Kolahtaako kirjat?
Alastair Reynoldsin kirjat tuossa luettavana. Juuri semmoista, mitä olen kaipaillut. :)
Maanantaina taas Liken kauppaan Helsinkiin poistamaan lisää. Varmaan puolet kirjoista Likestä.
Warhammer 40k kirjoja tulee luettua paljon kun bussimatkaa on ~40minsaa suuntaansa päivässä.
Horus heresyn uusin osa tällä hetkelä luvussa.
Budokirjat on toinen mitä tulee luettua paljon.
Joku 3-4 kirjaa taitaa mennä kuukaudessa.
James Ellroyn Musta Dahlia kerää hiukan pölyä yöpöydällä, mut kyllä sitä tulee enemmän tai vähemmän luettua. Nyt vähemmän.
"maria rolnikaite: en voi vaieta" menossa tällä hetkellä.
jotenki nuo keskitysleirikirjat (varsinkin jonkun ihmisen tarina, joka siellä on oikeesti ollut) kiehtoo tällä hetkellä.
Puuh.. Pitkästä aikaa ehdin lukemaan muutakin kuin koulukirjoja. (No en oikeasti ehdi, mutta luen silti.. *justjoo*)
Jeff Longin Vuosi nolla oli ihan alkua ja ihan loppua lukuunottamatta erittäin jees.
Seuraavaksi vuorossa on Intohimon karma - Japanin kummitustarinoita.
Sitte pitäiskin vissiin lukea taas lisää koulukirjoja..
Viimeksi luettu, Arto Paasilinna: Rietas Rukousmylly. Lennokas tarina niinkuin kirjoittajalla yleensä.
joo.. luen nyt sellasta ku "sokea jumalatar" .. kertoo rikos-oikeudellisista sekamelskahuumeliigahommelista :D just hyvä... koht loppuu ja sit ei ookkaa mitää lukemista tääl :(
Kirjat kolahtaa/kolahtanu aina :)
Tällä hetkellä menossa Kari Korhosesta kertova dokkari, KK-Kuolemankauppias..
aika järkkyä luettavaa mutta kirja sinänsä hyvä !
Seuraavaks ois tarkotus lukea Joku Stephen Kingin kirja..
Näin syksyisin taas joo. Tällä hetkellä uusintakierroksella Torey Hayden - Tiikerin lapsi ja Gordon Chaplin - Musta tuuli.
Draamaa erityisopettajan elämässä ja elämäntapapurjehtijoiden veneessä, suht viihdyttävää, aiheensa puolesta ajoittain jopa raskasta luettavaa. Kirjastoon vois mennä heti huomenna, tarviin nyt pikapakoa duunistressiltä.
Sielun pitkä pimeä teehetki. On ihan simohyvä
Välillä tulee luettua enemmän, välillä vähemmän, mut viime aikoina oon huomannu että on hyvä olla aina yksi kirja työn alla Se jotenkin antaa tietyn värin ja tunnelman sille kaudelle millä sitä on lukenut ja auttaa ajatuksia löytämään uusia uomia
Tällä hetkellä olen lukemassa Philip Pullmanin His Dark Materials -kirjasarjan kolmatta ja viimeistä osaa, The Amber Spyglass. Näitä oli moni tuttu paljon kehunut ja ymmärrän kyllä miksi. Kerronta on sujuvaa ja värikästä ja kyllä kirjailijan luovuus hakee vertaistaan. Mielestäni kirjoissa mennään ehkä hieman liikaa laidasta laitaan ja koitetaan yhdistää liiankin erilaisia teemoja, mutta on kyllä viihdyttävämpää tekstiä kuin monen muun kirjailijan tuotokset.
Vähän lisäinfoa kirjasarjasta: genre lienee fantasia, vaikkakin tarina pohjautuu ainakin osittain ihan meidän tämän hetken maailmaan, ja on mahdollisesti suunnattu nuorille (vaikkakin siinä käsitellään myös aikuisia aiheita, tarina kerrotaan lähinnä nuoren tytön näkökulmasta). Tästä on myös ilmeisesti tulossa elokuva (tai 3?), ainakin ensimmäinen nimellä The Golden Compass, sarjan ensimmäisen kirjan mukaan.
Harkitsin että antaisin kirjoillekin tähtiä samalla lailla kuin elokuville, mutta luulen että kirjat ovat subjektiivisempi kokemus, joten jätän arvostelematta.
