päivän :(
[q]Miinapiina, 14.2.2008 09:48:
---
H3li, 14.2.2008 06:01:
Mun eilisen :( oli kyl se, ettei kottero menny katsastuksesta läpi.
Oikeestaan se vituttaa vähän vieläkin, mut tavallaan se on myöskin aika :DDD
--- mitäs vikaa löyty?
[/q]
mm. bensaa vuotaa jostain aika reippaasti, tuulilasis se halkeama, jotkut kumit jossain on pilalla, alusta tai helmakotelo ruosteessa eikä rekisterikilven toinen valo pala (omg). Alatukivarren pallonivel on myös jotenki väljä tms. Olihan siin 2 sivua pelkkää vikalistaa >:(
nimim. halutaan Auto
[q]H3li, 14.2.2008 06:01:
Mun eilisen :( oli kyl se, ettei kottero menny katsastuksesta läpi.
Oikeestaan se vituttaa vähän vieläkin, mut tavallaan se on myöskin aika :DDD
[/q] mitäs vikaa löyty?
[q]H3li, 14.2.2008 12:28:
mm. bensaa vuotaa jostain aika reippaasti, tuulilasis se halkeama, jotkut kumit jossain on pilalla, alusta tai helmakotelo ruosteessa eikä rekisterikilven toinen valo pala (omg). Alatukivarren pallonivel on myös jotenki väljä tms. Olihan siin 2 sivua pelkkää vikalistaa >:(
nimim. halutaan Auto
[/q]
ohhoh, no kaikenlaista
noiden korjaus maksaakin jo ihan kiitettävästi
mul oli kans pösös jtn juttua ton alatukivarren härdellin kanssa, paha vaan muistaa et mitä
On päiviä jolloin ei kantsisi töihin edes lähteä.
Ja tämä on yksi niistä päivistä.
[q]MissKoo, 14.2.2008 08:26:
Logitechin langaton näppis ja hiiri.. siis voi v****u mitä paskoja! Sillon aiemmin kun oli ihan pekka perushiiri ja näppis ei ollut -koskaan- mitään ongelmia ja nyt ei muuta olekaan. Hiirtä ei voi ees käyttää enää, kursori vaan vaeltaa päämäärättömästi ees taas, vaikket koskis koko hiireen ja ei se vaan toimi. Näppis on puolestaan niinkin ihana, että tiputtaa koko ajan oikean puolen näppiksestä pois, siis numerot ja plussat ja pikkuenterin yms. Ei vaan toimi. Olen yrittänyt asentaa koko hela hoitoa uudestaan, mutta ei näytä toimivan.
Mä heitän vesilintua näillä. Onneks maksoin näistä, jeiiiiiiiiiiiii! Siistii. -not *toktok*
[/q]
Millanen pöytä sulla on? Onko pinta kiiltävä, vai matta? Käytätkö hiirimattoa? Optiset hiiret ei toimi kiiltävällä pinnalla, ja joskus valkoinen pinta tökkii..
Tällä kertaa ottaa duuni päähän!
Oon käsittäny et "vuokratyöntekijät" tulee auttamaan kun on kiirre mut ei meillä! Vaan näitä tulee koko ajan lisää ja kaikki asiakkaat ulkoistetaan kyseiselle firmalle. Eli idea on varmaan se et saadaan halvalla työvoimaa ja samalla vakkarit potkittuu pois! *uuh**grr*
[q]Yallu, 14.2.2008 14:03:
---
MissKoo, 14.2.2008 08:26:
Logitechin langaton näppis ja hiiri.. siis voi v****u mitä paskoja! Sillon aiemmin kun oli ihan pekka perushiiri ja näppis ei ollut -koskaan- mitään ongelmia ja nyt ei muuta olekaan. Hiirtä ei voi ees käyttää enää, kursori vaan vaeltaa päämäärättömästi ees taas, vaikket koskis koko hiireen ja ei se vaan toimi. Näppis on puolestaan niinkin ihana, että tiputtaa koko ajan oikean puolen näppiksestä pois, siis numerot ja plussat ja pikkuenterin yms. Ei vaan toimi. Olen yrittänyt asentaa koko hela hoitoa uudestaan, mutta ei näytä toimivan.
Mä heitän vesilintua näillä. Onneks maksoin näistä, jeiiiiiiiiiiiii! Siistii. -not *toktok*
---
Millanen pöytä sulla on? Onko pinta kiiltävä, vai matta? Käytätkö hiirimattoa? Optiset hiiret ei toimi kiiltävällä pinnalla, ja joskus valkoinen pinta tökkii..
[/q]
Mä olen kokeillut sitä hiirtä vaikka millä pinnoilla, hiirimatolla ja ilman. Se on ekat puoli tuntia kun kone on päällä ihan ok, sitten rupeaa temppuilemaan. Et saa kursoria sitten mitenkään osumaan sinne minne tahdot, se vaan menee ihan miten sattuu, kun ois kännissä.
