Sequencers -> Logic Studio

Back to luomisen tuska O

Logic Audio 5.0 Feature list

edittiä

Originally posted by gerry:

Uskallan taas olla erimieltä :) Kun on kaikki tarpeelliset päivitykset ym haettu eikä joka päivä asentele uusia softia/pelejä (pejejä? koka ny pelais musakoneella?) niin ei sen pitäis kaatua.


Samalla periaatteella itse pidin hampaat irvessä tuotantokoneessa WIN'95:sta, koska se oli edes vähän
stabiilimpi kuin tuo '98. Vaikka sekin kyllä oli turvallaan heti jos oli vähänkään ihmeellisiä juttuja. Nyt updeitattiin ja viimesen kuukauden ajan XP on kyllä täälläkin osoittautunut aika vakaaks, vaikkakin pari kertaa sekin on jo kyykännyt. Enemmän siinä on bugeja muilla osa-alueilla, mm. kaikki 'removable media' katos tossa menneellä viikolla ja muuta kivaa :)) Tuli ne sit takas kun vähän fiksas rekistereistä lower class arvoja veke... Mut silti... :/

[ 15 January 2002: Message edited by: Coma ]

Ihmeen hyvin on win98 pysyny pystyssä cakewalkin+pluginien kanssa, mutta jos joku on kaatunu, niin se cake

Originally posted by Coma:
Samalla periaatteella itse pidin hampaat irvessä tuotantokoneessa WIN'95:sta, koska se oli edes vähän
stabiilimpi kuin tuo '98.



No huh. Ton nyt ei pitäs olla minkään järjen mukasta.
Itse käytän ME;tä ja se on ihan jees.
98:ssa ei fruityloops toiminut.


. Nyt updeitattiin ja viimesen kuukauden ajan XP on kyllä täälläkin osoittautunut aika vakaaks, vaikkakin pari kertaa sekin on jo kyykännyt.


Itselläni XpPro:n installoinnin jälkeen käyttis kaatui 3 kertaa ennenkuin olin asentanut siihen yhtäkään ohjelmaa/ajuria. [pitäs varmaan jostain warettaa home edition.. röhröh ]

Originally posted by Deity-1:
Itselläni XpPro:n installoinnin jälkeen käyttis kaatui 3 kertaa ennenkuin olin asentanut siihen yhtäkään ohjelmaa/ajuria. [pitäs varmaan jostain warettaa home edition.. röhröh ]


Tähän väliin pakko todeta, että itse käytän cakewalk 9:ä windows xp:ssä ja pelittää erittäin hyvin. Itse asiassa mulla ei ole xp:stä yhtään pahaa sanaa sanottavana. Erittäin stabiili ollut musakäytössä. Ahkerasti olen kaikenlaista tuolla tehnyt ja viimeisen n. 4kk:n aikana on kaatunut yhden kerran. Suosittelen lämpimästi musiikintekoon! Paljon enemmän oli cakewalkin kanssa ongelmia win98:ssa...

Behold, Akai MPC-4000



*drool* :)

Originally posted by Coma:
Behold, Akai MPC-4000


Kjäh, näyttää tuossa kuvassa ihan siltä että monitori olisi kytketty MPC:hen... ...heh eli se siitä MPC:n vakaudesta, kiitos Windows (tm) -käyttiksen

hehee

Originally posted by soundMark:
Tähän väliin pakko todeta, että itse käytän cakewalk 9:ä windows xp:ssä ja pelittää erittäin hyvin. Itse asiassa mulla ei ole xp:stä yhtään pahaa sanaa sanottavana. Erittäin stabiili ollut musakäytössä. Ahkerasti olen kaikenlaista tuolla tehnyt ja viimeisen n. 4kk:n aikana on kaatunut yhden kerran. Suosittelen lämpimästi musiikintekoon! Paljon enemmän oli cakewalkin kanssa ongelmia win98:ssa...


