Päivän uutinen

Back to yleinen keskustelu O

[q]Anselmi, 18.6.2008 13:02:
---
Daniel Braun, 18.6.2008 12:58:
Miks minusta yhdistelmä "raiskaus ja urheiluauto" ei sovi kovin hyvin yhteen...?

---

Mun mielestä Mazda ja urheiluauto ei sovi kovin hyvin yhteen*nauru*
[/q]
totta :D:D

[q]Anselmi, 18.6.2008 12:27:
---
REivaaja, 18.6.2008 12:19:

No mä en olekkaan selkärangaton popularisti. Mä en pelkää sanoa mielipiteitäni sen takia että joku ei siksi ehkä tykkää musta. Silloin ne ei tykkäis muutenkaan. (Nyt on sullakin tilaisuus norettaa.) Se nyt vaan on fakta että suurin osa ihmisistä on tyhmiä, minä mukaan lukien. Tosin älykkäämmältä ei muualla tunnu... Sait miettiä vastaustas kolme kertaa :D

---

Sanottakoon näin että mitä on lukenut sun juttuja täällä niin kovasti haukut
yhtä sun toista tahoa tyhmäksi, meitsiä, Italialaisia, milloin mitäkin. Siltikin sä oot ainut
sankari joka on päässyt mun ignoreen tänä vuonna. Tykkään lukea erillaisia mielipiteitä,
näiden mielipiteiden takana on hyvä olla edes jossain määrin tietoa. Yleensä pienikin
tieto riittää tai jopa loogisen ajattelun kyky. Mutta siinä vaiheessa kun laukoo mitä
moninaisimpia mielipiteitä ilman että niiden takana on mitään muuta, niin pääsee
mun ingnoreen. Laskeppa siitä yks yhteen*ding*

---

Mä en ikäväkseni ole kasvanu plurrin täyttämässä tynnyrissä ja siitä kärsin kovin :,(
Sodan runtelema maa voisi olla ehkä se mun paikka...
Tosiasia on kuitenkin se että mä uskallan mennä luodin eteen aatteitteni vuoksi. Uskallatko sä?

---

Tässä kohdassa en tiedä et pitäiskö mun itkeä vai nauraa. Tuon perusteella voisi olettaa että et
tiedä sodasta mitään. Kukaan joka on sotaa nähnyt ei anna noin lapsellisia lausuntoja.
Voin suositella ainakin seuraavia kirjoja: Ei Allahin tartte ja Leikin loppu. Kummatkin kertovat
lapsisotilaista ja veikkaan että et ne luettuas suoltais tuollaista paskaa suustas.
Voit myös käydä kysymässä sotaveteraaneilta et kuinka paljon kyse on uskaltamisesta ja kuinka
paljon tragediasta jossa ollaan pakon edessä.
[/q]Hienoa saada taas yks idiootti vittuilemasta :) Kiitos.

Sä kyllä hyökkäsit jo toistamiseen mun
kimppuun tänään hyvin hatarilla perusteilla. Kuhan osoitit paremmuutesi. Itse teen samaa, mutten yritä edes silloin näyttää fiksulta. Sitä saa mitä tilaa. Nore? hah, evvk. kuhan oot hiljaa.

Mä en puhu sodasta urpo, mä puhun jostain mitä sä et pysty käsittää. Lukeneena ihmisenä sun pitäis ymmärtää vertuskuvat. Epäilen että Aku Ankan jälkeen et oo koskenukkaan kirjallisuuteen.
Sota? Mä oon ollu ainakin lähempänä sotaa kuin sä, ja mä oon jutellu useasti sotalasten kanssa(Suomessa on niitä aikalailla. Olen asunut sotalasten kanssa saman katon alla BTW).
Mä en jaksa olla perusteellinen kun väittelyt on luokkaa jeesus vai darwin. Ei siinä voi saada mitään aikasex. Jos oltais kasvotusten, perustelisin paremmin. Nore? Ei jeesus. Paljonko mua kiinnostaa? Laske siitä. Ja joo, mullakin on suvussa veteraaneja. OOH!

Ja logiikkaa on siellä omien korvien välistä... Ja mulla se peittoo 99% maailman väestöstä. Noin niiku tilastollisesti... Joten se ei paljoa auta ketään.

