Suomibiza ja "skene"

Back to yleinen bilehöpinä O

[q]jukebox, 26.4.2009 14:34:
---
luna g, 26.4.2009 14:18:
mieluummin popedaa kun juustosta kiksuu sedulassa...
euroviisuistakin saa enemmän irti.

---

mieluummin juustosta kiksuu vaikka siellä sedulassa kuin sitä "popedaa" perähikiän persreiässä kera toinen toistaan JUNTIMPIEN vajukkien.
[/q]

Eiks just Onnelat nimenomaan koostu useammasta alueesta, missä soi metalli / suomi-rokki / rnb tai konemusa?

Eli jokatapauksessa, mitä ikinä sä sinne menetkään kuuntelemaan, sieltä löytyy ne "sankarit".

[q]jukebox, 26.4.2009 14:34:
---
luna g, 26.4.2009 14:18:
mieluummin popedaa kun juustosta kiksuu sedulassa...
euroviisuistakin saa enemmän irti.

---

mieluummin juustosta kiksuu vaikka siellä sedulassa kuin sitä "popedaa" perähikiän persreiässä kera toinen toistaan JUNTIMPIEN vajukkien.
[/q]

eiks toi nyt oo aika sama asia kumpaan menis... ei onneksi oo koskaan täytynyt väkipakolla kylille lähteä, tässä maassa voi tehdä muutakin kun tappaa aivosoluja viinan ja eurohumpan yliannostuksella...

[q]jukebox, 26.4.2009 14:34:
mieluummin juustosta kiksuu vaikka siellä sedulassa kuin sitä "popedaa" perähikiän persreiässä kera toinen toistaan JUNTIMPIEN vajukkien.
[/q]Case & Point: Älkää nyt saatana änkekö niille junteille vajukeille juustoo nenän eteen ja houkutelko niitä sillä sieltä klubeille. Tai whatta hell, pistetään samantien kerralla ranttaliksi; painetaan suoraan flyereihin et "segiksissä olevaa pinceetä, helppoo ja nuorta lihaa teknobileis tarjol". Siin läpyskää ojentaes voi vihjata viel ohimennen et kyl se musakin kuulostaa ihan siedettävälle kunhan vetää omankin kuupan tarpeeks sekasin millä sit ikinä haluukaan.

(eihän tää vielä menny yhtään överiks ja kärjistämiseks, eihän? kiehkieh)

[q]luna g, 26.4.2009 14:41:
---
jukebox, 26.4.2009 14:34:
---
luna g, 26.4.2009 14:18:
mieluummin popedaa kun juustosta kiksuu sedulassa...
euroviisuistakin saa enemmän irti.

---

mieluummin juustosta kiksuu vaikka siellä sedulassa kuin sitä "popedaa" perähikiän persreiässä kera toinen toistaan JUNTIMPIEN vajukkien.
---
tässä maassa voi tehdä muutakin kun tappaa aivosoluja viinan ja eurohumpan yliannostuksella...
[/q]
totta.

[q]Riku, 26.4.2009 14:43:
---
jukebox, 26.4.2009 14:34:
mieluummin juustosta kiksuu vaikka siellä sedulassa kuin sitä "popedaa" perähikiän persreiässä kera toinen toistaan JUNTIMPIEN vajukkien.

---
Case & Point: Älkää nyt saatana änkekö niille junteille vajukeille juustoo nenän eteen ja houkutelko niitä sillä sieltä klubeille. Tai whatta hell, pistetään samantien kerralla ranttaliksi; painetaan suoraan flyereihin et "segiksissä olevaa pinceetä, helppoo ja nuorta lihaa teknobileis tarjol". Siin läpyskää ojentaes voi vihjata viel ohimennen et kyl se musakin kuulostaa ihan siedettävälle kunhan vetää omankin kuupan tarpeeks sekasin millä sit ikinä haluukaan.

(eihän tää vielä menny yhtään överiks ja kärjistämiseks, eihän? kiehkieh)
[/q]

Eiks Sedu tämän jo tehny niillä rajanaapurin topless tiskijukilla?

[q]DJ Rx, 26.4.2009 14:51:
Eiks Sedu tämän jo tehny niillä rajanaapurin topless tiskijukilla?
[/q]No voihan... Jos tää ei tapahtunu jossaan homoklubilla, niin mun pitää alkaa seuraa Sedu-skenee tarkemmin.

