Päivän uutinen

Back to yleinen keskustelu O

[q]opmdevil, 13.6.2007 18:13:
Harva nimittäin hakee lapsenvahtia paikalle viittä tai kymmentä minuuttia varten.
[/q]

Vanhemmat lähtivät ravintolaan syömään. Siksi aikaa jo luulis tajuavan hankkia hoitajan, jos haluaa viettää omaa aikaa.

[q]Amma, 26.11.2007 18:32:

No voihan paska. =(
[/q]

Toinen päivän uutinen:
Mä olen sopimaton työhön, josta olen saanut pelkkää hyvää palautetta ja asiallista kritiikkiä viimeiset melkein 6 vuotta. Tässä tapauksessa oma näkemys sekä 14 muun ihmisen positiivinen ja hyvä palaute ei auttanut 3 ihmisen edessä. Maailma on kuorrutettu paskalla, ja yks Varsinais-Suomalainen kaupunki varsinkin.

[q]Rujo Mutantti, 28.11.2007 15:15:
Hääh?! Vaikuttaa siltä ettei ne vaan osaa ja niitä hävettää että oot parempi. Siähän oot yks parhaimmista henkilöistä tohon ammattiin...
[/q]

Niinhän se on. Voin yhtään kehumatta sanoa. Tuolla vaan on se meininki, että sanavalmiit, nuorten kanssa toimeen tulevat, aloitteelliset ja oikeasti hyvät työntekijät savustetaan ulos. Onnea heille tulevaisuudessa, nyt Naantalin nuorisotyötä on tekemässä 2 ylityöllistettyä yli 50- vuotiasta naista ja yksi kouluttamaton, mutta ok valvoja. Esimiestaitojen opettelussa on mennyt yli 10 vuotta eräillä, eikä vieläkään osata. Toiset onnittelut siitä.

[q]Anata, 28.11.2007 22:15:
Heippa, niin minäkin olen työtön. Löysin jotain positiivistakin siitä. Nyt vihdoin saan ladata akkuja ja miettiä tulevaisuuden suunnitelmia. Kyl jotain uutta ja parempaa ilmenee vielä.*hymy*
[/q]

No akkujen lataaminen roks kyllä. Kunhan vaan jostain tipahtaa duuni Turun nuorisoasiainkeskukselta nuorisonohjaushommiin, niin oon ilonen*pepsodent*
Mulle ainakin parempaa kun Naantali ilmenee kyllä, se on vissi.

[q]Vampyrella, 30.11.2007 10:51:
Siis mitä helvettiä... Ei voi olla todellista...
[/q]

En minäkään uskonu, että näin ois käynyt. Ajattelin, että järkeä ois ees vähän tuolla päässä. Mutta niin sitä voi erehtyä. Oli tosiaan kiva jättää nuoret sinne, kun esim. kaksi nuorisofoorumilaista oli ihan järkyttyneitä. Ne on kuulemma järjestämässä mielenosotusta kaupungintalolla.. :D Ja just olin saanut aikaan kasvatuksellisia ja nuoriso-ohjauksellisia suhteita nuoriin, pari 6.- luokkalaista tyttöä jäi ilman kerhoa, joka just alotettiin ja avointa toimintaa pitää nyt tää ok valvoja, ja toinen, joka pelkää nuoria ja lähtee talosta ulos, kun äänet vähän nousee....

Uutta työtä löytyy ihan varmasti, ja pidän huolen siitä, ettei mun tarvi ikinä enää kyseenalaistaa omaa ammattitaitoani ja itsetuntoani työn takia.

[q]crissy, 20.12.2007 11:26:
yesterdays news
[/q]

Hyvä neiti, tää on ikivanha. Tai ainaki 9.11. vanha.
Mutta kovin sairasta. Milloin "uskonnoista" ois seurannu jotain todella hyvää.....

[q]crissy, 4.3.2008 08:33:
*toktok*
[/q]

Mä oon kanssa miettiny tätä uutista. Jenkkimeininkiä...Kuinka idioottiääliö tarvii ihmisen olla, ettei tajua, että niitä myrkkypaskakääryleitä imiessä todella _voi_ sairastua vakavasti. Toivottavasti noi ei saa latin latia, ja tupakkatehtaat poltetaan joskus maan tasalle ja sen paskan valmistamisesta tulee laitonta.

