TAVIKSET

Back to yleinen bilehöpinä O

Mä oon kanssa usein yrittäny saada kavereita mukaan mitkä yleensä käy vaan perus baareissa ja nyt oon vissiin lauantaiksi saamassa yhen mimmin mukaan ja katotaan nyt saako sitä enään toista kertaa tanssiseuraksi

hardikaveri:[q]

mun mielestä muuten "huonostitanssivilla" on munaa kun kuitenkin oon tavannu ihmisiä jotka kattoo pitkään ja naureskelee että mikä toikin nyt luulee olevansa tai onkohan toi tullu väärään paikkan. [/q]
Hallelujaa! Ensikerralla kun joku naureskelee mun tanssityylille, totean lakonisesti: "Mutta mulla onkin munaa."

hallucinogen:[q]Mä oon kanssa usein yrittäny saada kavereita mukaan mitkä yleensä käy vaan perus baareissa ja nyt oon vissiin lauantaiksi saamassa yhen mimmin mukaan ja katotaan nyt saako sitä enään toista kertaa tanssiseuraksi *nauraa*[/q]

Joskus yritän saada "taviksen" lähtemään mukaan mutta harvemmin hyvällä tuloksella. Halluihin yleensä suostuu porukkaa lähtemään mukaan..vaikuttaako se että se on Hesperiassa?
Eräänä iltana sain yhden frendin lähtemään mukaan jolla oli varautunut pahimpaan..ilta päättyi niin että sain kotiin ajettaessa koko ajan kysymyksiä millaisia muita bileitä on ja milloin seuraavat jne.
Joillain mieli muuttuu kun ne pääsee paikan päälle *ökkö*

Blues:[q]hallucinogen:Mä oon kanssa usein yrittäny saada kavereita mukaan mitkä yleensä käy vaan perus baareissa ja nyt oon vissiin lauantaiksi saamassa yhen mimmin mukaan ja katotaan nyt saako sitä enään toista kertaa tanssiseuraksi

Joskus yritän saada "taviksen" lähtemään mukaan mutta harvemmin hyvällä tuloksella. Halluihin yleensä suostuu porukkaa lähtemään mukaan..vaikuttaako se että se on Hesperiassa?
Eräänä iltana sain yhden frendin lähtemään mukaan jolla oli varautunut pahimpaan..ilta päättyi niin että sain kotiin ajettaessa koko ajan kysymyksiä millaisia muita bileitä on ja milloin seuraavat jne.
Joillain mieli muuttuu kun ne pääsee paikan päälle *ökkö*[/q]

toikin mimmi tulee just sen takia mukaan kun se on hesperiassa ja monesti mä oon koittanu raahata jonkun mukaan koska mua ärsyttää ne yleistykset ja asenteet mitä niillä on

Usein sanon et puhuvat asioista sitten kun edes tietävät mistä puhuvat

Sain Pussys kaksi sellaista pientä miestä ikää noin 45-50v kimppuuni..

siis kummatkin kyselee mitä typerimpiä kysymyksiä ja englanniksi (tosi outoo englantia)..
no ei siinä mitään mut yht´äkkiä alkaa toisen käsi vaeltaa pitkin mun selkää ja äässii kysyen samalla haluisinko lähtä Lontooseen tanssimaan... siinä vaihees tuli kiirus pois...

huh et meni hermot..

Nico:[q]

Hallmarkissa taas rupes ottamaan kovasti päähän nuo ihmiset jotka tulevat hyviin bileisiin vetämään karseet kännit ja sitten heilumaan tanssilattialle.Naiset yleensä heittävät käsilaukun siihen eteensä lattialle ja pahimmat tapaukset tanssivat ringissä keskenään,kuin Latokartanon Nuorisotalon limudiscossa konsanaan.
[/q]

