päivän :(
Tän kai pitäis olla eilisen päivän :(
Sain tiedon erään takavuosien kaverin kuolemasta.
[q]Equalizer, 11.9.2007 10:47:
---
crissy, 11.9.2007 10:33:
saa varautua töissä juoksemaan peräsuoli tuuman pitkällä... voi saatana...
---
niin saa ku on vaa 4 töis. Eikä oo ylläri ku on iltavuoro kysees!
[/q]
ja meit vaan kaks.. mutta lounas oli paaaljon rauhallisempi ku mitä oltiin "peloteltu".. huh..
[q]Miinapiina, 11.9.2007 22:05:
---
kindertin, 11.9.2007 21:21:
Noh,mulle nyt sitten tuli ihan kiitettävä määrä yksityisviestejä joissa haukuttiin mut huonoks äidiks yms. Eräs herra jopa tarjoutui ilmoittamaan sosiaaliviranomaisille laiminlyönnistä.
-nips-
Kiitos teille jotka mua ymmärtää, ja teille jotka ei ymmärrä. Hyviä pointteja kaikilla. Kaikki me ollaan erilaisia *pluristelee*
---
siis ei voi olla todellista, et ihmiset toimii tolleen *toktok*
vittu mitä idiootteja noi jotka sulle on noita haukkumisviestei laittanut!!!
*släp* *släp* *toktok* *toktok*
koitahan jaksella ja älä välitä, ihan todella typerää tollanen
[/q]
täys peesi miinapiina!!
Kindertin: koitahan jaksaa ja viittaa kintaalla tollasille idiooteille! on jo tosiaan huomannu monen monta kertaa et millasia idiootteja sitä maa päällänsä kantaa.
voin komppaa lekurii.. mee ihmees niin kauan ku itsestäs tuntuu hyvälle.. antaa muiden päivitellä ihan rauhassa=)
[q]kindertin, 11.9.2007 21:21:
Noh,mulle nyt sitten tuli ihan kiitettävä määrä yksityisviestejä joissa haukuttiin mut huonoks äidiks yms. Eräs herra jopa tarjoutui ilmoittamaan sosiaaliviranomaisille laiminlyönnistä.
-nips-
Kiitos teille jotka mua ymmärtää, ja teille jotka ei ymmärrä. Hyviä pointteja kaikilla. Kaikki me ollaan erilaisia *pluristelee*
[/q]
siis ei voi olla todellista, et ihmiset toimii tolleen *toktok*
vittu mitä idiootteja noi jotka sulle on noita haukkumisviestei laittanut!!!
*släp* *släp* *toktok* *toktok*
koitahan jaksella ja älä välitä, ihan todella typerää tollanen
[q]sune, 11.9.2007 17:43:
---
kindertin, 11.9.2007 15:04:
Koska mä olen raskaana, mun pitäis pysyä kotona.
Jos lähden bileisiin, en välitä syntymättömien lasteni terveydestä, koska kova meteli ja hihhuloivat ihmiset ovat niin pahasta.
Jos mä olen niin huono ihminen,etten pysty kotona olemaan vaan tosiaan sitten olen niin tyhmä että paukkaan joihinkin bileisiin, olen huono äiti jolta pitäisi ottaa lapset pois heti kun syntyvät.
Kiitos kaikille jotka ovat ottaneet asiakseen minua näin valaista. Ootte ihkui <3
---
Mulle ainaki painotettiin että mikään melu ei todellakaan ole hyväksi. Raskaana ollaan vaan 9 kuukautta (eikä aina edes sitä ) ja kyllä sen ajan ainaki minä pystyin olla pois bileistä - se ei tarkota sitä että pitää olla vaan kotona jos ei lähe bileisiin? Onhan sitä paljon muutaki tekemistä, koita jaksaa masuelämää!
[/q]
Tais neuvolantäti puhua pehmosia, kun ei kertonu tarkemmin.
Just tämmöstä mutua on hirveää kuulla sanottavan auktoriteetin suusta.
Melurajat ovat sikiölle ja vauvalle täysin samat kuin aikuisellekin.
eli 15min kerrallaan 100db= bileet , 8h 85db=liikenne
raskaana tulee oltua harvemmin humalassa niin että korvasta tunto lähtisi.
ensimmäiset 3kk on kuulon kehityksessä se tärkein,
jos äiti pysyy terveenä ja syö hyvin, niin terve lapsi se on.
kauhee olo, ei pysty nukkuu
ollaan taas räkäsiä koko poppoo
Työnantaja myi osaston jossa olen töissä toiselle firmalle. Meille kerrottiin vasta tänään ja muutto tapahtuu jo perjantaina. *släp*
Selkä ihan juntturassa, eikä itse pysty rusauttamaan noita nikamia "paikoilleen" ja nuo lihaksetkin saattavat olla hieman jumissa. Perhana että tuntuu hieman ikävähköltä tämä olotila.
