Kolahtaako kirjat?
Olen kuullut monelta suunnalta suitsutusta Stieg Larssonista. Sain kaverilta ensin lainaan "Miehet jotka vihaavat naisia" ja lukaisin sen ihan muutamassa päivässä. Nyt sain myös kaksi seuraavaa osaa lainaan, joten tällä viikolla varmaankin illat kuluu dekkareitten parissa.
Monet ovat sanoneet, että Larssonin dekkarit on ihan parhaita. Itse en ihan niin suureen suitsutukseen ainakaan ensimmäisen perusteella voi yhtyä, mutta kyllähän tuo oli aika ansiokas dekkari tuo ensimmäinen. Noinkin pitkä kirja, jossa tarina kuitenkin kulki jouhevasti kokoajan eteenpäin.
Mulla on nykyään aina kirja kourassa työmatkoilla, kotonakin lukeminen on lisääntynyt viimeisen vuoden aikana paljon, johtui varmaankin paikkakunnan vaihdosta ja itselle jääneen ajan lisääntymisestä. Viimeisen vuoden aikana tullut luettua paljon scifiä ja muutama muukin kirja.
Tänä aamuna tarttui käteen kirjahyllystä Clive Barkerin Abaratin toinen osa.
[q]kimono, 25.8.2008 16:07:
---
miino, 31.7.2008 11:26:
Daniel Pinchbeckin 2012 - The return of Quetzalcoatl.
---
uuh, kuulostais hyvältä. pitää ettiä toi jostain :)
[/q]
Ainakin amazonista pitäis löytyä. Itse löysin guatemalalaisesta kirjakaupasta :D
[q]Miinapiina, 15.4.2007 22:57:
Zenia Larsson - Puusilmän varjot
hmm... vaikuttaa just sun kirjalta!
Linnunrata - trilogia
Jeff Long - Helvetin piirit
ihan sikahyvä scifi-esa *sydän*
seuraavaks saman hepun Vuosi Nolla
Luin just Jeff Longin Vuosi Nolla:n.
Ei kolahtanu samoin ku Helvetin Pi(i)rit, mut olihan tuokin tietty kelpo luettavaa.
Ei mitään over-the-top -scifiä vaan melko realistista tulevaisuuden maalailua .
Menossa Tie Jerusalemiin. Vähän erikoisempi ja raskassoutusempi ku noi normi bestsellerit
Tulipa eilen aloitettuu Maameren tarinat 1-4 kun nomic kanto tänne "muutaman" kirjan kesäluettavaksi. No nyt riittää ainakin lukemista. *joo**hymy*
http://www.wsoy.fi/index.jsp?c=/product&isbn=951-0-33321-2
Tällä hetkellä alla:
Marcus Chown - Never-ending days of being dead, Allan Mutka - Rippipuku ja Pirkko Raisio - Elämänmeno.
Tuossa odottaa lisää kirjoja joista eniten odotan Alastair Reynoldsin uusinta. :) Kaikenlaista tulee luettua aina tietokirjallisuudesta kaunoon, mutta scifi on omaan mieleen parasta, varsinkin astetta synkempi meininki.
[q]jesus, 18.12.2008 17:13:
Seppo Lampela (aka Steen1) - Hullu klovni
Tämän plokkasin just duunista tänään.. arviota kun on luettu..
[/q]
Sain just vastauksen mitä ostan ukolleni syndelahjaksi
Itse sain just päätökseen Douglas Adamsin: Linnunradan käsikirja liftareille (The Hitch-Hiker's Guide to the Galaxy).
Tykkäsin erittäin paljon vaikka tää ei oo eka kerta kun luen mut nyt aukesi paljon paremmin koko juttu.