...valitkaa yksinkertaisesti paremmat [tm][tm] pileet

hardikaveri:"mun mielestä muuten "huonostitanssivilla" on munaa kun kuitenkin oon tavannu ihmisiä jotka kattoo pitkään ja naureskelee että mikä toikin nyt luulee olevansa tai onkohan toi tullu väärään paikkan.ö mun mielestä vaan on kiva seurailla että kuinkapaljon erilaisia tyylejä on... ja onhan niitä.
"

siis mä en yksinkertaisesti käsitä kyseistä toimintaa. No kerran joku äijä riehui tanssilattialla niin, että kaikkien vieressä olevien terveys oli vaarassa. Sellainen ei ole kivaa, ja siitä nyt ehkä voikin sanoa (no itse en edes sano, vaan vaihdan paikkaa ja totean, että ehkä tolla on sitten kivaa noin...*justjoo*). Mutta siis tanssimisesta valittamista, sehän on muutenkin täysin tän hengen vastaista

hardikaveri:[q]
ja sitäpaitsi juuri nää "tavikset" on tulevan bilesukupolven perusta ja ehkä 10v päästä jonkun nyt aloittelevan tulevan staran dj hc-bilettäjäpalvojia..[/q]

yleensä perusjengii näkee bileis sen max 3v... ja sitten on ne jotka ei lähde kulumallakaan.

[q]jos ajetaan tavikset pois=vähemmän rahaa =vähemmän LAADUKKAITA bileitä.. [/q]

et kyl tiedä yhtään mistä puhut.
vaikka aika kultaa muistot, 90 puolella, varsinkin alkuvaiheilla, yöbileissä harvemmin näki nyt tarkoitettuja taviksia, jengi oli jossain määrin pienempi ja tiiviimpi. ja silti bileet oli laadukkaita.. ja vähemmän laadukkaita.
laatu kun voidaan määritellä niin monella tavalla ja niin monin silmin

sen sijaan varsinkin pari vuotta sitten kun koko homma oli huipullaan sai nähdä vaikka minkä näköistä paskaakin bilettä kun ties kuka asioista mitään tajuamaton oli pitämässä omia bileitään ja jengi vaan kiitteli ja taputteli järjestäjiä selkään kunhan nipsuja riitti. toisaalta on mullakin kivaa vaikka kaatopaikalla kunhan oon siellä hyvän porukan kanssa, mutta parempaankin pystyisi

on niitä muitakin värejä kuin musta ja valkoinen u know.

rakkaus tähän juttuun, ei raha, on se mikä merkitsee

[muokattu 16.5.2003 19:12]

näinhän se vähä tuppaa olee,, mulle on iha sama minkänäköstä porukkaa bileissä käy kuha ei ala riehumaa mitää siel, ja jos ei haluu niitä "taviksia" kattella ni ainahan löytyy jostain pienet bileet missä ei edellä mainuttuja tapaa,, mutta jos taas haluu käydä semmosissa tapahtumissa missä on dj´llä vähä enemmä nimee ni väkisinki tulee "taviksiinki" törmättyä niiltähän se rahakin tulee sen ison nimen elättämiseen

moi, mä oon Maria ja mä oon tavis.. Mä meen tänään ekaa kertaa bileisiin....*nauraa**vink*

Ok Timo saat halin jos mä vaan tunnistan sut... mä kun en ole iiiiiiiiiiiikinä nähny sua............*justjoo**nauraa*

Joo.. mä lähen nyt valmistautumaan iltaa varten... taviksen ja ei tavikset tervetuloa mukaan bilettämään...*plur*

..Mitkä ihmeen tavikset..?
mun mielestä on tyhmää luokitella ihmisiä noin!*eiei*
hyvää kesää tavikset ja friikit ja ankat ja possut!!!!*ankka**possu**possu*....*pupu*

gabber 19.7.2003 22:13
--------------------------------------------------------------------------------
..Mitkä ihmeen tavikset..?
mun mielestä on tyhmää luokitella ihmisiä noin!
-------------------------------------------------------------------------------

Täytyy yhtyä tähän viimeiseen kommentiin ja kysyä tälleen hiukan
hyökkäävästikkin että kuka on sitten oikeastaan oikea sanomaan kuka on tavis?
oikeastaan minusta kenelläkään ei ole oikeutta sanoa kuka on tavis.. tai on mutta olet kuitenkin itsekkin tavis jollekin muulle niin mitä sillä on väliä?

Unohtu yks kyssäri ja sen haluan kysyä vaikka ja koska uskon että se aiheuttaa puhetta ja ehkä pahaa vertakin ehkä?