[q]sapeli, 1.11.2007 17:53:
---
katjastiina, 1.11.2007 17:36: Just nyt luen:
---
Näyttää siltä että sä luet tyyliin koko kirjastoa läpi ja oot nyt päässy C-kirjaimeen
[/q]
hah joo kyllä kirjastotädillä pitää joku järjestys olla:D vaik himassa just järkkäsin koko kirjahyllyn kirjat selkämysten värien mukaan:)
[q]Lyylikki, 1.11.2007 17:46:
---
Mellu-, 30.10.2007 16:17:
---
Suomessa julkaistaan nykyään paljonpaljon kirjoja pokkareina, eikä niiden lähettäminen tule mitenkään ökykalliiksi (osa saattaa peräti mahtua postiluukustakin). Joten nyt langat kuumiksi ja pyydät kerran viikossa/kuussa yhtä kaveria/sukulaista pistämään (omasta mielestään hyvän) kirjan postiin ja kohta sulla on paljon mielenkiintoista luettavaa siellä, eikä aina sitä samaa.
Ja kun saat ne luettua, niin parhaat säilöt itsellesi ja loput laitat kiertoon. Saat esim. bookcrossingista hauskan uuden harrastuksen vieläpä
Itse aina raahaan siskon luona Irlannissa käydessäni matkalaukun puolillaan kirjoja, sinne mahtuu sitten mukavasti ostokset, kun tulee takaisin. Pieni suomalainen yhteisö saa niistä hulvatonta luettavaa yleensä pitkäksikin aikaa.
P.S. Kun annat osoitteesi, niin laitan täältä meitsin hyllystä jonkun teoksen tulemaan
P.P.S. Kun isoisä Suomeen hiihti on itsellä työn alla ja lukemista odottaa kasa kaverilta lainattuja Sipilän pokkareita.
[/q]
Hep hep hep! Kuulostaa mahtavalta! Voisinki laittaa suomalaistutuille sitten kiertoon kun ite oon lukenu (oon lukenu niidenki kaikki suomalaiset kirjat *nauru*) hmm hmm.. rohkenisinkohan sulle osotteeni laittaa siinä toivossa että sais jotain fiksuu luettavaa
tossa ois Mika Waltarin - Sinuhe egyptiläinen seuraavaks lukulistalla
viimeks minkä luin oli : Michelle Paver - Sielunsyöjä
ja sitä ennen : umm hitto en muista sen nimee mutta.. erittäin loistavaa ja juonittelevaa se oli *tarkistaa kirjastosta*
George R.R. Martinin pari kirjaa.. ERITtäin loistavia teoksia <3
Milan Kundera-Naurattavien rakkauksien kirja*sydän*
aivan käsittämätön hieno teos
Jäin hetkessä koukkuun Liza Marklundin dekkarisarjaan toimittaja Annika Bengtzonista. Kaksi kirjaa luettu ja joulupukille kirjotettu
Nyt on menossa Miika Nousiaisen Vadelmavenepakolainen, kertoo miehestä joka luulee syntyneensä väärään kansalaisuuteen. Oon vasta ekassa kappaleessa menossa mutta nyt jo naurattaa. Tämä mies siis uskoo ja haluaa olla ruotsalainen, mutta on syntynyt suomalaisena.
Hyvää iltalukemista ennen Tukholman risteilyä.
Tietääkö kukaan onko Derek Landyn Keplo Leutokalman jatko-osat julkaistu jo suomeksi? Oli niin hyvä tuo kirja, niin tahtoo enemmän :P
Torey Haydenin kirjat vie kyl mennessään...oikeen hyvää sairaslomapäivän ajanvietettä;)
kirjallisuuden opiskelu koittaa pilata puhtaan kirjallisen kolahduksen aika tehokkaasti, mutta koitan pysyä vahvana, tällä hetkellä menossa pitkästä aikaa suomalaista, juha hurmeen Volvo Amazon, pirun hauska ja erilainen kirja näytelmän teosta samalla sisällyttäen kuitenkin jonkinlaisen anarkistisen näytelmän itseensä, on kuulemma esitettykin...
Tottakai kirjat kolahtaa. Yliopiston kirjastol on ihan mielettömästi kaikkea mielenkiintoista laidasta laitaan. Sieltä tulee aika usein napattua joku kirja mukaan mitä sit lukee sieltä sun täältä oppimistarkotuksessa.
Tällä hetkellä luen historian suurnaisista, joka ei todellakaan oo ollu mun tyylistä, mutta tosi mielenkiintonen kirja. Ja Bob Marleystä ja reggaesta kans pari opusta lainassa. Elämänkerrat tärkeistä henkilöistä mun ajatusmaailman kannalta kuten Nelson Mandelasta ja Che Guevarasta on ollu yksiä antoisimmista. Simmonsin Hyperionit on myös aivan loistavia!