puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

[q]William-78:
---
alien:
äh!

---

Ei hätä ole tämän näköinen....lisää löytyy täältä:
http://www.luciatovar.com

se joka keksii oikat members puolelle, jotta kaikki kuvat saa näkyviin, saa kaljan!
[/q]

*runqrunq*

ihan vaan duunissa tylsistymisen vuoksi voin kertoa oman treeni-ohjelman:

- Kaksi kertaa salilla vkossa: aerobista joka kerralla vähintään puoli tuntia alkuun. Toisena päivänä jalat ja toisena torso. Kevyillä painoilla ja tosi rajoittuneesti, koska selkää ei vieläkään saa rasittaa vitun vertaa liikaa. Esim. kyykkyä ei voi tehdä, kuin tangolla *oujee*
Salin päätteeksi luonnollisesti aina venyttely. Ja himassa myöhemmin toinen venyttely (jos muistaa/ehtii)

- Aamulenkki niin usein, kuin vain ehdin.

- Nussin lujaa ja useasti aina, kun nainen sen nautinnon mulle suo *sydän*

Vituttaa kyllä aika suunnattomasti, kun ei saa näin kesäksi kunnon treeniä päälle ton selän takia, mut semmoista se on se urheilijan elämä - tekevälle sattuu. Ja sit, kun taas saan selän kuntoon niin alkaa ihanat lajit kickboxing ja bjj

edit:

[q]Oliwer:
Kesä on mitä parasta aikaa ulkoilla (jos satais vähemmän *vink*) , joten mä
olen ottanut ton rankan puntin vastapainoksi aerobisen ulkoliikunnan.
Hapenottokyvyn ja kunnonhan siinä pitäis ainakin parantua, ja mikä parasta, saa olla ulkona! Hikisellä salilla tulee kuitenkin touhuttuu niin paljon.
Meikälle on sopinu parhaiten reipas kävely, musaa kuunnellen tottakai,
mutta muitakin lajeja ois varmasti: pyöräilyy, uintii, rullaluisteluu jne. jne.
Mites te muut liikutte salin ja puntin lisäks?
[/q]

pitäis tosiaan ottaa tavaksi tuo ulkoliikunta muotokin, itse olen kuitenki jumahtanut salille treenaamaan + BodyPumpailee, mutta jotenkin tuntuu että varsinkin kun kesä on ollut just tätä sadetta niin ei ole mieli tehnyt lähteä hölkkäilemään yms. mutta ehkä tässä intoutuu vielä syksyä kohti uudelleen lämmittämään tuota pyöräily harrastusta*joo*

[q]Hyzenthlay:
---
Elvi:
Nyt on pidettävä treenaamisesta paussia kun on kipeä.... Nice... just kun pääsi vauhtiin ja prkl! *täh**muhaha**juonittel**lohduttel*

---

Sama juttu saa oikein puhua järkeä itselleen koko ajan kun on jatkuvasti lähdössä puolikuntoisena salille asiaa ei yhtään paranna se, että mulla on kuukausikortti jota ”pitäis” käyttää...
[/q]

Ja juuri kipeänä treenaamiinen ei kannata. Kun itse viimesyksynä aloin punttia vääntämään niin tuolloin aloittelijan innostuksesta johtuen pääsin opeasti ylikuntoon, varsinkin kun meni vielä puoliksi flunssasena salille. Tuloksena oli jatkuva väsymys, uni häiriöt, flunssa ym. vittumaista. Hyzentlay tämän varmasti tietää kuten moni muukin enemmän reenannut mutta lepo on kehittymiselle paljon tärkeämpää kuin uskoisi. Kehittyminenhän perustuu pyhään kolminaisuuteen: Treeni-lepo-ravinto.

