CD vs. Vinyyli (CD kuolee aikaisemmin, kuin Vinyyli ??)

Back to yleinen keskustelu O

[q]Vexe, 6.1.2008 19:55:
Yllättäen tämäkin topic on sotkettu pelkällä vittuilu lässytyksellä.
[/q]

Niin no tietyillä foorumeilla on tyypillistä että jos joku sanoo jotain typerää niin sitten alkaa kauhee vittuilulässytys.

[q]mark hamilton, 6.1.2008 20:04:
---
Vexe, 6.1.2008 19:55:
Yllättäen tämäkin topic on sotkettu pelkällä vittuilu lässytyksellä.

---


Niin no tietyillä foorumeilla on tyypillistä että jos joku sanoo jotain typerää niin sitten alkaa kauhee vittuilulässytys.
[/q]

Sä olet ainoa, joka tässä lähti lässytyslinjalle. Lopeta, niin thread pelastuu.

[q]a, 6.1.2008 20:07:
no teoreettisesti olet oikeahkossa, mutta vääristä syistä. [/q]


mikä tossa erittäin yksinkertaistetussa vastauksessani johtaa "vääriin syihin"?

[q]ezzy, 6.1.2008 20:20:
---
mark hamilton, 6.1.2008 20:04:
---
Vexe, 6.1.2008 19:55:
Yllättäen tämäkin topic on sotkettu pelkällä vittuilu lässytyksellä.

---


Niin no tietyillä foorumeilla on tyypillistä että jos joku sanoo jotain typerää niin sitten alkaa kauhee vittuilulässytys.

---


Sä olet ainoa, joka tässä lähti lässytyslinjalle. Lopeta, niin thread pelastuu.
[/q]

Ei pidä paikkaansa.. sillä ei ole hyvä tapaista rueta aukoon jollain psykiatri jutuilla ja vetään selkeitä tahallisia loukkauksia ennen kun olen edes aloittanut puolustamaan vähän itteeni.. mut eipä mua niin kiinnostakkaan kun klubari ei oo mun elämä.. everything is same to mee. Jaa ihan tiedoks vaan että teidän juttuja pidetään useillakin foorumeilla lapsellisena jotka on juuri näitä treatheja lukenut. Eikä näihin mee kun vaan turhaan aikaa ihan turhan vittuilun ja läsytyksen takia ja mikään ei muutu tai auta.

[q]domi, 6.1.2008 19:49:
---

montakos kertaa sä oot ollut psykiatrisessa hoidossa, ja montako kertaa sut on toivotettu tervetulleeksi uudelleen sinne?
[/q]

How disrespectful can you be??

menkää jo aikuiset ihmiset itseenne ja kelatkaa mitä suustanne päästätte..

Aloin just voimaan pahoin..

[q]Viltsu, 6.1.2008 20:32:
---
domi, 6.1.2008 19:49:
---

montakos kertaa sä oot ollut psykiatrisessa hoidossa, ja montako kertaa sut on toivotettu tervetulleeksi uudelleen sinne?

---


How disrespectful can you be??

menkää jo aikuiset ihmiset itseenne ja kelatkaa mitä suustanne päästätte..

Aloin just voimaan pahoin..
[/q]
Tuolla oli lähinnä tarkoitus todeta se, että kuinka Mark vei threadin hakoteille, eli miten Markin aikaisemmat jutut eivät liittyneet mitenkään itse ko. aiheeseen.

Mut voi pahoin, ei kannata oksentaa koneen ääreen.

[q]mark hamilton, 6.1.2008 20:26:
---
Jaa ihan tiedoks vaan että teidän juttuja pidetään useillakin foorumeilla lapsellisena jotka on juuri näitä treatheja lukenut.[/q]

Oh shit.

[q]domi, 6.1.2008 20:33:
---
Viltsu, 6.1.2008 20:32:
---
domi, 6.1.2008 19:49:
---

montakos kertaa sä oot ollut psykiatrisessa hoidossa, ja montako kertaa sut on toivotettu tervetulleeksi uudelleen sinne?

---


How disrespectful can you be??

menkää jo aikuiset ihmiset itseenne ja kelatkaa mitä suustanne päästätte..

Aloin just voimaan pahoin..

