. säästän aikaasi, multa ei irronnut, sori :(

[q]Mark Hamilton, 25.5.2007 17:20:
miksi klubitus on mastonvärinen... onko se joku sotamaalaus?
[/q]

Masto pystyssä ei kannata klubbailla.

Millä mä oon tullu eilen kotiin ja monelta?*ding* Luultavimmin oon kyl kävelly mut kellonajasta en kyl uskalla mennä veikkaamaan mitään. Ilmeisesti kuitenkin siihen aikaan, et on pikkusen väsyttäny. Aamulla nimittäin heräsin sängystä kaikki vaatteet päällä. Sinällään se on kyl ihan hyvä, ennemmin mä omasta sängystä kaikki vaattet päällä herään kun jostain vieraasta sängystä ilman vaatteita.*tirsk* Takki, kengät, kaulahuivi ja hanskat löyty kivasta jonosta ovelta eteenpäin makkaria kohti. Joopa joo, on se rankkaa hommaa toi singstarin laulaminen ja voiton juhliminen. Mut minkäs teet kun tienas niitä siidereitä laulamalla, olihan ne pakko juoda pois.*hih*

[q]Mark Hamilton, 27.5.2007 21:14:
Moi..

Miksi suomalaiset sanoo moi
[/q]

http://www.kotus.fi/index.phtml?s=2192

[q]Freja, 30.5.2007 12:56:
Salamointia ilman ukkosta? Onko mahdollista? (ainakin CSI Miamissa :D)
Jos on, niin mistä moinen johtuu ja mitä se tarkoittaa?
[/q]

Voi, ainakin Wikipedian mukaan: Lightning is an atmospheric discharge of electricity, which usually, but not always, occurs during rain storms, and frequently during volcanic eruptions or dust storms.

[q]kottarainen, 27.5.2007 22:44:
Näytöstä häviää joskus punaisen sävyt kokonaan. Mistä voisi johtua ja onko tämä täysin paskana?
[/q]

Piuha huonosti kii tai poikki?

[q]kottarainen, 27.5.2007 22:50:
---
ezzy, 27.5.2007 22:46:
---
kottarainen, 27.5.2007 22:44:
Näytöstä häviää joskus punaisen sävyt kokonaan. Mistä voisi johtua ja onko tämä täysin paskana?

---

Piuha huonosti kii tai poikki?

---

Ei se ainakaan poikki ole ja ainakaan en huomannut että se olisi myöskään huonosti kiinni..Värit palaavat aina itsekseen ennalleen ilman että teen mitään. Mutta sen verran pitkään näyttö on kellertävän harmaa että käy tympäisemään.
[/q]

Vaikuttaako piuhan heiluttaminen mitenkään sillon kun värit on kadoksissa?

Mistä päin Helsinkiä löytäisi halvalla kasvien siemeniä ja sipuleja kotikasvatusta varten? Tarjoustalossa oli yllättävän hyvät (ja halvat!) valikoimat vielä äskettäinkin, mutta nyt oli kaikki loppu...

mitähän varten spurgujen pitää aina mennä kaupan eteen istumaan ja mälisemään kaikille ohikulkijoille. siis vaikka vetelisivät pelkkiä alkon eikä kaupan alkoholituotteita.

[q]Steven Hoaks, 28.5.2007 13:59:
Tietääkö kukaan mistä sais halvimmillaan muistikortteja? Kannattaako tilata jostain kauempaa vai onko esim verkkokauppa.com ihan pätevä moiseen?

Itse haen tällä kertaa 4gigasta CF korttia kameraan ja mielellään sitä hiukan nopeampaa versiota.
[/q]

eiköhän postikuluihin mene enemmän kuin säästöön vrt verkkokauppa. tollanenhan maksaa joku muutaman kympin.

[q]kottarainen, 28.5.2007 05:58:
---
ezzy, 27.5.2007 23:02:

Vaikuttaako piuhan heiluttaminen mitenkään sillon kun värit on kadoksissa?

---

Ei vaikuta. Oon kyllä aika ymmällä mikä tässä mättää.
[/q]

Jos kyseessä on ns. putkinäyttö (eli ei littana TFT), siitä on todennäköisesti hajonnut punaisen värin tykki tai sen ohjaamiseen tarvittava transistori..