(As if koskaan, ja ei kai se paras vaihtoehto oliskaan, mutta saahan sitä unelmoida..)

[q]Anselmi, 9.7.2008 11:48:
Taloussanomat:

[size=15]Suomalaisten kulutusvimma järjetöntä[/size]

http://www.taloussanomat.fi/ajatukset/2008/07/09/suomalaisten-kulutusvimma-jarjetonta/200817888/145?rss=4
[/q]

Aika kätevää. Toi taulukko ko. artikkelin
jälkeen oli todella kuumottavaa katsottavaa

[q]Miinapiina, 11.7.2008 10:36:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200807117934223_uu.shtml
Päiväkodin pakkosyöttäjille ei tuomiota

just joo, vittu mitä toimintaa käräjäoikeudelta *toktok*

no, toivottavasti tosta valitetaan hoviin, ja siel ois hivenen fiksumpia päättäjiä
[/q]
Ei VITTU nää Suomen tuomiot on niin VITUN syvältä! Tommoset SAATANAN KUSIPÄÄT pitäis oikeesti laittaa VITUN pitkäks aikaa linnaa... Ainii, mut eihän EDES lapsen hyväksikäytöistäkään joudu kiven sisään, saati raiskauksista!
Oiskohan jo HELVETTI aika muuttaa tuomioita!!!

[q]Rivakka, 11.7.2008 12:53:

Ei VITTU nää Suomen tuomiot on niin VITUN syvältä!
[/q]

näinpä

[q]Freja, 20.2.2007 16:30:
Itelleni tää oli sillai kiva uutinen: http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1321029

Elikkä Aerosmith tulee Suomeen pitkän tauon jälkeen. Mä halun nähä (onko steven tylerin suu todella niin iso) ja kuulla
[/q]

Mä näin kerran (kymmenen vuotta sitten, jollon niillä näyttäs olleen keikka Suomes) hirveetä painajaista, jossa mm. olin Aerosmithin keikalla. Onneks siinä kuitenkin selvis että lavalla ei ollutkaan bändi vaan pelkkä hemmetin iso screeni, mut kamalaa se silti oli.

Vitun ilmojen dösäkuskit. Itkevät kun ei oo kivaa viettää puolta viikkoa Kiinassa, siitä saa vain pari vapaa päivää ja hotellitkin tympäisee pidemmän päälle. Samaan aikaan merimiehet ja rekkakuskit viettää viikkokausia tukkaputkella pitkin mailmaa, ei paljon lähdetä vapaita viettämään kohdemaassa ja ei se rekan paskainen hyttikään tai laivan teräksinen skanssikaan nyt ihan hotellia palveluineen vastaa. Pidemmittä puheitta siis taloussanomien päivän otsikkoon (Laitan päivän uutiseen, vaikka meinasinkin kovasti vähemmän tärkeisiin uutisiin laittaa. Onhan se kova uutinen että lentäjä saa pääministeriä enemmän palkaa:D):

Kymppitonni ei riitä lentäjille

Finnairin lentäjät haluavat vähintään 2 500 euron palkankorotuksen nykyisen kymppitonnin palkan päälle.
Lentäjät ja työnantajan edustaja marssivat tänään kello 14 valtakunnansovittelijan toimistoon neuvottelemaan työehtosopimuksesta.

Eniten kiistaa neuvottelijoilla on Finnairin lentäjien palkankorotuksista. Finnairin lentäjät vaativat 24,5 prosentin korotusta. Työnantajaa edustava Palvelualojen Toimialaliitto tarjoaa kymmenen prosentin korotusta.

Työnantajan mielestä lentäjien palkankorotusvaatimukset ovat utopistisia.

– Kun palkat menevät yli 11 000 euron kuukaudessa, ei enää puhuta palkansaajien tulotasosta. Lääkäritkin jäävät hopealle, Palvelualojen Toimialaliiton toimitusjohtaja Peter Forsström vertaa.

Finnairin palkkatilastojen mukaan lentäjien keskipalkka on kuukaudessa 10 400 euroa. Kaukoliikenteessä lentävät kapteenit tienaavat keskimäärin 20 000 euroa kuukaudessa.