[q]Yediah, 12.9.2007 11:52:
kuulin tänää että ystävä kuoli toissa aamuna
[/q]
Otan osaa
Mä kans flunssaannun uhkaavasti, sairastumiseen ei olisi mahdolisuutta kuin vasta 22.9. eikä kyllä oikein silloinkaan
[q]satumetsä, 12.9.2007 17:34:
No toistuva altistuminen melulle (niinku jokainen varmaan tiesikin) voi olla todella pahaksi. Tietyissä työpaikoissa ei saa olla raskaana olevat sen takia.
Sitten siitä satunnaisesta metelistä..
Luin jostain, että raskauden aikana ei tulisi harrastaa esim. aerobiccia ja syitä oli kaksi: Hyppely, kova musiikki. Se oli kuitenkin jossain luokiteltu hyväksi liikunnaksi, mikäli siihen ei sisälly sitä hyppelyä ja kovaa musiikkia. Mun mielestä se jo kertoo, että millanen melu on haitaksi, jos sanotaan, että satunnaisesti harrastettu aerobicci on pahasta, osittain kovaa soivan musan takia. Bileissäkään se musiikki ei ole mitään hiljaa soivaa tuutulaulua, vaan kyllä se monesti jyskää ihan suht kovaa.
-nips-
[/q]
en jaksa enää ottaa kantaa tohon bileasiaan, koska mun mielipide on tullut aika selväksi.
mä en kuitenkaan voi käsittää et aerobic kiellettäisiin sen metelin takia, hyppimisen takia se on multakin aikoinaan kielletty, ei musan!!
mä en todellakaan jaksa uskoo, et se aerobicin musiikki ois millään tavalla haitaks, ainakin meitin jumpassa siel on eessä sellanen cd-soitin mistä musa tulee, eikä kajareita ympäri liikuntasalia, ei sellanen voi olla liian kovaa sikiölle.
ja ku miettii, et se sikiö on siellä kohdussa vedessä, lapsivedessä. se kuulee myös äidin sydänäänet, verenkierron äänet ja muut vastaavat. et kyllä nuo vaimentaa aika paljon ulkopuolelta tulevaa meteliä!!
Krapulas töihin..*eiei*
[q]satumetsä, 12.9.2007 21:26:
juttu
[/q]
pakko takertuu tohon aerobic hommaan mut siellä se musa ei vaan voi soida niin kovaa et se ois haitallista! se ei siel soi niin kovaa...
ja kyllä se sikiö sen bilepaukkeen kuulee, ihan varmasti, mut en vaan usko et se jokunen tunti mikä siel bileis välil on, vaurioittais... no ehkä tästäkin on uutta tutkimustietoa, mut ei oo tullut mulle vastaan, ku en raskaana tällä hetkellä oo, mut mua ei oo kummankaan raskauden aikana varotettu melusta. edelleenki, aerobic kiellettiin sen hyppimisen takia!
ja ei todellakaan voi verrata äidin ja sikiön kuuloa, tästä nyt ainakin ollaan samaa mieltä
mut pitää vissiin alkaa ottaa asiasta selvää, sen verran paljon nyt häiritsee kyseinen asia!!
ja edelleenkin, nää mun ipanat on ihan normaaleja,
huolimatta siitä, et oon joitain kertoja käynyt bileissä, kuunnellut autossa musiikkia ilmeisesti liian lujalla ja samoin kotona. oon myös huutanut ja raivonnut exälle, ja musta kyllä ääntä lähtee, joka sekin on sit ilmeisesti ollut liian kovaa...
ja en oo elännyt mitenkään hiljaista ja rauhallista elämää, vaan ollut töissä ja hengannut kamujen ja muutenkin ollut paljon liikkeellä...
kuulossa ei kummallakaan ikinä ollut mitään valittamista.
kohloi ne on mut niin on niiden mammakin
[q]Hitchhiker, 12.9.2007 20:01:
Selkä ihan juntturassa, eikä itse pysty rusauttamaan noita nikamia "paikoilleen" ja nuo lihaksetkin saattavat olla hieman jumissa. Perhana että tuntuu hieman ikävähköltä tämä olotila.
[/q]
[q]satumetsä, 12.9.2007 21:26:
---
Miinapiina, 12.9.2007 21:01:
---
[/q]Minusta pitäisi pyrkiä siihen, että raskaana olevat naiset sijoitetaan lämpimään nestesäiliöön 9 kuukaudeksi ja ruokitaan niitä letkulla. Näin stabilisoidaan niiden tila riittävän turvalliseksi mahdolliselta elämältä, koska se on kautta ihmishistorian ollut vaarallista tälle lajille.
