Huumeista
[q]killuska, 9.8.2002 18:52:
el.diablo:
---
Joo-o... täytyy sanoa et tv tekee ja minkä takia? koska tv näyttää bilekulttuurin huonot puolet ja ei hyviä puolia ollenkaan...
---
Toi on kyllä totta koska tosiaan aina kun tv:ssä on jotain bileist niin aina joku menee sinne ja vetää överit...
[/q]
niin no en tiiä olisko se kovin kiva et näytettäis tv:ssä juttua bileissä mis olis kaveriporukka bileissä ja kuosais hulluna ja kaikilla olis ihan helvetin hauskaa?
[q]shapeshifter, Öö,
[/q]
Annas kun kerron, YK:n tilaaman 2009 huumerapsan mukaan tähän bisnekseen uppoaa 320 miljardia dollaria vuosittain. Tämä raha edustaa siis huumeisiin käytettävää fyrkkaa, ottaen huomioon, että määrittelemiesi ongelmakäyttäjien määrä edelleen on X voimme olettaa että kaikki eivät ole näitä ongelmakäyttäjiä.
Mikä olisi sitten mielestäsi hyvä suhdeluku kuvaamaan ongelmakäyttäjiä? Mitä on ongelmakäyttö ja siitä aiheutuvat kustannukset?
Kannabiksen kohdalla ei ainakaan katuväkivallan pitäisi olennaisesti lisääntyä, joten mistä laskemme kustannukset? Ainoa oleellinen tieto mitä voimme käsitellä tällä hetkellä on tuo 320miljardia, sekä Suomessa julkisen terveydenhuollon kustannukset, jotka 2001 olivat 6% BKT:stä ja se taas vuonna 2001 oli 132,2 miljardia .
Tämän tiedon pohjalta emme mielestäni voi olettaa mitään muuta, kuin että harmaantalouden aiheuttamat menetykset korvaantuisivat valtiolle myyntituottona ja veronkantona (osuuttamme tästä emme tiedä), sekä huumeista olisi edelleen maksettava X-määrä + tai - suuntaan kehittyviä välillisiä kustannuksia. Henkilökohtaisesti nuo luvut kyllä kiehtovat.
Mulla on sellainen kiva perstuntuma vielä, että laajentamalla kulttuuripohjaamme sisäistämällä ja hyväksymällä toisten tavat elää, vaikutamme yhteiskuntaamme pelkästään positiivisesti kehittymällä enemmän inhimillisimmiksi olennoiksi. lööv UNE-TEEEiH äänd R ii ääS P ii CT!
Päivän piristys ainaki oli tää gigolo:)
Jotenkin mulle tuli sellanen fiilis et Britney on yrittäny saada nupin turvoksiin hinnalla millä hyvänsä 8)
[q]eeci, 5.8.2006 13:53:
Olen sen verran humaani, että mielestäni nämäkin ihmiset ansaitsevat mahdollisuuden. Tarjotaan niille mahdollisuus päästä aineista irti ja takas tuottavaan työhön yhteiskunnan hyväks, ilman elinikästä velkataakkaa tän hoidon takia. [/q]Hitsi, mistäköhän mä löytäisin vanhat futismitalit että mulla ois jotaan antaa sulle palkkioksi uskomattomasta humaaniudesta ja hieman ruusun lehdykkeitä mitä heitellä kävellessäsi. Huoh.
np. Grass - War On Drugs documentari. Marihuonan ja muiden huumeiden laittomuus on seurausta lähinnä pelkästään poliittisen pelin, tiettyjen ihmisten urankehityksen ja tehokkaan propagandan kanssa. Suurimmassa osassa tapauksia laittomuus on yleensä suurempi ongelma kuin itse aineet.
Tää huumeaihe..
oli pakko huomauttaa että te hevostenomistajat pitäkää lemmikkinne tiukasti pillttuussa. Nykyään on hevosenvihaajia joka lähtöön.