Lentäjien palkkavaatimus toisi siten 2 500–5 000 euron korotuksen kuukausipalkkaan. Työnantajan tarjous nostaisi lentäjien keskipalkan yli 11 000 euroon. Kaukoliikenteen kippari saisi 22 000 euroa.

Työehtosopimuksen pituudeksi on tulossa kolme vuotta.

Finnair maksaa
auton ja bensat

Finnairin lentäjät nauttivat lisäksi täyttä autoetua. Forsström sanoo, että autoetu on alalla harvinainen.

– Vain Etelä-Afrikan lentoyhtiön lentäjillä on autoetu.

Lentäjien työaika kuukaudessa on 96 tuntia. Palkkojen lisäksi toinen suuri kiistakysymys on koskenut lentäjien vapaa-aikoja. Pitkillä lennoilla lentäjät ovat saaneet kaksi vapaapäivää. Lentäjät ovat halunneet lisää vapaata Japanin, Kiinan ja Korean lennoille.

Vapaa-aikajärjestelyissä työnantaja ja lentäjät pääsivät jo sopuun työehtosopimusneuvottelujen aikana. Palkkaerimielisyydet tuovat neuvottelut lähtötilanteeseen.

Valtakunnan sovittelijan luona neuvottelut käynnistyvät puhtaalta pöydältä.

(http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2008/05/12/kymppitonni-ei-riita-lentajille/200812982/12?&threadID=116454&offset=0#comments )

'Asiakkaiden painostama Lidl pidentää kassapöytiään'

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Asiakkaiden+painostama+Lidl+pident%C3%A4%C3%A4+kassap%C3%B6yti%C3%A4%C3%A4n/1135236294864

[q]Miinapiina, 2.8.2007 10:03:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200708026419009_uu.shtml

kaikenlaisii hullui *toktok* *toktok* miten tollasta voi ees tapahtuu?
[/q]

Tollaset ihmiset pitäis naulata kiveksistä seinälle!!

[q]casper-dj, 2.8.2007 10:26:
---
pupuTupuna, 2.8.2007 10:20:
---
Miinapiina, 2.8.2007 10:03:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200708026419009_uu.shtml

kaikenlaisii hullui *toktok* *toktok* miten tollasta voi ees tapahtuu?

---

Tollaset ihmiset pitäis naulata kiveksistä seinälle!!

---

Judith? oli vissiin nainen eli ei kiveksiä*ding*....no ihan sama, sairasta jengii ja pääpölkylle vaan!!!
[/q]

Oho niin olikin. Luin sen nimen koko ajan puolhuolimattomasti ja se kuva oli niin miehekäs. Mut jotain vastaavaa sit...

Muistan nähneeni, että finnairilla uusien lentäjien alkupalkka olisi 2500e + mahdolliset lisät eli jopa vähemmän muuten mitä aloitteleva veturikuljettaja saa ;). Sit pitää kyl muistaa tossa sekin, että lentäkoulutus on todella kallista kun vertaa esim. Siihen mitä se lääkäriksi kouluttautuminen maksaa sille opiskelijalle. Lisäksi terveysvaatimukset on todella kovat, joten duunipaikka voi lähteä aika nopsaan ja eläkeikä ei taida olla kovin korkea. Jokaista uutta konetta kohden vaaditaan myös tyyppikoulutus.

[q]Anselmi, 13.5.2008 14:16:
Lentäjä koulutus kestää pari vuotta, lääkärin koulutus yli tuplasti pidempään.
Hinta riippuu paljolti siitä missä kouluttautuu. Räikeintä on se että vieläkin finskin riveistä löytyy
iso läjä niitä jotka on ottaneet valtiolta miljoonien hävittäjälentäjän koulutuksen
ja sitten hypänneet finnairin kelkkaan.
[/q]
Nykyään joutuu maksaa muistaakseni 100000e sakon jos ei jää vähintään viideksi vuodeksi armeijan leipiin.

