äänirasiat

Back to luomisen tuska O


extremekikoista missä mm. neulaa käyettään levyn labelin päällä... :rolleyes:

/* Off topic */

Mitä ihmettä tuossa tapahtuu? Siis mitä sillä haetaan ja miten se tapahtuu??
(Tajuskohaan kukaan mitä mä yritän kysyä.. :rolleyes: )

/* off topic */

Veikkaisin että näitä extremekikkoja nähdään itse kultakin silloin "muutaman" kaljan jälkeen :001:

Levykeskiön soittaminen: Kyseistä kikkaa voi käyttää myös efektinä levyjensoitossa. Syö neuloja ja ei ole mitenkään suositeltavaa levyjen kannalta, mutta skrätsiäijät kohtelee levyjään muutenkin hurjasti.

Mitä taas tulee Shuren korostettuun yläpäähän, voi kyseessä olla jo alunperinkin rasian ominaissoundi jonka raaputtajat havaitsivat käyttöönsä hyväksi, tai jopa jälkikäteen lisätty ominaisuus käyttötarkoitusta silmälläpitäen.

Lisäksi ilmiö luultavasti korostuu erityyppisellä musiikilla, esim. tämänpäivän suhinatekno ja konemusiikki saattaa kuulostaa Shurella pisteliäämmältä kuin esim. läskimmin miksatut 70-luvun funk-levyt.

Quote by benn

Hankin juuri kaverilta käytettynä Shuren M44G:t mutta mikähän vikana kun levyt napsuvat aika häiritsevästi. Sama ongelma myös kaverilla joka osti aivan uudet Shuret. Napsuntaa kuuluu aika randomisti, mutta lähes joka levyllä eli mistään levyjen likaisuudesta ei voi johtua. Onko kellään muulla ollut samaa ongelmaa ja jos niin osaisko joku kertoa millä napsunnat saisi pois?


Mulle on ilmenny toiseen sama ongelma yhtäkkiä... mistä tää oikeesti johtuu?

sellast kyselisin ku ostin tos käytetyn teknarin jossa on Concorde Pro kiinni, paljonkos voi laittaa neulapainoo(maximi ja minimi mielellään) ja sit toi äänivarren korkeusäätö paljos sitä laitetaa, slippinä teknarin oma matto?

Quote by Spirit

sellast kyselisin ku ostin tos käytetyn teknarin jossa on Concorde Pro kiinni, paljonkos voi laittaa neulapainoo(maximi ja minimi mielellään) ja sit toi äänivarren korkeusäätö paljos sitä laitetaa, slippinä teknarin oma matto?


Kunhan olet ensin säätänyt nollapainon kohdalleen (äänivarsi kelluu vaakatasossa ja painossa lukee luku nolla), niin 3-5grammaa on suositus. Anti-skating nollassa. ja korkeus .. ei mitään muistikuvaa..

Ortofonin sivuilta löytyy kaikki muut.

viel tost concordest!ei kellää ois tarkkaa tietoo?laitoin neulapainoks 3 ja jalan korkeus on 6 (oli säädetty valmiiks)mikä on nyt oikee arvo,kokeilin jotai paska levyy ni se raapi aikas kivat urat siihe:)

Quote by Spirit

viel tost concordest!ei kellää ois tarkkaa tietoo?laitoin neulapainoks 3 ja jalan korkeus on 6 (oli säädetty valmiiks)mikä on nyt oikee arvo,kokeilin jotai paska levyy ni se raapi aikas kivat urat siihe:)


Enpä tiedä onks tästä apua, mulla on myös noi ortofonin concorde pro äänirasiat kylläkin reloopin kolmetonnisissa kiinni tälläsillä asetuksilla:

Äänivarren korkeus : 2

Paino : 5g

Anti-skating : 5

Toiminu noilla settingeillä hyvin nyt vajaa puol vuotta.. :)

Johan on neulapainot! No huhhuh, mitä te niille levyille oikein teette kun tollasia tarvitte?

Quote by nutiplam

Johan on neulapainot! No huhhuh, mitä te niille levyille oikein teette kun tollasia tarvitte?


No, ohan tossa concorde prossa suosituspainokin jo 3-5 g, eli eipä toi 5 grammaa mikään paha oo.. :)

Quote by Pooh



eli eipä toi 5 grammaa mikään paha oo.. :)


Enpä omia levyjäni tollasen painon alle heti laittaisi.

Quote by Pooh



No, ohan tossa concorde prossa suosituspainokin jo 3-5 g, eli eipä toi 5 grammaa mikään paha oo.. :)


heh, mun stanton 500:tkin soi täydellisesti 3:lla grammalla :)

no, kukakin pitää neulapainonsa missä haluaa... :)

Quote by Pooh

no, kukakin pitää neulapainonsa missä haluaa... :)


ja raapii levynsä paskaksi :D

elektronista vastattiin näin:

concordessa
Neulapaino n. 2 - 2,2 g. Korkeus säädetään siten että rasia on vaakatasossa levyn pintaan nähden.

Quote by Pooh



No, ohan tossa concorde prossa suosituspainokin jo 3-5 g, eli eipä toi 5 grammaa mikään paha oo.. :)


No suositukset on suosituksia, mutta ihmettelenpä vain mihin kukaan tarvii varsinkaan kotikäytössä yli 3g:n neulapainoja (poikkeuksena ehkä hip-hop-naarmuttajat).
Itselläni on concorden DJ S:t enkä yli 2 grammaa käytä, koska tollakin pysyy hyvin uralla eikä se äänenlaatukaan varmaan painoa lisäämällä juuri parane.

Originally posted by nutiplam

eikä se äänenlaatukaan varmaan painoa lisäämällä juuri parane.


Omien kuuntelukokeilujen perusteella olen huomannut, että neulapainoa lisäämällä soundiin tulee enemmän täyteläisyyttä ja basso potkii hieman "varmemmin".

Quote by Ryvon DJ



Omien kuuntelukokeilujen perusteella olen huomannut, että neulapainoa lisäämällä soundiin tulee enemmän täyteläisyyttä ja basso potkii hieman "varmemmin".


Paska prässi?

Jos haluaa säästää neuloja, niin kannattaa tosiaan pitää mahdollisimman pienenä ne neulapainot. Säästää myös levyä kans :) (normaalissa käytössä neula kestää noin 1000h, raapimisessa puolet tuosta).

Quote by Ryvon DJ


Omien kuuntelukokeilujen perusteella olen huomannut, että neulapainoa lisäämällä soundiin tulee enemmän täyteläisyyttä ja basso potkii hieman "varmemmin".


Onko varmasti että basso kasvaa, ettei diskantti vaan vaimentuisi kun neula ei liiku niin herkästi?

En siis ole itse testannut moista, mutta ihan noin mielenkiinnosta..

Taidankin siirtyä tutkimaan asiaa..

mitkä äänirasiat on hintaluokassa 300-500mk parhaita ja mixi?tulee kotikäyttöön.jonkun shuren olen ajatellut hommata?

O