Ableton Live

Back to luomisen tuska O

Quadilla tasan 15% ja xbenchillä ei vaikutusta. Tosin sai duplikoida muutaman raidan että sai nousemaan 17%.

Raitojen määristä. Mull on yksi biisi jossa on 16 lauluraitaa. Toisessa on 22 rumpuraitaa. Helposti noita kertyy kymmeniä.

Käyttääkös kaikki nykyää liveä ku cubase- ja logic-threadeissa ei tapahu mitää? :D

Quote by Tuppu_
Käyttääkös kaikki nykyää liveä ku cubase- ja logic-threadeissa ei tapahu mitää? :D


Ei. Sil välil ku tääl mittaillaan hepin pituutta Livellä ja tapellaan PC vs Mac, Logicilla työstetään jo uutta raitaa pihalle :hah:

Joo, mullakin menee noita raitoja iso läjä / biisi, ehkä 40-80 välillä ollaan selvitty. Mut ei se tarkota et ne ois kokoajan käytössä. Helpompi sijotella eri soundit eri raidoille.

Quote by Tuppu_
Käyttääkös kaikki nykyää liveä ku cubase- ja logic-threadeissa ei tapahu mitää? :D

Hä? Tekeekö täälllä joku musaakin?
Mä luulin et nää softat on vaan benchmarkkaamiseen :confused:

Quote by MikkiHiiri

Ei. Sil välil ku tääl mittaillaan hepin pituutta Livellä ja tapellaan PC vs Mac, Logicilla työstetään jo uutta raitaa pihalle :hah:


En tiiä millanen kone sulla on mut ei normi pc:llä ton testin tekoon mee kun 10 sekkaa ;)

Yhdistetään tämän kaksi tämän boardin vuoden Top 5 puheenaihetta samaan videopätkään.

(Invalid youtube)

Rumpuhin menee yleensä se 10. Riippuen paljon jaksaa kolkuttimia kilkuttimia ripotella biisiin:) Parhaimillaan 20.

Sanotaan et aika paljon monokanavia tulee käytettyä josta teen stereoraidan. Eli mainitsemani 50 kanavaa olisi vaan normi 25 stereokanavaa! Joitakin liideja ja padeja tulee nauhoitettu monona, josta tehdään tuplaus=saat stereoraida joka pannataan oikealle ja vasemalle sekä efektoidaan snadisti eritavalla kun toinen sekä lopuksi ajetaan mahdollisesti vielä samaan grouppiin. Jo tähän siis tarvitaan kolme kanavaa! ja padisaundeja voi olla kolme päällekkäin joten siihen menis jo 9kanavaa.

Padit vievät eniten kanavia, jos käyttäis laulua niin laulu, tai joku kitara esimerkiksi. Myös pianoon saa yllättävän montaa raitaa uppoamaan jos ruvetaan oikein kunnol hifistelemaan.

Sit on tietysti noit trikkerikanavia abaut 10-15 jotka toimivat sidechain trikkerinä bassoille, padeille, efekteill jne.

Erilaiset efektit, humahutukset, pamaukset, dilayt, sweepit vievät kans 10-15 raitaa.


Et kyl noit saa uppoamaan;) Turhaa kait kanavis on säästellä jos kerran loputtomasti niitä tarjotaan. Arranges helpoittaa huomattavasti työskentelyä. Et joudu niin paljon automaatiolla kikkailemaan jos vaikka breikdownis haluat et liidiin tulee vitusti kaikua, teet vaan tuplauksen ja lisäät breakdownliidiin vitusti kaikua joka sitten pärähtää breakdownis soimaan. Ei tarvii ohjelmoitaa kaikuplugarin "ON" nappia automaatiolla aktiiviseksi.

Mikserinäkymä sitävastoin muuttuu aika kirjavaksi, siksi toivoisin et kanavia voisi groupata:)



luin pitkästä aikaa tylsistyneenä tätä osiota plattarilta ja hyvä jeesus sentään miten luin monttu auki tätä. mulle riittää 8raitaa ihan hyvin kaikelle. mut joo. mun musiikki nyt onkin mitä on..

mulle riittää 2, vasen ja oikea.

Quote by näköradiomies

luin pitkästä aikaa tylsistyneenä tätä osiota plattarilta ja hyvä jeesus sentään miten luin monttu auki tätä. mulle riittää 8raitaa ihan hyvin kaikelle. mut joo. mun musiikki nyt onkin mitä on..


Niinpäniin. Tiedä sitten onko taito saada biisi viemään mahdollisimman paljon kanavia vai mahdollisimman vähän.

Tulee vaan mieleen aika jolloin kaikki piti saada mahtumaan neljälle kanavalle. :)

*huokaus*

[/ot]

Quote by sonni
mulle riittää 2, vasen ja oikea.

Äh.
Monoksi vaan :D

Ainiin, en tainnu viel mainita miten montaa SUBgrouppia on käytös ja returnia :D

Hitaimille: ver. 6.03 jaossa.... KOrjaa paljon bugeja.

gerry, mitä nightwishiä sä oikee kotona tuotat jos kanavia mukamas tarvitaan oikeesti noin paljon?
jokainen progesuhahdussweeppi omalle tuplakanavalle :P

MONOKSWAA!

ei ne kanavat vaan se lopputulos

Quote by crc
gerry, mitä nightwishiä sä oikee kotona tuotat jos kanavia mukamas tarvitaan oikeesti noin paljon?
jokainen progesuhahdussweeppi omalle tuplakanavalle :P

MONOKSWAA!

Kato, kanavien määrä kertoo tietyissä piireissä sen kenellä on pisin pippeli :)
Mitä enemmän konetehoa pyörittämään 100+n kanavaa 100+n plugarilla sitä parempi biisi :D

Mun yhdessä projektissa on n. 250+ plugaria käytössä, tosin käytössä ei ole live. :hah:

Edit:Äh, ei mitään...:-)

Quote by Daniel Braun

Kato, kanavien määrä kertoo tietyissä piireissä sen kenellä on pisin pippeli :)
Mitä enemmän konetehoa pyörittämään 100+n kanavaa 100+n plugarilla sitä parempi biisi :D

Sä et pärjää mulle.

Hajoo.

Meesny markan pippelis kans

Quote by Loopy
Quote by Daniel Braun

Kato, kanavien määrä kertoo tietyissä piireissä sen kenellä on pisin pippeli :)
Mitä enemmän konetehoa pyörittämään 100+n kanavaa 100+n plugarilla sitä parempi biisi :D

Sä et pärjää mulle.

Hajoo.

Meesny markan pippelis kans

Oonsy.
Mun yks säröinen monoraita hakkaa sun 100 kanavaa 10-0 :mad: :mad:


:D

Quote by näköradiomies
ei ne kanavat vaan se lopputulos


Less is more :heart:

Onko Ableton Live kutosessa mahdollista routata äänikortin audio in signaalia rewire-slavelle? Äänisignaalin voi audioraidassa tuoda (audio from) rewireltä, mutta ei näy olevan mahdollista lähettää sinne (audio to)?

Rewire masterina ableton live luonnollisesti omii kaikki in-/outputit, jolloin rewire slavellakaan ei pääse suoraan käsiksi noihin inputteihin. Siksi tällainen routtaus...

edit: tiedä sitten millasista latensseista puhutaan kun sisääntullut audiosignaali ton ketjun jälkeen tulee ulos...

edit2: ei tälle viritelmälle olekaan sitten enää tarvetta, kun sain kyseessä olevan efektin vst:nä, joten sen käyttäminen onnistuu livessä.

O