12:48 2 on norettanu. Ihan jees suhde. Sit ku kaverit sanoo jotain mä rupeen kelailee itteäni.. Koska ainakaan sä nyt et vaan osaa.

[q]Epailija, 18.6.2008 12:52:
---
Birgie, 18.6.2008 12:47:
Tekijää vastaan tarvitaan todisteita auton liikkeistä, muuten syyllinen voi jäädä vapaalle jalalle ja miten täällä enää uskaltaa yksin liikkua.
---

Miten? No siten kuin aina aiemminkin. Onko joku tosiaan niin sinisilmäinen, että luulee vaaran loppuvan jos tämä yksi ihminen saadaan vastuuseen teoistaan? Kuka tahansa voi tehdä sinulle mitä tahansa milloin vain.
[/q]

Ilmaisin itseäni ehkä hieman väärin; mietin tätä asiaa tämän ko. henkilön kannalta. Mikäli tekijää ei rangaista, sehän on samantien tämän raiskatun perässä ja ties mitä saattaa tälle tehdä. Ompa kiva elää loppuelämä kuolemanpelossa.

[q]Daniel Braun, 18.6.2008 12:58:
Miks minusta yhdistelmä "raiskaus ja urheiluauto" ei sovi kovin hyvin yhteen...?
Uutisesta sai sen käsityksen että kuski oli raiskannut naisen siellä autossa ja kuten jokainen autossa seksiä harrastanut tietää, ei se normaalikiesissä helppoa ole.
Saati sit urheiluautossa.
Joten, miten toi on onnistunu?
[/q]
And the point was? Kyllähän jokaisesta uutisesta voi vetää vaikka minkälaisia johtopäätöksiä, mutta pointti oli se, onko joku nähnyt tätä autoa ja voisiko ystävällisesti ilmoittaa siitä poliisille.

[q]Birgie, 18.6.2008 13:32:
---
Uutisesta sai sen käsityksen että kuski oli raiskannut naisen siellä autossa ja kuten jokainen autossa seksiä harrastanut tietää, ei se normaalikiesissä helppoa ole.

---

And the point was? Kyllähän jokaisesta uutisesta voi vetää vaikka minkälaisia johtopäätöksiä, mutta pointti oli se, onko joku nähnyt tätä autoa ja voisiko ystävällisesti ilmoittaa siitä poliisille.
[/q]
Pointti oli se, kaikella kunnioituksella uhria kohtaan, oliko nyt:
a) oikeesti fiksua lähteä kiesin kyytiin
b) kyseessä oikeesti raiskaus

[q]Samu*, 18.6.2008 13:46:
Kyseinen "urheiluauto" lienee Mazda RX-8, joka ei todellakaan täytä urheiluauton ominaisuuksia sanan varsinaisessa merkityksessä. Siellä mahtunee hyvin häsläämään, onhan ko. vempaimessa jopa takapenkki sekä takakaappariovet.[/q]

Mielenkiinnosta kysyn, että mikä on tuon sanan varsinainen merkitys? Takapenkki muuten löytyy myös Porsche 911:stä ja Nissan GT-R:stä.

[q]Birgie, 18.6.2008 13:21:
---
Epailija, 18.6.2008 12:52:
---
Tekijää vastaan tarvitaan todisteita auton liikkeistä, muuten syyllinen voi jäädä vapaalle jalalle ja miten täällä enää uskaltaa yksin liikkua.
---

Miten? No siten kuin aina aiemminkin. Onko joku tosiaan niin sinisilmäinen, että luulee vaaran loppuvan jos tämä yksi ihminen saadaan vastuuseen teoistaan? Kuka tahansa voi tehdä sinulle mitä tahansa milloin vain.

---

Ilmaisin itseäni ehkä hieman väärin; mietin tätä asiaa tämän ko. henkilön kannalta. Mikäli tekijää ei rangaista, sehän on samantien tämän raiskatun perässä ja ties mitä saattaa tälle tehdä. Ompa kiva elää loppuelämä kuolemanpelossa.
[/q]

Mistäköhän se sen "perään" pääsis? Ja miksi ja miksi raiskaaja tappaisi? Epäolennaisuuksia, mut ei toi sun sinisilmäinen logiikka nyt oikein toimi.

auto on suht harvinainen ja tekijä lienee vitun tyhmä muutenkin, joten eiköhän se kohta kiinni jää, jos omalla autollaan oli tosiaan liikkeellä. Urheiluautona nyt tosin peruskulkija pitää varmaan jokaista bemariakin...

