Takerrutaanko Klubituksessa pikkuseikkoihin?

Back to yleinen keskustelu O

[q]
ee102:

Eiköhän keskivertokansalainen osaa yleensä peruskäsitteiden merkitykset. Jos ei osaa, niin yleensä on tietosanakirjoja olemassa, joista asiat selvennevät vielä paremmin kuin sillä tavalla, että joku keskustelukumppani selittää sanan. Eli en siis tarkottanu, että sen takia pitäs olla professori, että pystyis yleensä näitä tarkoittamiani käsitteitä käyttämään niiden oikeassa merkityksessä. Tarkoitin aivan tavallisia käsitteitä, kuten esim. ympäristöystävällinen. Ja että sanoja silti pitää toisinaan selittää, vaikka ne selittävät jo itse oman merkityksensä.

[/q]

Toisen peruskäsite saattaa olla toiselle täyttä hepreaa. Ja vaikka ympäristöystävällinen todellakin on kansankieltä, eri yhteyksissä se voi kuitenkin saada sinällään erilaisia merkityksiä. Kyllä käsitteitä ja termejä pitää olla valmis selventää vaikka ne voisivatkin olla itselle kuinka yksinkertaisia ja ilmiselviä hyvänsä.

[q]
Kohteliaasti kysyminen ei kyllä oo mitenkään väärää. On vaan mielestäni turhan vaivalloista alkaa peruskäsitteitä selittämään, jos ne pystytään selvittämään ihmettelijän omalla aktiivisuudellakin ja siten selkeämmin. Tarkoitan, että jos on paljon asiaa itse aiheesta, ei mielellään alkaisi siinä sivussa myös selittämään tavalllisia käsitteitä, joiden luulisi suurimmalle osalle ihmisistä olevan selviä.

[/q]

Käsitteet kannattaa aina selventää itse, koska jos pistää toisen tekemään sen itse omatoimisesti, voi syntyä väärinkäsityksiä ja tarpeettomia sanaharkkoja.

Ja muuten, mitään ei kannata olettaa etukäteen.

[q]
Sitä tarkoitan sillä professorivertauksella, että esimerkiksi tässäkin keskustelussa aletaan jo mennä sille linjalle pikkuhiljaa, että minun pitäisi osata käyttää kieliopillisesti täydellistä kieltä, minun pitäisi osata ja jaksaa vastata joka ikiseen kysymykseen, olipa se sitten mikä tahansa ja minun pitäisi tietää kaikesta kaikki.

[/q]

En ole missään vaiheessa vaatinut täysin virheetöntä äidinkieltä. Siihen ei varmasti kykene kukaan, mutta kuten jo ensimmäisessä viestissäni kerroin, toivon _suhteellisen_ hyvää äidinkieltä enkä mitään teiniX-nettilätinää.

Eikä kukaan varmasti edes odota, että kenenkään olisi mikään pakko kyetä tai edes jaksaa vastata ihan joka ikiseen kysymykseen. Vastasit kuitenkin postaukseeni ja olet vähän eri linjoilla kuin minä, joten näin olevani velvoitettu esittämään vasta-argumentteja (huh, olipas taas hienoa tekstiä).

[q]
Mutta ku en tiedä.

[/q]

"Viisas tietää, ettei tiedä".

Sokrates.

Vähäsen.

onks tylsää?

[q]2la, 27.8.2008 14:53:
Vähäsen.
[/q]
Taisit juuri voittaa "Vuoden paskin kuolleen topicin nostatus" -palkinnon... Ootko nyt ylpee?

[q]2la, 27.8.2008 14:53:
Vähäsen.
[/q]

Määrittele minkä verran on "vähäsen".

Hauska nähdä, miten v. 2004 ollaan myös oltu sitä mieltä, että "nykyään klubituksessa tartutaan pikkuseikkoihin".

[q]josbe, 27.8.2008 15:15:
Hauska nähdä, miten v. 2004 ollaan myös oltu sitä mieltä, että "nykyään klubituksessa tartutaan pikkuseikkoihin".
[/q]

Ihmiset tarttuvat pikkuseikkoihin, kun ei suurempia ole saatavilla. Supply and demand, juunou.

[q]tumpsi, 27.8.2008 15:05:
onks tylsää?
[/q]
Vähäsen.

[q]Lost-Soul, 27.8.2008 15:07:
Taisit juuri voittaa "Vuoden paskin kuolleen topicin nostatus" -palkinnon... Ootko nyt ylpee?
[/q]
a) Vähäsen.
b) Ei millään pahalla mutta miten sä jaksat aina olla tuollainen saatanan vinku-iita.
c) Oi kyllä mä pystyn paljon parempaankin.

penis.

