päivän :(

Back to häröily O

Tietokoneesta laukesi emolevy taas vaihteeksi. Sitten siinä samalla meni kovosta buuttisektorit sekaisin. Ai kun kiva. Takuuseen menee mutta tulee tylsä juhannus jos ei ole tietokonetta...Kaikki musat on siellä.

Nyt sitten meni kännykästä näyttö. No, ehtihän se olla käytössä sen melkein viikon.

Kesälomalla kun oli tapana nukkua jonneki klo 14.00 saakka niin on shokki kun pitää herätä töihin 07.00. Lomalla menin nukkumaan myöhemmin. Voi minua reppanaa kun väsyttää.

Kisu on pipi. Se oksenti aamulla. Voi sitä.

Piti herätä klo 04.00 ja töihin Hesaan. Nyt väsyttää...

- Väsyttää koska tuli valvottua aivan liian myöhään koska ylikellotin näytönohjaimet vissis rikki eilen ja yritin parantaa sitä. En onnistunut, tuskin menee takuuseen tai vakuutuksen piikkiin. Tämä on nyt toinen hypo-näyttis joka menee rikki kahden kuukauden sisällä tosin se eka meni rikki kun se tippu.

taas vaihteeksi kännissä

Ei tämä minun tekele vieläkään toimi! Työntekeminen olisi hiton kivaa jos nämä jutut toimisivat niinkuin normaalijärkinen olettaa. Kolme viikkoa etsinyt vikaa eikä tässä sellaista näytä olevan mutta kun ei toimi niin ei toimi. Ruotsalaisittain sanon että valkoinen - ulos.

Yksilö ostaa auton ja saa x sadan euron edestä polttoainetta. Tai näin hän ainakin luulee. Käy ilmi, että kauppa ei rahtaakaan yksilön oven eteen kanisterissa x määrää bansaa, vaan he päättävät lähettää X-ketjun lahjakortteja. Ihan kiva, ajattelee yksilö. No, nyt kun yksilö lähti tankkaamaan autoa, niin kävi ilmi, että X-ketjun kaikki asemat ovat täällä Mli:ssä automaatteja ja nämä saamerin lahjakortit eivät käykään niihin automaatteihin eikä näitä kortteja voi vaihtaa rahaksi. Tosin X-ryhmän liikkeisiin ne kävisivät jos X-ryhmän liikkeitä ylipäätänsä käyttäisi. Lähin huoltoasema jossa nämä kävisivät (eli ottavat käteisenä maksun) noin noin 50 km päässä. Että kivaa harhaanjohtavaa markkinointia ja nyt minä olen todella, todella vihainen!

Joo, pitäisi lähteä hyvinkäälle ajamaan mutta eilen tuli juotua enemmän kuin oli alunperin tarkoitus. No, en sitten lähde. Saamerin viina...

No nyt tuo saamerin CD jäi jumiin tuonne soittimeen eikä tule ulos vaikka mitä tekisi! Helvetin vekotin! Eikä tässä ole mitään hätäulostinta kuten tietokoneiden CD-asemissa!

Internetin mukaan Mikkelissä on tapahtunut ydinonnettumuus. Näin pikaisesti ajateltuna ydinonnettomuus paikkakunnalla jolla asut ei voi olla hyvä juttu. No, onneksi minulla on vanha avaruusolioilta suojaava foliohattu jonka pitäisi myös karkottaa ydinsäteet.

