Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

Mulla on todella vähän kokemuksia huumeista. Hyvä niin.. Itse en ole koskaan kokeillut, enkä aio. Jos ei musiikki ja tanssiminen riitä, ni sit hyppään pää edellä katolta. Jos joku niitä tykkää syödä/mitä nyt niille sit tehdäänkään, ni mulle se on aivan sama. Omapahan on elämänsä.. Musiikki on parasta huumetta..=)

Täytyy pitää mielessä että ihmiset ovat käyttäneet päihteitä aina. Siis onhan näyttöä niin pitkälle kuin historiaa tunnetaan erillaisista päihteistä. Se nyt on vaan niin että samoin kuin uskonto myös päihteet näyttävät kuuluvan ilmisten kulttuuriin.

Onhan kaveri kuollut (ilmeisesti hallujen takia) tehtyyn hölmöyteen mutta en silti rupea syyllistämään päihteitä siitä... Jokainen päättää ite ja jokainen vastaa ite!

On käyttöä sekä liikakäyttöä että väärinkäyttöä...

Ja jos rupee tuleen kommenttia että siitä on kuluja yhteiskunnalle täytyy ensin katsoa mitkä on kulut alkoholista. Ja tupakasta.

arikoo:[q]

Ja jos rupee tuleen kommenttia että siitä on kuluja yhteiskunnalle täytyy ensin katsoa mitkä on kulut alkoholista. Ja tupakasta.
[/q]

Alkoholista ja tupakasta maksetaan myös iloinen määrä veroja peittämään näitä kuluja.

Kannattaa myös muistaa, että huumausaineet liittyvät yleensä aina järjestäytyneeseen rikollisuuteen (no tähän ei tietty lasketa kaappihamppuja).

"If you choose to use, choose not to abuse."

Tänään satuin kuulemaan radiosta kun oli puhe huumetesteistä niin joku hysteerinen mummo julisti et kaikkialle huumetestit johan ne kaikki huumehörhöt näkee silmistä ja plapla.

Kysymys: Mikä on huumetta? Jotku sanoo, että elämä on parasta huumetta... Pitäisikö sekin kieltää lailla? Entä nämä kaikki asiat jotka "parantavat" olotilaa? Siis lailliset huumausaineet, kuten alkoholi? Mun mielestä se kuuluu samaan kastiin muiden huumeiden kanssa. Joten jos mä hyväksyn alkoholin käyttämisen, niin hyväksyn kaikki muutkin. Samalla tavalla ne tuhoaa itsensä sillä kännäämisellä ja vaikuttaa ympäristöönsäkin. Nyt varmaan joku meinaa sanoa, että voi sitä kohtuudella juoda! So? Voihan sitä kohtuudella tehdä kaikkea muutakin!! Tämä meni taas viinan haukkumiseksi, mutta mitä sitten?

Meinasin aluksi kirjoittaa pitkän stoorin, tai no oikeastaan kirjoitinkin, mutta pyyhin pois ja kirjoitan nyt tällaista skeidaa. Mutta mutta. Elämä on täynnä valintoja, kukin tehköön omansa. Minä olen tehnyt omani ja varmaankin jossain vaiheessa olen täysin eri mieltä asiasta, mutta nyt oon mitä oon. Se siitä. Ai minkä valinnan tein? Tuu kysymään, niin ehkä kerron. Ehkä en...

En ymmärrä kaikkea kielteistä mitä huumeista/Käyttäjistä puhutaan,, bileissä esim ei mitää hirveitä kuosailijoita edes käy, he ovat huomanneet ettei tarvii mennä bileisiin asti kun sen voi tehdä kotonakin, ja mitä väkivaltasuuksiin tulee ni se on kyllä käyttäjästä kiinni, samaa jälkeä siitä syntyy mitä semmonen veikko sitte vetääkään, mut mitä yleisesti katsotaan ni huumeiden käyttäjät ns ”bilekäyttäjät” eivät yleensä muutu väkivaltaisiksi vaan johonkin täysin toiseen suuntaan

all i wanna say is that drugs is not so bad as somebody wanna show to ppl...

but:
No pain, no game...*pahis*

Joo tottakai kaikki on kytköksissä ympäristöön ja kulttuuriin ym.... Ja kaikil on omat syyt vetää.