Pikkuväki on enää pienen hetken Tyttö ja Poika *kinderinsukunimi*
[q]Hyzenthlay, 14.2.2008 20:34:
---
subu, 14.2.2008 15:39:
Eli idea on varmaan se et saadaan halvalla työvoimaa ja samalla vakkarit potkittuu pois! *uuh**grr*
---
En kyl tajuu eiks vuokratyöntekijät tuu aina työnantajalle kalliimmaks?
[/q]
Ei täs itekkään enään tajuu.. joku helvetin hyvä syy siin on oltava! Ei kiinosta pätkääkään mennä sinne ku joka aamu sama juttu "mitäköhän sitä tänään joutuu tekemään?" Kummiski neljättä vuotta talossa :(
[q]subu, 14.2.2008 15:39:
Eli idea on varmaan se et saadaan halvalla työvoimaa ja samalla vakkarit potkittuu pois! *uuh**grr*
[/q]
Se siin on, et vakituista duunaria ei oikeastaan pysty potkimaan vidduun ilman "tuotannollisia tai taloudellisia syitä" ja jos potkii vakkarin vidduun noihin vedoten, ni samaan duuniin ei saa palkata uutta henkilöä about vuoteen? vai puoleen vuoteen?
Tietty jos duunari on juoppo, tai perseilee jotain muuta, ni sit on helpompaa...
Vuokratyypit tulee firmalle toki kalliimmaks, ku vakkari, mut niiden irtisanominen on fidust helpompaa. Siks niitä kai käytetäänkin. Ihan perseestä kyllä, nimim. viikon Nokialla vuokralla ollut.
näyttäis siltä, et voin joutua takas osastolle. :( aamulla ois tärkee kuvauskeikka, ja sen jälkeen ois tarkotus mennä porukoille viikonlopuks. en prkl vie halua takaisin sinne sairaalaan.
[q]Hyzenthlay, 14.2.2008 20:34:
---
subu, 14.2.2008 15:39:
---
[/q]
ei kyl aina. vuokrafirmat yleensä kusettaa työntekijöitään niin monella tapaa, että saavat sitä kautta säädettyä hintansa varsin edulliseksi.
mä kerran otin vuokramiehiä yhteen ihan sianpaskahommaan, koska omat äijät eivät ehtineet sitä millään tehdä, ja maksoin vuokrafirmalle muistaakseni jotain 14e/miestyötunti+alvit. mä voitin siinä helvetisti, koska sain sijoitettua omat äijät tärkeämpiin hommiin ja halvemmat miehet tekemään paskahommat. lisäksi ei tarvinnut kuunnella valitusta kuinka perseestä tämä toinen homma oli, sillä vuokramiehet eivät kehtaa valittaa tilaajalle, koska heidät on niin helppo heittää hommasta pihalle. pelkkä puhelu vuokrafirmaan riittää, ja palkansaanti lakkaa siltä keikalta siihen.
eikä kyseessä ollut edes mikään harmaa eestifirma, vaan täysin laillinen ja erittäin tunnettu suomalainen työvoimavuokrauspalvelu. voi vaan arvailla, millaset liksat niillä työmiehillä oli... ite en suosittelis vuokrafirmoihin töihin menemistä kenellekään, jos vaan suinkin on mahdollista muualta saada töitä.
vittu.. oikeesti Mitä Vielä?!!
Astuin nilkkani ympäri töissä äsken ja nyt ollaan matkalla tarkistuttaan. Perkele kun tekee kipeää ja aivan pikimusta ympäriltä..
Olishan se AVB ollut tuossa lauantaina.. Saa nähdä pääseekö nyt ollenkaan.
luottamus ja onnellisuus sano riks raks poks.
[q]Hyzenthlay, 14.2.2008 23:07:
hö :( no, vuokrafirmoja on näemmä moneen lähtöön.
[/q]Mulla on kanssa onnellinen suhde vuokrafirmaan, enkä ole suostunut ottamaan vastaan varsinaisen työpaikan tarjoamaan työsopimusta.
en vaan osaa.
[q]Hyzenthlay, 14.2.2008 23:01:
Kusettaa miten? omien kokemusten mukaan vuokratyöntekijänä saa keskimäärin parempaa palkkaa kuin vakituisena. Se + se mitä vuokrafirma ottaa välistä ei jotenkin mun logiikan mukaan voi olla työnantajalle halvempi. Mutta tapauksia on varmasti monenlaisia..
[/q]
ne solmii määräaikaisia työsuhteita, jättää kotimatka- ja ateriakorvaukset maksamatta siihen vedoten, että heidän toimipaikkansa on kiinteä jne. lähteenäni em. juttujen takana on tosin mm. nettifoorumit ja muut kuulopuheet, joten en mee noista takuuseen. mut sanoohan sen jo terve järkikin, et jotain "kepulipeliä" täytyy takaa löytyä, jos tohon tuntihintaan voidaan myydä miehiä hommiin (kun välissä on vielä se vuokrafirmankin ottama siivu).
hö :( no, vuokrafirmoja on näemmä moneen lähtöön.