Ai niin, ja topichan siis oli Alex Kunnarin Ibiz... perähikiän kiertue 2009. Tästä vois melkeen kyl perustaa jonkun "Konemusiikkikulttuurin menneisyys, nykyisyys ja tulevaisuus"-topicin, mut pohjustuksen kirjottaminen vaatis nyt just liikaa aivokapasiteettia joten delegoin tehtävän ainakin toistaiseksi seuraavana nakkilistalla olevalle sankarille.

...Jaksa joka kerta postaa uutta replyä, mut onneks edit pelastaa....

Remotion: Oltu, nähty, koettu, en viittiny ostaa paitaa. Ehkä tollaset pikkutapahtumat kerran vuodes jossaan suurimpien asutuskeskusten ulkopuolel on osa sitä palapeliä mistä koko jumalainen skenemme rakentuu, mutta messiaan asemaan niitä on ihan turha pistää. Tuuril mestoil käy jokaises puol tusinaa tyyppiä jotka rakastuu meininkiin vaikkeivat olisi muuten jaksaneet kauemmas liikkua kokeilemaan ihan Oikeita Teknobileitä, mut se on silti pisaroita meressä, tosin niistähän se meri lopulta koostuu. Ei tää oo eka kerta kun tää kierre pyörii muodossa tai toisessa ympäri.

Mut aika hyvin yleistetty kaikki konemusaklubit kusipaskanistiluoliks, props. Ja koko meininki muutenkin. Taidat käydä useinkin kuistia kauempana ulkona? Sun päihdesuhtautumiseen en jaksa täs edes puuttua, eilispäivän uutisia. Mut sellanen yks pien juttu...

Ehdottomasti yksi tärkeimpiä asioita mulle konemusakulttuurissa aikanaan oli sen avoimuus, ihmisten pyrkimys kunnioittaa toisten erilaisuutta, tapoja ja mielipiteitä, olla avoimia muiden näkökannoille vaikkei näitä itse jakaisikaan, ja olla tuomitsematta ihmisiä. Ja sitä oli helppoa noudattaa koska ties että jokainen melkein poikkeuksetta pyrki vastavuoroisesti siihen samaan sua kohtaan, ei ollu mitään ennakkoluuloja ulkonäön tai muun perusteella.

Tolla alla olevalla postauksella sä suurinpiirtein just menit ja paskoit koko homman päälle.

IMHO, suomessa ei todellakaan ole yhtään asiallista konemusa klubia, voi toki uskotella että joku 50neliön luola missä on nilkkoihin asti kusta ja paskaa ja muutama nisti poraamassa pallosilmillä niskaan olisi malliesimerkki tälläisestä. Varsinkin jos siihen on omat työtunnit ja rahat upottanut vuosikausia.

Valitettavasti noihin paikkoihin ilkeää mennä vain 0,1 promillea siitä konemusan kuuntelija porukasta mikä suomessa on. Se, että hyvää musaa pääsee diggailemaan ympäri suomea ja suhteellisen hulppeissa fasiliteeteissä, on mielestäni kehitystä.

Toisinaan käynyt mielessä ajatus että tämä konemusiikki olisi paljon asiallisempaa ilman tätä alakulttuuria, enkä voi jälleen siltä ajatukselta välttyä.

että ei muutakun lisää vaan tätä!

edit:
En tiedä mistä jukebox tämän daruden tekstin lainasi, kenties siitä darude ylempänä olevasta postista ennen editointia, mutta tässä on kyllä jaloa tekstiä:
"HEIL to all those dj:s who dry to tell they audiense that:
THERE IS A PROMISE LAND!
..and never ask anything back."

WORD

[q]remotion, 26.4.2009 15:06:
IMHO, suomessa ei todellakaan ole yhtään asiallista konemusa klubia, voi toki uskotella että joku 50neliön luola missä on nilkkoihin asti kusta ja paskaa ja muutama nisti poraamassa pallosilmillä niskaan olisi malliesimerkki tälläisestä. Varsinkin jos siihen on omat työtunnit ja rahat upottanut vuosikausia.

Valitettavasti noihin paikkoihin ilkeää mennä vain 0,1 promillea siitä konemusan kuuntelija porukasta mikä suomessa on. Se, että hyvää musaa pääsee diggailemaan ympäri suomea ja suhteellisen hulppeissa fasiliteeteissä, on mielestäni kehitystä.