Antti Tuuri - Taivaanraapijat sain päätökseen eilen. Oli kyllä jokseenkin tylsä kirja...Jos diggailee lukea 1900-luvun alun NY:n Suomalaisista talonrakentajista, niin !HOT TIP! :D
Oli virkistävää lukea kirja josta ei etukäteen tiennyt mitään, ja huomata kuinka hyvä se on. Kyseessä siis Fay Weldonin Praxis. Suosittelen kaikille naisille ja miehille jotka haluavat yrittää ymmärtää naista. Jostain syystä to tarina liikutti mua sydänjuuria pitkin, osaltaan päähenkilön heikkouksien vuoksi. Jos löydätte jostain, suosittelen lukemaan :)
Pitkästä aikaa luvun alla pari kirjaa:
- Kettusen Kannettava
- Muisti palailee pätkittäin - Ere Kokkonen
Molemmat varmaan tällä viikolla loppuun ja molemmat on kyl ollu odotetun hyviä. Kokkosen muistelmat jopa odotuksia parempi.
Viimeisen vuoden aikana tullut luettua paljon scifiä, viimeksi lopetin tuon John Twelve Hawksin Matkaajan, oli todella hyvä kirja pelottavan ajankohtaisesta dystopiasta.
Nyt (viimeisessä luvussa) mennään M. John Harrisonin Nova Swingiä, seuraavana kirjahyllyssä vuoroaan odottaa Max Barry: Jennifer Valtiovalta
Just sain väkisin vääntämällä lopuun Everett Truen Ramones -historiikin "Hey ho let's go". Harvoinhan elämäkerrat mitään kovin mukaansatempaavaa tekstiä on mutta toi oli ihan rimanalitus. Pelkkää turhanpäiväistä paskanläpinää siitä kuinka kova Ramo-fani kirjan kirjoittaja on, ei mitään mielenkiintoista vaikka bändin historiasta löytyisi vaikka mitä. Takakansitekstissä hehkutetaan harvinaisia kuvia mutta ne ovat mallia "Ramones edestä", "Ramones takaa", "Ramones istuu", "Ramones makaa". Nolla pistettä.
Juoppohullun päiväkirja ja siihen jatko osat<3. Tuntuu vaan et on tullu ammennettua liikaa vaikutteita noist viime aikoina:D
Mulle ei vittuilla!
[q]onni3mk, 7.10.2008 21:03:
Ei kukaan osais suositella jotain historiallista romaania...tyyliin 1500-1700-luvuilta normi kansalaisten elämästä tai aatelisten, kuninkaiden tai sit jos mennään vielä kauemmas niin vaik faaraoiden aikaan tai shamaanien...?
Tykkäsin kauheesti Jean Untinen Auelin Maan Lapset sarjasta ja nyt menossa toista kertaa Sinuhe Egyptiläinen. Lisää pitäs löytää.
[/q]
Mun käsittääkseni Kaari Utriolla on kans tuollaista historiallista matskua, mut se on kait häivähdyksen enemmän romanssikirjallisuuden suuntaan.
Ei kukaan osais suositella jotain historiallista romaania...tyyliin 1500-1700-luvuilta normi kansalaisten elämästä tai aatelisten, kuninkaiden tai sit jos mennään vielä kauemmas niin vaik faaraoiden aikaan tai shamaanien...?
Tykkäsin kauheesti Jean Untinen Auelin Maan Lapset sarjasta ja nyt menossa toista kertaa Sinuhe Egyptiläinen. Lisää pitäs löytää.
Edit: Sen kyl voisin lisätä, et mikään polittiikka tai kunnon sota painotteinen ei kiinnosta.
Mulla on ollu aamubussissa mukana Terry Pratchett -pokkareita, ihan siltä varalta ettei oo lehteä... Nyt on jo niin pimeetä aamusin, kun suuntaan duuniin, ettei paljoo auta maisemia kattella!
Tällä hetkellä jo voiton puolella Herraskaista väkeä eli Lords and Ladies... Kiekkomaailman noitakolmikko vauhdissa, mun ehdottomat suosikit...!
Seuraavaksi vois suosia omaa kirjahyllyään ja yrittää vaiks lukea pitkästä aikaa Taru Sormusten Herrasta! Tai Clive Barkerin Abarat -sarjan kahta ekaa... Jokohan se kolmas osa on jo ilmestyny??, en oo seurannu...
Tää on tää netissä roikkuminen syöny aikaa kirjoilta!!