Elikäs luin jostain alku vaiheesta kun joku itki sitä ringissä tansintaa ja joku oli myöhemmin vähän niinkuin dissanut jotain tavallisten tanssia. Ymärrän kyllä sen rinki tanssimisen tilaavievyyden ja sen jos se harmittaa muutenkin useasti niin pienissä tiloissa tai tapahtumissa missä on muutenkin ahdasta eikä siellä muutenkaan mahdu tanssimaan vaikka mikä olis..

Mutta kaiken kaikkiaan itse en ymmärrä sitä Zompeina kaikki suoraan Dj:tä päin 0.5xo.5m neliössä tanssimista samaan tahtiin... Oikeesti ymmärrän hyvin miksi näitä Ns”techno” pileitä kutsutaan Messuiksi joissa dj on Messun vetäjä... Onhan se kunnioitusta dj:tä kohtaan mutta eikö jo pelkkä sen musan siellä kuuntelu ja Tanssiminen ole kunniotus dj:tä kohtaan?

[muokattu 19.7.2003 23:20]

[q]pHaze:
Kaljaturistit ovat pahoja koska eivät tiedä käyttäytymissääntöjä,
vuoden käyneet uusiobilettäjät ovat pahoja koska eivät tiedä käyttäytymissääntöjä,
4 vuotta käyneet vakionaamat ovat pahoja koska luulevat tietävänsä käyttäytymissäännöt,
10 vuotta käyneet vanhat parrat ovat pahoja koska eivät enää jaksa välittää käyttäytymissäännöistä ja ovat siirtyneet takaisin kaljaturisteiksi...

[muokattu 29.3.2003 15:12]
[/q]

Mitä ihmeen käyttäytymissääntöjä? Säännöt on muutenkin typeriä rajoittavia tekijöitä. Kyllä sitä ilman mitään sääntöjäkin osaa kuka tahansa käyttäytyä, jos vain haluaa. Se on asenteista kiinni.

Kuinka ihmeessä voit luokitella ihmisiä tuolla tavalla? Typerää. Ne luokittelevat, joilla on jotain kummallisia haluja kuulua johonkin ”luokkaan”. Mitä siitä sit hyötyy?

Kuinka sä voit luokitella jonkun pahaks, jota et edes tunne. Siis joku joka ei elä niitten sääntöjen mukaan kuin sä, eikä muidenkaan sääntöjen, vaan ihan oman tahdon mukaan, oman tahdon mukaan häiritsemättä muita tai tekemästä pahaa muille, ihan omalla hyvällä matkallaan vain, omalla ikuisella matkallaan jonka elää hyvin asettamatta turhua päämääriä kuulua johonkin merkityksettömään luokkaan.

Tällä päivämäärällä haastan jokaisen ei taviksena syntyneen reiviperkeleen kiksubootsien hinnalla psykediskuksen heittokilpailuun.*hmph*

Jokainenhan kunnon polkkahippihän on saanut alkunsa loveparadessa tai vähintään kätilö tuli työvuoroon Unityjen aamujatkoilta*igor*

Jos katsoo tarkemmin suomalaisten juomakulttuuria, onko se niin ihmeellistä että laitetaan se käsilaukku siihen keskelle lattiaa ja harotaan sivuaskelta? Niin on tehty viimeiset 20 vuotta joka goddamn kotihipoissa/nutan diskoissa. Jos taviksilla on kivaa lattialla niin siitä voi ottaa pari metriä hajurakoa ja vedättää ViValta oppimiaan kiksukoreografioita hieman sivummassa.
Tanssi on itsensäilmaisua ja mikäli bileissä on joku tarkka koodi miten tanssia pitää, niin siitä voidaan ilmoittaa flyerissä ja viimeistään ovella.

Kandee järjestää omat kutsuvierasbileet puhdasverisille bilettäjille mikäli t a v i k s i e n seura on ihan liikaa ja latistaa koko tunnelman.

