Suurmielenosoitus hoitajien puolesta!

Back to yleinen keskustelu O

[q]Parker, 13.11.2007 23:40:
Mihin me tarvitaan ambulansseja? Mursun logiikalla potilaat voi pistää busseihin.
[/q]

hyvä ehdotus... kunhan ne on yksityisiä :)

edit: dämn tää oli mun tuhannes postaus... eiks tää olis pitänyt laittaa johonkin asiaankuuluvaan topicciin... :)

[q]violet_angel, 13.11.2007 22:23:
---
Skenemursu, 13.11.2007 21:15:
---
... 3k/kuussa... sillähän eläis ihan mukavasti ja kaupan päälle voisin pummata kaikki vko loppulääkkeet joltain lääkäriltä... helmi duuni"

---


kysyn vaan mistä tollasen summan keksit???

Itse saan HUS:ssa työtä tekevänä 70 vähemmän palkkaa kuin KORKEINTA palkkaluokkaa täällä saava, eikä palkkani tule nousemaan tuollaisiin summiin korotusten jälkeen...

Kyse on peruspalkkaan tulevasta korotuksesta!!! Lisät sitten riippuvat siitä miten tekee öitä / viikonloppuja ja ylitöistä. Mediassa liikkuvissa palkoissa on mukana kaikki lisät ja ylityökorvaukset...
[/q]

Ihan pakko sanoa eikö ne lisät ole palkkaa? Minun mielestä lisät on ihan samalla tavalla palkkaa kun se tilille tulee...

Toinen asia mikä piti laittaa poliisin perus palkka on vuonna 2003 http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/Pages/66EFD02AE901B1A3C2256EA5002D8BB6
Kiinteä palkka 1893 kokonaisansio +lomarahat 2498 ja noi on keskiansioita haluaisin kyllä nähdä sairaanhoitajilta vastaavanlaista taulukkoa...

[q]

---


Ihan pakko sanoa eikö ne lisät ole palkkaa? Minun mielestä lisät on ihan samalla tavalla palkkaa kun se tilille tulee...


[/q]käsittääkseni parempaa kuin palkka... ainakin ylityölisät ym. kun ovat verovapaita!

[q]-henu-, 13.11.2007 23:46:
---
violet_angel, 13.11.2007 22:23:
---
Skenemursu, 13.11.2007 21:15:
---
... 3k/kuussa... sillähän eläis ihan mukavasti ja kaupan päälle voisin pummata kaikki vko loppulääkkeet joltain lääkäriltä... helmi duuni"

---


kysyn vaan mistä tollasen summan keksit???

Itse saan HUS:ssa työtä tekevänä 70 vähemmän palkkaa kuin KORKEINTA palkkaluokkaa täällä saava, eikä palkkani tule nousemaan tuollaisiin summiin korotusten jälkeen...

Kyse on peruspalkkaan tulevasta korotuksesta!!! Lisät sitten riippuvat siitä miten tekee öitä / viikonloppuja ja ylitöistä. Mediassa liikkuvissa palkoissa on mukana kaikki lisät ja ylityökorvaukset...

---


Ihan pakko sanoa eikö ne lisät ole palkkaa? Minun mielestä lisät on ihan samalla tavalla palkkaa kun se tilille tulee...

Toinen asia mikä piti laittaa poliisin perus palkka on vuonna 2003 http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/Pages/66EFD02AE901B1A3C2256EA5002D8BB6
Kiinteä palkka 1893 kokonaisansio +lomarahat 2498 ja noi on keskiansioita haluaisin kyllä nähdä sairaanhoitajilta vastaavanlaista taulukkoa...
[/q]

Se on hyvitystä poikkeavista työajoista. Ja lisät riippuu ihan siitä miten teet viikonloppuina, iltoina ja öinä töitä...

[q]violet_angel, 13.11.2007 23:52:
---
-henu-, 13.11.2007 23:46:
---
violet_angel, 13.11.2007 22:23:
---
Skenemursu, 13.11.2007 21:15:
---
... 3k/kuussa... sillähän eläis ihan mukavasti ja kaupan päälle voisin pummata kaikki vko loppulääkkeet joltain lääkäriltä... helmi duuni"

---


kysyn vaan mistä tollasen summan keksit???

Itse saan HUS:ssa työtä tekevänä 70 vähemmän palkkaa kuin KORKEINTA palkkaluokkaa täällä saava, eikä palkkani tule nousemaan tuollaisiin summiin korotusten jälkeen...

