Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- ...
- 798
- Seuraava »
Mua on jaany vaivaa tallanen juttu: kun jengi roudaa koiriansa erı tapahtumiin esim. 13.08 kun oli alpparis porukkaa ja musiikki soi, niin eiko koirat kuule sen basson aanen paaaljon kovempana jumputuksena? Eli onko mitaan jarkea tuoda hauvaansa karsii moisiin taphatumiin? Vai onko toi sit ihan paskapuhetta?
[q]Viivi, 20.8.2006 22:09:
Ihminen kuulee 16:sta 20000 hertsiin (värähdystä sekunnissa). Koiran kuuloalue on 70:stä 100000 hertsiin. Toisin sanoen, koira ei kuule bassoa yhtä hyvin kuin ihminen, vaan on herkempi korkeille äänille.
[/q]
Ei se ole ihan noin simppeliä. Ihminen ei kuule kaikkia mainitsemasi taajuusalueen ääniä yhtä hyvin, eikä koirakaan näin varmasti tee. Lisäksi vaikka koiran kuuloaisti ei tajuaisi alle 70 Hz:n taajuuksia, niin se ei tarkoita etteikö kuuloaisti olisi kokonaisuudessaan herkempi. Lisäksi 16 Hz:n ja 70 Hz:n välissä oleva kaistale on sen verran pieni, että ei se koira niissä konemusiikkitapahtumissa ihan hirveästi siitä matalimmasta bassostakaan menetä. Voit vaikkapa kokeilla eroa itse vääntämällä mediasoittimesi eq-säädöissä alle 70 Hz:n taajuudet nollille.
[q]Lauruska, 19.8.2006 20:30:
Mutkun ei oo.
[/q]
Ehkä sä et vaan itse huomaa sitä.
Miksi Telkku.com näyttää Eurosportille lähes poikkeuksetta aina edellisen päivän ohjelman? Ei kuitenkaan aina, varsinkaan jos sieltä tulee jotain livenä.
[q]akir0, 22.8.2006 15:14:
Varmaan sen takia, että hinta vaihtelee ihan pyytäjästä/bileiden koosta/laadusta riippuen? Neuvottelukysymyshän toi muutenkin on. Toki joku perushinta olis kiva olla, mutta se vois sitten ajaa potentiaalisia kysyjiä pois.
[/q]
Mä oon viime aikoina saanut selville, että moni sellainen DJ josta mä ja monet muutkin luulis hinnan olevan todella kova, tyytyykin paljon vähempään... Eli monille vois tulla enemmänkin keikkaa jos me tyhmät "ei-yleensä-bileitä-järjestävät-tai-dj:itä-bookkaavat" - ihmiset tiedettäis vähän hintahaitaria...
[q]plink, 27.12.2007 18:27:
mitä tehdä, kun naapuri roikuttaa munaa postiluukusta? :o
[/q]
Luukku kiinni, ilman varoitusta?
9V patterista, auton akusta tai seinästä kuoritut sähköjohdot nakkiin? ... tai sähköistää lehmipaimenella luukun, tosin postinjakaja ei tykkää.
Pikaliimaa?
Jotkut tykkäävät keittää nakkeja.
Prinssi Albert ... ruosteisella naulalla?
... kyllähän noita keksii mutta pitää olla aika nopee liikkeissä että ehtii toteuttaa :)
[q]Viivi, 20.8.2006 22:09:
---
*Rafaella*, 20.8.2006 21:58:
Eiko koirat kuule sen basson aanen paaaljon kovempana jumputuksena? Eli onko mitaan jarkea tuoda hauvaansa karsii moisiin taphatumiin? Vai onko toi sit ihan paskapuhetta?
---
Ihminen kuulee 16:sta 20000 hertsiin (värähdystä sekunnissa). Koiran kuuloalue on 70:stä 100000 hertsiin. Toisin sanoen, koira ei kuule bassoa yhtä hyvin kuin ihminen, vaan on herkempi korkeille äänille.