\”Tarvitsemme elintilaa\” A.Hitler -3.reich, -1938.

ziisös

[q]Ihan A:
Mitä ihmeen käyttäytymissääntöjä? Säännöt on muutenkin typeriä rajoittavia tekijöitä. Kyllä sitä ilman mitään sääntöjäkin osaa kuka tahansa käyttäytyä, jos vain haluaa. Se on asenteista kiinni.

Kuinka ihmeessä voit luokitella ihmisiä tuolla tavalla? Typerää. Ne luokittelevat, joilla on jotain kummallisia haluja kuulua johonkin ”luokkaan”. Mitä siitä sit hyötyy?

Kuinka sä voit luokitella jonkun pahaks, jota et edes tunne. Siis joku joka ei elä niitten sääntöjen mukaan kuin sä, eikä muidenkaan sääntöjen, vaan ihan oman tahdon mukaan, oman tahdon mukaan häiritsemättä muita tai tekemästä pahaa muille, ihan omalla hyvällä matkallaan vain, omalla ikuisella matkallaan jonka elää hyvin asettamatta turhua päämääriä kuulua johonkin merkityksettömään luokkaan.
[/q]No voi elämä. Meniköhän sulta kenties koko kirjoituksen pointti 2 metriä pään yli ja samantien ikkunasta ulos?

Teknopiireissä kuten kaikissa muissakin kulttuureissa on tietyt kirjoittamattomat säännöt joiden mukaan kulttuurin sisällä odotetaan ihmisten käyttäytyvän. Piste. Tuota on aivan turha yrittääkään kieltää. Mutta jos taas kehottaisin sinua lukemaan sen kirjoituksen pariin kertaan, niin tajuat ehkä että pointtini oli nimenomaan kyseenalaistaa tuollaisten sääntöjen järkevyys ihmisten luokittelemisen ja arvioimisen perusteena, jota taas käytännössä hyvin monet harrastavat, varsinkin tietyssä vaiheessa ja yleensä nostaakseen itseään jalustalle.

Tuohon itseäni kohtaan kohdistuvaan arviointiin ja osuuteen tuosta tekstistä en jaksa vastata muuta kuin että huoneeni seinällä oli pitkäänteksti: ”Good manners are for people with no manners (of their own)”. Päättele siitä.

Ja ps. kummasti sä mutkin luokittelit pääsi sisällä heti tuntematta, ja vielä aivan täysin väärin perustein kun et edes tajunnut mitä olin kirjoittanut. Älä tuomitse, varsinkaan jos et itse pysty tippaakaan parempaan.

[muokattu 20.7.2003 14:04]

tuli vaan mieleen että eikös ”tavikset” ole osa tätä ”kulttuuria”
(ylitin itseni tän viestin kierjoittamisessa *nauraa*)

aivan pakko kertoa!! tän kesän eka unity ja minä sekä muutama kaveri aivan upeilla fiiliksillä. nautimme musasta ja jorailimme oikeen kunnolla vielä aika tyhjässä salissa. ja sitten! kaverin luokse ampaisee tyttö, joka tokaisee: \”hei, rave-bileissä tanssittaan kyl aina dj:hin päin!\”

veti sanattomaks*iloinen**pahis**iloinen*

[q]milla:
mä oon sitä mieltä et mulle ihan sama minkänäkösiä, missä asennossa tanssien, miten kännissä(kunhan ei häiritse kanssaihmisiä), millä motiiveilla ja minkä ikäsenä jnejnejnejne kukakin bileisiin tulee.


[muokattu 25.3.2003 14:21]
[/q]
Tämä postaus tulee sisältämään luultavasti ennätysmäärän kärjistyksiä ja yleistyksiä, joten ei tarvi lukee jos luulet ett alkaa ärsyttämään.

