päivän :(

Back to häröily O

Kurkku on kipeä ja väsyttää. Vissiin flunssa alkamassa. Ja töihin pitää silti mennä.

Nukuin valosan ajan yli ja oon vasta nyt pääsemässä lähtemään johonki tästä Klubituksen äärestä. En sit saanu mitään aikaseks koko päivänä ku en kerennykään enkä tiiä sit sitäkään, että onko mulla töitä vai ei.

Se, että heräsin aamulla nukahtamisvaikeuksien jälkeen saavutettujen 2 tunnin yöunien jälkeen siihen, ku kaveri tuli kämpillensä tuoden mukanaan meluavan lössin porukkaa ja pisti musat täysille. Sit silmät puoliummessa saattelin yhen toisen kaverini rautatieasemalle kykenemättä sanomaan edes mitään järkevää lähtiäisiksi...

Flunssa, se että olen taas Oulussa ja se jokin tunnistamaton asia, joka masentaa mua...

Tän päiväinen oikeudenkäynti kesti niin helvetin kauan. Oma todistamisvuoro oli vasta 6 tunnin päästä oikeudenkäynnin alkamisesta, joten istuskella sai. Jännitti, ahdisti, pelotti ja tylsistytti. Enkä kerenny syömään ennen lähtöä, joten kauhee nälkä oli koko päivän. Väsyttiki, ku nukuin edellisen yön tosi levottomasti ja ihan liian vähän. Sit nytki meni yöunet kai sen oikeudenkäynnin takia. Onneks se on nyt ohi.

Onnistuin lyömään pikkuvarpaani King Size -kokoon. Ja töihin pitäs mennä huomenna. Mitähän siitä tulee...

dorkan kanssa samaa mieltä siitä että ei niin hyvä juttu et vasta tällaset isot katastrofit saa ihmiset heräämään. ja mitä lähemmäksi asia tulee niin sitä enemmän täälläkin surraan tuntemattomiakin. niin kuin kaikki tietävät niin jos alue ei olisi noin turistien suosiossa niin eipä olisi aivan näin iso juttu täällä. länsimaalaisia -> eurooppalaisia -> skandinaaveja -> suomalaisia -> työkaverin serkku etc.
näin ihmismieli toimii.

jos mun perheenjäsen tms olis ollut kateissa sunnuntaista niin en varmaan minäkään ihan niin paljoo miettis srilankalaisia slummien asukkaita kun sitä mun omaista.

bamissa kuoli n. 30 000 maanjäristyksessä 26.12.2003. muistaako joku lukeneensa joka päivä netistä ja lööpeistä isoja otsikoita tuon jälkeen ja antaneensa kakskymppiä äspeeärrälle? tietääkö joku kuinka monta naista pahoinpideltiin maailmassa kuoliaaksi tänä vuonna? kuinka monta kuoli alle nelikymppisenä tehtyään kakstoista tuntia päivässä työtä kymmenenvuotiaasta asti?
toisaalta en mäkään joka päivä mieti et kuinka maailmalla nähdään nälkää vaikka parikymppisenä kirjotin päiväkirjan täyteen tekstiä et onks mulla oikeutta olla onnellinen niin kauan kuin joku muu tällä pallolla ei ole.

laitoin muuten dorka mainitsemaasi threadiin myös kommentin et apua vois muistaa antaa myös suurkatastrofien välillä.

itse deletoin aamulla saamani tekstarin, jossa kehotettiin laittamaan kynttilät tänään ikkunalle ja viesti kaikille eteenpäin.

kysyin tänään kesätöitä paikasta missä
oon ollu nyt kahtena kesänä peräkkäin,
mut vastaukseks tuli että ne paikat on jo täytetty

onneks sentään rikkaat länsimaat on (suunnittelemassa) antamassa esim indonesian lainat anteeks. ja välittömän avun jälkeisiä avustuksia ja operaatioita on jo suunnitteilla.

jopa somalian lainoja suunnittelevat jäädyttävänsä.

