Kolahtaako kirjat?
Työn alla Tao Te Ching.
Mä lueskelen mielelläni.. Kirjoja ja lehtiä. Ajanpuute vaan tuppaa olemaan ongelma, tai sitten se, että en osaa/jaksa/pysty keskittymään mihinkään bertin päiväkirjaa-haastavampaan kirjaan
Eniten ehkä oon tykänny lueskella viime aikoinan elämänkertoja (enkä tarkoita että luenavin bertin päiväkirjoja!) ja nimenomaa joltain 1600-1700 luvulta.
Vaan kyllähän se fantasiakin jonakin verran uppoo.
Näitä siis silloin kun olen kotona yksin, ja mieli on tarpeeksi levollinen lukemiselle. Useimmiten ukko kuitenkin myös himassa, jolloin mun lukemisesta ei tule yhtään mitään. Keskittymishäiriö lukemisen suhteen*eiei*
Useimmiten hyvä kirja voittaa huonon leffan. Sitäkään ei mies tajua, mielummin kattoo paskan leffan n 90minuutissa ja mä nautin hyvästä kirjasta ja mielikuvituksesta sen 1päivästä ikuisuuteen (lukurauhasta riippuen).
Ennen sitä ehti lukea työmatkoillakin, mutta menee liian riskaks ratin takana lueskella. Siinä nyt ainakaan pystyis keksittymään
posti toi jeff lindsayn dexter in the nightin :)
[q]kimono, 19.2.2008 17:10:
tällä hetkella luen Philip Pullmanin The Subtle Knifea,
eli His Dark Materials -trilogian tokaa kirjaa.
Golden Compass -leffan innoittamana aloin lukemaan
tota trilogiaa... ja ei se kyl turhaan niin hehkutettu
ole! <3 luonnollisesti paaaaljon parempi ku elokuva :)
[/q]
Mun mielestä noi oli ihan luettavia, mutta ei kyllä mitenkään erityisesti herättäny.
Eli ihan kiva oli lueskella mutta huomas, että meni yllättävän kauan lukea kirjat verrattuna siihen mitä tahtia luen lempikirjoja. Ei vaan ollu sitä kiinnostusta makoilla tuntia tai kahta joka ilta sängyssä lukien.
Nyt menossa James Clavellin Shogun sarja toistamiseen läpi; eilen sain päätökseen toisen osan eli Gai-Jin:in ja tänään siis lähtee Tai-Pan liikkeelle*hymy*
[q]Muikku, 19.2.2008 18:39:
--Kalle Kustaa Korkkeja--
[/q]
Siis se oli joku kirja? Mä tiedän vaan sen "todella" hienon lastenlorun/lällättelyn... Mistä ne kirjat kertoo?
Sain "itseltäni" jouluna Paulo Coelhon Alkemistin ja luvin sen 2 päivässä.
Tuntui kuin olisi syttynyt sisäinen lukijan palo, jonka omasin viimeksi monia vuosia sitten...kun luin yhä uudestaan Dunen kirjasarjaa.
Viime kuussa piti käydä ostamassa samaisen kirjoittajan Portobellon Noita.
Tämä teos kuvaili tarinaa eri tarkastelijoiden näkökulmasta. Välillä pystyi seuraamaan tarinaa omasta näkulmasta "aivojen nyrjäyttäminen oli lähellä". Minä kuvan samaistuminen yhteiskuntaluokituksen rajoille oli hyvä. Kirja tarjosi mielenkiintoista pohdittavaa.
Onko teillä ehdottaa jotain.... joka olisi spottaamisen arvoinen.
Tuossa muutama mun mielestä, aika jees:
Samuel R. Delany: Nova
Iain M. Banks: Aseiden Historia
J.R.R. Tolkien: Silmarillion (nooh)
http://openlearn.open.ac.uk/file.php/1735/S103_3_004i.jpg
hyvät kirjat kolahtaa, varsinkin kovakantiset.
Ei.
Nyt luettavana Jane Austinin Ylpeys ja ennakkoluulo. Oikeen mukaansa tempaava kirja.
