Suomibiza ja "skene"

Back to yleinen bilehöpinä O

Yhteenvetona todettakoon, että osuvampi nimi kyseiselle kiertueelle olisi Al€x Kunnari - Lifteriä amiksille tour 2009.

Nyt kaipaisin sitten niitä vaihtoehtoja noille mestoille, siten että kiertuepaikkakunnat ei muutu.

[q]Boris L, 26.4.2009 12:22:
Yhteenvetona todettakoon, että osuvampi nimi kyseiselle kiertueelle olisi Al€x Kunnari - Lifteriä amiksille tour 2009.
[/q]

:DD

[q]ezzy, 26.4.2009 12:18:
---
Onko unohtunut, että Orkidea soitti vuosikausia YLEX:llä? Sama asiahan se on ku soittelis Onnelassa.
[/q]

Eipä oo mielestäni sama asia. Jengi lähtee Onnelaan ryyppäämään eikä kuuntelemaan musaa. Jengi joka kuuntelee Orkideaa radiosta täytyy digata siitä musasta oikeasti, ettei vaihda kanavaa NRJ:ks. En väitä, etteikö se Onnela saattaisi vaikuttaa myös monen viiden vuoden päästä klubbaavan valintaan tällä hetkellä, mutta suurimmaksi osaksi sanoisin, että ei. Se mielenkiinto syntyy ihan muista asioista. Tiedän monia, jotka kävi yli 10 vuotta sitten kuuntelemassa näitä populaarimpia artisteja Onnela-tyyppisissä rafloissa, ja ne kuuntelee edelleen sitä eurodancea, mistä ne diggas silloinkin. Ei niille klubimusa maistu sen enempää. Ne ketkä nykyään diggaa, on kuulleet ne ekat jutut ihan muista lähteestä.

Peace herrat !

Ei tää niin vakavaa ole ;)

Jovonn - Not the Way I Do (Instrumental Mix)

Toi auttaa kaikkiin murheisiin ;)

[q]alex kunnari, 26.4.2009 12:19:


Niin no en mäkään ole nähnyt sua koskaan siellä misään line upissa vaikka olen siellä vierallut jo vuodesta 95.. toisaalta en mä kyllä seuraa kaikkea mitä siellä tapahtuu.. : )


[/q]

Koska en ole koskaan ollut siellä lineupeissa. Tai viime kesästä en tiedä muuta kuin että spacen keikat peruttiin.

[q]alex kunnari, 26.4.2009 12:19:
Tiedät mistä puhun olethan itsekkin soittanut normaali baari dj:nä Happy Dayssissa aikoinaan.


[/q]

Tässä yhteydessä en suoraan sanottuna tiedä mistä puhut, mutta veri vetää takaisin Happy Daysiin, sillä soitin vielä vuoteen 2007 asti joka keskiviikko ravintola Teatterin aula baarissa saadakseni perspektiiviä missä Helsinigin yössä mennään.

[q]luna g, 25.4.2009 17:33:
---

17.7. Ibiza tour 2009 @ Onnela, Salo

---


jumalauta tosta ei ainakaan voi olla eepitsa enää kauempana, muhahahahahaaaaaa....
[/q]

älä ny, mut pakko tähän keskusteluun on sen verran kommentoida että.

otetaan 17.7 Onnelan yläkertaan samalle illalla 4 paikallista djukkaa soittamaan "ibiza" musaa niin voin lyödä kossupullosta vetoo et ne neljä paikallista saa aikaan paremmat bileet.
ei sen tarvi olla aina "iso" nimi että saa bileet pystyyn.
tietenkin se toimii se "iso" nimi ns. sisäänheittäjänä.

tehtiin tää kyseinen asia meinaan Kimmon kiertueella ja oli hyvät bileet, eikä se ollu Kimmolta pois ne asiakkaat.

eli ihan hyvä juttu että tänne "maalle" saadaan myös bileitä aikaan, tähän vois ihan hyvin yhdistää jotku kesäiset puistosessarit ennen varsinaisia bileitä.