[q]Steven Hoaks, 28.5.2007 14:19:
---
ezzy, 28.5.2007 14:08:
eiköhän postikuluihin mene enemmän kuin säästöön vrt verkkokauppa. tollanenhan maksaa joku muutaman kympin.

---

Kyl tollanen maksaa halvimmillaan suomessa 60-80e että ei se nyt ihan "pari" kymppiä ole
[/q]

Siksi kirjoitinkin "muutama" enkä pari. :)

[q]ninscu, 12.11.2009 00:50:
Kaverilla oli joskus lapasessa semmonen pikkunen jauhetta sisältävä pussukka, jossa käynnistyy jokin lämpöä tuottava kemiallinen reaktio, kun sen aktivoi. Mikä semmosen pussin nimi on ja mistä niitä saa?
[/q]

Edit: äyks. en lukenu taas tarkkaan. Jauheesta en nyt osaa sanoa, mut tää on parempi, uudelleenkäytettävä =)

Kyseessä on natriumasetaatin trihydraatti (ts, natriumasetaatti jossa kolme kidevettä), kutsutaan myös kuumajääksi :) Helppo tehdä myös kotona ruokasoodasta ja etikasta. hankalampi juttu on sit saada se pysymään niin puhtaana, et sen saa työnnettyä pussiin ilman, että olomuoto muuttuu
nesteestä kiteeksi (mut sit kun pussi on kiinni niin sen saa jälleen nestemäiseksi lämmittämällä vesihauteessa...

Ja ne ohjeet: 1 mol eq. ruokasoodaa (NaHCO3, 84g/mol), 1mol eq. väkiviinaetikkaa (10%, CH3COOH, 60,05 g/mol, 1,049 g/cm3). Ts, kippaa 84g ruokasoodaa ja ~572,3g 10%:sta väkiviinaetikkaa kattilaan ja keittää vettä pois siihen asti, että lautaselle kaadettaessa jäähtyneenä pärähtää kiteiksi. Edit: jäin epäilee laskutoimituksiani. Oon huono prosenttilaskuissa, paitsi kun sählään viinaksien kans.

.. Ja joos käyttää suoraa natriumasetaattia:

Tietääkö kukaan mistä sais halvimmillaan muistikortteja? Kannattaako tilata jostain kauempaa vai onko esim verkkokauppa.com ihan pätevä moiseen?

Itse haen tällä kertaa 4gigasta CF korttia kameraan ja mielellään sitä hiukan nopeampaa versiota.

[q]$, 7.6.2007 12:09:
Mul on muistaakseni 300set. Olen tykännyt kovasti. Ei ne hifiä ole mutta tarpeeksi lujaa lähtee kokonsa puolesta ja ääni on kelvollinen. Paristot kestävät myös hyvin.
[/q]

Niin no, kun tossa lueskelin arvosteluja muista vastaavista tuotteista niin kyllähän nuo ihan passeleilta vaikuttaa hintaansa nähden - ja se on tosiaan iso plussa että patterit kestää käyttöä Harmittaa vaan kun ois halunnut erilliset kajarit ja mielellään vielä puhtaamman äänentoiston myös isoilla voluumeilla (nää kuulemma leikkaa ala-ääniä ja vähän särkee jos soittaa kovalla).

[q]Mellu-, 17.7.2007 17:59:
joo muuten hyvä mut toi on joksku polskiksi tai utspekistaniks toi sivusto ainaki mulla ni muuten joo mut ei ni ei en tajuu mitä teen väärin :(
[/q]

Onko sivuston vasemmassa ylänurkassa valikkoo mistä löytyis englantia kieleks?

Tääkin voi toimia -> http://world.maporama.com/idl/maporama/default.aspx?Lang=En

[q]alphamagic, 29.5.2007 07:59:
Miks Laura Voutilainen laulaa taas iskelmää? *toktok*
[/q]

Miks se yleensä ees laulaa? :(

[q]Bio, 29.5.2007 08:01:
---
alphamagic, 29.5.2007 07:59:
Miks Laura Voutilainen laulaa taas iskelmää? *toktok*

---

Miks se yleensä ees laulaa? :(
[/q]

Totta