DJ CD-soittimet

Back to luomisen tuska O

Originally posted by Erkki-Martin Luts:
LINKKI!!<-Infoa


Noi on luettu moneen kertaan... aikasemmin toteamani pioneerin suosittelema hinta 1099$ on juuri tuolta tempaistu...
Lähinnä tarkoitin jos joku on päässyt testaamaan laitetta? Kaiken saa näyttämään paperilla paremmalta kuin oikeasti ja kokemukseen perustuva tieto on aivan eri asia.
Sen voin sanoa että pari ihmistä on kyllä sanonut sen olevan hyvä... tahtoisin vaan itse päästä sen kimppuun

Ajattelin ostaa kotiin jotkut halvat ykspesäset CD-soittimet ja ainoot mun palkalla saatavat on Geminin CD-10:et. Oon kuullu, et ne on aika epälaadukkaat, mut kai niillä sentään jotain saa aikaan? Onko muita suosituksia? Kommentiks ei kelpaa, et osta Pioneerin Turbotykki, hinta on vaan 9999 mk ja silleen...(I am a poor man)

no ainakin mun kokemukset geministä on ...*vittukenentämäsoopaon* ...
uusi gemini tai BST toimii kait n vuoden. sen jälkeen alkaa cueen otettuna aloituskohta arvailla. tämä on kallis ja hankala vika korjata. lukupään vaihto saattaa auttaa mutta myöskin niiden mekaanisiss osissa on ollut jos minkälaisia väljyyksiä. ja ainakin alkuun soiteltaessa aloituskohdan 0-2sek vaihtelu saa tuskanhien otsalle.
denon kaiketi olisi pioneeria halvempana varteenotettava vaihtoehto.
cd-soittimien kaikkein harmillisin puoli on et niitä ei voi/ei todellakaan kannata ostaa käytettyinä. joten joudut ehkä hakemaan bankista puuttuvan summan vekkulina. suosittelen koska köyhän ei kannata ostaa soopaa joka toimii vuoden ja sen jälkeen soitto alkaa olla kamalaa.
lisäksi levynhaku/kelaus o pioneerissa ainakin miellyttävä kun saa minuutteja kerrallaan.. nopeuttaa mukavasti. denonista en tiedä kun en o itse räplännyt. mut denonin cdistä en ole koskaan kuullut pahemmin toimintahäiriöistä.
geministä/bst:stä sitten sitäkin enemmän

tä o mun imho.

Riippuen Denonin mallista skippaus voi olla todella nopea. Nopea skippaus hyvppää parin minuutin pätkän hetkessä ja nopeakinkelaus on 'nopea. (tämä malleissa jossa on hakupyörä) Nappulamalleissa kelaus on suhteellisen hidasta.
Jos haluaa hyvän ja kestävän dj-soittimen niin Denonin Dn-1800 on oiva ratkaisu.
Kuvia: DN 1800 F,
DN 2100 F,
DN 2600 F
.Huomatkaa erot ;)

Vanhan Denon 2000F:n kompastuskivi on nimenomaan kelaaminen, joka on aivan järkyttävän hidasta. Jog dial -malleissa ei suunnittelufiba ilmeisesti esiinny. Useimmiten tästä ei ole haittaa, mutta eipä tee mieli aloittaa biisiä muualta kuin aivan alusta

Olen ajatellut hankkia parin pioneer cdj-100s soitinta, kun tuota cd materiaalia on kiertynyt mukavasti. Voisitteko kommentoida kyseistä laitetta. Mitä huonoa/hyvää jne. Samalla voisin kysellä, josko joku olis kyseisiä laitteita myymässä, ettei tarviis uutena ostaa...Onko käytetyn cd-soittimen ostossa minkälaisia riskejä?

Kokemuksia? Kiitos etukäteen

[ 14 November 2001: Message edited by: zwek ]

Originally posted by zwek:
Olen ajatellut hankkia parin pioneer cdj-100s soitinta, kun tuota cd materiaalia on kiertynyt mukavasti. Voisitteko kommentoida kyseistä laitetta. Mitä huonoa/hyvää jne.


vallan kelpo laite. se flangeri sais vaan olla paljo stydimpi, kuulostaa lähinnä piilopierulta. niin, ja se hakupyörä sais olla tarkempi, meinaan ku nopeutat sillä soivaa biisiä, niin tempo ei palaa just heti takas samaan nopeuteen vaan enemmänki hitaasti niinku huonovetosissa levareissa. mut tietty ku tohon tottuu niin ei paljo haittaa. mut namiskat toimii niinku pitääkin ja se slotti mistä levy laitetaan sisään on nopee ja kätsä. vaikee mennä vannomaan, mut mun mielestä denonit lukee paremmin naarmusiakin levyjä, ei oo ees vaikee saada skippaamaan noissa.. mut pistät kaks noita ja pioneerin oman djm300 väliin niin voit käyttää kätsästi feidejä ja cuee yhdessä. ulkonäöstä vielä, ei mitkään kovin hienot mut ainakin klassinen hopeinen väri jos ei muuta.. osta ihmeessä, et kadu!

