Kolahtaako kirjat?
Juoppikset *känni*
Philip K. Dickin - Rakennamme Sinut
Vaiheessa vielä, mutta hyvältä näyttää.
Simulantit *sydän*
Kirjat kolahtaa. Tällä hetkellä kourissa Tommy Hellstenin Virtahepo Olohuoneessa. Tuosta oon saanut niin paljon positiivista palautetta, että oli itsekkin pakko saada se sitten näppisiin.
Toki kolahtaa. Varsinki kova kantiset (anteeksi *justjoo*)
Eniten Stephen King:in tuotanto ja Alivaltiosihteerit. Juuri nyt ilta lukemisena Michael Moynihan:in Lords Of Chaos
Ei oikeen fiktio ole viimeaikoina kolahtanut. Täl hetkellä luvussa Erich von Mansteinin kirja Menetetyt Voitot, eli 2. maailmansodan yhden parhaimman saksalaiskenraalin muistelmat.
Kirjassa on paljon mielenkiintoisia näkökulmia sen aikaiseen tilanteeseen ja itse sotaan, mitä tähän mennessä olen lukenut. Tuskin kukaan osasi täysin aavistaa kuinka totaalinen sota seuraisi hyökkäystä Puolaan, lukiessa tulee väkisinkin mieleen että Puolaa vastaan oltaisiin menty samoissa tunnelmissa kuin Suomessa jatkosotaan eli ottamaan takaisin häpeällisesti menetetyt alueet. Ja koska Puolan valtauksen seurauksena Ranska ja Iso-Britannia olivat julistaneet sodan niin oli "luonnollista" päihittää Ranska etteivät se ja Iso-Britannia voisi kimpassa kampittaa Saksaa.
Toinen asia mikä kirjasta on välittynyt on se kuinka vähän saksalaiset kenraalit tuntuivat tajuavan politiikasta, vaan pikemminkin tuntuivat pitävän itseään pelkästään sotilaina joiden kuuluu tehdä niin kuin ylipäällikkö käskee ja joille sota ei ollut sen enempää hyvä kuin huono asia - se vain oli.
Nämä ovat siis omat tuntemukseni kirjan alkupäästä, mutta kirja tarjoilee edelleenkin varsin mielenkiintoisia näkökulmia, tietenkin täytyy muistaa että ne ovat Mansteinin. Mutta mielenkiintoisia siitä huolimatta.
Harvemmin tulee tenttikirjojen lisäksi luettua mitään, mutta Tess Gerritsenin sairaalatrillerit on kiehtovaa luettavaa.. Jännittävää ja samalla hiukkasen vatsaa vääntävää.
Kyllähän ne kolahtelee.
Nyt kesken Michael Talbotin Holographic Universe ja David Icken The Biggest Secret.
[q]jansqu, 20.1.2007 01:34:
Harvemmin tulee tenttikirjojen lisäksi luettua mitään, mutta Tess Gerritsenin sairaalatrillerit on kiehtovaa luettavaa.. Jännittävää ja samalla hiukkasen vatsaa vääntävää.
[/q]
Jos Gerritsenit uppoaa, niin kokeile myös Robin Cookia.
Tulipas mieleeni, että tähän topikkiin voisi mainita kirjaharrastajille mahdollisesti mielenkiintoisesta sivustosta http://www.librarything.com. Siis jos kirjat kiinnostavat siinä määrin, että niitä on tullut hankittua kotiinkin, niin tuonne vaan pitämään katalogia omista kirjoista! Olen kirjannut käyttökokemuksiani kyseisestä palvelusta parin blogin verran (tammikuun 2007 eka ja toka blogi). Tykkään.
Niin ja Seppo Jokisen kirjat on tullu hankittuu melkein kaikki kotii.
[q]Chatte, 20.1.2007 10:49:
Tulipas mieleeni, että tähän topikkiin voisi mainita kirjaharrastajille mahdollisesti mielenkiintoisesta sivustosta http://www.librarything.com. Siis jos kirjat kiinnostavat siinä määrin, että niitä on tullut hankittua kotiinkin, niin tuonne vaan pitämään katalogia omista kirjoista! Olen kirjannut käyttökokemuksiani kyseisestä palvelusta parin blogin verran (tammikuun 2007 eka ja toka blogi). Tykkään.