[q]W78:Ei kais....mites alienin treenit sujuu? Väännätkö viellä punttia, vai ootko ruvennu pelkästään mätkimään porukkaa?
[/q]

ei treeni kulje ei... salilla menee pelkäks aerobiseks alkulämmittelyks ja kevyillä punteilla treenaamiseks - millä ei ole rasittavaa vaikutusta kipeään selkään. Ja sit ison jumppapallon päällä löhöilyks, että selkä venyy piuviu Lenkkeily onnistuu aina silloin tällöin kuitenkin

Mut onneks on oma kulta, joka auttaa muistamaan, ettei se ”kunnossa pysyminen” ole niin tärkeää, kuin pari vuotta sitten vielä kuvitteli. Vois suoraan sanoa, et on vähän enemmän sinut itsensä kanssa, kun ei ota sitä treeniä niin vakavasti, vaikka onhan se silti vitun siistiä päästä ihan kunnolla vääntää ja kääntää! Mut onhan tässä aikaa viellä pyöriä, kunhan nyt ekaks hoitaa selän kuntoon yms...

[q]W78:
Oli muuten pakko lisätä tänne mielenkiintoinen artikkeli:

http://www.bk-sportsmag.fi/uimg/pdf/20031/22-25_koffein.pdf

Oma päivä annostukseni on kuitenkin suhteellisen alhainen: 400mg.

[/q]

Ite vetelen jo ennen reeniä n. 300 mg. tosin muuten kyllä päivisin ei tule yleensä pahemmin käytettyä ku´n tuo pukkaa hikeä päälle vielä entistä enemmän. Vielä kun tohon lisää tauriinin vaikutukset niin tuloksena on märkä rätti.

[q]W78:
Muistakaa myös, jos siis haluatte puhtaasti, roinaamatta massaa, niin tutkimuksissa on osoitettu että elimistön oman kasvuhormonituotannon määrää saatiin lisättyä 20%:lla ottamalla arginiinia, lysiiniä, sekä glutamiinia jokaista 3g päivittäin.

Itse olen testannut, ja toimii..... lisäksi viellä 5g kreatiinia, ja joku laadukas massanlisäys juoma, niin voila! (ja sikana safkaa!) jota nyt voi vedellä ihan rauhassa myös palautukseen.....*nauru*
[/q]

Alkaa mennä sen verta hifistelyksi ettei tavallisen punttaajan kannata välttämättä kokeilla. Usein vaan petytään kun ei kuukaudessa sitten kasvakaan prkl:een paljon vaikka on vetänyt testoboostereita ja nostattanut kasvuhormoonitasoaan.

[q]Ozie:
Rupee kans helposti heittää päästä jos on jääny ruokailut vähiin.
[/q]

Tai jos on vedellyt hirman enemmän piristeitä ennen reeniä.

No mulla noi kilot nyt on vielä alle sata niin sen takia ajattelin *blush*. Eli joo, tota en ottanutkaan huomioon. =)

[q]Uhuu:
Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, niin oikea hengitystekniikka tosiaan auttaa aikas paljonkin tähän vaivaan.
Itse aina kummastelin rankan jalkatreenin jälkeen, että miksi on niin älyttömän oksettava ja heikko olo. Sitten yksi vanha treenipeto kehotti kiinnittämään huomiota nimenomaan siihen, että muistaa hengittää kunnolla liikkeen aikana. Tuo todellakin helpotti oloa kummasti, vaikka joutuikin muutaman treenin ajan hivenen hölläämään painoissa, jotta oppi hengitystekniikan. Sit taas täysillä ja tuloksetkin parani.
Tosin vieläkin kunnon jalkatreenin jälkeen olo on hutera.. niinhän sen pitää ollakin... sitä vaan ihmettelen, että aina seuraavana aamuna heti herätessä kuvottaa oikein kunnolla... aamupahoinvointia heh... =)

-hengitysvalmentajauhuu
[/q]

joo, ei kannata unohtaa hengittää ettei vaan kuole ja laske allensa :D

[q]Oliwer:
yllä mulle kans tuli huimauksesta ekana mieleen tuo hengitys. Joskus olen ittellänikin huomannu, että kun keskittyy intensiivisesti jonku liikkeen tekemiseen ja liike on vaik uusi ja liikeradat yms. hakusessa, saattaa hengitys unohtua..
Tietysti huimaukset kandeis mun mielestä ottaa vakavuudellakin, saattaa kroppa kertoa, että kaikki ei ole ihan kohdillaan :
verenpaineet, verensokerit, syömiset yms.
Kyykky on esimerkki liikkeestä, jossa vammariski on suuri ja oikea suoritustapa oleelisen tärkeä. Esimerkiksi : aina vyö, tanko ei sais painaa niskaa yms.
[/q]

Ei tuota vyötä nyt tarvii aina kyykyssä käyttää. Pienillä painoilla ilman vyötä (vahvistuu keskivartalo) ja suuremmat sitten vyön kanssa. rajaksi voisi vetään suunnilleen +10 toistoa ilman vyötä.