Toisinaan käynyt mielessä ajatus että tämä konemusiikki olisi paljon asiallisempaa ilman tätä alakulttuuria, enkä voi jälleen siltä ajatukselta välttyä.
[/q]

Kerrankin oon sun kanssa samaa mieltä. Ei noihin bunkkereihin vaan jaksa lähteä, kun mestat on ihan lääviä.
Budjetit on toki eri luokkaa kuin sedulla, mut vaatiskohan tää vähän yhteistyötä ja kunnon mediahuoraamista (ainiin, ei konemusabileitä saa mainostaa, eikä siellä saa olla ketään nimekästä, eikä musa saa vedota massaan, eikä eikä eikä...) että suomeenkin saatais jonkinlainen monitasoinen laadukas superclub. Vasta muutama kymmenen vuotta venailtu, että ihmiset täällä sais päänsä ulos Popedan perseestä ja pullon pohjalta.

[q]hotboi123, 26.4.2009 13:40:
Mun mielestä tää koko kiksukulttuuri on sitä kaupallisinta amispaskaa mitä planeetalta löytyy.
[/q]

haha tää oli paras kommentti aikoihin, putosin ihan totaalisesti.

[q]Riku, 26.4.2009 14:58:
---
DJ Rx, 26.4.2009 14:51:
Eiks Sedu tämän jo tehny niillä rajanaapurin topless tiskijukilla?

---
No voihan... Jos tää ei tapahtunu jossaan homoklubilla, niin mun pitää alkaa seuraa Sedu-skenee tarkemmin.
[/q]

Studiolla ollu ihan useampaan otteeseen jos en ihan väärin muista, samaan aikaan oli vielä highlightissa klubi-hipat, voit arvata kumpaan mestaan oli 50m jono

[q]remotion, 26.4.2009 15:06:
IMHO, suomessa ei todellakaan ole yhtään asiallista konemusa klubia, voi toki uskotella että joku 50neliön luola missä on nilkkoihin asti kusta ja paskaa ja muutama nisti poraamassa pallosilmillä niskaan olisi malliesimerkki tälläisestä. Varsinkin jos siihen on omat työtunnit ja rahat upottanut vuosikausia.

Valitettavasti noihin paikkoihin ilkeää mennä vain 0,1 promillea siitä konemusan kuuntelija porukasta mikä suomessa on. Se, että hyvää musaa pääsee diggailemaan ympäri suomea ja suhteellisen hulppeissa fasiliteeteissä, on mielestäni kehitystä.

Toisinaan käynyt mielessä ajatus että tämä konemusiikki olisi paljon asiallisempaa ilman tätä alakulttuuria, enkä voi jälleen siltä ajatukselta välttyä.

että ei muutakun lisää vaan tätä!

edit:
En tiedä mistä jukebox tämän daruden tekstin lainasi, kenties siitä darude ylempänä olevasta postista ennen editointia, mutta tässä on kyllä jaloa tekstiä:
"HEIL to all those dj:s who dry to tell they audiense that:
THERE IS A PROMISE LAND!
..and never ask anything back."

WORD
[/q]

onks tukka hyvin, näkyyks kello???

[q]Riku, 26.4.2009 12:46:
edit: Kyl se musamaku syntyy ja lähtee jostain ihan muualta kun paikallisen räkälän dj:n (oli sit iso, pieni tai keskikokonen nimi) ûber-UG-korttina heittämästä kiksukipaleesta.
[/q]

Kyllä mun musamaku sai paljon virikkeitä ja suuntaa erään dj:n toimesta joka soitti mahdollisuuksien mukaan muutakin kuin vain sitä suurinta listahittikamaa. Mä en tajunnut konemusasta mitään ennen kuin aloin ensin käymään näissä ns. normibaareissa, joista sitten tie vei reivimusan pariin. En siis kuunnellut 90-luvulla radiomafialta avaruusromua enkä reivannut halleissa.

