valittavat naapurit

Back to yleinen keskustelu O

Kerrostaloissa on sellainen ongelma, että välttämättä ei tiedä mistä se meteli tulee. Saattaa kuulostaa siltä että se kuuluu tietyn seinän, katon tai lattian takaa mutta se voikin tulla jostain muualta. Tämä voi olla syynä siihen että joku mummo valittaa vaikka musiikki olisi ollut erittäin hiljaisella.

Yhteen aikaan heräsin joka vitun sunnuntaiaamu (kivaa kun on tullut bileistä aamuviideltä!) raahaaviin ääniin ja kolinaan, luullen että se tulee yläkerrasta. Sittemmin selvisikin, kun kävin kurkkaamassa ikkunasta että somalit (tms.) pitivät alakerran kerhohuoneessa jotain, ööh, mahdollisesti lasten pyhäkoulua tai muuta vastaavaa ja siirtelivät pöytiä ja tuoleja sitä varten.

Quote by Taedium

No nyt meillä meni pieleen meidän ymmärrys. Emmä osaa näköjään taaskaan kirjoittaa niin, että saan ulosantini selkeäksi.

Siis jos tiedetään faktatietona, että tämä kaveri ei ole henkisesti tasapainoinen. Tämä kaveri pitää nuppinsa kurissa lääkkeillä ja nyt viimeiseen pariin vuoteen ei olekkaan koittanut syödä kenenkään maksaa. Eli hyvältä näyttää. Laitetaan hänet siis kerrostaloon.

Siis minä en ymmärrä sitä pakollista tieten tahtoen veren kaivuuta nenästä. Jos kehitetään joku pehmeä lasku todellisuuteen tms. niin homma voisi toimia. Nyt kun semmonen, joka on jopa väkivaltainen, katsotaan, että nyt toimii tolla nuppi ja tyrkätään suoraan johonkin kerrostaloyksiöön. Oho, sekos taas. Kumma juttu.

No mutta suomalaiset onneksi ovat niin lammaskansaa, että mieluummin katsovat, että kyllä kaikki saa tulla mihin vain asumaan, ei sillä mitään. Jos häiritsee, niin muutan pois. Oikea periaate, mutta silti: Onko mielekästä laittaa mielenhäiriöistä kärsivää henkilöä hullujenhuoneelta lapsiperheiden keskelle ja toivoa, että kun hän kerran näyttää terveeltä, niin pakko olla terve?

Sitä minun koko pointti ajaa takaa, että jos meillä on vaikkapa Hannibal Lecter, joka on viimeisen viisi vuotta ollut oikein mallikelpoinen ja osoittanut jopa katumusta teoistaan. Ja hänet sitten suoraan suljetulta osastolta laitetaan sinun naapuriin asumaan, kun hänet laitetaan avohoitoon. Sinulle ei edes kerrota, että Hannibal asuu naapurissasi. Ja oho, joku aamu Jere ei tulekkaan koulusta kotiin. Ääriesimerkki, mutta minä en ymmärrä, kuinka voidaan luottaa avohoitopotilaan psyykkeeseen niin sokeasti vain siksi, että lääkäri keksii, että rahapulan takia tämä potilas pitää saada jonnekkin. Laitetaan se vaikkapa avohoitoon.

Muutoin olen täysin asuntovalintoja vastaan. Esmes olen antanut itselleni kertoa, että näistä "juoppokylistä" on enemmän haittaa asukkaille, kuin hyötyä. Normaali ympäristö auttaa palautumaan normaaliksi. Siksipä ei pitäisi sulkea mihinkään juoppoyhteisöön juoppojakaan. Mutta jos meillä on potentiaalisesti ympäristölleen haitallinen, jopa vaarallinen tekijä, niin sen paikka ei vain yksinkertaisesti ole lapsiperheiden keskellä.

Meillä ei ole mitään järkevää ratkaisua avohoitopotilaille. Normaali kerrostalo on huono muiden asukkaiden kannalta. Juoppokylät eivät varmasti paranna. Sairaalaan ovat liian terveitä. Joku vastaava sijaiskoti tms. mitä huumenuorien hoidoissa käytetään on järkyttävän kallis, eikä hirveän mielekästä ole 48-vuotiasta kirvesmiestä laittaa maanisdepressiivisenä mihinkään sijaiskotiin. Kun on toi syöttötuoliaikakin reilusti takana.

Minulla ei ole ratkaisua, mutta minä en myöskään halua enempää ongelmia.