Juu itse oon nyt jonkun aikaa käyttänny Cake9:ä Win98:ssa äänikorttina Terratec ews64-xl ja täytyy sanoo et voi vittu ... Viimesen valmistuneen biisin jouduin nauhottamaan raahaamalla toisen koneen huoneeseen kun oma rakas myllyni ei mukamas selvinny Cake9:stä ja Cooleditistä/Soundforgesta aiheuttamatta midi-dropoutia joka helvetin kerta.

Cubasea voisin koittaa jos sen jostain saisin ware... (krhm) hankittua, mutta kun ei niin ei.

Ehkä vois kokeilla tota XP-päivitystä.

niinjoo.. sekin harmittaa että tohon Terratec:iin olis ASIO:t olemassa mutta kun Cakewalkki ei tue, prkl

[ 30 January 2002: Message edited by: TomiS ]

edittiä

Originally posted by gerry:
Voiko muuten logic audio platinum 4.6 sessa käyttää sf2:sia (soundfontteja), vst plugineja sekä vst instrumentteja?


Plugins / software synthesis forum for Logic Audio

ASIO -kortin (tai MIDI loopback devicen) kanssa toimii koko paketti... VST:t, directX:t, soundfontit. Peruskortilla riisutusti.

Raidan kohdalla painat vaan pitkään hiirtä ja siitä valitseen VST instruja tai midiraitaa. Mikserin kautta pääsee säätään directX:ää iisisti. Soundfontteja en o itse käyttänyt, mutta kyllä tuki pitäis löytyä.

Tuolta forumeista löytyy kaikkee kivaa, mm. Soundfontien 'sisäänajosta' tälläistä;

1.Load em into Audio HQ- Soundfont-Configure bank-Configure Instruments-

Or- download this http://www.tori.net2000.pl/buzz/rout_soundfont_loader.zip

2. Make sure you have Midi Instrument is selected to A:SBLive MIDI Synth, Channel 1,Program- whatever is in the Configure Instruments in Audio HQ.

Or load em up in an EXS24,HALion or Virtual Sampler 2.73

But if it drums your trying to program, I use the SBLive SoundFont, cuz it feels just like a Hardware Sampler- no Latency.

**klips klips**

Tommosta... toivottavasti autto..

edittiä

Topikissa on ollu vihjeitä siitä, miten hankala on oppia käyttämään uusia sekkareita.
Itse oon aloittanut Cubase 32 VST 5-versiosta ja täytyy myöntää, että ekat päivät oli monttu auki, mut sitten kun luki manuaalia, niin kokonaisuus alkoi hahmottua pala palalta.

Hyvää VST:ssä on integraatio.
Siihen vaikuttaa tietysti VST-instrumentit, plug-init ja muut sälät kuten Propellerheadsin ReCycle!, Reason, jne, mitkä tuo lisää mahdollisuuksia.
Vaikka toimiihan VSTi:t myös Logicissa.

Täällä kun tuntuu Logic ja Cakewalk-käyttäjiä olevan, niin kertokaa mitkä on niiden plussat ja miinukset?

Originally posted by kimkatami:
Täällä kun tuntuu Logic ja Cakewalk-käyttäjiä olevan, niin kertokaa mitkä on niiden plussat ja miinukset?


No cakewalkissa ainakin itse pidän sen "keveydestä", sehän on näistä isommista sequista käsittääkseni se helpoin ja yksinkertaisin käyttää. Minä tyydyn todella vähään, pääasiassa mulle riittää että midiraidat pyörii ja ehkä yksi tai kaksi audioraitaa päälle niin homma on siinä.

Kaikille tämä ei tietenkään riitä, mutta mun työskentelytyyliin cake kelpaa ihan mainiosti

Toimiiko cakewalkissa vst-pluggarit??

Originally posted by triip:
[QB]No cakewalkissa ainakin itse pidän sen "keveydestä", sehän on näistä isommista sequista käsittääkseni se helpoin ja yksinkertaisin käyttää. Minä tyydyn todella vähään, pääasiassa mulle riittää että midiraidat pyörii ja ehkä yksi tai kaksi audioraitaa päälle niin homma on siinä.
QB]


Tarkoitatko em. keveydellä mitä?

Mä luonnehtisin Cubasea sillai, että se on looginen, kun vain tietää signaalitien.

