Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Monta riviä on tavallisessa Fazerin suklaalevyssä ?

Mikä järki siinä on kun menee hammaslääkärille esim. paikattavaksi (jolloin yleensä siis myös puudutetaan), että lopussa hammaslääkäri kysyy tyyliin "tuntuuko se hammas nyt hyvältä?" tai "tuntuuko siellä vielä jotain?" ?

Ensin on kauheella vaivalla kyselty puudutettaessa, että ei kai vaan tunne mitään ja sitten pitäisikin yhtäkkiä tuntea jotain ja osata sanoa onko nyt hyvä

Jos vesi kiehuu alipaineessa pienemmässä lämpötilassa, niin jos on tarpeeksi alipainetta ja tarpeeksi kylmää, voiko jää kiehua

[q]whispering, 29.7.2008 14:25:

Sen teipin saa maalatusta seinästä irti jättämättä jälkeäkään, tapetit se repii lähes aina irroitettaessa. Anyway mä ite liimaisin sen kyllä puuliimalla niihin vaihtokehyksiin. pari tippaa joka palan alle, silleen ettei pursua liima palojen väleistä. Sitä liimaa löytyy melkeen joka rautakaupasta ainakin. Ite käytän SikaBond puuliimaa (tosin ihan puun liimaamisessa).
[/q]

jeps.. täytyy kattoo et mitä sitä löytää tai minkä saa toimiin. kiitti vihjeestä..

[q]Steven Hoaks, 17.8.2006 21:12:
---
Jusna666, 17.8.2006 21:06:
Ootko käyny sanomassa niille asiasta?

---

No tottakai... Ne makso kulut jotka aiheutui siitä että ne laitto asian käsittelyyn käräjille. Ja mä luulin että väistin luodin. Kunnes tänään sain kirjeen että multa meni luottotiedot.
[/q]

Nii mut meinasinki et ootko käyny sanoo et sult meni luottotiedot?

[q]Steven Hoaks, 17.8.2006 21:03:
Yhdellä paskiaisella konttorirotalla oli kuukautiset ja se unohti pistää jonkun yhden paperin jakoon. Seuraamus = Vuokralainen menettää neljäks vuodeks luottotiedot?!?! Eikä mitään voida tehdä? VOI KYRPÄ VAAN SANON MINÄ!! Mä heitän sinne huomenna kranaatin
[/q]

No hei, eikö nyt fiksuinta olisi rauhoittua ja mennä huomenna paikan päälle asiallisesti keskustelemaan kyseisen henkilön kanssa, kenen kanssa asiasta alunperin sovitkin. Varmasti asia selviää, kunhan olet vain rauhallinen, asiallinen ja sitkeä. Suullinen sopimus on tietääkseni yhtä pätevä kuin kirjallinenkin. Tsemppiä!

[q]Steven Hoaks, 17.8.2006 20:50:
Kun lähdin Ranskan reissuun tein sopimuksen Kannelmäen kiinteistön kanssa että maksan vuokran heti kun palaan maanantaina. Sanoivat että asia on ok. Kun tulen takaisin minut oli haastettu käräjille. Syyte peruutettiin mutta minulta meni äsken lukemani kirjeen mukaan luottotiedot ja tästä syystä minulla tulee olemaan kohta HYVIN HYVIN paljon ongelmia... Tekis mieli mennä ton paperin kanssa niiden luokse ja syöttää se niille vitun konttorirotille *släp*

Mutta toivoisisin ehkä jotain muita neuvoja. Voiko kiinteistö tehdä asialle jotain koska vika oli kuitenkin heidän. Voinko heittää heille jonkun syytteen tapahtuneesta Jotain? Mitä vain? Tää ei saa jäädä tähän!
[/q]

On muuten harvinaisen paska homma Hyvä tietää, että noinkin voi käydä... Toivottavasti homma järjestyy

Voi olla että ollu jo aikasemmi, mutta miksi HIV ei leviä hyttysten välityksellä? En oo ainakaan koskaa kuullu moisen tapahtuneen.

