päivän :(
Saatana kohta hammaskirurgiseen toimenpiteeseen, toisen puolen lisämuistit lähtee. V*uttaa jo valmiiks vaikka ei oo yhtään vielä poistettu mutta oon kuullu liikaa kauhutarinoita miten ne sitten paranee.
[q]Amma
Onks T-mu vielä hengissä? Miten meni?
Viisaudenhampaisiin ei kai hirveesti voi vaikuttaa omalla hammashoidollaan. Ne on ja tulee, jos ovat tullakseen ja niitä poistellaan kai esim. sen takia, että ne voivat reikiintyä helpommin (koska puhdistaminen on vaikeampaa), aiheuttaa ientulehduksia ja painaa/vaurioittaa muita hampaita. Tarkoittaa siis sitä, että poistosta toipumisen jälkeen elämä voi olla piirun verran mukavampaa!
Multa on nyt yks revitty irti ja toimenpide oli ihan yllättävän nopea ja helppo. Ainoa paska juttu oli se, ettei hammaslääkäri ottanut kuvia hampaista ja hampaan juuri olikin ehkä kiero, koska se katkesi. Tällä hetkellä ei vielä oo onneks tullu mtn jälkiseuraksia (hampaanpala nimittäin jäi ikenen sisään) ja reikä parani muutenkin nopeasti, enkä kipulääkkeitäkään tarvinnut yhtään niin paljoa kuin mukaani sain. :)
Riittävä puudutus, (lempimusaa soimaan korviin, mukavan rennot vaatteet päälle toimenpiteeseen,) hyvät kipulääkkeet mukaan lekurista, kylmähoitoa poskelle ja sitä rataa. ;)
[/q]
Joo hengissä ollaan, 600mg Buranaa vaan turpaan ni ei täs oo mitään hätää. Poski on vielä aika turvonnu ja syömisestä ei tuu mitään mutta eiköhän nää tästä parane. Ite operaatio kesti just sen 20min. Alapuolen leego jouduttiin poistaan kirurgisesti kun juuret meni hermojen seassa. Samalla sitten poistettiin yläpuolen viisuri vaikka siitä ei sen kummempaa vaivaa koskaa ole ollutkaan.
Parin viikon kuluttua poistetaan myös toiselta puolelta viisurit niin onhan sitten tämäkin paska ikuisesti ohitse.
Mulla ei lähtökohtasesti ollu näiden kanssa mitään muita ongelmia kuin että n. kk sitten tää veikeimman operaation vaatinut leego päätti vähän tulehtua ja tulehdusta näytettyäni hammaslääkärille hän suositteli kaikkien poistoa vaikka ei niistä sen kummempaa vaivaa aiheutuisikaan. Päätin sitten että nyt ne lähtee kaikki.
tekee mieli huutaa täysiä. Mikään ei voi koskaan mennä niinq on suunnitellu.
Huomen 2 viikkoa ollu jo polvi paskana enkä vieläkään saanut lääkäriaikaa.
Kyllä lahti on sitten hyvä paikka asua ja yrittää. *hmph**eiei**dissaa**grr**kivatsulle**släp*
ikävä...*uuh*
Sanoin eilen kännipäissäni kaverille jotain todella typerää ja nyt kaduttaa... *toktok*
[q]Optik, 26.4.2006 11:32:
---
T-mu, 26.4.2006 00:59:
Raytracer...*eiei*
Alotin rendaamaan tänä aamuna ja kusiset 51% valmiina...
---
Miten monta miljoonaa polygonia sällillä on sitte siinä scenessä?
Ei mulla oo ikinä menny noin kauaa Lightwaven ja 3DMaxin kanssa
[/q]
ruohikko *eikä*
Hammaslääkäri
Polvi taas vaihteeks ihan ältsin kipee...*toktok*
töissä vituttaa niin et ei mitään sääntöi.
[q]~caro~:
tänään poistettu 2 viisudenhammasta... puudutus lakkaa vaikuttamasta ja pientä särkyä alkaa olee....