[q]
Oli hauska kun myytinmurtajien eräässä jaksossa kokeilivat sitä että toinen sankareista meni simulaattorin ohjaamoon ja neuvomaan laitettiin ammattitaitoinen lennonjohtaja. Ideana oli
se että kokeillaan onnistuuko ummikolta matkustajakoneen lentäminen ja ehjänä maahan saaminen. Kappas vaan, kyllä onnistui. Jokainen joka ilmailua tuntee tietää että mm. ILS. fly-by-wire ja muut teknologiat, sekä ammattitaitoinen lennonjohto tekee lentämisestä hyvin
rutiininomaista toimintaa. Kyse on kuljettamisesta. Skilssejä punnitaan ihan jossain muualla, kuten eri maiden asevoimissa. Lentotukialukselle laskeutuminen yöaikaan tai matalalento rynnäkkötehtävät ovat melkoisia taidonnäytteitä lentäjiltä.
[/q]
Peruslentäminen ei varmaan ole kovinkaan ihmeellistä mutta sitten kun jokin tuosta hienosta tekniikasta pettää niin tarvitaan sitä ammattitaitoista pilottia. Varmaan suht moni on valmis maksamaan lentolipussaan enemmän siitä, että siellä on ammattilainen puikoissa kuin kaveri joka pärjää kohtuullisesti normiolosuhteissa.

Ja saahan sitä pyytää ja jos yritys suostuu maksamaan niin mitä siitä? Sehän on vain yrityksen tuloksesta sit pois ja sitä myöten sen omistajilta. Jos nää kaverit on suoraan valtion leivissä niin sitten mä ymmärtäisin närkästyksen.

[q]Displacer, 9.5.2008 15:38:
---
ezzy, 9.5.2008 15:27:
---
Displacer, 9.5.2008 12:57:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200805097629672_ul.shtml

"Aftonbladetin mukaan tällä hetkellä joka kymmenes amerikkalainen ( 28 miljoonaa ihmistä) on riippuvainen valtion myöntämistä ruokakupongeista.

Yhdysvaltain hallitukselle kupongit maksavat vuosittain 39 miljoonaa dollaria."

Aika halvalla ne ruokkii 28 miljoonaa "ruokakupongeista riippuvaista", eihän toi ole kuin 1,4 taalaa per naama per vuosi!

---

Kaikkialla ei maksa yks lihapulla yhtä taalaa, kuten suomessa :)

---

Taitaa tuolla hieman halvempaa olla toki kuin suomessa mut silti:

Samasta uutisesta poimittua:

"- Kymmenellä dollarilla saa vain leivän ja tusinan munia. Kamalaa kuinka hinnat nousevat, Judy sanoi uutistoimisto Reutersin haastattelussa."

Mitäs sillä 1,4 taalalla sitten saa? Yhden munan ja pari viipaletta leipää :D no kyllähän se vuodeksi riittää :P
[/q]

Johan tossa uutisessakin sanottiin että ruokakupongeilla saa
soppatykkiaterian, ne ei paljoo maksa per lautanen.

Tosin luulen että toi valtion 28 miljoonaa sisältää vaan ton
ruoka-avun infrastruktuurin, ei itse ruokaa.

[q]Karski, 13.5.2008 12:57:
---
Johan tossa uutisessakin sanottiin että ruokakupongeilla saa
soppatykkiaterian, ne ei paljoo maksa per lautanen.

Tosin luulen että toi valtion 28 miljoonaa sisältää vaan ton
ruoka-avun infrastruktuurin, ei itse ruokaa.
[/q]

No siis 28 miljoonaa "ruokakupongeista riippuvaista" ihmistä ruokittavana ja 39 miljoonaa dollaria maksavat nuo kupongit vuosittain uutisen mukaan (eli oletettavasti se ruoka jota niitä vastaan jaetaan, tai sitten on varsin hienoja paperilappusia käytössä :D).

Lähinnä kyseenalaistin tuon että kuinka riippuvaisia suuri osa oikeasti on noista ruokakupongeista jos keskimäärin 1,4 dollaria per henkilö per vuosi riittää.

Mut turha keskustelu, eiköhän tää ollu tässä?

[q]hallucinogen, 13.5.2008 12:49:
Muistan nähneeni, että finnairilla uusien lentäjien alkupalkka olisi 2500e + mahdolliset lisät eli jopa vähemmän muuten mitä aloitteleva veturikuljettaja saa ;)
[/q]

Ei helvata, ois siis pitänyt ryhtyä veturinkuljettajaksi :D

O