---

Tuolla oli lähinnä tarkoitus todeta se, että kuinka Mark vei threadin hakoteille, eli miten Markin aikaisemmat jutut eivät liittyneet mitenkään itse ko. aiheeseen.

Mut voi pahoin, ei kannata oksentaa koneen ääreen.
[/q]

Ehkä näin.. mutta mä en voi pahoin ennemmikin oksennan jostain muusta syystä. Mutta te aloititte sen muiden asioiden vetämisen tähän jotka tähän liity mitenkään.

[q]mark hamilton, 6.1.2008 20:42:
---
domi, 6.1.2008 20:33:
---
Viltsu, 6.1.2008 20:32:
---
domi, 6.1.2008 19:49:
---

montakos kertaa sä oot ollut psykiatrisessa hoidossa, ja montako kertaa sut on toivotettu tervetulleeksi uudelleen sinne?

---


How disrespectful can you be??

menkää jo aikuiset ihmiset itseenne ja kelatkaa mitä suustanne päästätte..

Aloin just voimaan pahoin..

---

Tuolla oli lähinnä tarkoitus todeta se, että kuinka Mark vei threadin hakoteille, eli miten Markin aikaisemmat jutut eivät liittyneet mitenkään itse ko. aiheeseen.

Mut voi pahoin, ei kannata oksentaa koneen ääreen.

---


Ehkä näin.. mutta mä en voi pahoin ennemmikin oksennan jostain muusta syystä. Mutta te aloititte sen muiden asioiden vetämisen tähän jotka tähän liity mitenkään.
[/q]

Lueppa nyt kirjoittamasi tekstit vielä uusiks.

[q]ezzy, 6.1.2008 20:46:
---
mark hamilton, 6.1.2008 20:42:
---
domi, 6.1.2008 20:33:
---
Viltsu, 6.1.2008 20:32:
---
domi, 6.1.2008 19:49:
---

montakos kertaa sä oot ollut psykiatrisessa hoidossa, ja montako kertaa sut on toivotettu tervetulleeksi uudelleen sinne?

---


How disrespectful can you be??

menkää jo aikuiset ihmiset itseenne ja kelatkaa mitä suustanne päästätte..

Aloin just voimaan pahoin..

---

Tuolla oli lähinnä tarkoitus todeta se, että kuinka Mark vei threadin hakoteille, eli miten Markin aikaisemmat jutut eivät liittyneet mitenkään itse ko. aiheeseen.

Mut voi pahoin, ei kannata oksentaa koneen ääreen.

---


Ehkä näin.. mutta mä en voi pahoin ennemmikin oksennan jostain muusta syystä. Mutta te aloititte sen muiden asioiden vetämisen tähän jotka tähän liity mitenkään.

---


Lueppa nyt kirjoittamasi tekstit vielä uusiks.
[/q]

En lupaa. Fight is over.

[q]mark hamilton, 6.1.2008 20:42:
---
domi, 6.1.2008 20:33:
---
Viltsu, 6.1.2008 20:32:
---
domi, 6.1.2008 19:49:
---

montakos kertaa sä oot ollut psykiatrisessa hoidossa, ja montako kertaa sut on toivotettu tervetulleeksi uudelleen sinne?

---


How disrespectful can you be??

menkää jo aikuiset ihmiset itseenne ja kelatkaa mitä suustanne päästätte..

Aloin just voimaan pahoin..

---

Tuolla oli lähinnä tarkoitus todeta se, että kuinka Mark vei threadin hakoteille, eli miten Markin aikaisemmat jutut eivät liittyneet mitenkään itse ko. aiheeseen.

Mut voi pahoin, ei kannata oksentaa koneen ääreen.

---


Ehkä näin.. mutta mä en voi pahoin ennemmikin oksennan jostain muusta syystä. Mutta te aloititte sen muiden asioiden vetämisen tähän jotka tähän liity mitenkään.
[/q]

Ukot tules.. .keep on rocking!!

Mut kovalevyistä soittamisessa sen verran, että itse en näkisi sitä kovinkaan käytännöllisenä vaihtoehtona.. helpompia olis tikut ehkä, jos rivi DJ haluaa päästä helpolla (lähi kuppila ja mp3:sia pirusti huonolla pakkauksella).

