äänirasiat

Back to luomisen tuska O

Itelläni on kans Shuren M44G:t, enkä löydä mitään valitettavaa kyseisistä kapistuksista.

Quote by Ozie

Itelläni on kans Shuren M44G:t, enkä löydä mitään valitettavaa kyseisistä kapistuksista.


Mulla on ja noi M44G:t ja kyllä mä löydän heti pari vikaa:
1) muoto, tarkalleen tiettyyn kohtaan asettaminen on hankalahkoa vrt Concordet.

2) yläpään äänien toisto. Ässät sihahtelee ja muutenkin on kaikkea muuta kuin tarkka

Quote by Palm3


2) yläpään äänien toisto. Ässät sihahtelee ja muutenkin on kaikkea muuta kuin tarkka


Oletko havainnu saman ongelman muilla laitekokoonpanoilla?
Tässä voi olla nääs kyseessä myös sellainen että kajarit saattaa korostaa sopivasti samoja alueita kun shure. Sitten saattaapi olla myös ekvalisaattorilla (jos käytössä) osuutta asiaan.

Quote by Caro²

Oletko havainnu saman ongelman muilla laitekokoonpanoilla?
Tässä voi olla nääs kyseessä myös sellainen että kajarit saattaa korostaa sopivasti samoja alueita kun shure. Sitten saattaapi olla myös ekvalisaattorilla (jos käytössä) osuutta asiaan.


Sama vaiva on myös mun kaverilla. Muistaakseni myös Lifesaverinboardilla on joku joskus valittanut tota samaa.

Ja täällä. Haitsutkin särkee tosi tuskasesti, ei tosta ota selvää. 33lla vielä pahempaa. Toivotaan että uutuudenkarheutta tai jotai :(

/Nepenthe

Voisko joku selittää että onko nämä "Vestax VR-5EE" rasiat elliptisiä vai mitä toi "EE" tarkoittaa?

Quote by Palm3


2) yläpään äänien toisto. Ässät sihahtelee ja muutenkin on kaikkea muuta kuin tarkka


Eikös tuo voi johtua myös siitä, että levysoitin on kallellaan?

Olen itse ainakin huomannut, että jalkojen korkeuden säätäminen vaikuttaa jonkin verran tuohon yläpäiden toistoon...(rasiat Stantonin 500AL-II)

Quote by George Shield



Eikös tuo voi johtua myös siitä, että levysoitin on kallellaan?

Olen itse ainakin huomannut, että jalkojen korkeuden säätäminen vaikuttaa jonkin verran tuohon yläpäiden toistoon...(rasiat Stantonin 500AL-II)


ja sitten vielä toi voi johtuu äänivarren korkeudesta, siitä kiekosta jonka voi säätää 1-6:teen, sen pitäis säätää maton paksuuden mukaisesti.

Toisaalla plattarissa oli jossain vaiheessa keskustelua Ortofonien kontaktiongelmista... Mun Concorde prot palveli 1,5 vuotta moitteettomasti kunnes pari päivää sitten toisesta levarista meni toinen kanava pimeäksi. Vähän kun kielellä kostutti kontaktipintoja niin lähti taas toimimaan, pidemmän päälle ei varmasti tee hyvää kontaktipinnalle se että sitä liataan syljellä. :)

Seuraavaksi lähtee hankintaan Shure M44G:t, niistä on kuullut positiivista kommenttia joka puolelta ja kyllähän ne träkkää ihan perkeleen hyvin. :)

Quote by Kotkan-laihin-dj



ja sitten vielä toi voi johtuu äänivarren korkeudesta, siitä kiekosta jonka voi säätää 1-6:teen, sen pitäis säätää maton paksuuden mukaisesti.


Njoo, ja näemmä kaikkea tätä ennen kannattaa pistää vähintään se 1,5g painoa siihen :) . Kummasti katos pahin sihinä.

Tota korkeuden säätöä tässä mietin, kun otetaan esimerkiksi m44g:n korkeus 15,9mm ja sitten sl-1210M3Dn wiisas opas, jonka äänivarrenkorkeussäätötaulukko alkaa 17mm kohdalta :D . Ja kun musta toi m44g näytti hirviömäisen isolta siihen vanhaan pioneerin verrattuna...:rolleyes:

/Nepenthe

Quote by osm

Mun Concorde prot palveli 1,5 vuotta moitteettomasti kunnes pari päivää sitten toisesta levarista meni toinen kanava pimeäksi.


Mulla on sama ongelma Concord Pro:n kanssa. Tosin kun vaihdan ne rasiat päittäin, niin ongelma katoaa :)
Sinänsä jännää että tämä kyseinen ongelma on ollut ihan alusta asti noissa rasioissa..

