Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- ...
- 798
- Seuraava »
Miks tummat on buenoja? Pitääks täs tehdä itestään tumma :)
Miks naiset aina rakastuu renttuihin? vai rakastuuko?
Miks mullekin tulee huono olo jos syön liikaa leipää?
Miks mä oon mä enkä vaiks sä?
[q]JasonR, 22.6.2006 10:45:
Miten kannattaa hopeakoru puhdistaa "millä?
[/q]
Mitä sä puhdistat? Kohteesta riippuen, parhaimman tuloksen saa liinalla, nesteellä tai sitten tahnalla.. lisäksi kannattaa kokeilla myös kiehauttamista, vesi-fairy-liuoksella..
[q]wiwi, 7.12.2009 19:35:
Onko jollain vinkkejä, kuinka onnistua ilman tarpeetonta verenvuodatusta?
[/q]
Vältä hyväntuulisia ihmisiä.
[q]domi, 14.6.2006 17:01:
Oon lähös juhannuksen jälkeen pariksi viikoksi lomalle ja ongelmaksi tulee auto. Onko ideoita mihin sen voisi laittaa tuoksi pariksi viikoksi (tjsp. halpoja pysäköintialueita), lentokentän parkkialue oli muistaakseni aika suolaisen hintainen...
[/q]
Itse on tullut käytettyä useamminkin tuota lentoaseman kaukopysäköintiä. Aina löytyy paikka, vartioitu alue, maksuton nonstop bussikuljetus terminaalille, ja imo kohtuuhinnat. (pääsee laukkujen kanssa kentälle ja saa auton säilöön)
http://www.lentoparkki.fi/
"blii blaa noutaa laitteet xx Oy:lta"
Onko oikein sanoa Oy:lta vai Oy:ltä ?
Tämmöinen asia alkoi taas vaivata:
Uuteen Ford Transit pakuun on tarjolla 2,2:n ja 2,4:n litran _uusia_ dieseleitä, joiden tiukimmin viritetyt versiot antavat seuraavia teholukemia:
2,2 TDCi: 96 kW / 3500 rpm ja 310 Nm / 1600 rpm
2,4 TDCi: 103 kW / 3500 rpm ja 375 Nm / 2000 rpm
Uusiin Ford S-Max ja Galaxy tila-autoihin taas on tarjolla mm. 2,0:n litran _uusi_ dieselkone, joka antaa seuraavat teholukemat:
2,0 TDCi: 103 kW / 4000 rpm ja 320 Nm / 1750 rpm
(Kaikki dieselit ovat turboja, mutta ihan tismalleen samanlaisista moottoreista ei ole kyse.)
En tajua mitä hiton etua tuolla isommalla iskutilavuudella nyt sitten tuon pakun moottoreissa oikein havitellaan. Kaksilitraisen tehot ovat 2,4-litraista vastaavat ja vääntöä on vähän enemmän kuin 2,2-litraisessa. Arvot sattuvat toki vähän eri kierrosluvuille, mutta en jaksa ymmärtää miten pieni moottorin optimointi käyttötarkoitusta silmälläpitäen (tila-auto tarvitsee kyllä sekin alavääntöä, eikä värinättömyys, meluttomuus, pieni kulutus tai päästöt ole nekään mitenkään ei-toivottuja asioita) voi kuohia moottorin noin. Tehohuipun laskeminen 500 rpm:ää alemmaksi ei muutenkaan liene kummoinen etu, jos huipputeho tippuu samalla selvästi.
Kysymys siis kuuluu: Miksi hitossa pitää noita 2,2:n ja 2,4:n litran moottoreita (joista tässä siis näytillä _tehokkaimmat ja vääntävimmät_ versiot) valikoimissa lainkaan, jos kerran 2,2-litraisen voisi hyvällä omallatunnolla vaihtaa tuohon 2,0-litraiseen ja numeroiden perusteella vieläpä voittaa vaihdossa? Miksi ei tuon 2,0-litraisen pohjalta voisi kehittää moottoria, joka pieksisi 2,4-litraisen väännössäkin?
[q]POSER, 1.8.2006 14:56:
Mistä lähtien kaunis suomalainen nimi Jorma on yhdistetty miehen elimeen ja mistä tämä tällainen yhteys on tullut?
[/q]
Eikös ne tuolla ameriikoissa käytä nimitystä "Johnson" tms., oiskohan siitä johdannainen *täh*
[q]Tropico, 16.6.2006 10:35:
Mulle tuli mieleen täysin mutupohjalta, koneen kesto?
Isompi pytty kestää luonnollisesti enemmän kilometrejä, työautoissa niitä tarvitaan.