Kiitos talonmiehelle infosta

Kyselisin vielä, onko riski ostaa käytetty cd-soitin? Voiko laitteessa olla jotain "kulumia" mitä ei huomaa päällepäin ? tietysti kokeilen ennen kuin ostan, mutta pitäis tietää onko noissa jotain tyyppivikoja tms...



piis...

Originally posted by Zwek:
Kiitos talonmiehelle infosta

Kyselisin vielä, onko riski ostaa käytetty cd-soitin? Voiko laitteessa olla jotain "kulumia" mitä ei huomaa päällepäin ? tietysti kokeilen ennen kuin ostan, mutta pitäis tietää onko noissa jotain tyyppivikoja tms...



piis...


Kyllähän cd soittimetkin 'kuluu' siinä missä mikä tahansa laite.

Omaan soittimeen on tullut vuosien mittaan pieni vika, vasemman pesän luukku ei mene kiinni ilman pientä apua, lienee sulkumekanismin rattaat kulunut. ja toinenhan on lukupää, mikä kuluu, mutta hitaasti kylläkin.

Ja voihan nappuloiden koskettimet aikojen saatossa kulua, etenkin raskaassa käytössä, mutta enpähän ole törmännyt vielä soittimeen, missä ei napit toimisi

Originally posted by Zwek:
tietysti kokeilen ennen kuin ostan, mutta pitäis tietää onko noissa jotain tyyppivikoja tms...


Käytetty cd-vispilä on aika mielenkiintonen kapistus, kaikkine pikkuvikoineen. Tässä on pari esimerkkiä laitteista: Denon, Numark & Pioneer (muista ei o ollu kokemuksia pitkällisessä käytössä)


Denon: ainakin se 2500(f?) malli. Kelkassa on syvennys niille ns. pikkusinkuille (halkasija n8cm). Se kyseinen syvennyksen reuna syö jostain "kumman" syystä normaalin kokosista cd levyistä sitä pintaa, ja levyyn tulee siihen 8cm kohdalle semmonen kulunut/naarmuuntunut raita.. ja kappaleet ei siitä kohdasta sitten jonkun ajan kuluttua enää soi.
Jotenkin mulle on iskostunut päähän tämä Denon kestää 3-5vuotta, ja sitten romukoppaan. Useat laitteet on kestäny ihan hyvin ilman mitään korjausia tai vikoja tuon pari-kolme vuotta, ja sitten on tullut vika.. ja toinen.. kolmas.. samat viat uusiintuu, eikä niitä enää saa oikein korjattua.. Ehkä on tullu eteen vaan maanantai kappaleita useampi...

Numark: Kaikissa tuplapesäsissä sama vika. napit ei kestä, ja cue pointit käy hyppimään minne sattuu. Jotenkni toi numarkin napin rakenne on semonen että jonkni aikaa sillä soittelee normaalisti, sitten alkaa kontakti häviämään.. plus se cue.. joskus sattuu ettei cue paikat merkkaannu ollenkaan, tai merkkaantuu ihan jonnekin muualle kun minne pitäs (myös ihka aidoilla levyillä)...

Pioneer: 500s. Luukussa semmonen kiva ominaisuus että se lävähtää auki liian nopeasti, ja samalla kolahtaa siihen maksimi asentoon. muutaman kerran on kiekko hajonnut moisista soittimista. samalla sieltä sisältä löystyy jotain osia, mitä saa sitten kuulemani perusteella kiristellä useasti. Napit on aika kovilla myös.
(Isommassa pioneerin 500sessa ei o moisia ongelmia käsittääkseni ollenkaan).

Lisää kysymyksiä...
Mitä mieltä olette denon1800-soittimesta? Kuullu kyllä,
että denonit on laatua ja pari kertaa päässy kokeilemaankin. Tuo olisi meinaan kohtuuhintainen soitin saksasta tilattuna. Pioneerit meinaan maksaa hunajaa...

anyone?