Pakko tarttuu koska suurin osa täällä kirjoittavista on kohtuullisen koulukiusattuja kusipäitä ketkä sai jo ala-asteella dunkkuunsa nussittuaan pilkkua ja olemalla aina viisastelemassa asiasta kuin asiasta. Onneksi klubbari mahdollistaa sen että nämä nököhampaiset rillipöllöt voivat turvallisuutta tuntien laukoa viisauksiaan näyttöpäätteen takaa ilman että joku astetta kovempi jätkä tulee ja tinttaa välittömästi silmät pandaksi. Usein samaisilla tyypeillä on vaikeuksia erottaa sarkasmi sanojen takaa ja kun he jäävät tästä kiinni, virhe korjataan välittömästi vetämällä homma överiksi jollain mukahauskalla forum kuvalla tai qoatseauksella. Hyi saatana hävetkää pellet!

[q]T-mu, 27.8.2008 15:58:
Pakko tarttuu koska suurin osa täällä kirjoittavista on kohtuullisen koulukiusattuja kusipäitä ketkä sai jo ala-asteella dunkkuunsa nussittuaan pilkkua ja olemalla aina viisastelemassa asiasta kuin asiasta. Onneksi klubbari mahdollistaa sen että nämä nököhampaiset rillipöllöt voivat turvallisuutta tuntien laukoa viisauksiaan näyttöpäätteen takaa ilman että joku astetta kovempi jätkä tulee ja tinttaa välittömästi silmät pandaksi. Usein samaisilla tyypeillä on vaikeuksia erottaa sarkasmi sanojen takaa ja kun he jäävät tästä kiinni, virhe korjataan välittömästi vetämällä homma överiksi jollain mukahauskalla forum kuvalla tai qoatseauksella. Hyi saatana hävetkää pellet!
[/q]
Ite oot!

[q]serotonot, 27.8.2008 15:59:
Ite oot!
[/q]

Välillä takerrutaan, välillä ei.

Kaikesta selviää, kun ajattelee että internet ei oo se serious business, vaan se mitä sen näyttöpäätteen toisella puolella tapahtuu.


(eli suihinotto deep throat-tyylillä)

[q]domi, 27.8.2008 16:02:
Välillä takerrutaan, välillä ei.

Kaikesta selviää, kun ajattelee että internet ei oo se serious business, vaan se mitä sen näyttöpäätteen toisella puolella tapahtuu.


(eli suihinotto deep throat-tyylillä)
[/q]

LOL @ Domin avatar (ihan näkönen <3 )

[q]RiD, 27.8.2008 15:42:
penis.
[/q]

Pikkuseikka? *pökr*

Suorastaan JÄTTImäinen!

[q]T-mu, 27.8.2008 15:58:
...Onneksi klubbari mahdollistaa sen että nämä nököhampaiset rillipöllöt voivat turvallisuutta tuntien laukoa viisauksiaan näyttöpäätteen takaa ilman että joku astetta kovempi jätkä tulee ja tinttaa välittömästi silmät pandaksi....
[/q]

HAHAHA

Takerrutaan kyllä, niin paljon ettei jaksa quoteihin vastailla kun saa vastailla siihen asti kun sen vastailun lopettaa. Eikä siihen riitä aikaa eikä mielenkiintoo.

"Don't argue with idiots they just drag you down to their level and beat you with experience"
- joku mutten mä -

Mennäänkö klubituksessa pikkuseikkojen sisään ratkomaan
vielä pienempiä seikkoja ja sivuseikkoja eri topikeissa, joista
tehään vielä enemmän seikkoja jne. venäläinen maatuska tyyliin
loputtomalla toistolla!

Millä forumilla ei takerruttaisi? Sitä paitsi, mikä edes on pikkuseikka? Ts. toisen merkityksetön pikkuseikka voi olla toisen kuolemaakin vakavampi asia.

Edit: Oho, vittu. Olin jo taittanut peistä täälläkin... jo vuosia sitten. Voi kuinka vuodet vierivätkään!

[q]Zyklonius, 17.12.2004 14:59:
Entropia lisääntyy ja Keskus romahtaa hetkellä minä hyvänsä, olevaisen todellisuuden luhistuessa kohti disintegroituvaa ydintään.
[/q]
Henkilökohtaisesti odotan innolla tätä Jeesuksen ylösnousemusta jotta saamme tähän skeneen uuden testamentin.

Stop skeneilylle ja pakollisena ot:n ot:na PELASTAKAA EDES SAMMAKOT!!!11

Edit: Odotan 'random' hessun ulinaa vanhasta postauksesta...

electronic-music saved me from jeesus

O