Noh, hyvää päivää kuitenkin, toi Discopress on suurin vitsi mitä oon viihdeuutisissa kohdannut Suomessa. Sitä en osaa selittää miten päädyin Britney-sivulle.
http://elisa.net/uutiset/viihde/24168.shtml
Britneyn cocktail ehkä huumepommi
Julkaistu: 11.01.2007
Puoliluotettavan maineessa oleva amerikkalainen skandaalilehti National Enquirier väittää tietävänsä syyn Britneyn Spearsin "nukahdukseen" kesken uudenvuodenvastaanoton Las Vegasissa.
Lehden mukaan Britney nautti muutaman tunnin aikana lähes kaikkea mahdollista. Jo aiemmin tiesimme kertoa, että Britneyn pöytään kannettiin mm. shampanjaa, rommia ja hedelmämehua. National Enquirier lisää illan antimiin kokaiinia, ecstasya, marihuanaa.
Moinen kuuri tappaisi ilmeisesti hevosen, joten siihen on pakko suhtautua melkoisella varauksella. Toisaalta on myönnettävä, että Britney näyttää eräissä viime aikoina julkaistuissa kuvissa aika räjähtäneeltä, melkein Uuno Turhapurolta.
Spearsin managerin Larry Rudolphin mukaan suojatti nautti alkoholia kohtuudella ja nukahti matkaväsymyksen seurauksena.
Discopress
[q]magyar, 14.1.2007 21:41:
musta musiikki kuullostaa ihan erilloiselta jos on käyttänyt vähäsen huumeita,,.,..,,,,. varsinki vauhdikas musiikki.,,. mut pitää osata lopettaa, siis huumeitten kanssa hauskan pito.se onkin ainoo huono puoli huumeissa et niihin tahtoo jäädä kiinni.,.
[/q]
oon kuullu huhua et valkoinenkin musiikki saattaa kuulostaa erilaiselta, erilloisesta en tosin tiedä :(
Ja oon kans kuullu juttua et liika huumeidenkäyttö sotkee välimerkkien käytön :(
[q]serotonot, 14.1.2007 22:04:
---
magyar, 14.1.2007 21:41:
musta musiikki kuullostaa ihan erilloiselta jos on käyttänyt vähäsen huumeita,,.,..,,,,. varsinki vauhdikas musiikki.,,. mut pitää osata lopettaa, siis huumeitten kanssa hauskan pito.se onkin ainoo huono puoli huumeissa et niihin tahtoo jäädä kiinni.,.
---
oon kuullu huhua et valkoinenkin musiikki saattaa kuulostaa erilaiselta, erilloisesta en tosin tiedä :(
Ja oon kans kuullu juttua et liika huumeidenkäyttö sotkee välimerkkien käytön :(
[/q]
^^
:D
morjens
bileissä käytetään huumeita aivan sikana monet tekee sen vaan salassa kavereilta. varsinkin aamu bileissä käy ainoastaan douppaajia tai huumeita haluvia. juhlinta ilman nopsakkaa on teennäistä p*sk**.
[q]JussiS, 21.1.2007 23:01:
Aineen maahannoususta ollaan syystäkin huolissaan. Takavuosina riitti juttuja LSD:n käyttäjistä, jotka vielä vuosien jälkeen kärsivät vakavista hallusinaatioista. Niinpä tavalliset huumeidenkäyttäjät vierastavatkin ainetta.
MTV3 = Suomen Fox news
[/q]Tuohon kun vielä lisättiin tv-lähetykseen vanha sairaanhoitajatäti kertomaan kuinka ihmiset ovat kuvitelleet olevansa lintuja ja osaavansa lentää, niin siitähän se asiantuntijapohja sitten saatiinkin. Joku vaan unohti mainita että toi nyt on vähän sama kuin pistäisi kovin suurta toivoa sille että kyllä se lottovoitto varmana tällä viikolla tulee.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Poliisi+paljasti+enn%C3%A4tysm%C3%A4%C3%A4r%C3%A4n+huumerikoksia/1135224541586
"Poliisi paljasti ennätysmäärän huumerikoksia
stths
Helsingin huumepoliisi paljasti viime vuonna ennätyksellisen paljon törkeitä huumausainerikoksia. Määrä kasvoi vuodesta 2005 jopa kolmanneksella yli 200:aan.