*käy hakemassa ärrältä sipsejä ja dippiä*

edit: Kyl se musamaku syntyy ja lähtee jostain ihan muualta kun paikallisen räkälän dj:n (oli sit iso, pieni tai keskikokonen nimi) ûber-UG-korttina heittämästä kiksukipaleesta. Ainoo joka siitä luultavasti hyötyy on se dj, joka voi tuntea hetken olonsa onnelliseksi kun vain puolet tanssilattiasta tyhjentyi tällä kertaa, viimeks meni 3/4, homma toimii! Tottakai uutta verta kaivataan aina, mut ei helvetti jos jokaisiin bileisiin tunkis 50% Onnelan vakioasukkaista, niin siinä vaiheessa tietäis pelin olevan hyvin pitkälti menetetty (pardon my "elitismi").

Ja tota, mä olin näkevinäni Space Ibiza ja UG mainittuna samassa lauseessa, mutta mun silmät taitaa olla vielä vähän puoliummessa heräämisestä.

edit 2:[q]mut itse en kyl näe reivi- ja sedulakulttuureiden yhteensulautumista pelkästään positiivisena asiana. Kärjistäen, ei se kävijöiden määrä, vaan laatu. ;)[/q]Hmm... Hyvät puolet: rahaa sisäänpääsymaksuihin ja promoottoreille. Huonot puolet: (sensuroi kerrankin itseään välttääkseen julkisen ristiinnaulitsemisen).

Ei kahta ilman kolmatta: Ezzy on aivan oikeassa siinä, että sitä skenen kasvattamista on kyllä yritetty isojen, pienien ja luoja ties minkä bileiden avulla jo ainakin 15v, mutta pullataikinasta lienee unohtunut hiiva. Välillä mennään ylös, välillä alas, ja mun nähdäkseni se noste tulee kyllä melko poikkeuksetta listamusiikin vaikutteista, ei yksittäisistä bileistä.

Ps. mielenkiintosin topic & väittely forumilla aikoihin x)

Mun mielestä tää koko kiksukulttuuri on sitä kaupallisinta amispaskaa mitä planeetalta löytyy.
Kaikenlisäksi asiakaskunta näissä Onneloissa on pelkkiä toopeja, joita ei kiinnosta mikään muu kuin överltäminen, perse, tissit ja pillu. Ikävä sanoa näin, mutta Suomessa tää mainstream transsitouhu ei ole Ibiza/Beach tyylin bailumusaa (parit rantsubileet per kesä), ainoastaan junttien valtaamaa kliseekikkelipaskaa missä melodiamittari on vedetty kaakkoon ja mitään uutta ei ole koskaan.

Parhaiten tälläkin saralla pärjätään kun liikutaan vähän muuallakin.
Tää nyt kiteytettynä mitä ajan takaa: "Onnela + Ibiza-tour" = klubiskenen viemistä alaspäin, ei ylöspäin. Totta on, että pienemmillä paikkakunnilla ei ole muualla puitteita tämmöseen, paitsi Svedupetteri Koskisen velalla rakennetuissa junttibokseissa. Mut tää junnaa näin vaan paikallaan, kun tämmöstä levitetään vuodesta toiseen Koti-Suomessa.

Yhdyn kyllä pikkutoniin tuossa, että Helsingin undergroundkulttuuri on hienossa hapessa. Suurin kiitos kuuluu myös hänelle. Meidän pääkaupunkimme skene verrattuna vaikkapa muihin pohjoismaihin on Suomen eduksi 10 - 0. Kansainväliset huippu-dj´t haluavat soittaa täällä koska täällä on kova meno. Ainoa mikä tänne pitää saada on levy-yhtiö bileet missä koko poppoo (vaikkapa M_Nus ym.)tuodaan hemmottelemaan meitä.

Once you´ve saw it once, you never have to see "Suomi-goes-Kiksu" again. Kiitos mutta ei kiitos.