Olet aika oikeassa mun mielestä joo. Mua ärsytti että äiti työnnettiin hoidosta pois kun ei ollut tilaa ja joduduin ite katteleen sitten äitini perään ettei sekoile kun tämmönen kausi pamahti päälle. Se on aika stressaavaa. Nykyajan lääkärit on muutenkin todella pebasta. Myöntelee sairaslomia ja ei osaa edes sairauksia ihmisillä katella. Vääriä lääkkeitäkin jakelee. Olet kyl joo oikeassa. Kuhan vähän kiusasin... no ei kai :D Vakava asiahan tämä.

siihen alkuperäiseen juttuun melusta ...

jos asuu kerrostalossa kannattaa skobet laittaa muualle kuin lattialle. tärinä lisää alakertaan kuuluvaa meteliä, myös hiljaisella volumella. ei myöskään kannata pitää niitä ihan seinässä kiinni.

ja naapureiden vali-vali loppu kun ostin omakotitalon:D

.... vidu en ikinä muuta pois

peace

Quote by cterror

siihen alkuperäiseen juttuun melusta ...

jos asuu kerrostalossa kannattaa skobet laittaa muualle kuin lattialle. tärinä lisää alakertaan kuuluvaa meteliä, myös hiljaisella volumella. ei myöskään kannata pitää niitä ihan seinässä kiinni.

ja naapureiden vali-vali loppu kun ostin omakotitalon:D

.... vidu en ikinä muuta pois

peace


Aivan... Vidu kun ite haluaisin omakotitalon ja perunamaan... Heh! Omakotitalo riittäisi. Saisi musaa paukuttaa niin paljon kun sielu sietää. :D

Quote by cterror

...ja naapureiden vali-vali loppu kun ostin omakotitalon:D


HOOH! Toi ei kaikilta onnistu :( eivätkä kaikki edes halua asua omakotitalossa (ihme). Omakotitalossa asuminen kaupungin keskustassa onnistuu kunnolla vain Reykjavikissa :rolleyes:

Itse asun kerrostalossa. Onneksi omat naapurit eivät ole valittaneet ainakaan lappusilla tai muutenkaan mitään palautetta en ole saanut. *kop kop* (koputtaa puuta). Joskus pihalla tupakalla käyneille vieraille oli joku sanonut tyyliin "tiesittehän, että kello tulee kohta 23:00?" Kyllähän järkeä saa käyttää myöös siinä kotibilehtelemisessä -> Jengi ajoissa pihalle, eikä ainakaan liian aikaisin takas...

Omassa taloyhtiössä on käsittääkseni sellainen tapa, että häiriötapauksessa pitää kutsua poliisi paikalle, jotta saa ihan virallisen valituksen liikkeelle. Isännöitsijä on varmaan kyllästynyt kaikenlaiseen 'turhaan' kitinään ;) ja kokenut menetelmän toimivaksi.

Asun Kerrostalossa ja pistin kyttäjiä varten Pussyn flaikusta saadun tarran jossa lukee: PAINU VITTUU!!

Quote by Wayne G

Asun Kerrostalossa ja pistin kyttäjiä varten Pussyn flaikusta saadun tarran jossa lukee: PAINU VITTUU!!

v*ttu asiaa! asiaa, asiaa! kuka on kingi? RANE, oikein!

Joo-o... Rane on kingi!:001:

Ja naapurit on alkanu kattoo mua entistäkin pidempään...:eek:
:001:

Kirjoitin tuossa aikaisemmin todella kovaan ääneen riitelevistä naapureista ja nyt ihan parin viikon sisällä ovat riidat alkaneet karata käsistä. Viimeksi seinänaapurissa alkoi teinityttönen kiljua "älä lyö mua!!!" ja samaan syssyyn ovat lisääntyneet ovien paiskomiset, tavaroiden heittämiset yms. Ja kun huutaminen/kiristäminen/kiljuminen/uhkaaminen ovat vähentyneet, alkaa kovaääninen musiikinsoitto; nrj-hittejä täysillä volyymeillä. En ole vieläkään jaksanut asiasta valitella, koska ei se nyt ole periaatteessa haitannut mua. Jotkin ystäväni ovat olleet sitä mieltä, että pitäisi jo poliisia soitella paikalle, koska siellä epäilemettä saatetaan käyttää väkivaltaakin, mutta... en tahtoisi olla mikään kyttääjä ja ajattelen, että eiköhän he itse osaa hakea apua... mutta missä kulkee raja? No, parin viikon kuluessa saan tänne pianon, joten voin sitä soitella huoletta milloin vain, koska onhan minulla siihen oikeus :003:

Quote by Wayne G

Asun Kerrostalossa ja pistin kyttäjiä varten Pussyn flaikusta saadun tarran jossa lukee: PAINU VITTUU!!