Törkeissä huumausainerikoksissa on ollut useimmiten kyse amfetamiinin ja subutexin salakuljetuksesta ja edelleen levittämisestä. Huumeet on tuotu maahan pääasiassa Virosta ja Länsi-Euroopasta.
Rikosylikomisario Jari Aarnio sanoo, että huumeita on ilmestynyt yhä enemmän markkinoille, mutta paljastuneiden rikosten lukumäärä kertoo myös poliisin onnistumisista.
Poliisi käynnisti vuoden 2001 alussa projektin huumekaupan ja sen aiheuttamien lieveilmiöiden ehkäisemiseksi. Huumevalvontaa on kohdennettu yleisillä paikoilla, ravintoloissa, julkisissa huvitilaisuuksissa ja asunnoissa tapahtuvaan levitykseen. Toimintaa on tuettu laajoilla valvontaiskuilla.
Katukaupassa yleisimmät huumeet ovat amfetamiini, subutex ja kannabis. Kannabiksen kotimainen kasvatus on lisääntynyt voimakkaasti.
Heroiinin osuus on poliisin mukaan pitkän hiljaiselon jälkeen kasvussa. Ravintoloissa käytetään erityisesti kokaiinia, ekstaasia ja gammaa. "
[q]Android, 24.1.2007 15:36:
Vaikka pidän itseäni hyvin huumekriittisenä[/q]Eiks jokainen oo omasta mielestään "kriittinen" ja "objektiivinen" =)
sixs päck gigolo pisti ehkä kovimman avausviestin tän forumin käyttäjistä. rispekt!
TÄNÄ ILTANA: SUORAA PUHETTA ASIASTA, EIKÄ ASIAN VIERESTÄ. -Puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä ja niinkuin ne on.
[q]Damien, 9.2.2007 14:03:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
"Tässä taitaa olla itse aineenkehittäjän kuva" -yhdessä lapussa oli sen Da Vincin maalauksen ukkeli. LOL poliisi pohjanmaalta.
"Epämiellyttävä aine. Aiheuttaa HALLUSINAATIOITA VÄÄRISTÄÄ TODELLISUUTTA ja käyttäjä saattaa luulla olevansa lintu joka hyppää parvekkeelta" -joku hoitsu.
SUOJELKAA NYT SAATANA NIITÄ LAPSIA!!! HAPPO TULEE BUUUUU uuuuu UUUU - menneisyyden haamut.
Ei sitä oikein nyt keksi mitään asiallista vastakommenttia tohon muuta, kuin "hyvä?" että happo tulee takaisin. Anteeksi MTV3 etten nyt ihan niin paljon säikähtänyt provostanne...
Kattokaa se video ihan kipeetä matskua.
MTV3:n VIDEO SUOJELKAA LAPSIA!!!
[/q]
päivän naurut!
:D
Ei jumalauta mitä läppää!! Nää jutut on päivän parasta piristystä*jiihaa**muhaha*
Nyt on hyvä lähtee ottaa pari keskiketterää...
[q]Android, 16.2.2007 20:18:
Sitäpaitsi ihmettelen edelleen sitä, miksi gamma saa niin paljon julkisuutta kun GBL kuitenkin aiheuttaa enemmän övereitä ja on GHB:tä haitallisempi.
[/q]
GBL kun taitaa olla lääkeainelistalla ja GHB huumausainelistalla. Jos siis asiat ei ole muuttunut sitten kun viimeksi kuullut.
[q]Elvirith, 17.2.2007 14:30:
Tuohan tarkoittaa käytännössä sitä että lakasta saa pienemmät sakot kuin gammasta. Voi älykkyyden multihuipennus. Lakka kuitenkin miltei syövyttää tiensä suolen läpi, kuten kaikkien muidenkin elimien eli gamma on siihen verrattuna terveysjuoma. Huh.