Menin eilen saunaan äidin luokse. Äiti jostain viisaana lukenut, että kiukaalle ei saa heittää kylmää vettä. Tästä viisastuneena kyseinen naishenkilö oli laittanut saunaan valmiiksi ämpärillisen vettä jota piti sitten käyttämäni kiukaalle heitettäessä. Sitten siellä saunassa jonkin aikaa oltuani ajattelin, että päätä olisi kiva kastella jollain nestemäisellä aineella, mieluiten ehkä vedellä. Siinä sen hetkisessä vilvoitustarpeessä ei sitten yhtään tullut ajatelleeksi, että vesi jonka pitää olla kuumaa kiukaalle heitettäessä saattaa olla kuumaa. Siis todella kuumaa eikä todellakaan sovellu siihen tarkoitukseen, että se vilvoittaisi kun yrittää itseään vilvoittaa. Itsensä sillä kyllä märäksi saa mutta lievällä kiroilemisella ja sadattelulla. No, näin pääsi käymään että tooooodella kuumaa vettä kaadoin niskaan ja sitten siitä äkkiä järveen jotta ei pahempaa palovammaa päässyt syntymään.

Tänään sattuu päänahkaan aika reilusti mutta onneksi tukka on vielä toistaiksi päässä.

Lähi-Siwassa oli aivan järjettömän pitkät jonot. Ei tuollainen vetele!

Kaaduin sitten moottoripyörällä paikallisen Hong Kongin pihassa. Kytkimen vipu paskaksi, naarmuja ties missä ja bensasäiliössä paha lommo. Polveen sattuu ja vituttaa kun on vain osakasko eli omasta pussista menee korjaukset.

Uusi vuoden bileet mikkelissä. :-(

Olen yrittänyt hakea töitä helsingin suunnalta. Jostain kumman syystä useat firmat ovat päättäneet, että avoimet hakemukset ovat out ja sitten kaikenlaiset saatahan hakukoneet ja monimutkaiset hakulomakehelvetit ovat in. Siis täyttele sitten joka duuniin jotain 10-sivuista nettihakemusta jota ei sitten ole edes testattu kunnolla jotta sen käytettävyys olisi ok. Sitten pitää vielä rekisteröityä ja luoda käyttäjätilit ja ties mitä. Aivan pelle lefkoja, perkele mutta kai ne haluaa vaan sitten painaa hakuajan jälkeen nappia että tuollaisia tuli ja parissa sekunnissa on haastetelvaksi kutsuttavat listassa ilman mitään omaa panosta. Jee...

Olen yhä enemmän ja enemmän sitä mieltä että mun duuni on ihan kakka.

No, mä yleensä ratkaisen tämän lomakehelvetti ongelman sillä että lähetän vain avoimen hakemuksen ensimmäiseen sähköpostiosoitteeseen joka ilmossa on. Voivat sitten hylätä sen jos haluavat.

[q]JasoX, 2.1.2009 12:31:
---

Tosin vain henkilöstöpalvelufirmat taitaa näitä enimmäkseen harrastaa.

---

Yllättävän moni isompi firma harrastaa myös tätä infernaalista lomake shittiä
[/q]

Siis kaikenlaista paskaa. Firmä x:
On asteikko 1 - 5, sellaisia palleroita voi laittaa että miten hyvin osaa, ja sitten tässä on alla tuolleen ainaskin 40 eri it-alan asiaa ja sitten tästä pitää täppäillä että miten hyvin muka omasta mielestä osaa.

Toinen kohta samasta firmasta. On olemassa todella monimutkainen (varmaan konsultin mielipide hienosta rakenteesta) puurakenne josta voi valita käymänsä koulun. Periaatteesta listasta löytyy kaikki suomen AMK:t ja yliopistot ja opistot jne. No, minkä vuoksi ei vain yksinkertaisesti tee kenttää, johon voi kirjoittaa, että "Missä se saamerin työnhakija on koulunsa käynyt?" Kirjoittamiseen menee 5 sekkaa, tuon puurakenteen tahkoaminen jo useamman minuutin.

Lisäksi harrastuksillekin on oma checkbox-helvetti! On tässä ainakin sen sata harrastusta mutta kun ei täällä tunnu olevan sellaisia kohtia kuin "DJ" ja "Klubitus" ja "yleinen nillitys" niin minkäs teet.

O