Kyse on peruspalkkaan tulevasta korotuksesta!!! Lisät sitten riippuvat siitä miten tekee öitä / viikonloppuja ja ylitöistä. Mediassa liikkuvissa palkoissa on mukana kaikki lisät ja ylityökorvaukset...

---


Ihan pakko sanoa eikö ne lisät ole palkkaa? Minun mielestä lisät on ihan samalla tavalla palkkaa kun se tilille tulee...

Toinen asia mikä piti laittaa poliisin perus palkka on vuonna 2003 http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/Pages/66EFD02AE901B1A3C2256EA5002D8BB6
Kiinteä palkka 1893 kokonaisansio +lomarahat 2498 ja noi on keskiansioita haluaisin kyllä nähdä sairaanhoitajilta vastaavanlaista taulukkoa...

---


Se on hyvitystä poikkeavista työajoista. Ja lisät riippuu ihan siitä miten teet viikonloppuina, iltoina ja öinä töitä...
[/q]


Mutta mun pointti on se että eikö se ole myös palkkaa..

Enää ei ole poikkeavia työaikoja melkein joka alalla on töitä iltaisin, öisin ja viikonloppuisin ja monella alalla lisät on vielä paljon huonommat.

Ps. Tekeekö kaikki sairaanhoitajat öitä ja viikonloppuja ja juhlapyhiä?

Pss. Edelleen KAIKKI hoitajat ansaitsee lisää palkkaa eikä vain sairaanhoitajat mutta ,kysymys kuuluu kuinka paljon!

[q]-henu-, 13.11.2007 23:57:
---

Ps. Tekeekö kaikki sairaanhoitajat öitä ja viikonloppuja ja juhlapyhiä?


[/q]

Ei läheskään kaikki...

[q]Se on hyvitystä poikkeavista työajoista. Ja lisät riippuu ihan siitä miten teet viikonloppuina, iltoina ja öinä töitä...
[/q]
tietysti tämä on luonnollisesti kyseisen duunin piirre... aivan kuten djkin joutuu valvomaan paljon...

Mutta onkos jollain lukuja siitä mitä vastaavan kestoisella koulutuksella ja työajoilla saa muilta aloilta?

Mitä tienaa opettajat? Sähköasentajat jne... voi olla että olen tipahtanut kärryiltä Suomen hintakehityksestä, mutta näin äkkiseltäänhän noi palkat alkaa kuulostaan aika hyviltä... mitäs tollasesta 2.487 bruttoansioista joutunee maksaan veroa? Jos tossa on lisiä karkeesti 500 niin olisko joku 20% lähellä ?? jolloinka veroa makettais vajaa 400 jolloinka nettopalkka olis about 2100 näin niiku keskimäärin...

eihän sillä nyt huviloita osteta, mutta toi lienee kuitenkin ihan ok helsingin ulkopuolella... mutta helsinkikorotus ainakin pitäis saada..

Ps. Tekeekö kaikki sairaanhoitajat öitä ja viikonloppuja ja juhlapyhiä?


---


Ei läheskään kaikki...
[/q]

Miksi se on sitten SE pääargumentti joka tulee joka paikassa esiin.

[q]-henu-, 14.11.2007 00:06:
Ps. Tekeekö kaikki sairaanhoitajat öitä ja viikonloppuja ja juhlapyhiä?


---


Ei läheskään kaikki...

---


Miksi se on sitten SE pääargumentti joka tulee joka paikassa esiin.
[/q]

???

Hoitajat ansaitsevat varmasti lisää palkkaa. Mutta sitä en ymmärrä et pitää vedota osittain paskoihin työaikoihin ja raskaaseen työhön. Väitän et aika saatanan moni perusduunari tekee töitä paskoihin aikoihin eikä se työ ole kevyimmästä päästäkään. Vedän tähän nyt esimerkkinä tarjoilijan. Tiedän et koulutus hoitajan ja tarjoilijan välillä on aika eri maata, mut työn raskaudesta on musta aika turhaa narista.

Se, että hallitus lupasi korotuksia on asia joka vähän meni niin ja näin, mutta mun mielestä 25% palkankorotus on ISO ja ei mun silmiin noi peruspalkat ihan mitättömiltä näytä..

T: tarjoilija

???
[/q]

Kun katsot uutisia ja siellä haastatellaan on se sitten liiton ihminen tai sairaanhoitaja työssä; ensimmäinen peruste saada lisää palkkaa on se että joutuu tekemään vuorotyötä ja pyhät töissä.