Nii joo, samainen dj soittaa muuten nykyään myös noita Onneloita sun muita. Nii ja sen lisäks on osallisena Suomen eniten iltoja tehneessä house-klubissa ;)


[q]Tottakai uutta verta kaivataan aina, mut ei helvetti jos jokaisiin bileisiin tunkis 50% Onnelan vakioasukkaista, niin siinä vaiheessa tietäis pelin olevan hyvin pitkälti menetetty (pardon my "elitismi").
[/q]
Ja mitäs Onnelan vakkariasiakkaita ne sit enää on jos ne bileissä ravaa? Koska jos puolet olis aina sitä jengiä niin kyllä niistä aika kantiksia olis tultava näissä "meidänkin" bileissä.

Huvittavinta mun mielestä tässä on se että nää jotka täällä nyt eniten tota "perusraflatouhua" vastaan itkee on niitä jotka on käyneet kerran viimeisen kahden vuoden aikana jossain normaalissa yökerhossa normaalina iltana ja silloinkin vain koska oli kaverin synttärien jatkoilla niin kännissä ettei tajunnut minne muun porukan mukana joutui. .. Ja sit nyt ne tietää kaiken seduloista.

Ps. Sedu on nostanut ihan hitosti ravintoloiden tasoa Suomessa. Katsokaa minkälaisella tekniikalla ja sisustuksella ravintolat oli 10v sit ja mitä ne on nykyään.

[q]remotion, 26.4.2009 15:06:
IMHO, suomessa ei todellakaan ole yhtään asiallista konemusa klubia, voi toki uskotella että joku 50neliön luola missä on nilkkoihin asti kusta ja paskaa ja muutama nisti poraamassa pallosilmillä niskaan olisi malliesimerkki tälläisestä.
---
tää oli ehkä paras ja samalla myös(kin) paikkaansa pitävin. *piis**nauru*


edit:
En tiedä mistä jukebox tämän daruden tekstin lainasi, kenties siitä darude ylempänä olevasta postista ennen editointia, mutta tässä on kyllä jaloa tekstiä:
"HEIL to all those dj:s who dry to tell they audiense that:
THERE IS A PROMISE LAND!
..and never ask anything back."

WORD
[/q]
kyllä minä tuon sitaateissa olevan kirjoitin ihan itse quottaukseni lopuksi. löytyy tämän topicin sivulta 2.

Missä niitä bileitä sitten täytyis pitää?

http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=66227

me nistit mennään tonne poraa, pitäkää te se oikee konemusa ja julistakaa sitä ilosanomaa siellä sedun kirkoissa. loppu

[q]ezzy, 26.4.2009 15:27:
Kerrankin oon sun kanssa samaa mieltä. Ei noihin bunkkereihin vaan jaksa lähteä, kun mestat on ihan lääviä. [/q]Hmmh. En nyt tiedä kuinka tarkasti tää pitäis rajata et missä menee puhtaan konemusaklubin raja, mut kyl sixtari mun mielestä täyttäis ihan tarpeeks lähelle mun kriteerit. Ja onhan noita ihan siistejäkin baarimaisia mestoja olemassa jotka on abt läpi viikon auki. Ei taida yhtään tiistai-illan kiksuklubia kyl löytyy täl hetkel. Yksinkertanen totuus kuitenkin on että yleisellä tasolla on taloudellisesti järkevää pitää sitä kuukausittaista klubia jossain valmiissa ravintolassa, eikä siinä imho ole mitään pahaa. Eipähän tarvitse käydä aina samassa paikassa.

Ja onhan noita nyt ollut vuosien varrella vaikka mitä. Nylon, Hype, viikottaisia / kuukausittaisia klubeja siellä täällä tuolla... Tää on nyt vaan taas mä, mutta jos vaihtoehtoina on 50 paskasta neliöö hyväl meiningil vs 500 puhdasta neliöö juusto-onnelan flanellitaivaassa, niin kyl mä 9/10 kerrasta valitsen ensimmäisen. Mut kukin tyylillään, eipä ainakaan tule sitten tallottua toisten varpaille suuntaan tai toiseen.

Musta ois kyl ihan puhtaasti mielenkiinnosta kiva tietää mistä nää kaikki läävät löytyy, mulle kun ei nyt äkkiseltään tuu kun Playground tommosena pienenä sokkelona mieleen (tosin sekin muistuttaa kivalla tavalla edesmennyttä Paronia ;)) ? Lepakkokin oli ihan kauhea graffiteilla töhritty, paskanen vanha hallin rötiskö, ei ois ikinä pitäny käydä, paskat bileet joka kerta. *täh*

Ainahan noita ravintoloita nousee ja kaatuu, mutta sanotaan et mä en kyl ihan äkkiä ois pistämässä rahaa kiinni suomalaiseen superklubiin pettämättömänä sijotuskohteena.