Kakspesäinen CDsoitin on ehkä parempi kotona, bileissä se on aika kömpelö ja tilaavievä ratkaisu. Kahta erillistä soitinta on imo helpompi hallita ja ne vievät vähemmän tilaa (tosin riippuu mallista).

Pioneer paras djCDsoitin-valmistaja mun mielestä, pitchbendin korvaaminen hyvällä jogwheelillä toimii tottumisen jälkeen.

Originally posted by djmiksu:
Kakspesäinen CDsoitin on ehkä parempi kotona, bileissä se on aika kömpelö ja tilaavievä ratkaisu.



musta toisinpäin, koska harvemmin kotoo löytyy sopivaa casee mihin vois ton kakspesäsen ohjausräkin laittaa.. ilman sitä vähä hankala pelkällä pöydällä sillä soitella.. ellei sit kikkaile sen kiinni vaikkapa jeesusteipillä.

Originally posted by djmiksu:
Kakspesäinen CDsoitin on ehkä parempi kotona, bileissä se on aika kömpelö ja tilaavievä ratkaisu. Kahta erillistä soitinta on imo helpompi hallita ja ne vievät vähemmän tilaa (tosin riippuu mallista).


Mun mielestä noi kakspesäset cd-soittimet on tarkotettu räkkiin asennettavaksi, niissä on ihan ruuvipaikatkin sitävarten. Jos keikat vaatii sitä että laitteet on otettava mukaan, ni sillon suosittelen kyllä kakspesäsiä, ja tukevaa räkkilaatikkoa. Siihen mukaan sitten mikseri, mikä on mahdollista asentaa samaan räkkiin soittimen kanssa.
Todella helppoa kantaa mukana.

Tommoset ykspesäset (cdj-100, 500, 1000 jne) on selkeästi tarkotettu paikalleen jätettäväksi, eikä niinkään siirreltäväksi joka viikonloppu. Siks niissä on ne tassut alla

Oon tässä ollu ikuisuuden ostamassa ceedee soittimia, budjetin pienentyessä kokoajan. Kommentteja Gemini CD 240 19''Doppel CD Player ja DENON Electronic Musical Instr 1800 F, Doppel CD-Player soittimista kaivataan. Molemmat on siis tuplapesäisiä ja merkkikohtaisesti halvimmasta päästä.

itse ostin tuossa viime kesänä tuon denonin DN-1800F:n saksasta. Ei ole tarttenut rumaa sanaa sanoa missään vaiheessa. toimii vallan mainiosti, ilman mitään lisäkikkailuja. ainoa mistä voi periaaatteessa jotain pointtia vääntää, on ovatko kovamuoviset vai kumiset napit parempia. niin ja tietty säädettävä pitch-range ois kova, välillä kaipaisi esim +/-4% niin sais vähän tarkemmin kun 0.1% tarkkuuksia. ja tietty +20% kaikille finnhitseille.

kyllä ihan hyvin pystyy tätäkin käyttään ilman räkkiä (tosin, teitty semmonen on parempi, itelläkin on rakenteilla), jos mikseri on korkeintaan 4U niin ne sopivat ihan näppärästi pieneen tilaan; soitin alle & ohjain+mikseri päälle. tukevasti pysyy, jos ei, niin sitten on soittajassa vikaa.

Paljonkos loppupeleissä tuli Denonin tilaaminen maksamaan?

humm.. mikäs se hinta olikaan, soitin joku ~4100 ja siihen ~130mk postikului päälle. meni vähän säheltämiseks kun ei meinannu löytyä soitinta sieltä, mutta sitten poijjaat kaiveli varastoissa ja löys mulle soittimen niin sai nopsaan. oli kiva.

en ole aivan varma, mutta onko noissa gemineissä/omnareissa esim niinkin kätevää ominaisuutta, että se automaagisesti hyppää biisien alun mahd hiljaisen osan yli, itse biisiin. yllättävän kätsä.

[edit typot]

[ 30 November 2001: Message edited by: ovv ]

Dodii, nyt on 1kpl pioneerin cdj-100s tulossa postin kautta. Ja sit, jos äippä jouluksi toisen Tuo on kuukauden vanha soitin, kuitit, takuu jne. löytyy maksoin 2300mk. Mitä mieltä olette hinnasta? Ja kertokaa ihmeessä, jos jollain on 1kpl cdj-100s myynnissä. Muuten joutuu lähtee Elektroniin shoppailee.

piis...

topic miksaavia CD-soittimia varten

kattaa esim.
tupla-cd vs 2 x cd
Ecler vai pioneer?


tms.

edit:topic nimi

[ 16 November 2001: Message edited by: 029 ]

O