[/q]
kuuleeko ihminen 16hz?
en ainakaan mä :D
[q]Apo, 22.8.2006 17:16:
Verottajaakin kiinnostaa.
[/q]
Ei verottajaa pitäisi kiinnostaa se jos sä julkaiset että "Jos minut palkataan, olisi hienoa että saisin 500 euroa/tunti palkkaa siitä" verottajaa kiinnostaa vasta se, oletko sä keikalla jossain ja saatko sä siitä palkkaa... Jos vaikkapa nyt Caro² hinnoitteli hinnakseen tollaiset 100 euroa, niin voinhan mä kysyä siltä että tuleeko se hyväntekeväisyyttään joka tapauksessa mun bileisiin soittaan...
Ja se voi suostua... Eikä verottajalla ole siihen mitään sanottavaa...
Jos Caro² löytää keikansa lopuksi lattialta 100 euron setelin, ei lainsäädännöllisesti irtorahalla ole palautusvelvollisuutta, joten löytäjä saa pitää, eikä mitään laitonta tapahdu...
Eli verotus ei estä hinnoittelua...
Mäkin voin laittaa tonne keltaisille sivuille, että myyn itseäni eläväksi dekoksi bileisiin 400 euroa tunti, eikä se silti verottajaa pitäis kiinnostaa jos olen bileissä. Vasta jos joku oikeesti maksaa mulle siitä.
Kuinka paljon irtorahaa voi löytää, ennen kun verottaja tai poliisi kiinnostuu?
[q]$, 22.8.2006 19:41:
Kuinka paljon irtorahaa voi löytää, ennen kun verottaja tai poliisi kiinnostuu?
[/q]
Jos löydät lompakon tai salkun jossa rahaa niin pitää viedä poliisilaitokselle.
Mutta jos löydät kadulta irtonaisen 100 euroa, niin sitä ei todellakaan tarvitse viedä poliisille, koska kukaan ei pysty todistamaan että se olisi hänen omaisuuttaan, eikä siten sitä poliisilta lunastamaan omana omaisuutenaan...
Joten siihen ymmärtääkseni sovelletaan ns. automaattisesti löytötavaralain 14 §:ää
"Omistusoikeuden siirtyminen löytäjälle
Jos omistaja ei nouda löytötavaraa kolmen kuukauden kuluessa sen toimittamisesta poliisille taikka siitä kun löytäjä on saanut luvan säilyttää löytötavaraa tai on ilmoittanut löydöstä omistajalle, löytötavaran omistusoikeus siirtyy löytäjälle, jollei jäljempänä toisin säädetä."
Lähde: finlex
Muistelisin että jossain kohtaa oli lehtijuttukin siitä, kun jonkun jannun salkku oli hajonnut ja tuuli oli kuljettanut suuren määrän seteleitä pitkin maaseutuja. Omistaja toivoi että niitä palautettaisiin hänelle, mutta laillista velvollisuutta ei ollut, koska jannulla ei ollut mitään todisteita että jokainen löydetty seteli olisi hänen.
Korjatkaa toki jos erehdyn, mutta näin olen ymmärtänyt...
[q]JussiS, 22.8.2006 19:47:
-clips-
[/q]
Jussilla on hintalaatusuhde kohdallaan... Enemmän laatua kuin hintaa... Enuf said...
Täytyy sekin sanoa, että olen todella yllättynyt siitä kuinka vähän dj:lle maksetaan. Jos ns. huippunimet laskuttavat jotain 300/keikka ja keikkoja on ehkä max 3 viikossa niin ei sillä vielä kuuhun mennä. Ei tuota voi tosissaan ammatikseen tehdä.
Voitaisiin aloittaa joku "Tip The DJ" keräys. Jokaisesta tipatusta eurosta lahjoittaja saisi yhden skenepisteen.
[q]2la, 14.2.2008 10:37:
Lähetin Britteihin kaksi cd-levyä, arvo 15e, DHL:n pakettina. Nyt vastaanottaja lähetti meiliä että ei voi ottaa pakettia vastaan, sillä siinä on joku 60 punnan lisämaksu, jota he eivät suostu maksamaan.
