Kolahtaako kirjat?
[q]jUSSi,
Iain M. Banks on parhautta. Muista lukea pelaaja kans, jos et oo lukenut jo :-)
[/q]
plakkaris on jo aika lailla Banksilta (nimi luetulla kielellä):
Muista Flebasta, Pelaaja, Aseiden käyttö, Tähystä tuulenpuolta, The Algebraist, Against a Dark Background, Inversions, The State of the Art, Complicity. Menossa myös The Wasp Factory. Kaikki ihan ykköskamaa *sydän*, samoin kuin Alastair Reynoldsin tuotokset.
[q]kap-pu, 29.7.2006 18:31:
---
jUSSi,
Iain M. Banks on parhautta. Muista lukea pelaaja kans, jos et oo lukenut jo :-)
---
plakkaris on jo aika lailla Banksilta (nimi luetulla kielellä):
Muista Flebasta, Pelaaja, Aseiden käyttö, Tähystä tuulenpuolta, The Algebraist, Against a Dark Background, Inversions, The State of the Art, Complicity. Menossa myös The Wasp Factory. [/q]
aah <3
oon lukenut kans melkein kaikki Banksit :)
<3 <3 Consider Phlebas <3 <3
Mä olen hidas lukemaan ja huono keskittymään ja ajatus harhailee monesti omilla teillään, et huomaa jonkun pätkän jälkeen ettei o mitään käsitystä mitä on just lukenu. Elikkä helppo luettava toimii. Kesällä ei tule juurikaan luettua mut kun syksy koittaa ja töissä päivät hiljenee ni mikäs sen parempaa ajan tappoa, kun hyvä kirja. viime syksynä tuli jokunen dekkari luettua. Tess Gerritseniä ja Leena Lehtolaista lähinnä. Da Vinci koodin innostamana luin myös enkelit ja demonit, joka oli kyllä tosi huono! Tällä hetkellä työn alla on Alice Seboldin Oma taivas. Todella mielenkiintonen ja tunteita herättävä teos, voin suositella!
Nyt alla on menossa seuraavat:
-William Gibson - Neuromancer *sydän*
-Stephen Hawking - A Brief history of time
-John King - Vapaus on suuri vankila (taas vaihteeksi)
ja sitten jotain enemmän matematiikkaan liittyviä kirjoja (lähinnä matriiseista juttua), jos kehittyisi lisää tuossa.
Tulee luettua melkoisesti laidasta laitaan, mutta ehkä eniten scifi- ja varsinkin cyberpunk-meininki rokkaa. Ennen sitä luki pelkästään fantasiaa, kunnes ihastuin John M. Harrisonin Valoon. Nyt vähitellen sitä uskaltaa lukea kaikkea muutakin.
Just tuli luettua Frank Schätzing Pedot ja nyt on menossa Risto Isomäen Sarasvatin hiekkaa. Tuol ois sit odottamassa Tolstoin Sota ja Rauha :-)
Häiritsee kyllä pahasti, että Isomäen ja Schätzingin kirjojen perusta on samanlaisessa ekokatastrofissa, eli metaanihydraatin nopeassa sulamisessa (on Schätzingin kirjassa toki paaaaaaaaljon muutakin). Ei pitäisi lukea näin kapean sektorin kirjoja ihan peräkkäin. Hyllyssä on lisäksi paljon lukematonta scifiä, mutta ei jaksa penkoa...
Soili Poijula: Lapsi ja kriisi
ajattelin tällä hetkellä menossa olevan j.t. leroyn sarahin jälkeen
lukea ehkä jonkun bukowskin tai fanten kirjan... mutta en ole kyl
kumpaankaan pahemmin tutustunut, joten jotain kirjavinkkejä olis
hyvä saada.
[q]serge, 19.10.2006 14:14:
John Fante on sitä parasta koskaan. Bandini-sarjan kirjat on hyvä paikka alottaa, listaukset löytyy vaikka Wikipediasta, http://en.wikipedia.org/wiki/John_Fante. Sitten toinen saman superliigan suositus olisi Richard Brautigan.