Mut tossa aikasemmin unohdin vuodattaa siit kuinka voit tuhota ittes vetämällä, itsestähän vain olet vastuussa. Mutta suurin vitutus mulla on ku se ei jää vaan omaan käyttöön. Minkä takia sitä pitää hehkuttaa ja kaupitella muille?!
Eiköhän ne jotka on kiinnostuneet itte sen hommaa ja eti ja tuu kysyyn!! Ei helvetti tarvii tyrkyttää muille!!
Ja sama jos on päättäny lopettaa, ni sillon kyllä ollaan aukomassa päätä et - et oo tosissas, älä oo luuseri tai tylsä ym... sittiä!!! HAlutaan pitää koukussa ihan vaan koska ittekki on. Ja yleensä ne heikommat sortuu kavereiden painostuksen alla....

No mä en kauheesti usko tohon "kohtuu" käyttöön. Sillä olen sitä nähnyt hyvin vähän .Tää nyt on sit mun kohalle osuneista kamuista.. Muut on jossain vaihees revenny kokonaan....
No tähän just varmaan vaikuttaa se ympäristö ym. Oon asunu aina jossain karussa lähiössä ja mun nuoruuden kamuista n.70% käytti kamaa ja tiedän vain yhden päässeen kokonaan kuiville.
Olisi kiva kuulla useammastakin jotka ois päässy kuiville...

Tottakai me kaikki ollaan jostain nautintoaineest riippuvaisia... (itse rööki) mut tää tais olla huume topic ni jätetään se muitten aineitten kieltolaki keskustelu muualle....

mut mulle tulee iloinen mieli ja hymy leviää naamalle ku nään et muut on iloisia bileissä ja nauttii täysillä, oli aineissa tai ei... se riittää mulle, pelkkä hymy. Joten *plur**plur* kaikille....

kannabis pitäis laillistaa.....
koska sitähän vedetään kuitenki... vaikka onhan se vähä joka ainees ja jutus sama asia...
mutta kannabis ei oikeesti oo mikään paha juttu.. paitsi jos se menee siihen että vedetään kolmonen joka päivä hatsii, ni se alkaa jo vaikuttaa aivotoimintaan aika tiukasti..
1-8 kertaa kuukaudessa on ihan kohtalaisen hyvä juttu...
”se muuten vähensi ainaki mun kohalla alkoholin käyttöö aika helvetisti”
mutta liika on liikaa... liikaa sitä ei todellakaan saa vetää...
muista huumeista en oikein välitä.. (joskus 2 kertaa vuodessa ihan ok)
kovat huumeet syö aivot.. maksaa ihan kipeesti.. useimmiten paskaa.. jne jne jne
ei kannata... mutta kukkapaukut tai hazapössöt....

Alkoholista sen verran, että itselleni se ei sovi ollenkaan! Yleensä laattailen (pienestäkin määrästä) maha ei vain tykkää ja olen erään ystäväni kanssa samaa mieltä, että alkoholi on tällä hetkellä mukava verotettava huume. Ja siihen voi jäädä myös koukkuun. Enkä tiedä kumpi on kamalempaa katsottavaa alkoholisti vai narkkari. ja ainakin Turussa on katkopaikka, jossa alkoholisteja ja huumeiden käyttäjiä on saman katon alla hoidettavana.
Paljon on ihmisestä kiinni jääkö koukkuun ja pahinta on ettei sitä itse huomaa. Siitä tulee tapa, ei niinkään fyysistä riippuvuutta. Ajattelee että on normaalia mennä kouluun muumiona nukkumaan ja että jatkuva syysmasennuskin kuuluu asiaan vaikka onkin heinäkuu. Toiset heräävät todellisuuteen liian myöhään ja ovat liian heikkoja tekemään asialle mitään. Eikä välttämättä edes halua tehdä. Elämä ilman doussia tuntuisi siinä vaiheessa liian tyhjältä ja turhalta edes jatkaa.

