Klubbarin AA kerho! Kaikki mukaan :)

Back to päihdekeskustelu O

[q]Infiana, 16.11.2006 12:45:
Moikka kaikki. Mun nimi on Josefina ja mä oon tuore alkoholisti.
[/q]

Mulleki sanottii tänään lääkäris, ett mun pitää ottaa itseäni niskasta. Eli ilmeisesti alan olee vaikka toistaiseks ei oo vielä töitä haitannukkaa..

Moi, oon Petri ja oon semialkoholisti.

No enny joka päivä juopottele, enemmänkin viikonloppuisin. Ongelmana vaan on se, et en osaa lopettaa juomista. Ennen mulla tuli huono olo jos tuli liikaa juotua, mut nyt vaan tulee enemmän känniin. Oon ajatellu koittaa seuraavis pileis juoda pelkkää kaljaa/siduu, enkä koske kirkkaaseen ollenkaan.. tuntuu et siitä päänuppi sekoo. Mut absolutiksi en ruve, ei perhana :D

Mä voin avautua tänne, kun olen pitänyt kuukauden tipatonta. Nyt en kehtaa myöntää. :C

High five! Mun nimi on Elina enkä mitään oo koskaan juanu. Mitä nyt joskus maistanu. Täähän on vissiin jo neljäs viikonloppuki sitten jonkun maaliskuun ku en oo ulkona maistelemassa enemmän tai vähemmän alkoholipitoisia tuotteita. Ei siis mitään syytä huoleen.
"First step to recovery: We admitted we were powerless over alcohol - that our lives had become unmanageable." Yeah, kyl me tää handlataan!


Ja huominen "menen silmät kiiluen taikajuoman suuntaan" -lipsahdus menee sitten AA-jäsenyyden tuoreuden piikkiin. Sunnuntaina kömmin heti tänne takas

Hei oon cjet, ihan vitun alkkis. Nyt vois mennä nukkuu. Yksin mutta onnellisena.

Weekendiholisti olen.

Moi, mä olen Keke ja tuntuu siltä että mopo on karannut todella rankasti kädestä...
Teinpä kanssa kyseisen testin ja tadaa..

-käytät alkoholia noin 364 päivänä vuodessa.
-joit viime vuonna noin 1872 annosta alkoholia.

...sangen hyvä tulos...jopa Yksi selvä päivä vuodessa...

Ei toi tulos tullut ihan yllätyksenä...aikatavalla oikeassa oli jos ihan totta puhutaan...eeeh...

Hei. Olen Pouhou ja olen alkoholisti.

en ala teitä.. onneksi viina alkaa

o/ vois yrittää.

En oo kyll mikään abosolutisti mut viime LA taas yritin ymmärtää viinan päälle, eikä siitä tullu mitään.
En vain tajua mikä siinä kännissä on se viehätys? Nousuhumalan päälle vielä ymmärrän, ku se kihisee aivokuoressa kivasti ja on hyvä fiilis, sit ku koitin sitä ylläpitää eli kiskasin sen kuutisen tuoppia tunnin sisään, nii lopputulos oli känni eikä se enää naurattanut. Ainoo mitä kännistä sain irti oli röhönauru, mut seki oli jotenki väkinäisempää ku junnunpana.
Olin siis kännissä ja vitun turhaantunut ja ei känni ei tehnyt naisista tai pileistä sen kauniimpia, joten ympäristöki pisti vihaksi. Nikotiini koitin siihen päälle sauhuttaa, nousuhumalan kohdalla se pikkaisen maistuikin keuhkoissa, mutta kännin aikana moinen myrkky ei saanut kuin migreeniä aikaan.
Mitä mä teen väärin? Oonko liian tyhmä / viisas ymmärtämään känniä? Voiko joku selventää mikä siinä viehättää? Seuraavana päivän olo oli aika heikko, päätä tosin ei särkenyt, mutta koko muu keho oli kuin pernaruton jäljiltä, kuiva ja myrkyttynyt fiilis. Paskaa vitun moista paskaa (imho). Jos joku kehittäisi sellaisen alkoholin joka nousisi koko ajan päähän, voisin uhrata kehoani tuolle alttarille useamminkin. Viinaa vaan ei voi kontrolloida tilana juuri lainkaan, se vaan on päällä ja poistuu jos on poistuakseen...

ps. ne jotka haluu dokaa dokatkaa, selvitin tässä vain itselleni...