[/q]
yep, voisipa tota sarjaa alkaa jostain etsiä!
[q]k1mm0, 19.10.2006 14:08:
ajattelin tällä hetkellä menossa olevan j.t. leroyn sarahin jälkeen
lukea ehkä jonkun bukowskin tai fanten kirjan... mutta en ole kyl
kumpaankaan pahemmin tutustunut, joten jotain kirjavinkkejä olis
hyvä saada.
[/q]
John Fante on sitä parasta koskaan. Bandini-sarjan kirjat on hyvä paikka alottaa, listaukset löytyy vaikka Wikipediasta, http://en.wikipedia.org/wiki/John_Fante. Sitten toinen saman superliigan suositus olisi Richard Brautigan.
[q]UnityF, 3.3.2007 10:56:
jos jollekkin tulee mieleen jotain niin ehotuksia otetaan vastaan.
[/q]
orson scott card - seitsemännen pojan seitsemäs poika
Anthony De Mello, Havahtuminen
Tosi mielenkiintoinen kirja, jos kiinnostaa etiikka, moraali ja todellisuuden ja itsensä määritteleminen. Oon nyt vähän yli puolenvälin ja ihan innoissani =) Kirjoittaja on uskonnollinen, mutta ainakaan mua ei ole haitannut kristilliset viittaukset. Ei todellakaan mitään perinteistä jeesustelua, kun tällasella peruspakanalla menee läpi. Äiti suosittelee!
Sehän tässä nimenomaan on ongelma kun en opiskele kirjallisuutta ja kaveripiiri on suuntautunut aivan eri aloille... ts reivaamiseen tai pukuompeluun. Tota googlettamista en ole yrittänyt, mutta jotenkin tuntuisi tungettelevalta yrittää päästä johonkin piiriin mukaan jos ei ole suoraan henkilökohtaisesti kutsuttu tai ollut perustamassa. Olis kiva muutenkin laajentaa ympyröitä ja löytää uusia tanssi-, ryyppäys- ja lukukavereita
Elikkäs olen jo aikoja mietiskellyt, että olis kiva jutella lukemistaan kirjoista jonkun sellasen kanssa jota Oikeasti kiinnostaa niistä puhuminen. Lähipiiri kun on jo ehtinyt vähän kyllästyä Nyt olisin siis etsiskelemässä "kirjakerhoa", joka kokoontuis paremman puutteessa vaikka kahviloissa luettuaan saman kirjan (tai miksei vaikka eri kirjojakin) ja vertailee kokemuksia jne. Itse olen aika jämähtänyt fantaisia- osastolle ja haluaisin saada uusia näkökantoja fiktioon ja faktaan, historiaan ja nykypäivään. Jos jossain on jo tämäntyyppinen ryhmittymä niin olisin mielelläni liittymässä tai sitten voidaan muutaman ihmisen kanssa pistää oma pulju pystyyn
Toivottavasti muitakin samaa etsiviä löytyy ja pääsen vihdoin... purkautumaan
Kaari Utrion kirjat on kolahtanu.
Muutenkin olen kiinostunut keskiajasta.
Utrion kirjoissa on sekoitettu faktaa ja fiktiota mielenkiintoisella tavalla.
Mä taas olen tullu siihen tulokseen, että Utriot on käytännössä aina saman kertausta. "Heikko" nainen pulassa, vahva mies ja Suomi... Vähän seksiä ja naimisiin. Tai no ainakin ne 4 kirjaa jotka siltä olen lukenut on toistanu tätä kaavaa.*justjoo*
[q]Zenni, 24.10.2006 23:04:
Tasokasta fantasiakirjallisuutta oon jäänyt kaipaamaan, tai muuten vaan ajatuksia herättäviä teoksia. Jos jollain on varsinki ensinmainitusta jotain suositeltavia kirjoja ni otan tiedon mielelläni vastaan :P
[/q] Oletko raymond e feistiä lukenut. Itse olen ainakin kovasti tykästynyt ko. kirjailijaan. Fantasiaa kirjoittaa. Toinen joka tuli äkkiseltään mieleen on terry goodkind, fantasiaa myöskin.