Mikä ihmeen lisämaksu?
[/q]
Soitappa DHL:n asiakaspalveluun, eiköhän ne siellä tiedä...
[q]Freja, 23.8.2006 12:03:
Paljonko maksaa kodinhoitaja? Jos mä haluisin et tääl kävis joku täti kerran-pari viikossa siivoomassa ja tiskaamassa ja laittaas paikat kuntoon niin menisinkö mä vararikkoon?
[/q]
Mä maksan omastani 20e/kerta ja se käy joka viikko ^__^ Tosin mä asunki susirajalla :(
[q]Freja, 23.8.2006 12:25:
---
domi, 23.8.2006 12:24:
Mulla tekee ihan kaiken :D Tai siis, lähinnä se sit soittaa jos se esim. on ikkunat pesemässä tai muuta isompaa tekemässä et onko se mulle ok :D
---
Kuulostaa luksukselta. Alampas kattelemaan tommosia täällä suunnassa.
[/q]
Usein esimerkiksi lehtien palstoilla yms. ilmoitusmestoissa näkyy ilmoituksia, joissa tarjotaan juuri siivous- ja muita kodinhoitopalveluja. Hinnat voi yleensä sopia henkilökohtaisesti ja sen, mitä palveluun sisältyy. Yksi kaverini esimerkiksi käy viikottain sellaisen vanhemman, reuman takia liikuntarajoitteisen, naisen luona siivoamassa ja hinnaksi on sovittu 20/kerta.
[q]Apo, 22.8.2006 22:40:
---klip---
[/q]
Firaabelihommien veronkierto on helppoa... Ja jos keikkaa on paljon, niin suosittelen todellakin tuollaista toiminimeä josta Caro²:kin puhui... Ei tarvitse sit rikkoa lakia.
[q]mardis, 23.8.2006 14:56:
Kyllä mulla on ainakin se asuntotarjous ollu samantien postissa molempina kertoina.
Kannattaa soitella perään jos ei huomennakaan oo vielä kuulunu.
Ehtii sit paremmin miettii asiaa ennen kuin pitää päättää.
[/q]
Joop, kärsivällisyys riitti tunnin odotteluun ja sieltähän se sitten tuliki :P
[q]kml, 23.8.2006 13:01:
Mulle tuli HOAS:lta tekstiviesti, että mulle on meilattu/postitettu asuntotarjous joka pitää vahvistaa viim. 28.8. mennessä, mutta ei oo tullu sähköpostiin mitään.. ?
Eli, onko kellään kokemuksia, että tuleeko se tarjous sit jotenki jäljessä ? :/
[/q]
Kyllä mulla on ainakin se asuntotarjous ollu samantien postissa molempina kertoina.
Kannattaa soitella perään jos ei huomennakaan oo vielä kuulunu.
Ehtii sit paremmin miettii asiaa ennen kuin pitää päättää.
[q]kml, 23.8.2006 17:53:
---
wiwi, 22.8.2006 17:08:
Mihin ja miksi ovat yhtäkkiä hävinneet erinäisten nickien vokaalit?
---
Johtuu wowin pelaajista.
[/q]
No niin just niin, ois pitäny arvata. Mulle selvis ehkä viime viikolla jollain hataralla tasolla, mikä on wow.
Sekin riitti kyllä. :D
[q]wiwi, 23.8.2006 18:58:
No niin just niin, ois pitäny arvata. Mulle selvis ehkä viime viikolla jollain hataralla tasolla, mikä on wow.
Sekin riitti kyllä. :D
[/q]
Joo, mutta se on niiden syytä oikeestikki, koska niitä on niin vitusti. Ja niillä on ikävä tapa lyhentää KAIKKI mikä koostuu kahdesta sanasta, tai yhdestä jossa on enemmän ku 4 kirjainta.
(mä oon kyllä huono ihminen puhumaan tästä, kumimuumi->kml :P)
- « Edellinen
- 1
- ...
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- ...
- 798
- Seuraava »