Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]Jammailija, 22.4.2006 15:17:
Tartteeko Yhdysvaltoihin viisumia, kun sinne matkustaa?
[/q]
Ei tarvinnu ainakaan ku mä lensin San Franciscoon. Semmonen iso paha ruma musta poliisisetä vaan kysy lentokentällä että mitä mä täällä teen, miks tulin, kauan oon täällä? Tuijotti vähän aikaa silmiin ja sano et Welcome to Frisco!
Mitä tarkoittaa suolatissi?
[q]Amma, 16.7.2009 00:57:
Mitä on hernerokkasumu? Onko yleisestikin käytetty termi (, jonka oon missannu täysin)?
Sankka hernerokkasumu peitteli Helsingin keskustan
15.7.2009 22:19
Merituuli Saikkonen
Ville Seuri
Helsingin Sanomat
Sankka hernerokkasumu saapui Helsingin keskustaan iltakymmeneltä. Näkyvyys oli keskusta-alueella vain muutama sata metriä.
Myös Suomenlinnan merivartioasemalla näkyvyys oli noin kaksisataa metriä. Aseman päivystäjän mukaan navigointi oli mahdotonta ilman tutkaa.
Merivartioston mukaan onnettomuuksilta on toistaiseksi vältytty.
"Kohta sumu siirtyy idemmäksi ja näyttää se tulevan kohti Kumpulaakin. Ei tässä mitään dramatiikkaa ole", sanoi päivystävä meteorologi Paavo Korpela Ilmatieteen laitokselta.
Sumua aiheutuu, kun maalta virtaa meren päälle lämmintä ilmaa. Korpelan mukaan sumu on tällä hetkellä Helsingin rannikon päällä, mutta hivuttautuu pikkuhiljaa kohti itää. Sää selvenee viimeistään aamuksi.
Sankka sumulautta on näkynyt satelliiteissa koko päivän Viron rannikolla.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Sankka+hernerokkasumu+peitteli+Helsingin+keskustan/1135247698843
[/q]
Tännekin sit piti.
=/
Hernerokkasumu on iät ajat ollut suomen kielessä. Merkitsee tosi sankkaa sumua. Sumua, joka sakeudellaan muistuttaa hernerokkaa.
TJEU: http://urbaanisanakirja.com/word/hernerokkasumu/
Sit vaik googleta sana "hernerokkasumu" ja katso mitä löytyy.
Miks ruumiinavauksessa punnitaan aivot, keuhkot, sydän jne?
[q]Claquesous, 16.7.2009 01:17:
...Hernerokkasumu on iät ajat ollut suomen kielessä...
[/q]
Oge. Uskotaan. Olin siis vaan yleissivistymätön moukka (jälleen kerran).
Kiitti.
Miksi väsymys iskee aina juuri sillä hetkellä, kun ehtii töihin. Aivan sama kuinka monta tuntia aikaisemmin on herännyt ja miten pirteä on ollut ennen töitä, mutta töissä iskee aina väsy.
[q]Juhgu, 24.4.2006 03:51:
Ruokatarvikkeissa ilmoitetaan niiden energiapitoisuus (esim. kilokaloria/100g). Miten se oikein mitataan?
[/q]
Mun käsittääkseni se saadaan laskennallisesti siitä, kuinka paljon proteiinia, hiilihydraattia ja rasvaa ruoassa on. Näiden osuudet taas saadaan erinäisillä laboratoriokokeilla poistamalla ruoasta ainesosa kerrallaan. Muistaakseni eka poistetaan vesi haihduttamalla, sitten rasva liottamalla, sitten hiilihydraatit polttamalla tjsp. Joka välivaiheen jälkeen katsotaan, kuinka paljon massa on keventynyt, ja tästä päätellään kunkin ainesosan määrä.
Joku korjannee jos muistin ihan väärin.
Mitä tarkoittaa suolatissi?
[q]Amokk, 24.4.2006 14:27:
Mä ihmettelin just ihan samaa. Joku viisaampi selitti että niistä lasketaan rasvan, hiilihydraattien jne. määrä, ja niiden perusteella selvitetään energiamäärä (tottakai), mutta miten se sokerinkin kaloripitoisuus on määritelty?
[/q]
Hiilareiden, proteiinin ja rasvan energiamäärää on varmaan aika vaikea mitata suoraan, joten mä luulen, että noi arvot on saatu ruumiissa tapahtuvien kemiallisten reaktioiden pohjalta. Toisin sanoen, lasketaan kemian ja fyssan periaatteiden pohjalta, kuinka paljon energiaa vapautuu niissä kemiallisissa reaktiossa, joilla keho pilkkoo em. ainesosat.