[q]Zenni, 24.10.2006 23:04:
Tasokasta fantasiakirjallisuutta oon jäänyt kaipaamaan, tai muuten vaan ajatuksia herättäviä teoksia. Jos jollain on varsinki ensinmainitusta jotain suositeltavia kirjoja ni otan tiedon mielelläni vastaan :P
[/q]
On vissiin liian paha nakki lukee ees se eka sivu threadistä?
Mut koska oon niin reilulla tuulella tänää nii autetaan vähä. Tässä muutama minkä poimin:
Kirjailijota:
Terry Pratchett, David Eddings, JRR Tolkien (tietty), JR Salvatore, Robin Hobb(joka tosin tais olla pseudonyymi en tiiä onko julkassu myös omalla nimellä)
Kirjasarjoja:
Dragon Lance, Forgotten Realms, Kuoleman portti, Ajan pyörä...
Sit tietty riippuu kuinka paljo lukee ja minkälaisesta tykkää et mitä kehtais suositella, esim. Eddings on huomattavasti kevyempää luettavaa ku suurin osa muista, Pratchettillä taas huumori on aika omaa luokkaa.
Mut oikeesti jos jaksat nähä vähä vaivaa nii käyppä kirjastossa fantasia-osastolla ihmettelemässä. Varmaan auttais enemmän ku tämmösen tyhjäpään arvailut.
Ai nii ja ite aiheesta nii Stephen Kingin kirjoja tullu muutama kahlattua läpi. Toimii.
Varmaan ensimmäinen Oikea kirja jonka luin oli Papillon... Tai sitten se oli John Grishamin Firma. Kummatkin on sitte tullu ahmittua joka kesä siitä lähtien eli noin 6-7 kertaa. Vieläkin loistavia
Muuten jos joku haluaa vaihteeksi naispääosa- esittäjällä varustetun Loistavan kirjan niin kannattaa lukea Trudi Caravanin Age of the Five- trilogia! Harmi vaan, että siitä on ilmestyny vasta kaks osaa.
*Linnunradan käsikirja liftareille- sarja *sydän*
*Orson Scott Cardin Alvin- sarja (joko siitä on ilmestynyt viides osa?!?)
*Ursula K. Le Guinin kaikki kirjat mutta varsinkin Maameret!
*Terry Pratchetin hauskat kirjat. Niin samankaltaisia keskenään, ettei jaksa useampia putkeen
*Neil Gaimanin ja edellisen Good omens *sydän* Sarjakuviin en ole päässyt tutustumaan mutta lähes kaikkeen muuhun kyllä.
Muuta kun fantasiaa:
*Jukka Parkkisen Onnenpoika ja pelienkeli. Juu kyllähän se on nuorisokirja, mutta kaunis sellanen
*Kari Levolan Tahdon. Samaa sarjaa kuin edellinen mutta vielä kauniimpi ja hiukan imelämpi.
*Ns. Aasiaan päin kallistuvat Ihanat kirjat Jasmiinin tuoksu, Punaisen sankarittaren kuolema, Villijoutsenet ja Geishan muistelmat.
Tossa on murto-osa siitä mitä olen lukenut, mutta noi löytyy omasta hyllystä, joten oletettavasti pidän niitä parhaimmistona. Kunpa vaan ehtis lukemaan vielä enemmän.
kolahtaa. tykkään lueskella ehkä enimmäkseen jotain dekkarityyppisiä, mutta kyllä monenlaiset muutkin menee, tosin en niitä itse keksi lukea vaan joku kertoo, että olipa se hyvä kirja, että kannattaa lukea ja sitten tartun siihen..
dekkareissa ja muissakin jännissä kirjoissa on vaan vikana se, että kun ennen nukkumaan menoa pimeessä lueskelen ja sitten kun pitäs vessaan mennä niin alkaa mielikuvitus sen verran laukata, että sa pelätämurhaajan iskevän kulman takaa. byyääh.
Neuropsykologian perusteet