- jussi

[q]Jussi Lius, 6.1.2008 20:48:
---
mark hamilton, 6.1.2008 20:42:
---
domi, 6.1.2008 20:33:
---
Viltsu, 6.1.2008 20:32:
---
domi, 6.1.2008 19:49:
---

montakos kertaa sä oot ollut psykiatrisessa hoidossa, ja montako kertaa sut on toivotettu tervetulleeksi uudelleen sinne?

---


How disrespectful can you be??

menkää jo aikuiset ihmiset itseenne ja kelatkaa mitä suustanne päästätte..

Aloin just voimaan pahoin..

---

Tuolla oli lähinnä tarkoitus todeta se, että kuinka Mark vei threadin hakoteille, eli miten Markin aikaisemmat jutut eivät liittyneet mitenkään itse ko. aiheeseen.

Mut voi pahoin, ei kannata oksentaa koneen ääreen.

---


Ehkä näin.. mutta mä en voi pahoin ennemmikin oksennan jostain muusta syystä. Mutta te aloititte sen muiden asioiden vetämisen tähän jotka tähän liity mitenkään.

---


Ukot tules.. .keep on rocking!!

Mut kovalevyistä soittamisessa sen verran, että itse en näkisi sitä kovinkaan käytännöllisenä vaihtoehtona.. helpompia olis tikut ehkä, jos rivi DJ haluaa päästä helpolla (lähi kuppila ja mp3:sia pirusti huonolla pakkauksella).

- jussi
[/q]

Ok.. uskotaan. Ehkä kovalevyt on parempia vaan koneiden varmuuskopiointiin. Ja mustitikulle kyl mahtuu koko illan setti.

[q]dOrKA, 6.1.2008 19:58:
---
sts, 6.1.2008 19:49:
wrong again. Vista asentuu, formatoi ja buuttaa yli 2gb partitioita jos vain annat asennuksen aikana raidikortin ajurin, ja raidikortti osa itse määrittää raidipakan buuttaavaksi, juuri tuossa hetki takaperin laitettii asuksen striker extremellä 4 terasta levyä sata-raidiin ja asennettiin sille vista ainoa mikä vaadiittii että raidi kortissa annettiin levylle B flagi. (bootable). Koneessa siis Bios, ei Efi (tai mikälie olikaa se bios korvike mitä applekäyttää)

---

Ei lähde ellei RAID kortti erikseen tue yli 2 teran partitioita edelleenkään. Teit sitten mitä tahansa, asennuksen aikana. Ite törmäsin tähän kuukausi pari sitten, kun omaan konetta laitoin just myös 4:llä teran kiekolla RAID 5:sta. Siitä kun googlaat niin löydät nopeesti noi faktat asiasta.
[/q]

No nii no niinkun sanoin radilla vedettin ja tuki bootablea moisella. En oo tosin joutunu pahemmin tappelemaan muuten suurempien kanssa, onni oli varmaan läsnä ku tuo meni heittämällä :) tosin kyseessä oli 64bit vista.

[q]Viltsu, 6.1.2008 20:32:
Aloin just voimaan pahoin..
[/q]

Oksenna se helpottaa.

Niin mut mun Volvo soittaa myös itse raavitut vinyylit!

Mulla on n. 100 vinyylii ja noita biisei ei saa mistään CD:nä kuin vain jotkut tietyt mistä on painettu pitkäsoittolevy.

[q]sts, 6.1.2008 19:57:
Jopa cd kuullostaa hirveän huonolta jos klassista kuuntelee.
[/q]
Toi on aika kova väite, suurimmaks osaks SACD on aika floppi. Vaik SACD on kyl ylivertainen CD:n verrattuna teknisesti - tuotantoteknisistä syistä näitä eroja ei saada välttämättä kovinkaan suuriksi. Itseasiassa moni SACD on lähes identtinen äänen kanssa verrattuna CD:n, kun itse äänitys ja studio asettaa näitä rajoituksia (moni kummiskin ajaa ne eri vehkeiden läpi jotka ei hieman "pakkaa" ääntä). Esim. Norah Jonesin SACD ja CD julkaisu on äänellisesti käytännössä identtinen.

