Päivän uutinen

Back to yleinen keskustelu O

[q]Euphoria, 10.10.2009 04:39:
hetken kans mietiskelin, mut en ihan oo varma kannastani. On se enemmän hyvää tehny, ku edeltäjänsä, mut silti..
[/q]
niin no jos edeltäjä on tehnyt pelkkää huonoa, ja seuraaja ei ole tehnyt mitään, niin ei se nobelin arvoinen edistysaskel mielestäni ole :P

en väitä, etteikö obama voisi saada paljon hyviä asioita aikaan kautensa aikana, mutta nyt kyseinen pokaali tupsahti mielestäni lähinnä sanojen ja aikeiden perusteella.

[q]Yallu, 27.10.2009 16:09:
Miksi tämä aiheuttaa näin suurta polemiikkia taustakansalaisissa? Jos Anderssonilla sattui käymään hyvä tuuri ja pääsi eduskuntaan jo 24-vuotiaana, niin so what?
[/q]
en usko keskustelun johtuvan varsinaisesti siitä, että andersson käytti hyväksi järjestelmää. pikemminkin ihmiset närkästyvät huomatessaan, että järjestelmässä on epäkohta ja sitä on helppo hyödyntää. luonnollisesti kansalaiset myös toivoisivat edustajiltaan jonkinlaista etiikkaa. siinähän jää hoitamaan lapsiaan, mutta kyllä mullakin vähän nykii silmäkulmassa, kun toinen jää neljän tonnin varhaiseläkkeelle duunista, josta töissä ollessaan tienasi kuukausiliksaa lähes 6,5 kiloeuroa. tämä siis olettaen, että hän ei työllisty ja olen skeptinen sen suhteen, että moniko noilla jäähyväisliksoilla jaksaa vaivaa enää nähdä

koko ajan muutenkin kun ollaan korottamassa kansanedustajien tuloja, varoja käytetään harkitsemattomasti ja kansanedustajat eivät muutenkaan ole hirveästi kiillottaneet kilpeään erityisen ahkerina työssään, niin kyllä mä kehtaan antaa matti meikäläiselle oikeuden nostaa sentterin pystyy toisen häipyessä heittoistuimella 16 vuoden työuran jälkeen järjestelmästä

[q]Järjestelmä on todennäköisesti suunniteltu sillä periaatteella, että suurin osa kansanedustajista jatkaa yli normi eläkeiän ja siinä vaiheessa kukaan ei enää tekisi asiasta numeroa..
[/q]
= se eläke ansaitaan. tiedän, että aina ei mene nallekarkit tasan, mutta imo it doesn't make it ok

[q]eevuski, 15.12.2009 22:50:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009121510785284_uu.shtml

Dildot ruokakaupan hyllylle*piis*
[/q]

Kuinkahan paljon tämä päätös vähentää vihannesosastolla kurkkujen, panaanien, porkkanoiden ja kesäkurpitsoiden myyntiä.

Siis kaikista mielenkiintoisinta ovat melko peräkkäin tehdyt tutkimukset, jotka tuntuvat kumoavan toisensa. Eli jos et juo alkoholia, niin todennäköisesti saat jonkun syövän, ja jos juot alkoholia, saat todennäköisesti jonkin toisen syövän. Sama tuntuu olevan melko monen elintarvikkeen kanssa.

[q]Freja, 13.6.2007 14:26:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200706136231389_uu.shtml

En silti voi lakata ihmettelemästä, että kuinka vanhemmat saattaa jättää lapsensa ilman valvontaa, ihan sama, vaikka olisivatkin "vain" 50 m päässä hotellista...
[/q]

En minä nyt hirmuisen erikoisena pidä sitä, että lapsi jätetään hotellihuoneeseen hetkeksi itsekseen. Tapahtuuhan tuota ympärimaailman ja ihan kotonakin, että lapset siellä napittavat itsekseen. Kun kuitenkaan kaikkeen ei voi varautua ja normaali ihminen ei edes tule ajatellleeksi, että pedofiiliraiskaajamurhaaja tulee ja varastaa pienokaisen. Paitsi ehkä nyt sitten...

Itse olen melko usein huomannut, että lapsi nukkuu kaupan edessä vaunuissa kun äiti on kaupassa tai sitten ihan oven edessä kun on lähdetty hakemaan tavaroita sisältä. Sitä kun en ole seurannut, että miten pitkään tuon kaapatun tytön vanhemmat huiteli jossain eli oliko lapsi usean tunnin itsekseen vai vain pari minuuttia koska siinä on jo iso ero. Harva nimittäin hakee lapsenvahtia paikalle viittä tai kymmentä minuuttia varten.

Toimittajalla ollut tuossa kivijutussa kyllä varmaan vähän huumoriamukana. Ei tuota muuten oikein ymmärrä.

O