[q]Epailija, 18.6.2008 14:03:
---
Samu*, 18.6.2008 13:46:
Kyseinen "urheiluauto" lienee Mazda RX-8, joka ei todellakaan täytä urheiluauton ominaisuuksia sanan varsinaisessa merkityksessä. Siellä mahtunee hyvin häsläämään, onhan ko. vempaimessa jopa takapenkki sekä takakaappariovet.
---

Mielenkiinnosta kysyn, että mikä on tuon sanan varsinainen merkitys? Takapenkki muuten löytyy myös Porsche 911:stä ja Nissan GT-R:stä.
[/q]

http://www.sportscarclubofhelsinki.fi/autolista

aika pitkään mietitty varmaan =)

[q]Samu*, 18.6.2008 13:46:
Hieman OT:

Tänä päivänä roskapäivälehtien roskatoimittajat vääntävät mistä vain romusta kaahaavan urheiluauton, se on niin trendikästä.

Kyseinen "urheiluauto" lienee Mazda RX-8, joka ei todellakaan täytä urheiluauton ominaisuuksia sanan varsinaisessa merkityksessä. Siellä mahtunee hyvin häsläämään, onhan ko. vempaimessa jopa takapenkki sekä takakaappariovet.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mazda_RX-8

Noita ei nyt älyttömästi pyöri, varsinkaan tipunkeltaisessa kuosissa joten luulisi näköhavaintoja löytyvän. Varsinkin taxareiden suunnasta..
[/q]
Juurikin näin. meidän duunis on muutamal tommone, ne on kyl kaikki naisii ne kuskit :D

RX-8 ei ole urheiluauto minunkaan kirjani mukaan, vaan lähinnä snadisti urheilullinen myyntitykin imagolavetti. Oikealla urheiluautolla puhaltaa tuommoisista ovet irti nilkan ojennuksella.

[q]REivaaja, 18.6.2008 12:40:
Ja logiikkaa on siellä omien korvien välistä... Ja mulla se peittoo 99% maailman väestöstä. Noin niiku tilastollisesti... Joten se ei paljoa auta ketään.
[/q]
ootsä kyllä hurja mies, suorastaan erifantsu. *haukottel*Voisiko kuitenkin olla niin että ne 99% on oikeassa ja sinä et..

[q]REivaaja, 18.6.2008 12:40:

Hienoa saada taas yks idiootti vittuilemasta :) Kiitos.

[/q]
Siis surullisintahan tässä on se et se on se ja sama et laittaaks sut noreen vai ei kun
sun läpät näkyy quoteissa (siks otin sut pois sieltä)*nauru*

Siinä sä oot kovasti oikeassa että sä puhut jostain mitä en pysty käsittään.
Tokihan tätä tylyttämistä vois jatkaa suuntaa jos toiseen mut musta tää on
ruvennut tuntuun siltä kun heittelis sentin kolikoita tyhjään kaivoon.
Jatketaan taas jonkun aiheen parissa tappelua kun sellainen löytyy*hymy*

Sitä en tiedä että mistä päättelet että oon esim. lukenut ihminen (joka lukee pelkkää Aku Ankkaa:D) tai et mul on suvussa sotavetereaaneja*ding*.

Voidaan joskus juoda bisset ja voit kertoa niitä sotajuttujas. Koska taidat olla klubbarin ainut niin (meinasin kirjoittaa kova, mutta tehdään niin että kukin lisätköön mieleisen adjektiivin tähän) jätkä että edes puhuu luodin eteen menemisestä.

[q]Samu*, 18.6.2008 14:20:
Ym. teksteissä on aika hyvin kiteytetty urheiluauton määritelmä, IMO. Mikään Evo tai Scooby STI ym ei minusta todellakaan ole täysiverinen urheiluauto, kaukana siitä. Ko. termi on vain kokenut aikamoisen inflaation.. Valitettavasti en mitään virallisempaa tähän hätään ehdi duunissa googletella.

RX-8 on korkeintaan .. jonkinlainen urheilullinen sport coupé.