Muita kommentteja en jaksanut lukea koska on mulla itsellänikin mielipide ”turisteista” (ja koska on niin monta sivua juttua jäänyt jo lukematta ) ja sä milla sanoit sen taikasanan eli ”kunhan ei häiritse kanssaihmisiä” . Sehän siinä just on tää ero niin sanottujen tavisten bileilyssä omissa dicoissaan (esim mitä nää nyt on highlight, entinen arkku jne) ja meidän niin sanottujen clubbaajien iltamissa, kun ”normi”baareissa just mennää vetää ne perseet, istutaan pöydässä vetämässä kuningas alkoholia naamaan kaksin käsin ja kun vihdoin on 3 promillea saavutettu niin eikun tanssilattialle. Ja ei siinäkään vielä mitään, en itse henk koht häiriinny kenestäkään puolelta toiselle kännissä heilujasta tanssilattialla (nautinhan itsekin joskus huomattavia määriä alkoholia) MUTTA just siinä vaiheessa kun joku idioottikänniääliödorka tulee läähättämään just nenän eteen (mahdollisesti oma nenänsä aivan kiinni minun nenässäni) ett ”hei beibe näytä pikkuhousut”- tyylisellä idioottikommentillaan TAI tulee puristamaan mua perseestä ilmeisesti siinä toivossa että todellakin haluisin viettää iltani just tollasen pässin kanssa niin siinä vaiheessa voisin henk koht ohjata jokaisen ”taviksen” ulos clubista. siinä vaiheessa on tää kanssaihmisten häirintä raja ylitetty kertaheitolla, ainakin mun kanssa.

Oon ittekin aikoinaan hengaillu baareissa yms ennen kuin valaistuin *sydän* *vink**vink**hih**pihkassa* ja sitähän se meno on. kai naiset näissä mestoissa pitää jotenkin hienona jos joku kundi tulee rutistelee perseestä, tai sitte ne kundit vaan luulee niin, mikä on siis vielä pahempi juttu. Siitä mä pidän clubeilla ihan älyttömästi, että sua ei kukaan tuu kourimaan perseestä vaan saat tanssia rauhassa jos haluat. Toisaalta tunnelma tanssilattialla voi olla helvetin hieno kun alkaa höpöttelee jonkun tuntemattoman vierustoverin kaa, koska kuitenkin suurimmalla osalla clubbaajista on sellanen tietynlainen sama ”plur” hih mentaliteetti, mikä menee tietty käsikädessä mutt toisaalta ton musan ylikin ehkä jopa?toisaalta musahan meitä just yhdistää. ja kuitenkaan baareissa sä et voi olla millään varma että siellä kukaan omaa saman tyylistä maailmankatsomusta. Melkein voisit olla täysin varma ETTEI omaa

Ihan just sen verran mua joskus inhottaa tollaset epämiellyttävät ”tavis” kohtaamiset bileissä kun jotain hevaria vois luultavasti ärsyttää joku neonväreihin sonnustautunut reivihemmo glowstickkeineen, pilli kaulassa vislatessaan sepulturan tahtiin kesken ”rauhanomaisen” illanvieton pitkätukkien kesken.. enkä sitä kielläkään, mutta kun toteutetaan yhdessä heidän kanssaan tätä ”kanssaihmisten häirinnän”- perusperiaatetta niin eiköhän kaikki suju ihan hyvin *heiii**hih*

niin siis tän postauksen tarkoitus oli muistaakseni vaan se toteamus että tää kaikki tavis vs- clubbis konfliktit johtuvat mun mielestä vaaan eri tyyppisistä vapaa-ajan vietto tottumuksista, ei niinkään että oltais kaksi eri ihmisrotua..

[muokattu 4.8.2003 13:00]

Ajattelin nostaa tämänkin katin seinälle,kun tästä tuolla rintamalla kuitenkin lähes joka bileissä puhutaan.

Hallmarkissa taas rupes ottamaan kovasti päähän nuo ihmiset jotka tulevat hyviin bileisiin vetämään karseet kännit ja sitten heilumaan tanssilattialle.Naiset yleensä heittävät käsilaukun siihen eteensä lattialle ja pahimmat tapaukset tanssivat ringissä keskenään,kuin Latokartanon Nuorisotalon limudiscossa konsanaan.

Tuntuu että osa ihmisistä ei edes tiedä minkälaisiin hippoihin ovat tulossa.Bileet ei yleensä edes ole kauheen halpoja,joten luulis että toi jengi suunnistais vaikka SportsAcademyyn viettämään kuppilailtaa mieluummin,mutta ei.

Jos jotain positiivisia puolia koitan kaivaa,niin rahaahan ne nyt joka tapauksessa tapahtumiin tuo...

Mitä mieltä te ystäväni olette???

O