CD nykyään kummiskin saadaan soimaan erittäin kivasti hyvän upsamplaamisen kautta (saa CD:n tyypillisen kovuuden pois jne) mitä monet "kunnon" CD soittimet tekee sisäisesti.

Muutenkin mitä tulee CD mediana, niin vaikka on niin vanha niin se on niin toimiva et en usko minkään tulevan tai nykyisen median / formaatin syrjäyttävän sitä pitkiin aikoihin.

-hyvän kokoinen (fyysisesti ja äänitteiden pituudet)
-vakiintunu standardi (missä on koti missä ei ole cd soitinta?)
-hyvä ääni (erittäin hyvä nykyään erillaisilla upsamplaavilla soittimilla)
-ikuinen (erittäin kestävä ellei nyt lähde niitä naarmuttamaan)
-helppokäyttöinen (helppo ripata ja siirtää digitaaliseen muotoon täydellä laadulla)

...muutenkin kertoo hyvin SACD:n asemasta, kun esim. Classe joka tekee ehkä kaikkein parhaimpia HIFI koneita ei edes tue SACD:tä.

Joskin mitä muutenkin tulee median suhteen niin itse käytän Vista MCE:tä mistä ajan losslessina kaikki CD:t RAID1 (2x tera). TV siinä kiinni ja ajettu näytön kalibrointi joka parans TV:n kuvaa aivan älyttömän hyväks sekä upsamplaan 96khz:n musiikin. SACD:tä tulisi ajettua jos sen saisi jotenkin fiksusti ripattua ja pakattua losslessiksi, mutta se käytännössä on mahdotonta (tai mahdollista, mutta äänenlaatu tipahtaa roimasti kun en omaa tuhansien eurojen äänikorttia et saisin kunnon analogiäänityksiä).

[q]sts, 6.1.2008 20:50:
No nii no niinkun sanoin radilla vedettin ja tuki bootablea moisella. En oo tosin joutunu pahemmin tappelemaan muuten suurempien kanssa, onni oli varmaan läsnä ku tuo meni heittämällä :) tosin kyseessä oli 64bit vista.[/q]
...niin mikä raid kortti?

[q]dOrKA, 6.1.2008 21:25:
---
sts, 6.1.2008 20:50:
No nii no niinkun sanoin radilla vedettin ja tuki bootablea moisella. En oo tosin joutunu pahemmin tappelemaan muuten suurempien kanssa, onni oli varmaan läsnä ku tuo meni heittämällä :) tosin kyseessä oli 64bit vista.
---

...niin mikä raid kortti?
[/q]

Strikerin integroitu sataraidi. Strikerin bios päivitetty.

[q]dOrKA, 6.1.2008 19:53:
En sano, että kuulen "helposti" eron MUTTA siinä on eroa (omassa setissäni). Mitä taas tulee konemusaan niin se on aivan sama tuleeko se MP3:lta 320kbps:llä vaiko losslessina - alkuperäinen ääni on konemusassa käytännössä aina samplattu jo muutenkin niin ettei ääni edes ole kovin hyvätasoista.
[/q]
Päästäänkin topicin pääaiheeseen (vaikka tämä onkin deraillannut pahasti):

[q]Jussi Lius, 5.1.2008 12:12:
Uusimpien tietojen ja julkaisuiden mukaan CD myynti on laskussa ja sekä musiikin verkkolataaminen on lisääntynyt kiihtyvää tahtia. Miten se näkyy DJ toiminnassa, kun uudet CD soittimet pitävät sisällään USB portin johon voi liittää esim 32 GB muistitikun? Jääkö CD ns. väliformaatiksi, kun DJ:t alkaa käyttämään keikoillaan muutamaa iso muistitikkua ja vinyyleitä??[/q]

Eli jätetään noi kotihifi-runkkailut johonkin muuhun topicciin, Ok.

Dj:nä mulle kelpaa 320kbps ämpärit. Eroa lossless:iin en huomaa himassa, enkä tanssilattialla. Tekniikka kehittyy kyllä, että joku päivä jokin lossless-formaatti on Dj:llekin ihan arkipäivää. Pullonkaulaksi jää kuitenkin vielä jonkun aikaa mikseri ja PA.

O