Laite joka ottaa huippuja vähemmän sekä kiihtyy jopa tehokkaimmalla moottorillaan 0-100 hitaammin kuin muutama GTi -luokan kauppakassi, ei todellakaan ansaitse urheiluauton nimeä.[/q]

Johtuisikohan siitä, että jotkut Mazda 3 MPS:n kaltaiset GTi-luokan kauppakassit vain ovat nykyisin helvetin nopeita pelejä? Noh, ilmeisesti urheiluautojen joukko on mielestäsi aika harvalukuinen. Näkemyserojahan nämä ovat, mutta vähän silti kummeksun sitä, että tuo jää jostain suoritusarvoista käytännössä kiinni. RX-8 on kuitenkin heikommallakin moottorillaan ripeä, vaikka nopeampia varmasti löytyykin. Itse asettaisin myös sille ajofiiliksellekin painoa ja minusta Wikin määritelmä sopii myös RX-8:aan. Lisäksi pitää muistaa myös se, että jos radalle lähdetään, ei 0-100 kerro enää kaikkea.

Ei minulle kyllä tuota ongelmia nimittää tuota urheilulliseksi sport coupéksikaan. Olennaista on se, että Wankel-moottorilla varustettua kiesiä olisi joka tapauksessa hauska päästä kokeilemaan - ja ennen kaikkea kuuntelemaan. ;)

[q]Android, 18.6.2008 14:59:
Ehkä pitäisi klubituksen "kehitystopiciin" pistää ehdotus että noressa olevien ihmisten viestejä ei myöskään näkyisi quoteissa.
[/q]
Muistaakseni tästä on ollu siellä kovasti puheita ja toiveita ja on tulossa jossain vaiheessa.
Itse en ole ikinä ennen tätä päivää kunnon norea kaivannut, mutta tänään se kamelin selkä
sitten katkesi. Mut veikkaan että taas kohta aivot turtuu ja usko ihmisiin, jopa REivaajaan,
palaa sen verran että pystyn taas elämään ilman sitä.

[q]Daniel Braun, 18.6.2008 13:58:
---
Birgie, 18.6.2008 13:32:
---

---

---

Pointti oli se, kaikella kunnioituksella uhria kohtaan, oliko nyt:
a) oikeesti fiksua lähteä kiesin kyytiin
b) kyseessä oikeesti raiskaus
[/q]

No ei varmasti ollut fiksua, asiaan saattoi vaikuttaa myös se että taksia tuohon aikaan on mahdoton saada ja vettä tuli kuin saavista kaatamala, ja kyllä, kyseessä on oikeesti raiskaus.

[q]Birgie, 18.6.2008 18:01:

No ei varmasti ollut fiksua, asiaan saattoi vaikuttaa myös se että taksia tuohon aikaan on mahdoton saada ja vettä tuli kuin saavista kaatamala, ja kyllä, kyseessä on oikeesti raiskaus.
[/q]
Vesisade saati mikään muu syy ei ole selitys, olkoot tilanne mikä tahansa niin vieraan kyytiin lähteminen ei koskaan ole järin fiksu teko.
Se miksi halusin ottaa esille epäilyni "raiskauksesta" oli se että vastaavia tilanteita ja edellispäivän morkkiksia on aikaisemminkin nostettu mediaan "raiskauksina" etc...
Siksi alunperin viittasin tuohon urheiluautoon ja siellä kyseisen tapahtuman hankalaan suorittamiseen...

[q]ezzy, 18.6.2008 14:10:
---
Birgie, 18.6.2008 13:21:
---
Epailija, 18.6.2008 12:52:
---
---

---

---

Mistäköhän se sen "perään" pääsis? Ja miksi ja miksi raiskaaja tappaisi? Epäolennaisuuksia, mut ei toi sun sinisilmäinen logiikka nyt oikein toimi.

auto on suht harvinainen ja tekijä lienee vitun tyhmä muutenkin, joten eiköhän se kohta kiinni jää, jos omalla autollaan oli tosiaan liikkeellä. Urheiluautona nyt tosin peruskulkija pitää varmaan jokaista bemariakin...
[/q]

Siis tää raiskaaja on otettu kiinni, mutta päästettiin jo vapaalle jalalle. Kyse ei oo siitä, tietääkö joku kenen tämä auto on vaan siitä, onko joku nähnyt tämän ko. tapahtuman silloin Hkin keskustassa, eli tämän auton ajavan mannerheimintietä pitkin.
Raiskaaja tietää missä uhri asuu, niin mikä sitä nyt enää estää menemästä perään. Raiskaaja voisi vaikka tappaa ko. henkilön kostoksi siitä, että meni ilmoittamaan asiasta poliisille.
Tämä on vain jossittelua, toivon todella ettei mitään enempää paskaa tästä nyt seuraa.