On se saatana. Tässä kun himassa "keräilee agrea" kuuntelemalla hieman rankempaa musiikkia niin kaikki fiilikset sitten pilaantuu ku salil o jotain kiss fm musaa. Ja joo mp3-soitin ois ihan hyvä mutta eipä viitti sellaseen sijoittaa kuitenkaan.

[q]W:
---
olliS:
---
Hotblood:
Nää jutut on kyl kuultu aika monesti... tietenkään en voi väittää varmaks kun en luonnetta tunne tarkemmin mut... Lopettaminen on vaikeeta tässäkin asiassa

---
Myös sun suusta ;))

---

Mä oonkin ihan koukussa treenaamiseen, siksi vaihdoin puntin vain aerobiseen, en missään nimessä lopeta treenaamista....jumankekka kun on menny paikat kireäksi, kun tein esim tänäänkin 1t 50min pelkkää aerobista plus vatsat ja kyljet!
[/q]

tuttu tunne, mut hajottakaapa selkänne niin vaihtuu ääni kellossa! :D

[q]Elwira:
Tämän päivän treeni *sydän* ja sit huomenna syvävenyttely illalla ja aamulla perfect body treenausta Salitreeni ylihuomenna ja sit päivä taukoa. Kivaa urheilla dokaamisen sijasta
[/q]

Tota venyttelyä ois hyvä harrastaa täälläkin mutta aina se unohtuu.. Mutta millasta on tuo perfect body-reeni?

Päästin itteni kuihtumaan*hmph* En oo käyny 2 kuukauteen salilla ja arvatkaas vituttaako nyt*joo*Nyt pitis jollain saaha itteensä niskast kii ja alkaa taas reenaa. TYÖLÄSTÄ sanon minä*yessir*

hmmm. täällä on alkanu kunnon syystreenit pienen lushmuilun jälkeen. 5 kertaa viikossa 1-1.5h maastopyöräilyä (20-25km) ja sen lisäks pienenä verryttelynä meiltä stadiin ja takaisin tms. (10-15km) joten pari tunnin fillarilenkki. myöhemmin tälläviikolla olis tarkoitus nostaa treenimäärät kahteen ja rullailla (sään salliessa) tai juosta 1-2h.

sapuskapuolella proteiinin määrä nostettu huolella ja hiilarit myös (mut ei samassa suhteessa). kerran viikossa täys 2 tunnin hieronta ja fiilis mitä mahtavin. enpä oo pitkiin aikoihin nukkunu näin paljon ja kunnolla.

...tosin ehkä tän kaiken taustalla on se et ens vuonna pitäis mennä SM:n skabailee MTB:tä, kun tää vuosi meni ihan harakoille. massaa en hae enkä ole ikinä hakenu, tosin paino on kyl jotenkin omituisesti ollu kokoajan nousujohteista. silloin, kun oli aina kipeänä noin 50kg -> 59kg ja käytännössä vielä varaa olis nostaa 3-4kg.

Geenit. W ne on ne geenit. Joillain on hyvät ja joillain ei... :D

mm. brasseissa ne polttelee kovien treeniipäivien jälkeen paukut, et lihakset relaksoituvat paremmin... aivot pehmenee, mut liha kasvaa :D

Prkl ku sitä kehittyy vaan niin hitaasti. Kohta vuosi reeniä takana ja edelleen tuntuu olevan yhtä pieni kuin alottaessa, maha ja perse on kyllä kasvanut. Noh, on tää silti kivaa mutta olishan se kiva et ne tulokset näkyiskin jossain.

[q]W:
---
ALIEN:
eihän munan mittaamisessakaan mitään pahaa ole :D

---

26½ cm (*nauru*)
[/q]

aika saatanan paksu kulli sulla!!

O