[q]Amma, 27.4.2006 08:01:
Ainakin säätiedotuksissa puhutaan usein rannikolla tapahtuvista säämuutoksista.
Onko jossain määritelty, kuinka laajaa kaistaletta rannasta sisämaahan päin rannikko käsittää? Paljonko luku mahtaa olla?
[/q]
If you can't see it it doesn't exist?
[q]¦), 27.4.2006 12:13:
Jos pahvi-kahvimuki on täynnä vettä, voiko siihen pohjaan polttaa sytkärillä reiän?
Kyselin duunissa...vastauksia tuli paljon molempia...
itse oon kallistunut siihen että voi, MUTTA vain sillon kun pitää sitä tulta alhaalla niin kauan kunnes vesi haihtuu pois...
eli käytännössä sillon ei voi kun vesi on mukissa...
onko näin?
[/q]
Kokeile!?
Onko kilvetön kilpikonna koditon vai alasti
"retorinen"
[q]sapeli, 27.4.2006 14:03:
---
inneah, 27.4.2006 13:48:
Miks esim. Amerikassa ulko-ovet aukee sisäänpäin?
Ja meillä ulospäin?
---
Siihen saattaa jotenkin liittyä se, että siellä ei ole sisäovia - ja jos itse on kotona ja avaa ovea, on se mukavampi avata sisäänpäin kuin kurotella ulospäin. Ihan vain arvailua.
[/q]
Joo, amerikkalaiset on niin mukavuudenhaluisia, et mitä helpommalla pääsee niin sitä parempi. Eli kun ovi aukee sisäänpäin, ei tarvi tehdä niin paljon työtä kuin avais sen ulospäin :) Tää on kans mun omaa arvailua..
Ja meillä ulospäin?
[q]inneah, 27.4.2006 13:48:
Ja meillä ulospäin?
[/q]
Siihen saattaa jotenkin liittyä se, että siellä ei ole sisäovia - ja jos itse on kotona ja avaa ovea, on se mukavampi avata sisäänpäin kuin kurotella ulospäin. Ihan vain arvailua.
[q]¦), 27.4.2006 12:13:
Jos pahvi-kahvimuki on täynnä vettä, voiko siihen pohjaan polttaa sytkärillä reiän?
[/q]
Muistan, että Sudenpentujen Käsikirjassa (tjsp) neuvottiin tekemään A4 paperista kattila jossa saattoi keittää vettä nuotion päällä.
- Garo
Jos on nukkumassa ja herää puhelimen soittoon, niin minkä takia aina pitää sanoa "et herättäny, en nukkunu" kun kysytään? Vaikka äänestä sen kuulee ihan varmasti ja muutenkin, niin silti pitää sanoa et ei. Ollaan tätä pohdittu kavereiden kanssa monesti ja silti niidenkin kanssa tapahtuu samanlailla..?*tirsk*
[q]¦), 27.4.2006 12:15:
Onko kilvetön kilpikonna koditon vai alasti
[/q]
kuollut :'(
[q]MiMoSa, 27.4.2006 14:10:
Jos on nukkumassa ja herää puhelimen soittoon, niin minkä takia aina pitää sanoa "et herättäny, en nukkunu" kun kysytään? Vaikka äänestä sen kuulee ihan varmasti ja muutenkin, niin silti pitää sanoa et ei. Ollaan tätä pohdittu kavereiden kanssa monesti ja silti niidenkin kanssa tapahtuu samanlailla..?*tirsk*
[/q]
En osaa sanoa muista, mutta musta ainakin tuntuu että tolla valkosella valheella yritetään vähentää sitä soittajan "häpeää" kun se sattuu soittamaan aamulla klo 7:03. Samaa helposti vakuuttelee kun joku soittaa pahaan aikaan "joo et häirinny, ei täs mitään kummallista... oota hei voinko soittaa sulle kohta..".
[q]Amokk, 27.4.2006 16:11:
---
andi--, 27.4.2006 14:56:
En osaa sanoa muista, mutta musta ainakin tuntuu että tolla valkosella valheella yritetään vähentää sitä soittajan "häpeää" kun se sattuu soittamaan aamulla klo 7:03. Samaa helposti vakuuttelee kun joku soittaa pahaan aikaan "joo et häirinny, ei täs mitään kummallista... oota hei voinko soittaa sulle kohta..".
---
Mun mielestäni se on juuri päinvastoin: häpeän sitä että NUKUIN sellaiseen aikaan päivästä, muut ihmiset ovat olleet työn touhussa jo kauan. :D Sitten mutisen puolitajuttomana luuriin enkä muista keskustelusta myöhemmin mitään.
[/q]
Joo, ainaki päikkäreiltä herätessä se kyl on ehkä enemmän tolleen.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- ...
- 798
- Seuraava »