[q]KooKie, 20.10.2006 17:31:
Mä voin avautua tänne, kun olen pitänyt kuukauden tipatonta. Nyt en kehtaa myöntää. :C
[/q]

No niin, 19.10 olin viimeksi humalassa, sen jälkeen en ole tippaakaan ottanut. Mun juomistottumukset ovat niin sairaita (kännihakuisuus 2-3 kertaa viikossa), että mun oli pakko viheltää peli poikki kokonaan. Olin koko ajan kipeä, krapulassa, poissa koulusta ja jätin työni tekemättä. Ei se tosin nyt niin kamalaa ollut, kuin miltä se näin kärjistetysti kuulostaa, että älkää ristiinnaulitko mua.

Ensimmäiset viikot olivat ihan hirveitä, koko ajan teki mieli juomaan. Hetken päästä mun ei tehnyt mieli bilettää enää, koska siitä oli mennyt maku juomisen lopettamisen myötä. Nyt, kuukauden jälkeen olen tajunnut, että osaan pitää aivan yhtä hauskaa selvinpäinkin ja sillä erotuksella, että krapula ei vaivaa aamusella.

Ei musta nyt mitään absolutistia tule - kyllä mun tekee mieli raikasta päärynäsiideriä tai kurkkukivun yllättäessä glögiä, mutta kyllä mä uskoisin, että tästä lähtien toi juominen hoituu vähän eri tyylillä, kuin "puolessa tunnissa niin paljon alkoholia alas kurkusta, kuin mahdollista!!!11". Se nyt vaan oli niin helppoa, kun mun viinapää on aina ollut hyvä - mitään övereitä ei ole tullut vedettyä lähes ikinä.

Kyllä mun lompakko ja elimistö nyt kiittää, jos osaan hallita juomistani tulevaisuudessakin. Nousuhumala on kyllä kiva juttu, sitä mä en kiellä, ja odotan innolla (mutta maltillisena) taas sen kokemista. :)

[q]Damien, 23.11.2006 13:23:
En oo kyll mikään abosolutisti mut viime LA taas yritin ymmärtää viinan päälle, eikä siitä tullu mitään.
En vain tajua mikä siinä kännissä on se viehätys? Nousuhumalan päälle vielä ymmärrän, ku se kihisee aivokuoressa kivasti ja on hyvä fiilis, sit ku koitin sitä ylläpitää eli kiskasin sen kuutisen tuoppia tunnin sisään, nii lopputulos oli känni eikä se enää naurattanut. Ainoo mitä kännistä sain irti oli röhönauru, mut seki oli jotenki väkinäisempää ku junnunpana.
Olin siis kännissä ja vitun turhaantunut ja ei känni ei tehnyt naisista tai pileistä sen kauniimpia, joten ympäristöki pisti vihaksi. Nikotiini koitin siihen päälle sauhuttaa, nousuhumalan kohdalla se pikkaisen maistuikin keuhkoissa, mutta kännin aikana moinen myrkky ei saanut kuin migreeniä aikaan.
Mitä mä teen väärin? Oonko liian tyhmä / viisas ymmärtämään känniä? Voiko joku selventää mikä siinä viehättää? Seuraavana päivän olo oli aika heikko, päätä tosin ei särkenyt, mutta koko muu keho oli kuin pernaruton jäljiltä, kuiva ja myrkyttynyt fiilis. Paskaa vitun moista paskaa (imho). Jos joku kehittäisi sellaisen alkoholin joka nousisi koko ajan päähän, voisin uhrata kehoani tuolle alttarille useamminkin. Viinaa vaan ei voi kontrolloida tilana juuri lainkaan, se vaan on päällä ja poistuu jos on poistuakseen...

ps. ne jotka haluu dokaa dokatkaa, selvitin tässä vain itselleni...
[/q]