Toi tarra on mun auton perässä ;)

Quote by Tapi T

Espoo. Omakotitalo. Voi metelöidä niin paljon ku perse kestää.
:D


Kuin myös; ja mun perse kestää!

Quote by Taedium

Sängyn kulma hakkaa tasaisesti puoli tuntia ja vartin kuluttua sen alkamisesta se äijä alkaa huutamaan ku hinaaja, että "Hoo, hoo!" Kuulosti joltain laivan sumutorvelta.


Tuttuni asui vaihdossa ollessaan opiskelija-asunnossa jossain
aika heppoisessa kerrostalossa. Muutamaa kerrosta ylempänä
asui tyttö joka oli kuuro vaan ei mykkä, samoin kuin hänen
poikaystävänsä. Vierailujensa jälkeen tämä poikaystävä sitten
lähti "kukaan-ei-tiedä-mitään"-hymy kasvoillaan tietmättä että
KOKO TALO kuuli mekastuksen. Asiaan liittyi ilmeisesti
vielä se, että kumpikaan ei tarkkaan tiedostanut tai ainakaan
välittänyt miltä se kurkusta tuleva ulvonta kuulostaa.

-kb

Quote by Elwira

Nykyajan lääkärit on muutenkin todella pebasta.
Muuta Irlantiin pariksi vuodeksi. Esmes hammaslääkäreistä vain murto-osalla on lääkärintutkinto. Ja jos haluaa jotain muuta kuin amalgaamipaikan reikäänsä, niin erikoislääkärille passittavat. Tai siis saa paikaksi jotain muutakin kuin amalgaamia, se vain maksaa ylimääräistä. Mutta kaikki muut, jopa sen hammasrivistön mallin ottamista ei osaa monikaan hammaslääkäri. Miten vaikeaa on ottaa kipsimuotti hampaista? Varsinkin jos on "lääkäri".

Huh, ja kun menee normaalille lekurille. Jos on kurkku kröhää, tai vähän nuhaa, tai poskipäitä kivistää (poskiontelontulehdus) niin aina joka helkkarin tapauksessa penisiliini on se ensimmäinen mitä määrätään. Valiumit ja kodeiinit saa apteekista kysymällä - ilman reseptiä.

Tämän maan terveyslaitoksella ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa.

Olen kaksi kertaa käynyt lääkärissä täällä. Toinen oli kun oli järkyttävä kuume ja flunssa ja kaikkee, ja lääkärintodistusta tarvi. (No ylläripylläri penisiliiniä pukkasivat - ja ylläripylläri parani viidessä päivässä levolla, ilman penisiliiniä.) Toinen oli kun hain lääkärintodistusta, kun ei viittiny mennä duuniin murkut munissa. Kolmatta kertaa en mene ellei ole pakko.

Niin tosiaan asutaan HOASin perheasunnossa täällä stadissa siis, talorakennuksessa asuu monta muutakin "perhettä" ja lapsiakin siellä näkyy, paljon, ja on siellä jotain yksinasuviakin opiskelijoita. No enivei, meillä ei oo oikein ikinä hiljaista, meidän kämpässä siis. Paljon käy kavereita ja musa soi aina jostain tuutista ja kovaäänisiäkin taidetaan vielä olla.
Kerrankin oli sellaset viikonlopun vietot "pienimuotoisella" ystäväporukalla että yksi kaveri jälkeenpäin kertoi, että selväpäinen ihminen ei pystynyt olemaan siellä kämpässä 15 minuuttia enempää kun siellä oli sellanen melu/musa/örvellys meininki. Siltikään ei tähän päivään mennessä ole kukaan naapuri ikinä valittanut, eikä toistaiseksi ole tullut varoituksia tai mitään.
Ehkä siksi ett se on opiskelijatalo???