[/q]
auts! mun on yhtä lisämuistia särkeny jo paripäivää... ja viel on kaikki 4 tallella. Pelottaa koska oon kuullu et se poisto on todella vittimäinen toimenpide.
molemmat vasemman puolen viisaudenhampaat revittiin irti, tai siis paloiteltiin hirveellä inisevällä laitteella.. ja nyt kun puudutus vihdoin lakkas niin on ihan kamalan kipee :( tiedä sit miks määräsivät jotain buranaa ei kyl todellakaan auta!
[q]kinderi, 6.5.2010 22:33:
---
sapeli, 6.5.2010 21:59:
---
Quakey, 6.5.2010 21:34:
molemmat vasemman puolen viisaudenhampaat revittiin irti, tai siis paloiteltiin hirveellä inisevällä laitteella.. ja nyt kun puudutus vihdoin lakkas niin on ihan kamalan kipee :( tiedä sit miks määräsivät jotain buranaa ei kyl todellakaan auta!
---
Yleensä tommoseen määrätään buranaa hillitsemään tulehdusta, ja sit jotain tuhdimpaa siihen kipuun.
---
Mä sain kyllä molemmilla kerroilla(1 hammas revitty/kerta) antibiootit sen takia et minimoi tulehdusriskit, ja panacodia siihen kipuun.
[/q]
Mulle annettiin buranaa kipuun ja antibiootti tulehduksen estoon. Mut en mä kyl yhtään buranaa tarvinnu :D Ylhäältä lähti siis nätisti vetämällä, molemmat alaviisurit meni leikkailuksi ja pilkkomiseksi
[q]Quakey, 6.5.2010 21:34:
[/q]
Yleensä tommoseen määrätään buranaa hillitsemään tulehdusta, ja sit jotain tuhdimpaa siihen kipuun.
[q]sapeli, 6.5.2010 21:59:
---
---
[/q]
Mä sain kyllä molemmilla kerroilla(1 hammas revitty/kerta) antibiootit sen takia et minimoi tulehdusriskit, ja panacodia siihen kipuun.
Jos jotain negatiivista ni samalla jotain positiivista. Mua harmittaa et tämä ilta alkaa olla loppumaisillaan, mut onneksi huomenna on taas uusi päivä.
[q]Jutu:
Äikän mielipidekirjotuksesta tuli C. Ja mä kun luulin että se olisi mennyt hyvin
[/q]
Mulle ei koskaan mennyt päähän, että mikä oikein porukalle on keskimääräisesti "hyvä" arvosana mistään aineesta. Otti kuuppaan meidän koulussa ne kermaperseet, jotka ruinas "Yhyy, pitkästä matskusta tuli vaan E, enkä edes lukenut ollenkaan..."
Mulla lähti pirtsakasti C:nä ja tuli A:na takaisin.
Nm. 3x Approbatur.
[q]Takyon, 6.5.2010 22:37:
---
kinderi, 6.5.2010 22:33:
---
sapeli, 6.5.2010 21:59:
---
---
---
---
Mulle annettiin buranaa kipuun ja antibiootti tulehduksen estoon. Mut en mä kyl yhtään buranaa tarvinnu :D Ylhäältä lähti siis nätisti vetämällä, molemmat alaviisurit meni leikkailuksi ja pilkkomiseksi
[/q]
joo ei burana kyllä särkyyn auta. :S.. pitää varmaan soittaa lääkärille ja pyytää jotain vahvempaa.. tällä hetkellä olo on kuin perseeseen ammutulla karhulla.. :( eikä vuorokauden tupakoimattomuus auta asiaa :D
En meinaa millään saada unirytmiä kääntymään takaisin yövuorojen jälkeen :/ Yleensä kääntyy varsin helposti ja nyt ärsyttää, kun kymmenen päivän työputken jälkeen hyvin ansaitut viis vapaata näyttäis menevän kokonaan pelkkään rytminkääntöön.