Siinäpä se. Nousuhumalan loputtua iskee joko laskuhumala, tai känni, riippuen siitä juoko lisää vai lopettaako. Itse olen saanut pidettyä yllä sellaista mukavaa sosiaalista ja energistä oloa juomalla aina yhden oluen jälkeen tuopin vettä. Jotkut tykkää juoda itsensä humalaan asti, mutta harvat sitä tekee tarkoituksella. Itse lopetin ns. humalahakuisen juomisen ja hieman yllättäen kaikki illat kavereiden kanssa vaan parantui, vaikka jotkut ihmetteleekin miksi juon pelkkää omenamehua melkein koko illan Kannattaa myös pohtia kuinka haitallista viinan vetäminen on, ja haluaako oikeasti riskeerata terveytensä. Aika harvalla nuorella viina aiheuttaa ongelmia, mutta humalajuomisen tapa joka hankitaan nuorena voi johtaa myöhemmin kaikenlaisiin ongelmiin.

edit: typoja

[q]WooShaa, Kannattaa myös pohtia kuinka haitallista viinan vetäminen on, ja haluaako oikeasti riskeerata terveytensä. Aika harvalla nuorella viina aiheuttaa ongelmia, mutta humalajuomisen tapa joka hankitaan nuorena voi johtaa myöhemmin kaikenlaisiin ongelmiin.

edit: typoja
[/q]

Näin olenkin jo pidemmän aikaa määritellyt itselleni että tuo ei maksa vaivaa. Toikin oli 3. kerta tänä vuonna kun olin humalassa. Viime vuonna join kerran. :)

tuli taas vahvistus siihen että mulla on tipaton tammikuu ja huikaton helmikuu..tai sit mulla on vaan postkänni morkkis...

Lähtiskö joku siiderille:D

Olen harkinnut, että jos olisin uuteen vuoteen asti juomatta, mutta en tiedä onnistuuko se

Vaikka kunnon kännejä ei tule hirveän useasti vedettyä (paitsi kun on jotkut pikkujoulut, halloweenit tms. "turhat" juhlat, jotka on ihan tappokamaa), mutta liiankin usein tulee se pullo, tölkki tai lasi löydettyä kädestä ja siitä on aika hankala päästä eroon.

[q]SyndroDome, 20.10.2006 03:00:
---
Ober, 20.10.2006 02:53:
Jep AA kerhossa vakavasti mukana ollaan.

Moi
Teemu
Tullut päihdytettyä ja muuta sellaista itseänsä muutama kk joka keskiviikko ja viikonloput,
kyllähän se on ihan kivaa mutta voisihan sitä toki olla kivempaakin selvinpäin. Selvinpäin tuntuu etten enää edes tuntisi itseäni ja se jos jokin huolestuttaa. Oikeastaan darra on se ainut fiilis kun tunnen itteni elävän:D

---


Hei Teemu!

Hienoa, että uskallat puhua ongelmastasi avoimesti ja myöskin myönnät sen. Se on ensimmäinen askel kohti paranemista. Darra on tosiaan yksi niitä hienoimpia fiiliksiä mitä elämässä voi saavuttaa. Silloin todellakin tuntee elävänsä. Varsinkin parin kolmen päivän putken jälkeen, oi sitä ihanaa tärinää ja pahan olon tunnetta :D

Joten kehotan sinua ehdottomasti jatkamaan samaan malliin ja pyrkimään samaan sen _ah niin ihanan_ krapulan tunteen mahdollisimman usein.

Voimia sinulle Teemu!
[/q]

Hei taas!! Alotin tänään absolutismin ja kasvissyönnin.. eivaan, ongelma ei oo minulla se että juon niin usein, vaan se että kun juon niin en osaa tehä sitä kohtuudella vaan aina menee överiksi..

Jep AA kerhossa vakavasti mukana ollaan :DDD.


Tullut kännättyä itseänsä muutama kk joka keskiviikko ja viikonloput,
kyllähän se on ihan kivaa mutta voisihan sitä toki olla kivempaakin selvinpäin. Selvinpäin tuntuu etten enää edes tuntisi itseäni ja se jos jokin huolestuttaa. Oikeastaan darra on se voimakkain fiilis kun tunnen itteni elävän:D plur<3

(edit.)

O