[q]Daniel Braun, 18.6.2008 18:05:
---
Birgie, 18.6.2008 18:01:

---

Vesisade saati mikään muu syy ei ole selitys, olkoot tilanne mikä tahansa niin vieraan kyytiin lähteminen ei koskaan ole järin fiksu teko.
Se miksi halusin ottaa esille epäilyni "raiskauksesta" oli se että vastaavia tilanteita ja edellispäivän morkkiksia on aikaisemminkin nostettu mediaan "raiskauksina" etc...
Siksi alunperin viittasin tuohon urheiluautoon ja siellä kyseisen tapahtuman hankalaan suorittamiseen...
[/q]

Mitä väliä autolla on jos raiskaus ei edes tapahtunut autossa? Kukaan ei mielestäni ole näin väittänyt missään vaiheessa.

[q]Birgie, 18.6.2008 18:09:

Mitä väliä autolla on jos raiskaus ei edes tapahtunut autossa? Kukaan ei mielestäni ole näin väittänyt missään vaiheessa.
[/q]

Kuule, mulle on ihan yks ja sama mitä tapahtui ja missä.
Kuhan nyt vain aukaisin suuni...
Tapahtunutta ei voi enää muuttaa, kuhan toi uutisointi pisti hymyilyttämään.

Tosiaan se miksi edes kiinitin koko juttuun huomioni, oli toi loppukateetti:
"muuten syyllinen voi jäädä vapaalle jalalle ja miten täällä enää uskaltaa yksin liikkua."
Raiskauksia tapahtuu, murhia tapahtuu, väkivaltaa puistoissa, ryöstöjä, ilkivaltaa...
Ei sitä karkuun koskaan pääse...

[q]Daniel Braun, 18.6.2008 18:14:
---
Birgie, 18.6.2008 18:09:

---

Kuule, mulle on ihan yks ja sama mitä tapahtui ja missä.
Kuhan nyt vain aukaisin suuni...
Tapahtunutta ei voi enää muuttaa, kuhan toi uutisointi pisti hymyilyttämään.

Tosiaan se miksi edes kiinitin koko juttuun huomioni, oli toi loppukateetti:
"muuten syyllinen voi jäädä vapaalle jalalle ja miten täällä enää uskaltaa yksin liikkua."
Raiskauksia tapahtuu, murhia tapahtuu, väkivaltaa puistoissa, ryöstöjä, ilkivaltaa...
Ei sitä karkuun koskaan pääse...
[/q]

Jepjep, sen siitä saa ku nopeesti ajattelematta jotain kirjoittaa tänne klubbariin ku kaikki otetaan niin sanatarkasti, ymmärsit kyllä varmaan mitä mä tällä tarkotin. Oulusta muuttaneena ei oo aiemmin edes hirveesti ajatellut tämmöisiä asioita ja nyt kun lähelle sattui niin ei oo kyllä viikonlopun jälkeen saanut tätä asiaa pois mielestä. Tää ois niin voinu sattua mulle jo aikoja sitten kun on elänyt niin huolettomasti. Ehkä tää klubitus ei oo oikea paikka purkaa tätä oloa, mutta eipä ole muutakaan juuri tällä hetkellä.

[q]Birgie, 18.6.2008 18:21:

Jepjep, sen siitä saa ku nopeesti ajattelematta jotain kirjoittaa tänne klubbariin ku kaikki otetaan niin sanatarkasti, ymmärsit kyllä varmaan mitä mä tällä tarkotin. Oulusta muuttaneena ei oo aiemmin edes hirveesti ajatellut tämmöisiä asioita ja nyt kun lähelle sattui niin ei oo kyllä viikonlopun jälkeen saanut tätä asiaa pois mielestä. Tää ois niin voinu sattua mulle jo aikoja sitten kun on elänyt niin huolettomasti. Ehkä tää klubitus ei oo oikea paikka purkaa tätä oloa, mutta eipä ole muutakaan juuri tällä hetkellä.
[/q]
Onks toi uhri sulle jotenkin tuttu ku noin kovasti sen otat?

O