[q]Miinapiina, 12.9.2007 21:39:
---
satumetsä, 12.9.2007 21:26:
juttu
---
pakko takertuu tohon aerobic hommaan mut siellä se musa ei vaan voi soida niin kovaa et se ois haitallista! se ei siel soi niin kovaa...
ja kyllä se sikiö sen bilepaukkeen kuulee, ihan varmasti, mut en vaan usko et se jokunen tunti mikä siel bileis välil on, vaurioittais... no ehkä tästäkin on uutta tutkimustietoa, mut ei oo tullut mulle vastaan, ku en raskaana tällä hetkellä oo, mut mua ei oo kummankaan raskauden aikana varotettu melusta. edelleenki, aerobic kiellettiin sen hyppimisen takia!
ja ei todellakaan voi verrata äidin ja sikiön kuuloa, tästä nyt ainakin ollaan samaa mieltä
mut pitää vissiin alkaa ottaa asiasta selvää, sen verran paljon nyt häiritsee kyseinen asia!!
ja edelleenkin, nää mun ipanat on ihan normaaleja,
huolimatta siitä, et oon joitain kertoja käynyt bileissä, kuunnellut autossa musiikkia ilmeisesti liian lujalla ja samoin kotona. oon myös huutanut ja raivonnut exälle, ja musta kyllä ääntä lähtee, joka sekin on sit ilmeisesti ollut liian kovaa...
ja en oo elännyt mitenkään hiljaista ja rauhallista elämää, vaan ollut töissä ja hengannut kamujen ja muutenkin ollut paljon liikkeellä...
kuulossa ei kummallakaan ikinä ollut mitään valittamista.
kohloi ne on mut niin on niiden mammakin
[/q]
Melun vaikutus raskauteen. Melun sikiöaikaisista vaikutuksista on ristiriitaisia tuloksia. Lentomelua tai työperäistä melualtistusta selvittäneet tutkimukset viittaavat siihen, että melualtistus saattaa aiheuttaa vastasyntyneen pienipainoisuutta tai ennenaikaisen syntymän. Raskaana olevan äidin altistuminen päivittäin 85-95 dBA melulle on ollut yhteydessä lapsen kuulovaurioon.
Mm. yllaoleva lainaus on tuolta:
http://www.piramk.fi/oppimateriaalit/ymparisto/terveydellinen.htm
Piti tulla töihin kun loma loppui.
[q]satumetsä, 12.9.2007 21:57:
-nips-
Musta tuntuu, että mä oisin raskaana niin vaivanen, kärttynen, kömpelö, nälkänen, väsynyt ja veltto, etten kykenisi enää mihinkään jossain vaiheessa. Ja alussa tietty kaikki haisis niin kuvottavalle ja yrjö lentäis sellasella voimakkuudella, ettei musta olisi mihinkään
[/q]
kukin tyylillään
[q]Janisa, 12.9.2007 21:50:
http://www.piramk.fi/oppimateriaalit/ymparisto/terveydellinen.htm
[/q]
jep, tuota täs oon kysellytkin et millanen melu on haitaksi, ja tuossa on sit vastausta siihen, ainakin jonkin verran. kiitos
ja kuten tuossakin mainittiin
"Melun sikiöaikaisista vaikutuksista on ristiriitaisia tuloksia."
eli en jaksa ainakaan omalta osaltani tästä enää vääntää
[q]thomas, 19.5.2009 09:03:
korvatulehdus ?
[/q]
jep
[q]satumetsä, 12.9.2007 22:05:
---
---
Musta miehet pitäisi istuttaa koko loppuelämäkseen naisen rintaan kiinni, josta tulee maitia, sillä se on ollut aina hyvin riskialtista, kun tisua kaipaavat miehet pyrkivät kaikin keinoin takaisin siihen niin turvalliseen olotilaan, jonka ovat kokeneet äidin rinnoilla. Puhumattakaan tarpeesta kokea läheisyys naisen alapäähän yhä uudelleen syntymän jälkeen.
[/q]
Mä oon huomannut tota samaa, aina kun mä en herää äitini vierestä mulle tosiaan tulee tosi vieraantunut olo. Ihan kuin mä joutuisin olemaan ihan yksin omassa elämässäni. Onneksi isoäiti on aina ollut mulle niin läheinen.*hihu*
[q]Miinapiina, 12.9.2007 22:14:
---
---
kuulostaa suunnitelmalta
[/q]Uskon, että kyllä mulle joku ehdokaspaikka ainakin Perussuomalaisten puolelta irtoais näinkin selkeällä suunnitelmalla.*vink*