[q]Steven Hoaks, 17.8.2006 21:22:

Mihin firmaan? Siis kiinteistöön? Ja sanon mitä? Sitä tässä olen kysymässäkin teiltä.
[/q]

Niin, soitat sinne kannelmäen kiinteistölle ja sanot, että te teitte tällaisen sopimuksen ja sinulta meni luottotiedot sen takia, että sitä sopimusta ei hoidettu niinkuin piti tai siinä tapahtui virhe ja voisivatko he kenties hoitaa asian siten että sinulta poistetaan tuo maksuhäiriömerkintä.
Katsot mitä ne siihen vastaa ja sitten vasta ruvetaan miettii lisää..

Milloinka keksitään tapa korjata kuulovaurioita?

[q]Peppi, 17.8.2006 21:23:
Mun käsityksen mukaan tuosta käräjäoikeuden haasteen päiväyksestä on tasan kaksi viikkoa aikaa maksaa karhuttava summa, muussa tapauksessa menee luottotiedot. Termi "luottotietojen menettäminen" tarkoittaa ilmeisesti virkamiehen (olisko varatuomari tai vastaava) puumerkkiä/leimaa paperilla, joten sen suurempi prosessi se ei ole.

Ihmetyttää, miten voit menettää luottotiedot, jos kerran kiinteistöyhtiö on vetänyt haasteen pois. Silloin, kun kiista sovitaan ja asia ei mene eteenpäin, pitäisi luottotietojen säilyä tallella. Eri asia on, ilmoittaako yhtiö asian esim. Suomen Asiakastiedolle, joka pitää rekisteriä ihmisten maksukäyttäytymisestä. Lisäksi on erotettava käsitteet "luottotietojen menettäminen" ja "maksuhäiriömerkintä", jotka ovat kaksi eri asiaa.

Em. tieto on mutu-pohjaista, koska en itse ole ollut vastaavassa tilanteessa. Mut toki ottanut asioista selvää jututtamalla suvussa olevia lakimiehiä. Toivottavasti asia kääntyy parhaiten päin.
[/q]

Kannattaa varmaan ottaa selvää ennenkun rupeaa väittämään moista. "Luottotietojen menetys" ja "maksuhäiriömerkintä" ovat saman asian kaksi eri ilmentymää. Kyseessähän on Suomen Asiakastieto Oy:n rekisteri, johon merkitään maksuhäiriöitä. Tämä on se rekisteri, josta "luottotiedot" tarkistetaan.

Käräjäoikeudessa taas haetaan yleensä vahvistusta saatavalle, jotta se voidaan viedä ulosottoon. Ulosotto on kuvaamasi kaltainen "virkamiesprosessi". Suomen Asiakastiedon rekisteriin merkintä tulee kun maksun laiminlyönti on todettu tuomioistuimen päätöksellä tai ulosottoviranomaisen toimituksella.

Lisätietoja: http://www.asiakastieto.fi/

[q]wtr, 17.8.2006 22:32:
Voi olla että ollu jo aikasemmi, mutta miksi HIV ei leviä hyttysten välityksellä? En oo ainakaan koskaa kuullu moisen tapahtuneen.
[/q]

No vaikkapa siksi, että hyttynen ei ime verta kuin kerran eläessään.

Tarkoituksena vaihtaa vanha läppäri uuteen. Ajattelin ostaa 14" näytöllä, mutta nyt ruvennut jahkailemaan että onko se liian pieni, eli rupeaako häiritsemään kun on tottunut isompaan (tällä hetkellä käytössä 15"). Vaihtoehtona on 15,4".
Onko kokemuksia? Onko tuolla tuumalla edes väliä vai tottuuko siihen? (eli onko koolla väliä? *lmao*)
(tyhmä kysymys, i know, mutta siksipä sen täällä kysynkin*nauru*)

[q]astaroth, 17.8.2006 22:40:
---
mekaanikko, 17.8.2006 22:33:
No vaikkapa siksi, että hyttynen ei ime verta kuin kerran eläessään.

---

oliko näin? jos häätää hyttysen kesken veren imemisen, niin eikö se enää yritä imeä uudemman kerran enempää? itse muistelin, että kyllä

(tällainen kaupunkilaistollo mitään tiedä)
[/q]

Eikös hyttynen kuole ku se on kerran imenyt ..