Joo, otan kyllä osaa, jos jonkun mielestä vaikka Redrum, Kuutonen ja Playground on jotain "paskalääviä" ja laatumestoja on vastaavasti Sedulat. No ei kai siinä mitään, kukin tyylillään. Itse asiassa Kunnarin setti mielestäni sopii aivan hyvin tyyliltään seduloihin, joten en kyllä mistään "kulttuurin levittämisestä" viitsisi puhua. Noin muuten on tietysti kyllä ihan turha kinastella tällaisesta - mitä se ketään haittaa, jos joku pitää kiksusta tai eurodancesta ja haluaa käydä Onneloissa sitä kuuntelemassa. Onneksi ainakin Helsingistä löytyy meille muillekin sopivia paikkoja, joissa voi kuunnella vähän erilaistakin settiä.

Niinno faktahan on myös jos toiselta kantilta katsotaan että ei nämä ole mitenkään toisiltaan pois. eikä tämä ny muutenkaan nii vakavaa hommaa ole. ja kukin taplaa tyylillään. jne. mutta kuitenkin hyvä asia että kehitys on kehittynyt ja lepakotkin kuopattu 10v sitten..

[q]UzU, 26.4.2009 15:36:
Kyllä mun musamaku sai paljon virikkeitä ja suuntaa erään dj:n toimesta joka soitti mahdollisuuksien mukaan muutakin kuin vain sitä suurinta listahittikamaa..[/q]Joo, et sinänsä ole ainakaan kokonaan väärässä, mutta en nyt jaksa selventää ja nussia jokaista pilkkua kohta kohdalta. Me ollaan eksytty aika eri suunnilta näihin piireihin. Mun kaveripiirissä homma meni oikeastaan kahden eri kaavan mukaan. 1) Se musa (ja se kulttuuri) oli pirun iso ja tärkeä juttu, ja bileissä käytiin oikeastaan joka viikonloppu. 2) Sitä käytiin muutaman kerran normibaarien ohella tsekkaamassa meininkiä jossain isommissa tapahtumissa ja se jäi siihen. Kuten tuolla totesin, niin ihan varmasti noiden baari-iltojenkin kautta jengiä tulee, mutta mediana uskaltaisin väittää sen silti olevan melko pieni radioon, televisioon, internettiin yms verrattuna. Esimerkkinä tulee mieleen kuinka käytiin useiden promoottorien kanssa keskusteluja siitä miten metallin uusi nousu 2000-luvun alussa söi kävijöitä bileistä.

Ja tää (vieläks saa käyttää sanaa...?) tavikset vs bilettäjät tjsp nyt on tämmönen ikuinen veteen piirretty viiva. Jokainen meistä on aloittanut jostakin ja tuskin on koskaan "valmis ja kaikenoppinut", mutta en mä kyllä ihan pysty uskottelemaan itelleni ettei jotain eroa aktiivisesti bilettävien ja lähibaarissa iltansa istuvien välillä ole (huom. kärjistys pointin selventämiseksi). Joo, ymmärrän että Reiskan Bar & Grill on eri asia kuin Onnela tms Sedula, ja hyvä niin, mutta nää on näitä harmaan sävyjä. Onhan konemusiikkikulttuurinkin sisällä selvästi huomattavia eroja tapahtumasta riippuen. Kyl melko hyvällä prosentilla voi etukäteen veikata tapahtumien välillä esim ikärakennetta tai kiksukarvan määrää.

Selvennykseksi vielä ettei mun ole mitenkään tarkoitus dissata kiksumenninkäisiä, Seduloissakin viihtyviä, juuri bilettämisen aloittaneita sen enempää kuin kyynisiä puristejakaan *vihellel* Ehkä tän kaiken vois tiivistää muotoon "Maassa maan tavalla".

[q]Remotion:
Toisinaan käynyt mielessä ajatus että tämä konemusiikki olisi paljon asiallisempaa ilman tätä alakulttuuria, enkä voi jälleen siltä ajatukselta välttyä.[/q]Tekno, huumeet ja Remotion. Mikä ei kuulu joukkoon?

Viime talven Lifter kiertue saa jatkoa..

O