[q]-henu-, 14.11.2007 00:16:
Kun katsot uutisia ja siellä haastatellaan on se sitten liiton ihminen tai sairaanhoitaja työssä; ensimmäinen peruste saada lisää palkkaa on se että joutuu tekemään vuorotyötä ja pyhät töissä.[/q]

Höpöhöpö, ensimmäisenä perusteena ovat työn vastuu ja vaativuus suhteessa koulutukseen sekä palkkaan.

Ei kukaan valita 3-vuorotyöstä.

Tossa oikeaa faktatietoa mm. palkoista ja korotusvaatimuksista...

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1454601

Ei voi kuin yhtyä Oden mielipiteeseen: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711136843632_uu.shtml

Niin. Famo on Jorvissa sisätautien osastolla (tjsp) sydämen vajaatoiminnan takia. Thank god niistä hoitsuista ei kuulemma moni kuulu Tehyyn eikä oo menossa lakkoon.

Niin, voidaanhan niitä palkkoja nostaa se 20%. Mut se vaan on karu tosiasia, että jos palkkoja nostetaan tollasia prosentti määriä, niin se tulee näkymään myös parin vuoden sisällä kaikissa hinnoissa. Loppupeleissä on tilanne taas +-0 käteen jäävän rahan suhteen.

[q]LAZ, 14.11.2007 10:41:
Niin, voidaanhan niitä palkkoja nostaa se 20%. Mut se vaan on karu tosiasia, että jos palkkoja nostetaan tollasia prosentti määriä, niin se tulee näkymään myös parin vuoden sisällä kaikissa hinnoissa. Loppupeleissä on tilanne taas +-0 käteen jäävän rahan suhteen.
[/q]
eihän tässä olla jokaisen ammattiryhmän palkkoja nostamassa

[q]Super-Kerttu,


Ilman sen kummemmin ottamatta kantaa koko hoitajien työtaisteluun ja sairaanhoitajia yhtään väheksymättä, niin eikös lääkäri ja sairaanhoitaja ole vähän eri asia? Joo, joo sairaanhoitajat tekevät kaikki paskaset hommat, mut kyllähän lääkärin tutkinto on vaatinut hiukan enemmän älliä ja koulunkäyntiä kuin sairaanhoitajien tutkinto.. Ja tämän takia myös tuo lääkäreiden korotus ei niin edes kummastuta..

[/q]

Riippuu vähän.. Esimerkiksi sairaanhoitajalla on nukutuksessa suurempi vastuu, kun esimerkiksi nukutuslääkärillä. Nukutuslääkäri pistää nukutuksen ja on paikalla, kun potilas herää nukutuksesta mutta hoitaja on nukutuksen ajan paikalla ja, jos jotain käy niin hoitajan siinä täytyy toimia. Itse nukutuslääkäri on itse nukutuksen ajan muissa hommissa. Toki varmasti riippuu sairaalasta, miten nää asiat menee mutta kuitenkin.

[q]*PinkBunnY*, 14.11.2007 11:05:
Itse nukutuslääkäri on itse nukutuksen ajan muissa hommissa.
[/q]
Nukkumassa?

Suomen hallitus ei suostu neuvottelemaan kunnollisen kuoppakorotuksen antamisesta hoitajille. Kunnilla ei ole mahdollisuutta nostaa hoitoalan palkkoja, ellei hallitus anna siihen rahaa. Ainoa, joka jumiutuneen tilanteen pystyy ratkaisemaan, on hallitus. Hallituksella on miljardien eurojen ylijäämä käytössään, muttei tahtoa lunastaa lupauksiaan.

Ihmisoikeuksia loukkaavalla pakkotyölailla pyritään estämään sairaanhoitajien työtaistelu. Hallitus asettaakin rahan ihmishenkien edelle ja pakottaa sairaanhoitajat vastuunkantajiksi. Etenkin sairaanhoidon tulevaisuus on nyt vaakalaudalla, hallituksen toiminnan johdosta alasta kiinnostuneiden joukko tulee pienenemään, vaikka jo nyt kärsitään hoitajapulasta.

Tule Eduskuntatalolle osoittamaan tukea sairaanhoitajille ja vastustamaan hallituksen törkeää vastakkainasettelua. Mielenosoitus alkaa Eduskuntatalon portailla torstaina 15.11. klo 15.

Mielenosoituksen järjestäjinä on joukko huolestuneita kansalaisia, kansalaisjärjestöaktiiveja, hoitajia, kätilöitä ja opiskelijoita.
[http://www.vas.fi/uutiset/marraskuu_2007/fi_FI/1194875730431/]

O