[q]Peppi, 17.8.2006 23:21:
Lisäksi ulosottoa ei kaikissa tapauksissa todellakaan käynnistetä, jos velallinen kätäjäoikeuden päätöksen jälkeen itse osoittaa valmiutensa hoitaa velan pois. Esimerkiksi http://www.oikeus.fi -sivuilta löytyy tieto, jonka mukaan ulosotto alkaa vasta siitä vaiheessa, kun käräjäoikeuden päätöstä ei vapaaehtoisesti noudateta: "Oikeudenkäynnissä tutkitaan velkojan saatavan oikeellisuus ja määrätään velallisen maksuvelvollisuudesta. Jos oikeuden tuomiota ei vapaaehtoisesti noudateta, se pannaan täytäntöön ulosotossa". Kuvaamasi vahvistus saatavalle haetaan siis vasta siinä vaiheessa, kun velallinen ei itse vapaaehtoisesti maksa velkaansa. Mikään automaatio se ei käräjäoikeuden jälkeen ole. Pitää erottaa käräjäoikeuden päätös ja ulosmittaus toisistaan, sillä ne ovat kaksi eri asiaa. Virkamiesprosessilla en tarkoittanut mainitsemaasi ulosmittausta, vaan nimenomaan käräjäoikeuden päätöstä, jolla velallisen todetaan olevan velkaa velkojalleen.
[/q]

Joo eli tarkoitin "ulosotossa olemisella" sitä, kun asia tulee ulosottoviraston käsittelyyn (eli yleensä välittömästi käräjäoikeuden vahvistuksen jälkeen - koska sitä varten se vahvistus yleensä haetaan). Sen jälkeen on vielä ulosmittaus, mikä on siis ulosottoviraston täytäntöönpanokeino, mihin harvemmin mennään. Yllä lainaamasi teksti koskee nimeomaan ulosmittaukseen siirtämistä.

[q]Foxmagon, 17.8.2006 22:11:
Milloinka keksitään tapa korjata kuulovaurioita?
[/q]

Toivottavasti - ja jopa todennäköisesti - aika pian

[q]Bio, 18.8.2006 14:21:
ps. en viitti kokeilla
[/q]

Harmi, ettei mulla oo ammetta.

[q]Steven Hoaks, 25.8.2006 12:45:
---
wiwi, 25.8.2006 12:36:
---
Viivi, 24.8.2006 22:06:
Miksi kaikki ruoka ja kahvi maistuu paremmalta metsässä?

---

Koska metsässä on aina hyvä meininki. Stressi hälvenee ja mieliala kohoaa. Ehkä siinä sivussa saa sitten vähän liikuntaakin, mikä tietenkin vaikuttaa myös.

Minä *sydän* Metsiä

---

Hemmetin hipit
[/q]

Kiitos. Multa löytyy kotoa hieno kokoelma puissakiipeilemiskuvia, ehkä profiilikuvan olisi aika lähteä vaihtoon...

I was born on the countryside.
[size=8](And here I still am.)[/size]

hehe, kiitti nopeista vastauksista

[q]domi, 18.8.2006 14:59:
---
wiwi, 18.8.2006 14:41:
---
domi, 18.8.2006 14:17:
Haluaisko joku tehä mun todennäköisyyslaskennan tehtävät?

---

Toki. Pistä vaan tänne päin.

Nimim. Lukion lyhyt matikka ja sekin päin vittua.

---

Mä olin kyl ihan tosissaan

Ei vaan, kolme vuotta omista kursseista, vähän vaikee muistella enää niitä. Nyt oottais ~50 tehtävää :D
[/q]

Ai ihanaa, matematiikka on *sydän* Ainoa oppiane, josta olen joskus saanut hylsyn. Ja muisteleminen on mun kohdalla ihan turhaa, kun en ole mitään oikein sisäistänytkään. Mutta onnea yritykseen:)

[size=7]Mä en varmasti laskenut koko lukioaikana yhteensä ~50 tehtävää.[/size]

O