Quote by Caro²



Mulla on sama ongelma Concord Pro:n kanssa. Tosin kun vaihdan ne rasiat päittäin, niin ongelma katoaa :)
Sinänsä jännää että tämä kyseinen ongelma on ollut ihan alusta asti noissa rasioissa..



joo-o, täälki joutunu muutamaan otteeseen laittaan mestoilla pioneerista masterin monoks biisin ajaks, ku toinen kanava hävinny. ei o kivaa, ja ei myöskään silloin ku nauhottaa miksausta ja toka vikan biisin aikana häviää toinen kanava...kyl sen aina takas saa räpläämäl (ja jos aikaa, ni kontaktipinnat alkoholilla tms. putsaamalla), mut aika epäluotettavaa meininkiä.

onkohan nois ortofonin muissakin concordemalleissa sama ongelma ku tos pro:ssa, tietääks kukaan??

Jaa Stanton 500AL hyvä??? Se skippaa kuin painajainen... Ja Discmasterista olen kuullut jos jonkinsorttista kauhukertomusta.. Kellään kokemuksia? Ja onko todellakin näin, että concordet kuluttavat levyä enemmän kuin vaikkapa shuren neulat? Ja että Shuresta ei kannata vaihtaa concordeihin, että siinä menee levyt rikki?

Quote by Peter Skogberg

Jaa Stanton 500AL hyvä??? Se skippaa kuin painajainen... Ja Discmasterista olen kuullut jos jonkinsorttista kauhukertomusta.. Kellään kokemuksia? Ja onko todellakin näin, että concordet kuluttavat levyä enemmän kuin vaikkapa shuren neulat? Ja että Shuresta ei kannata vaihtaa concordeihin, että siinä menee levyt rikki?


kyllä stantonin saa toimimaan kunhan säätää :) itse värkkäsin eilen
omani kuntoon seuraavilla asetuksilla (kiitos lastylle):

- lisäpaino headshellin päällä sinitarralla
- äänivarren korkeus 0:ssa (äänivarsi suorassa)
- äänivarren paino (tai siis neulan "pressure") 3
- antiskate 3

ei skippaa ja soi erittäin mainiosti.

concorden suosituspaino on ainakin joissain malleissa (concorde pro)
4 ja joissain 3-3,5. mut kyl hyvin toimii vähemmälläkin.

omasta mielestäni shureissa on jotenkin "suhiseva" ääni, ihan kuin
neulapainoa ei olisi tuolla 1,5g:llä tarpeeksi. tiedä häntä sitten..

Levyt varmaan tykkäävät hyvää tuosta sinitarrakyhäelmästä...

Quote by Peter Skogberg

Levyt varmaan tykkäävät hyvää tuosta sinitarrakyhäelmästä...


Enpä usko, että tuolla on levyjen kulutukseen minkäänlaista merkitystä, sillä lisäpainon paikka ei äänivarren pitkittäis- eikä myöskään poikittaissuunnassa muutu. Kyse on vain siitä, että lisäpaino siirretään kelkan päälle.

Tuo kikka lähinnä poistaa sen hirvittävän ähellyksen mikä liittyy rasian kiinnittämiseen lisäpainon kanssa -> rasian siis saa kiinni paremmin ja suorempaan.

Kanavat siis ovat muutoksen jälkeen edelleen balanssissa, neulapaino maltillinen ja soundi ok (siis niin ok, kuin tuolla 500lla saa).

Quote by Nepenthe

Ja täällä. Haitsutkin särkee tosi tuskasesti, ei tosta ota selvää. 33lla vielä pahempaa. Toivotaan että uutuudenkarheutta tai jotai :(

/Nepenthe


joo sama täällä...ässät shuhaa ärsyttävästi...siinä määrin että lähtee rasiat vaihtoon...eli mitkä soi nätisti...???

joo kyllähän toi sointi parani kun iski neulapainoo tonne 4 paremmalle puolelle.....

Hankin juuri kaverilta käytettynä Shuren M44G:t mutta mikähän vikana kun levyt napsuvat aika häiritsevästi. Sama ongelma myös kaverilla joka osti aivan uudet Shuret. Napsuntaa kuuluu aika randomisti, mutta lähes joka levyllä eli mistään levyjen likaisuudesta ei voi johtua. Onko kellään muulla ollut samaa ongelmaa ja jos niin osaisko joku kertoa millä napsunnat saisi pois?

Quote by benn

Hankin juuri kaverilta käytettynä Shuren M44G:t mutta mikähän vikana kun levyt napsuvat aika häiritsevästi. Sama ongelma myös kaverilla joka osti aivan uudet Shuret. Napsuntaa kuuluu aika randomisti, mutta lähes joka levyllä eli mistään levyjen likaisuudesta ei voi johtua. Onko kellään muulla ollut samaa ongelmaa ja jos niin osaisko joku kertoa millä napsunnat saisi pois?


ne on ne sormenjäljet :p :003:

mitkä äänirasiat on hintaluokassa 300-500mk parhaita ja mixi?tulee kotikäyttöön.jonkun shuren olen ajatellut hommata?

O