Tällä hetkellä kesken on kaksi hienoa kirjaa:
Tolstoi: Sota ja rauha
Gaiman: American Gods
Muita päräyttäviä:
CrimethInc-kollektiivi: Days of War, Nights of Love
Tolstoi: Anna Karenina
Marquez: Sadan vuoden yksinäisyys
Voi olla että olen tähän ennenkin vastannut mutta vastaanpa silti.. Kyllä kiinnostaa ja luen melkein joka ilta jotain kirjaa, yleensä jännäreitä ym.
Tänään saan vihdoin uuden Harry Potterin suomenkielisenä.*jiihaa* Englanninkielistä yritin lukea mut eihän siitä mitään tullut, luovutin sit kesken ja tyydyin suosiolla odottamaan.*hymy*
Jan Guilloun ristiretki trilogia on kyl hyvää shittii Toinen osa menossa ja on kyllä hyvää tarinan kuljetusta ja mielenkiintosia käänteitä - me like!
-M
[q]xcft, 8.8.2007 08:02:
Sit luin ensimmäisen Varekseni, jonka jälkeen niitä menikin kahdessa viikossa 5. Nyt on menossa Kolmastoista Yö, niin ikään Reijo Mäen Vares-sarjaa.
[/q]
Mäki oon ihan koukussa tohon moskaan.
Varekset nyt vaan on niin viihdyttäviä. Luen myös muita "roska"pokkareita
(mm Juoppohullut, Lauren Weisbergerin ja Candace Bushnellin tuotoksia)
aika paljon, etenkin lentokoneessa, junassa, autossa ja rannalla ym. Ne on
tosi kivaa vastapainoa koulujutuille ja tosiaan tyhjentää pään omista ajatuksista.
Luen kyllä ihan "oikeitakin" kirjoja aina kun kerkiän. Tällä hetkellä kesken
Riikka Pulkkisen Raja.
Lukisin varmaan enemmän, jos vaan pystysin keskittyyn. Nukahdan aina parin sivun jälkeen. Nyt menos Antti Nylénin Vihan ja katkeruuden esseet
Turhauttavan vähän on tullut luettua viimeaikoina. Lukulistalla olisi Chomskyä ja kevyemmältä puolelta tuo viimeisin Potter :)
Tänää alotin uusimman potterin lukemisen eli kylhän noita fantasia kirjoja tulee luettua
Nii ja en tajuu, miten unohdin mainita mun ihan ehdottomasti
lempparikirjailijan suomalaisista eli Anna-Leena Härkösen.
Se vaan osaa kirjottaa arkisista jutuista niin sairaan päräyttävästi!
[q]nomic, 23.3.2008 16:01:
---
Itselläni menossa:
-Maailmankaikkeuden elämäkerta (Fred Adams & Greg Laughlin).
[/q]
Loistava.
Nyt menossa Bulgakovin Saatana saapuu Moskovaan.
Pitkänä perjantaina lueskelin Richard Mathesonin Olen legendan.
Jos en ois ehtiny nähdä eka leffaa niin ehkä oisin päässyt lukemisessa paremmin vauhtiin.. Nyt alku vähän tökki, kun sieluni silmillä näin koko ajan kirjan kuvaileman anti-sankarin paikalla Will Smithin reipashenkisen näyttelijäsuorituksen.. Mutta kun pääsin sisälle tarinaan, muuten kaikki mikä kirjassa oli eri tavalla kuin elokuvassa, olikin sitte kirjassa minun mielestäni paremmin/ realistisemmin/ hauskemmin/ koskettavammin. Etenkin loppu. I am Legend ois ehkä ollu parempi leffa, jos se ois ollut uskollisempi alkuperäiselle tarinalle.
Tietenkin kirja on julkaistu 1954, joten esimerkiksi kaupungit ja tekniikka ovat muuttuneet sitten tarinan kuvaileman maailman (joka siis sijoittuu kirjassa tulevaisuuteen, kuvitteelliselle 1970-luvulle), muttaaa...
En tiedä.
*kauhiata jossittelua*