Mulla ei ole hirveesti kokemusta audion äänittämisestä, mutta sen mitä oon äänitelly, niin ,tekniseltä kannalta, helpolta on tuntunu.

Mä testailin tossa myös ProToolsia ja perustoiminnot ne on siinäkin samanlaiset.
Paitsi, että pluggareista löytyy Moogerfooger ja Joe Meekin SC2
kaboom! & jytym!

Originally posted by GekkoZ:
Toimiiko cakewalkissa vst-pluggarit??


Nope.

It oon siis Cake 9:n käyttäjä nykyään, ja oon tota Cubaseakin tossa ihmetelly mut en taida vaihtaa, kun toi Cakewalkki on musta selkeempi ja "kevyempi" käyttää.

Sanoisinkin niin että Softamuusikolle Cubase on must-valinta, mut ite ainakin Hardismiehenä tykkään tosta Cakesta kun siinä ei oo noita "turhia" audiopuolen juttuja.

edit: kuten triip tossa jo tais hyvin kiteyttääkin

[ 04 March 2002: Message edited by: TomiS ]

Kuulin että Logic Audio Platinum 5 ois alunperin tarkoitettu
elektronisen tanssimusiikin tuottamista silmällä pitäen.
Ohjelma on vain järjettömän kallis!
Tekeekö niillä halvemmilla (esim. Gold & Silver) mitään?
Mitä Platinumissa on sellaista jotai noissa halvemmissa ei
ole.. hintaero Silveriin taitaa olla melkein 500e!!

Originally posted by TomiS:
Nope.

It oon siis Cake 9:n käyttäjä nykyään, ja oon tota Cubaseakin tossa ihmetelly mut en taida vaihtaa, kun toi Cakewalkki on musta selkeempi ja "kevyempi" käyttää.

Sanoisinkin niin että Softamuusikolle Cubase on must-valinta, mut ite ainakin Hardismiehenä tykkään tosta Cakesta kun siinä ei oo noita "turhia" audiopuolen juttuja.

[ 04 March 2002: Message edited by: TomiS ]


Kannattaa myös huomioida sellanen puoli et esim. Cubase VST on juuri niin kevyt käyttää kun käyttäjä tahtoo... käyttistä on aika iisi keventää noissa raskaammissa softissa... jos et tarvii softasynaa tai monsteriplugaria ni miksi turhaan sit pitää sitä päällä tms ?

Mun mielipide on et toi selkeys riippuu joka softassa ihan siitä mihin on tottunut ja mihin itse päättää paneutua.

Eri asia sit mikä softa toimii parhaiten kräkättynä toisella ja mikä ei... Itse en lähtis arvosteleen mitään softaa paremmaks tai huonommaks ennenkun on se Dongle siellä koneen persauksissa

Jos taas kaverilla on joku tietty sekkari niin ehkä kannattaa alottaa siitä. Jos itse taas on valmis paneutuun systeemiin niin sillon voi alotttaa periaatteessa miten vaikeesta softasta vaan...

Ja se mikä varmaan merkkaa on et jos ei oo rahaa ostaa kaupasta sitä kunnolla toimivaa monsterisoftaa niin sit tietty kannattaa vaan tyytyy siihen mikä pelittää...

mutjuu... tässä vaan siis ihan yleisläppää mikä ehkä kannattaa ottaa huomioon kun päättää softaa itselleen - tai kelaa mikä sekkarisysteemi on parempi ku toinen.




Applen Logic Studiolle pyhitetty thread \,,/

Pari linkkiä mitä kannattaa tarkastella:

Computer Music -lehden 'Logic tutorial for beginners'

Katso ensin täältä - Logic FAQ

Sonicmatter Logic - forums (PC/MAC).

OSX Audio Resources (MAC)

Logic-users at Yahoo postituslista

Logic Pro - forums

Swiftkick Logic Environment Downloads

audio-units.com - plugariuutisia (AU)

KVR-VST - plugariuutisia (AU/VST)

Plugari/musasoftauutisia (MAC)

Logic Pro 7 Audio Units compatibility list

Applen Logic Downloads - Latest Updates

Applen Logic - kotisivut

Misc studio/recording links


O