Mitään perää, en tiedä :D
[/q]
No se voi periaatteessa olla yksi, mutta kyllähän nuo uudet moottorit muutenkin taitavat olla varsin kestäviä, eikä pakujen palveluaikakaan ole varmaan hirveästi pidempi kuin tavallisten perheautojen. Tosin mutua tämäkin. Voi hyvin olla, että luotettavuus ja eliniän pituus ovat sitten niitä saavutettuja etuja.
[q]Epailija, 16.6.2006 02:05:
Tämmöinen asia alkoi taas vaivata:
[/q]
Mulle tuli mieleen täysin mutupohjalta, koneen kesto?
Isompi pytty kestää luonnollisesti enemmän kilometrejä, työautoissa niitä tarvitaan.
Mitään perää, en tiedä :D
[q]mayah, 16.6.2006 13:04:
Kysymys kuuluu "Koska pitäisin lomaa?"
[/q]
Keskimäärin aina parhaat lomakelit on heinäkuun puolesta välistä elokuun puoleenväliin asti. Lisäksi silloin on poikkeuksetta lämpimimmät uintikelit.
[q]Fresia, 16.6.2006 16:00:
Miten saan poistettua mun hotmailin tilin? Kai sitä vois olla myös vaan käyttämättä, niin se poistettais, mut onko mahdollista sulkea se kokonaan? Jos niin miten...? *ding*[/q]
http://ask-leo.com/how_do_i_delete_my_hotmail_account.html
[q]bubbelgum, 14.6.2006 16:31:
Miks mulle tulee nykyään melkeen aina huono olo kun syön jotain?
[/q]
stressiä?
Miten saan poistettua mun hotmailin tilin? Kai sitä vois olla myös vaan käyttämättä, niin se poistettais, mut onko mahdollista sulkea se kokonaan? Jos niin miten...?
Onko silloin klubbari-addikti, jos kolmella näytöllä on klubbari auki, ja jokaisessa eri topikki?
Vai missä menee raja?
[q]tomppi, 16.6.2006 16:14:
---
Fresia, 16.6.2006 16:00:
Miten saan poistettua mun hotmailin tilin? Kai sitä vois olla myös vaan käyttämättä, niin se poistettais, mut onko mahdollista sulkea se kokonaan? Jos niin miten...?
---
http://ask-leo.com/how_do_i_delete_my_hotmail_account.html
[/q]
Kiitos
Vaikuttaako lahjaksi saatu raha opintotukeen? Faija oli laittanut mun säästötilille rahaa sen verran, että jos se vaikuttaa niin loppuvuonna ei sitten tuliskaan opintotukea :(
[q]ALIEN, 16.6.2006 22:24:
HAI!!
voiko veistä käyttää enää jos sen on asettanut yhdeksi (1) minuutiksi keittiön tiskialtaan viereen pöytätasolle, mikä pyyhitään rätillä puhtaaksi joka tiskauksen jälkeen eli n. 3-5 kertaa viikossa? Vai onko se veitsi jo pakteerien saastuttama ja heti tiskauksen tarpeessa?
[/q]
Jotenkin olen aistivinani tässä taustalla
olevan keskustelun :D
Minusta voi.
Mistä tulee kirjainpari ex esim. sanassa ex-poikaystävä? Latinaa..?
[q]akir0, 16.6.2006 12:03:
Tää on ihan mutuilua, mutta voisko noi toiset koneet olla vaikka täysalumiinisiä tms. elikkäs kevyempiä, jolloin saavutetaan parempi teho/painosuhde ajoneuvoon..
[/q]
No mutta eihän alumiinisten sylinterinkansien jne. pitäisi moottorien tehoissa näkyä, vaan nimenomaan painossa. Kevyt moottori on sitäpaitsi ihan yhtä tavoiteltava asia niin tila- kuin pakettiautossakin ainakin minun mielestäni. Kalliimmaksi se vain tulee.
Lisäksi ihmetyttää jenkkien jääräpäinen uskollisuus nk. perinteille, kun Dodge Viperinkin nokalla on teknisesti katsottuna aika vanhanaikainen vehje (kaksi venttiiliä sylinteriä kohden, ei muuttuvaa venttiilien ajoitusta) ja vikaa on paikattu suurilla litramäärillä. Ehkä Dodgen insinöörit eivät vain osaa.
[q]Firefox, 16.6.2006 23:19:
Mistä tulee kirjainpari ex esim. sanassa ex-poikaystävä? Latinaa..?
[/q]
http://en.wikipedia.org/wiki/Ex-
- « Edellinen
- 1
- ...
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- ...
- 798