[q]Lil Tony,

Ja mitä tulee Ibizaan, niin suurin osa Residentteistä ja saarella asuvista mitä tunnen henkilökohtaisesti on sitä mieltä että viimeaikoina meno on ollut todella surkeeta, muutamia iltoja lukuun ottamatta. Mulla oli esim Spacen terasille Goa clubille 2 keikkaa buukattu viime kesänä ja ne kaikki peruuntui jo kesäkuun alussa samoin kuin monilla muillakin, koska Space meni ihan päin persettä koko kauden. [/q]

Sen enempää tähän topiikkiin puuttumatta, mutta tuo on ylempi juttu on osittain totta. Tietyt illat ei vedä Spacessa tai muuallakaan Ibizalla, mutta en kyllä väittäisi, että Space meni päin persettä koko kauden. Kolme kertaa viime vuonna saarella ja joka kerralla pari kertaa Spacessa, tupa täynnä aina. Mut jengi valikoi ne laatuillat saarelta ja heikommat line-upit jää auttamatta tyhjäksi. Sama varmaan toistuu tänä vuonna.

[q]hotboi123, 26.4.2009 13:40:
Totta on, että pienemmillä paikkakunnilla ei ole muualla puitteita tämmöseen, paitsi Svedupetteri Koskisen velalla rakennetuissa junttibokseissa.[/q]Omakotitalo keskel ei mitään, vaihtoehtosesti mökki, metsä tai mikä tahansa paikka tarpeeksi kaukana muusta asutuksesta, soittokamat, kaks kaiutinta, tuuril strobo ja röökin savuu jos ei konetta löydy. 10-20 frendin frendiä. Ja kas Svedupetteristä tuli tarpeeton. Ei se oo kun halusta ja viitsimisestä kiinni.

Tästä koko pirun aiheesta pitäisi kirjoittaa samantien muutaman sivun essee että pääsisi edes alkuun kun jokaiseen asiaan olisi jotain kommentoitavaa jo ihan subjektiiviselta kannalta, laajemmista mittasuhteista puhumattakaan... Se ei ole vain musiikkia, se on kulttuuri, arvomaailma ja ehkä tosiaan jopa elämäntapa osaltaan.

[q]ezzy, 26.4.2009 11:43:
---
SamHard, 26.4.2009 10:39:
Kyllä mä supporttaan!! On jo aikakin saada sceneä laajemmalle, ja
porukkaa lisää bileisiin, vaikka tätä kautta! Vai haluaako joku että bileitä
EI järkätä enemmän/monipuolisemmin ja isommalle kuulijakunnalle, mikä
takaa myös artisteille sekä dj:lle mahdollisuuksia isompien "rahojen myötä",
ja kenties entistä ammattimaisempaa meininkiä! Kädet ylös ja huutelemaan ketkä
vastustaa sitä!?

---


Tota on kyllä tehty jo vuosikausia eikä se skene ole siitä minnekään laajentunut.
[/q]

Eli kannattaa luovuttaa eikä tehdä enää työtä sen eteen? Kuka sen tietää mikä tapahtuma,
tai biisi on se joka antaa tarvittavan kipinän sille tulelle, joka alkaa palaa sydämessä
electronisesta musiikista!? Eikö nää asiat ole yksilöllisiä! Joku arska pohjanmaalta voi
ennemmin kuolla jos pitää se popeda vaihtaa electroniseen, mutta urbaanissa ympäristössä
itseään etsivä voi löytää vahingossa tästä kulttuurista ELÄMÄN! Korjaa jos olen ihan puissa
tämän asian suhteen!