Olen nähnyt ihmisiä, jotka eivät voi syödä pommeja taikka käyttää huumeita juotavan kanssa koska sisuskalut ovat jo rikki kuten myös kurkku ja nenän limakalvot. Myös suonet ovat piikitetty puhki ja luurangon laihassa ruumiissa ei ole sen vertaa lihaa, että voisi hätätapauksessa heittää vaan johonkin kohtaan mihin piikki sattuu osumaan. Noh ehkä vähän liioteltu mutta siis on ainakin kahden laisia doussaajia. On bilettäjiä, jotka ottavat bileissä ja on narkkareita, jotka käyttävät päivittäin ainakin jotain. Jos ei ole huumeita niin mennää lääkäriin ja valtio kustantaa ryynit refloista kärsiville. Onneksi bileissä ei hirveästi tälläisiä tapauksia näy.Ehkä he kuosaavat mieluummin jonkun kämpillä ja liikkuvat vain hankkiakseen lisää doussia taikka on niin skitsoissa ettei yksinkertaisesti uskalla lähteä mihinkään.. Onko totuus näin karu??
Kuka tietää??

Enpä tiedä,,mielestäni doussit on bileissä ok ja tietysti tämä laillinen huume alkoholi. Onko ihkumpaa kun hyppiä tanssilattialla, sulautua täysin musiikkiin eikä voi olla hymyilemättä. Ja tietysti lähes jokaisen vastaan tulijan halaaminen kuuluu asiaan. ENKÄ VÄITÄ ETTEIKÖ SE ONNISTUISI JA OLISI KIVAA SELVINPÄINKIN!!!Ja olen samaa mieltä myös siinä, että omat rajat pitäisi tietää ja noudattaa niitä, ettei järjestäjille taikka streittareille tulisi mit`n harmia.Ja nii kuin monet ovat todenneet se on jokaisen oma asia eikä sitä tarvitse mennä kirkkoon kuuluttamaan taikka toisille tyrkyttämään!!

"I chose not to choose life. I chose something else. And the reasons?
There are no reasons. Who needs resons when you've got heroin?"

Mä hyväksyn hupikäytön. Mut narkkarihommaa en edes yritä ymmärtää. Jos homma pysyy hallinnassa ni mikäs siinä. Ja joskus nuokin aineet tulee olemaan laillisia, olihan alkoholikin jossain vaiheessa kielletty.

Tässä nyt on moneen kertaan tullut todettua, että hauskanpito on hauskanpitoa, ollaanpa sitten pilvessä, ekstaasissa, humalassa tai selvinpäin.

On aiheetonta lähteä arvioimaan toisia ihmisiä ja heidän hauskanpitotottumuksiaan omien tuntemusten perusteella. Mikäli itse viihtyy pelkän musiikin pompottamana, hyvä niin. Tulevatpahan illat halvemmiksi. Eivät nämä piripäät silti ole järjestään heikompia, tai elä huonompilaatuista elämää. Joka muuta väittää on kuvitteellisen pilvilinnansa vanki tai muuten vain tekopyhä.

Uskokaa tai älkää, kohtuus on voimasana monella elämän osa-alueella - niin myös tällä.

Tähän ihanvaan btw. mä en tue mitään muutakun pilveä. hyijyi.

Teks:[q]Tähän ihanvaan btw. mä en tue mitään muutakun pilveä. hyijyi. *dissaa*[/q]

Sunhan nyt ei tulisi ikäsi puolesta tukea edes viinaa.

Tää nyt on sitten taas täysin IMO, joten älkää ihmiset vetäkö herneitä nenäänne:

Mun mielestäni tiettyihin keskusteluihin ei niiden kohderyhmän (mm. iän puitteissa) ulkopuolelta ole pääsääntöisesti saatavissa kauhean hedelmällisiä, perusteltuja tai kokemuspohjaisia mielipiteitä. Syvemmät keskustelut huumeista, viinasta, seksistä jne. olisi ehkä syytä jättää täysi-ikäisille suosiolla. Kyllähän nuoremmatkin näistä usein jotain tietävät, mutta se "tieto", jota heillä on keskusteluun annettavaksi on lähinnä hupaisaa yleisesti ottaen jo muutamaa vuotta vanhempien näkökulmasta.

Vastaavasti minäkin aion pysyä ulkona keskusteluista, joista en tiedä sen vertaa että sanottavani edistäisi keskustelua mitenkään.

[muokattu 3.12.2002 17:32]

Jone:[q]Teks:Tähän ihanvaan btw. mä en tue mitään muutakun pilveä. hyijyi.

Sunhan nyt ei tulisi ikäsi puolesta tukea edes viinaa.

En edes tue viinaa ;(

Ok. Mä luovutan.

O