[/q]
Se on myöskin laillinen teollisuusliuotin ja yleisesti käytössä eri prosessiteollisuuden toiminnoissa.
[q]Android, 25.9.2005 14:33:
Ymmärrän kyllä pointin, mutta ne tapaukset jotka itse olen todistanut niin GBL:n käyttö on pikemminkin johtunut tietämättömyydestä eikä mahdollisista juridisista seurauksista mahdollisen kiinnijäämisen osalta. Tämä pätee varsinkin hyvin nuoriin...[/q]Niinno, mä en kyllä ole missään kaduilla käynyt seuraamasssa 16v teinien lakkaörväämistä jos sitä tekevät. Mutta juuri tämän takia se asiallinen ja kiihkoton valistus olisi niin ensiarvoisen tärkeää. Pelkkä huumeet on pahoja-hokema menettää uskottavuutensa viimeistään siinä vaiheessa kun joku kaveripiirissä vetää puoli vuotta aineita ilman mitään ongelmia.
[q]Otan nyt tietoisen riskin saada helvetisti paskaa niskaan ja vastakommentteja, mutta miettiessäni tuota heroiinivertailua tuli vaan mieleen; vaikka heroiinin ja gamman vaikutusmekanismit ovat täysin erilaiset, on niillä myös paljon yhteistä; molemmilla on keskushermostoa lamaava vaikutus. Pulssi ja hengitys hidastuu, lihakset rentoutuvat, reagointikyky hidastuu, balanssi ja motoriset kyvyt heikkenevät jne. Yliannostuksen riski on molemmilla suhteellisen suuri (heroiinilla etenkin suonensisäisesti käytettynä). Molemmat ovat ei-toksisia (esim amfetamiinit ovat huomattavasti myrkyllisempiä kuin opiaatit) ja alkoholi sekä rauhoittavat lääkkeet (bentsodiatsepiinit) ja unilääkkeet voimistavat niiden vaikutusta huomattavasti. Hyvin voimakas psyykkinen ja etenkin fyysinen riippuvuus vieroitusoireineen voi syntyä molempiin. GHB vaan on enemmän "alkoholimainen" ja soveltuu bilettämiseen kun taas heroiini on enemmän "bentsomainen" (otin tietoisesti ylös vertailukohteeksi lailliset vaihtoehdot) eikä ulkomaailma tai ulkoiset ärsykkeet erityisemmin kiinnosta.[/q]No multa et sitä tule saamaan A) koska en väitä tietäväni asiasta tarpeeksi ja B) uskon että puhut ihan faktaa.
[q]Toisaalta alkoholikin ja GHB muistuttavat vaikutuksiltaan toisiaan. Ei ehkä niinkään toksisesti tosin.[/q]Siis pointti juuri onkin, että gamma on subjektiivisilta vaikutuksiltaan ihmisille suurinpiirtein samaa luokkaa kuin kupillinen kahvia tai pullo siideri, josta ei edes ensi alkuun tule esimerkiksi edes mitään krapulaa vaikka sitä kiskoisi enemmänkin. Pitkäaikaista käyttöä seuranneena voisin väittää sen kuitenkin johtavan esimerkiksi vaikeisiin uniongelmiin.
[q]Toki heroiini suonensisäisesti käytettynä on huomattavasti vaarallisempaa kuin GHB:n nauttiminen oraalisti. Tätä en kiistä. Enkä pidä GHB:tä muutenkaan yhtä vaarallisena kuin opiaatit. Silti - joitakin yhtymäkohtia on. Olisi huomattavasti kaukaa haetumpaa verrata gammaa amfetamiiniin. Tiedostan kyllä että pointtisi oli lähinnä se että gammaa ylipäätään on "demonisoitu" eikä itse heroinii vaikutuksiltaan vaan lähinnä sosiaalisena ilmiönä ja kaikkein "pahimpana" vertailukohteena on yhdistetty nimenomaan GHB:hen.
[/q]Jeps, nyt alkaa taas yhteisymmärrys löytyä.