[q]
Eli kannattaa luovuttaa eikä tehdä enää työtä sen eteen? Kuka sen tietää mikä tapahtuma,
tai biisi on se joka antaa tarvittavan kipinän sille tulelle, joka alkaa palaa sydämessä
electronisesta musiikista!? Eikö nää asiat ole yksilöllisiä! Joku arska pohjanmaalta voi
ennemmin kuolla jos pitää se popeda vaihtaa electroniseen, mutta urbaanissa ympäristössä
itseään etsivä voi löytää vahingossa tästä kulttuurista ELÄMÄN! Korjaa jos olen ihan puissa
tämän asian suhteen!
[/q]

Popeda rokkaa oikeesti

[q]Keijo Hujanen, 26.4.2009 14:09:
---

Eli kannattaa luovuttaa eikä tehdä enää työtä sen eteen? Kuka sen tietää mikä tapahtuma,
tai biisi on se joka antaa tarvittavan kipinän sille tulelle, joka alkaa palaa sydämessä
electronisesta musiikista!? Eikö nää asiat ole yksilöllisiä! Joku arska pohjanmaalta voi
ennemmin kuolla jos pitää se popeda vaihtaa electroniseen, mutta urbaanissa ympäristössä
itseään etsivä voi löytää vahingossa tästä kulttuurista ELÄMÄN! Korjaa jos olen ihan puissa
tämän asian suhteen!

---


Popeda rokkaa oikeesti
[/q]

No mä en syljeskele toisten varpaille ja ainakin koitan olla avoin kaikelle,
musiikille, joten todettakoon että toi oli vaan erkkiesimerkki, ja itekkin
olen suomirokkia kuunnellut*hih*

mieluummin popedaa kun juustosta kiksuu sedulassa...
euroviisuistakin saa enemmän irti.

Juustot juustoina ja trance trancena. Eiks voitais vähitellen alkaa vaan puhumaan eurohumpasta kun tolle linjalle mennään? Eihän tässä enää kohta tiedä mitä kukakin milläkin tarkoittaa.

Montakohan musiikkityyliä muuten on selvinnyt ilman että tuotannon laatu on heikentynyt genren kaupallistuessa ja massatuotannon päästessä valloilleen? Anyone? Onneksi se massatuotanto yleensä poikii myös jonkinlaisen vastareaktion ja kiertokulku saa jatkua.

[q]Zapa, 26.4.2009 13:42:
---
Lil Tony,

Ja mitä tulee Ibizaan, niin suurin osa Residentteistä ja saarella asuvista mitä tunnen henkilökohtaisesti on sitä mieltä että viimeaikoina meno on ollut todella surkeeta, muutamia iltoja lukuun ottamatta. Mulla oli esim Spacen terasille Goa clubille 2 keikkaa buukattu viime kesänä ja ne kaikki peruuntui jo kesäkuun alussa samoin kuin monilla muillakin, koska Space meni ihan päin persettä koko kauden.
---


Sen enempää tähän topiikkiin puuttumatta, mutta tuo on ylempi juttu on osittain totta. Tietyt illat ei vedä Spacessa tai muuallakaan Ibizalla, mutta en kyllä väittäisi, että Space meni päin persettä koko kauden. Kolme kertaa viime vuonna saarella ja joka kerralla pari kertaa Spacessa, tupa täynnä aina. Mut jengi valikoi ne laatuillat saarelta ja heikommat line-upit jää auttamatta tyhjäksi. Sama varmaan toistuu tänä vuonna.
[/q]

No mulle ainakin viestitettiin aika luotetavalta taholta että meni enemmän kuin päin persettä, siis ihmiset jotka pyöritti perjantaita ja lauantaita siellä. Kyse ei sunnuntaista

[q]Riku, 26.4.2009 14:30:
Juustot juustoina ja trance trancena. Eiks voitais vähitellen alkaa vaan puhumaan eurohumpasta kun tolle linjalle mennään? Eihän tässä enää kohta tiedä mitä kukakin milläkin tarkoittaa.

Montakohan musiikkityyliä muuten on selvinnyt ilman että tuotannon laatu on heikentynyt genren kaupallistuessa ja massatuotannon päästessä valloilleen? Anyone? Onneksi se massatuotanto yleensä poikii myös jonkinlaisen vastareaktion ja kiertokulku saa jatkua.
[/q]

WORD

Viime talven Lifter kiertue saa jatkoa..

O