[/q]
Perhana. Mä olin jo pitkään miettinyt tuollaisen palvelun perustamista, mutten saanut aikaiseksi. Ihan hyvältä vaikuttaa, pitänee ottaa käyttöön.
[q]Chatte, 20.1.2007 10:41:
Jos Gerritsenit uppoaa, niin kokeile myös Robin Cookia.
[/q]
Kiitti vinkistä! Pitää laittaa nimi muistiin, et tietää mitä etsiä seuraavalla kerralla ku innostuu.
tuli juuri aloitettua dan brownin meteoriitti.
toivottavasti on yhtä hyvä kuin edelliset eepokset.
Just tuli Suomalaiselta meilillä ilmoitus, että Less Than Zero olisi haettavissa Aleksin Suomalaisesta. :)
Kolahtaa ja kovaa -oliskin vain nykyään aikaa lukea jotain muutakin kuin tenttikirjoja. Ehkä pitäisi tätä nettiä käyttää vaikka sitten hieman vähemmän...*ding*
Sain eilen Hannu Juusolan kirjoittaman Israelin historia -kirjan, pääsee heti lukuvuoroon.
[q]KooKie, 1.2.2007 21:19:
---
Zenni, 24.1.2007 22:53:
Paulo Coelho: Alkemisti
---
eikä se tarjonnut mulle myöskään mitään uutta ja ihanaa. Orkut jäivät saamatta. Nih.
[/q]
orkut on kyl kiva saada vaikka joskus pelkkä vaatteiden päältä hierominen on ihan kivaa
joo, mitähän muuta lisättävää mulla ois tähän. En tiiä, oon tällä hetkellä aika jumissa noissa beat-äijissä yms, kun on oma kurssi aiheesta meneillään ja lisäksi pitäs viimeistellä 15 sivun essee beat-kirjallisuuden runousopista.
Kohta kolahtaa oma kirja valmiiksi, mitä sitten teen vapaa-ajallani ja elämälläni, en tiedä...saa nähdä
:)
[q]KooKie, 1.2.2007 21:19:
---
Zenni, 24.1.2007 22:53:
Paulo Coelho: Alkemisti
---
Noista muista mä en tiedä, koska harrastan tarkoituksellista fiktiivistä kirjallisuutta aika vähän, mutta mä pelkään, että sä et tule tykkäämään tästä edellämainitusta.
Siitä on pari kesää, kun itse tuon lukaisin pikaisesti läpi, joten saattaa olla, että muisti tekee tepposet. Mun mielestä tää on huono plagiointi ja jonkunlainen Tuhannen ja yhden yön satujen (loistava kirja muuten<3) ja ihan konkreettisten "löydä uusi upea sinä" -oppaiden välimuoto. Ihmiset on hehkutelleet, kuinka mahtava ja elämää muuttava lukukokemus tämä kirja on, mutta mun ei niinkään nöyrä mielipide on, että samalla tavoin mäkin voisin kirjoittaa kaunissanaista sontaa, mitä kukaan ei ymmärrä ja värittää tapahtumista vähän abstrakteja niin, että henkilöhahmot vaikuttavat olevan doupeissa. Kirjallisesti lahjakas perinteisellä tavalla tämä teos ei mielestäni ollut lainkaan, eikä se tarjonnut mulle myöskään mitään uutta ja ihanaa. Orkut jäivät saamatta. Nih.
[/q]
Zahir on kyl parempi. Sen luettua odotukset Alkemistia kohtaan olivat kovat kun sen piti mukamas olla Coelhon paras teos.. :z
[q]KooKie, 1.2.2007 23:13:
---
UnityF, 20.1.2007 11:35:
Harry Potterit
---
Voispa muuten lukea noi kaikki "vanhojen aikojen muistoksi", kun YO-kokeet on pois alta huhtikuuhun mennessä. Samaan syssyyn vois myös fiilistellä läpi Narnia -sarjan ja Maameren tarinat. Nyt kyllä himottais noi Tuhannen ja yhden yön tarinat, kun itse sen menin aiemmassa postauksessa mainitsemaan. *sydän*
[/q]
Narnia on kanssa *sydän*
Just luin ne syksyllä läpi *sydän*
Harrytkin on luettu jo joten nyt pitäis miettii mitä seuraavaksi
Neuropsykologian perusteet