Sequencers -> Logic Studio

Back to luomisen tuska O

Quote by Darude


Nonni, suurkiitokset!! Huomattavasti nopeamppi ku bouncaus:) Kyseinen komento tulee kyl ahkeraan käyttöön.

Onks kukaan keksinyt hyvää konstia kiertää noi automaatioista johtuvat napsumiset? Automaatiopallukoitten siirtäminen niin ettei ne ole kovin teräväs kulmas näyttää hiukan auttavan mutta ei poista ongelmaa kokonaa.

On aivan turhaa yrittää tehä kuulokkeilla musaa ku välil tulee joitaki 12db napsuja.... Jostaki käsittämättömästä syystä ne tulevat usein mukaan myös valmiiseen rendattuun biisiin.

Ei voi käsittää kuinka "maailman parhaassa" musasoftassa voi olla noin alkeellisia bugeja... Luulis parissakymmenessä vuodessa olevan lastentaudit karsittuja.. huoh..

Tässä esimerkkiä: http://evvk.1g.fi/gert/Napsuja.mp3

Edit: Homma näköjään ratkeskin. Luultavasti olen ollut ainut ihminen joka ei oo tajunnut et Logic on todella tarkka (siis todella tarkka) automaatiosta. Mikään muu vastaan tullu softa ei ole ollu noin tarkka.

Hei, olisi pitkästä aikaa taas kysyttävä;)

Elikkäs, mimmoi systeemi on enviromentissä rakennettava että voi ohjata kanavien "mute, solo" namiskoita tavallisella koskettimella ilman että valitsee aina ennen kyseisen raidan.


Selitin varmasti vähä hankalasti joten kerron vähän tarkemmin:). Projektis on auki 5 audioraidaa. Kaikki raidat ovat mutetettuja. Laitetaan biisi pyörimään ja klikataan eka raita aktiiviseksi, sitten toinen jne fiiliksen mukaan. Sama päinvastoin. Raitoja täytyy voida mutettaa samalla tavalla ja tavallisella koskettimistolla. Tavallinen nuottidataa täytyy jotenki muutta cc dadaks ja assata se eri kanaville, mut mitä härveliä joutuu kytkemään jotta se näin onnistuu?

Kuten joku varmaa aavisti kyse on lähinnä liveprojektin väsäämisestä eikä niinkään musiikin tekemisestä jossa kyseistä ominaisuutta kaipais:).

Edit. Onnistuin väkertämään Transformerin kautta semmoisen että koskettimen painalluksela se mutettaa raidan mutta päästäessä irti mute ei pysy päällä.... hmmm.... jatketaan tutkimista:)

Pari iltaa tutkistkiskelin ni alkoi sujumaan. Duunasin pari macroa, vedin piuhaa, kytkin ja nyt homma toimii kuten pitääki. Onnistuin rakentamaan miltei täydellisen livepohjan:) Jos joku kaipaa ni voipi kysästä:).

Mulla ollut nyt alla tää iMac (2,66/2gb) ja logic 8 lokakuusta asti. Ei voi muuta sanoa, kun että olen ollut tyytyväinen. Saahan tän kyykkäämään omalla hölmöilyllä tehojen puolesta, mut miksi tekis niin tieten tahtoen. Eli, mulle aivan riittävä paketti (niin ja korttina m-audio profire 610). Ei kyllä ole harmittanut yhtään, kun pc:n kovalevy hajosi ja samalla loppui vanhan 5.5.1 käyttö.

Quote by holle
Mulla ollut nyt alla tää iMac (2,66/2gb) ja logic 8 lokakuusta asti. Ei voi muuta sanoa, kun että olen ollut tyytyväinen. Saahan tän kyykkäämään omalla hölmöilyllä tehojen puolesta, mut miksi tekis niin tieten tahtoen. Eli, mulle aivan riittävä paketti (niin ja korttina m-audio profire 610). Ei kyllä ole harmittanut yhtään, kun pc:n kovalevy hajosi ja samalla loppui vanhan 5.5.1 käyttö.


koitin tuossa reissun päällä pitkästä aikaa 5.5.1:tä ja on se vaan vieläkin luikas perkule. noh ehkä aika kuultaa muistoja..

Juu kyl se itekki pitää täs jossaki vaihees laittaa iMac tai vastaava. On Leopard ja Logic 8 vaan niin pajo kovempi / vakaampi setuppi kun tämmönen pc jollain 5.5.1 tai ableton livellä :)

O