Jees, mutt homma toimii :D

Quote by Roosa

Kirjoitin tuossa aikaisemmin todella kovaan ääneen riitelevistä naapureista ja nyt ihan parin viikon sisällä ovat riidat alkaneet karata käsistä. Viimeksi seinänaapurissa alkoi teinityttönen kiljua "älä lyö mua!!!" ja samaan syssyyn ovat lisääntyneet ovien paiskomiset, tavaroiden heittämiset yms. Ja kun huutaminen/kiristäminen/kiljuminen/uhkaaminen ovat vähentyneet, alkaa kovaääninen musiikinsoitto; nrj-hittejä täysillä volyymeillä. En ole vieläkään jaksanut asiasta valitella, koska ei se nyt ole periaatteessa haitannut mua. Jotkin ystäväni ovat olleet sitä mieltä, että pitäisi jo poliisia soitella paikalle, koska siellä epäilemettä saatetaan käyttää väkivaltaakin, mutta... en tahtoisi olla mikään kyttääjä ja ajattelen, että eiköhän he itse osaa hakea apua... mutta missä kulkee raja? No, parin viikon kuluessa saan tänne pianon, joten voin sitä soitella huoletta milloin vain, koska onhan minulla siihen oikeus :003:


Eikös ihmisistä kannattais sen verran välittää että soitat ens kerralla sen poliisin ennenku joku depaa....tms...
Samalla viestit että kyllä joku on kiinnostunut auttamaan, ja hakkaajalle tiedoksi että pahoinpitely ei salassa pysy.

tulipahan vaan mieleen... :)

Itsekin asuin vähän yli puoli vuotta HOASin omistamassa kiinteistössä ja olen vieläkin kiitollinen ystävällisille naapureille sinne kuitinmäkeen.... siis jumalauta jos mä laitoin vaikka tieston losin setin soimaan niin en ehtinyt edes biittiä kuulla kun mukava neitokainen tuli sanomaan että voisiko sitä musiikkia laittaa vähän hiljaisemmalle. JMLTA kun ei niistä mun popeista varmaan saanu edes maximissaan 50db niin pisti vähän vihaksi... jos joku tuntee kyseiset Ä..I.T niin kertokoon vanhalta naapurilta terkkuja.... =))))))))))

Systeri asuu rauhallisessa kerrostalossa missä ei ikinä kuulu ääniä... paitsi että... seinä naapuri poraa päivittäin pari tuntia!?!? :015:

Quote by Remotion

seinä naapuri poraa päivittäin pari tuntia!?!? :015:


Miten musta tuntuu että tätä on enemmänkin liikkeellä? Seinänaapurilla tai ainakin jollain naapuirilla on hirveä tarve nikkaroida jotain vähän väliä. Tulee poraamista, nikkaroinnin ääniä etc. Joskus melkein tahdissa :003: Luulis että sais edes joskus valmista, mutku ei - jo monta vuotta menny

¿Voiskohan tommosesta valittaa :confused: jonnekin? Joskus on tullu herättyä yöllä siihen (n klo 02:00) että joku poraa seinää :eek:

Quote by JZZ



Heh, kaveri asui vuoden verran solussa, ja puhui koko aikana kämppiksensä kanssa n. 3 sanaa :)


Älä ny, sama homma täällä. No vuotta ei ole vielä kulunut...

heh...

Mä heräsin tuossa keväällä eräs viikonloppu siihen kun puolenpäivän jälkeen joku yritti avata avaimilla ulko-ovea.. se kun ei onnistunu rupesi ovikello soimaan... menin sitten katsomaan että mit vit ni siellä oli alakerran vanhahko äijä ympäri päissään... avasin oven ja ihmettelin että mikä hätä... hän kertoi että mä olen tunkeutunu hänen asuntoonsa ja vaati päästä sisään... :D

Koetin sille sit ystävällisesti selittää että hän asuu tuolla kerrosta alempana ja suljin oven.. mutta eihän se jakeluun mennyt.. :D
kaveri vaan soitti ja soitti ovikelloa... sitten se rupes soitteleen muidenkin ovikelloja kunnes jollain naapureista meni hermot ja soitti poliisit..

Hetki ennen kui poliisit saapu ni eikös se kaveri sit kaatunu ja kieri rappuset alas.. (AUTS) sit mentiin naapureiden kanssa katsoon että onko se kaveri hengissä... vähän pökerryksissä se vaan oli niiden tyylikkäiden kuperkeikkojen jälkeen.. :D

Siinä samalla huomattiin että ei kaverilla ollut edes kenkiä jalassa ja oman asunnon ovikin oli sepposen selällään...

Poliisit kun saapu ja rupes tenttaan sitä niin kauheen avoimesti kaveri kertoi syöneensä pameja viinan kanssa... ASIAA!!! :D

Että tälläistä meillä... :D

O