äh. aloin sit itkee ku katoin uutisia uutisten perään :(

vaikka eipä kelalta heru terapia-avustuksia normaalisti kovin helposti vaikka kuinka suuri tarve olisikin.
toki nyt kärsineet ja omaiset kriisiapua tarvitsevat ja se heille korvattakoon kuten valtiovalta lupailee.
taitavat vain olla myyrmannin terapiatkin menneet penkin alle.

tänään tuli ensilumi stadiin. ensilumi on ihanaa, samoin muukin lumi (paitsi pakokaasujen värittämä) mutta kun se nyt tuli aika pitkälti räntänä, onneksi suli sentään maassa niin ettei muuttunut loskaksi.

talvi on ihan mukavaa aikaa. (vaikka nickin perusteella ei ehkä uskois) kirkas auringonpaiste ja miinusta about viis astetta. (nyt joku pohjoisen asukki on varmaan ihan :O ) ja joululumi eli sellasia oikein isoja hiutaleita. ja tietysti mikään ei ole ihanampaa kuin lumienkeleiden teko.

mutta se prkleen loska ja räntä. argh!
ja se kun kadut on niin jäässä ettei meinaa pystyssä pysyä...

täälläkin podetaan päänsärkyä
silmiä särkee eritoten, yritän tätä ruutua tihrustaa huonolla menestyksellä. onneksi silmiä voi pitää kiinni kun puhuu puhelimessa... vaikka toki välillä pitää varovasti toista silmää raottaa et pystyy lukee, ja tarkistaa et on näpyttelemässä oikeelle riville. joo ja surffailles on kai pidettävä silmiä auki :/

ah, heti nukkuu ku pääsen himaan. pitäs vaan illalla taas jaksaa.

ja vielä esittää pirteetä kohta alkavassa kokouksessa. hah.

no olipahan ainakin helvetin kiva ilta eilen, frendin synttärit. jimi tee oli jee, tuomas tee vielä enemmän jee. mutta kuka nyt vois olla rakastamatta tuomas toivosta *sydän*

[q]Ana-5000:
---
Verano:
-clips-
itse deletoin aamulla saamani tekstarin, jossa kehotettiin laittamaan kynttilät tänään ikkunalle ja viesti kaikille eteenpäin.

---

Mä en ihan ymmärrä tätä ajatusta et on parempi vaipua apatiaan siksi, ettei kaikki maailman epäkohtia voi korjata. Eikö se riitä, että sympatisoi nyt kun asia on ajankohtainen, tukee niitä jotka on menettäny ystäviään ja läheisiin ja auttaa jos voi? Ei ihmiseltä voi edellyttää, että jokaista maailmassa kuollutta ihmistä pitäisi surra ja joka penni pitäisi tunkea hyväntekeväisyyteen. Vastakkainenkin on IMHO pikkasen outoa. Tää juttu tuli ihan syliin asti, koska tuolla katosi Suomalaisiakin turisteja. Onko se sitten irvokasta, että k.o. hässäkkä saa täällä enemmän mediatilaa kuin esim. Iranin vastaava maanjäristys? Ei mun mielestä.
[/q]

eiköhän ihmiset saa sen saman viestin tänään aika monta kertaa tai lue asian netistä. laitoin rahaa avustukseen mutten ehkä sytytä kynttilää. (jos olen illalla himassa niin ehkäpä sytytänkin.)
se ei tarkoita sitä etten olisi huolissani ystävistäni jotka odottavat thaimaassa lentoa suomeen. tai etten surisi uhrien puolesta.

ja kuten tuossa sanoin niin ihminenhän sekoaisi jos joka päivä pohtisi maailman kurjuutta. mutta jos pohtisi silti useammin kuin vain sillon kun "eurooppalaisia kuolee enemmän kuin sata kerralla".

kirjoittelin myös tuon syliin tulemisen täysin ymmärrettävistä seurauksista =)

pomo on kusipää!!! kusettaa palkoissa yms!!!!

Surettaa aina olla oikeassa. Jos on joku aavistus jostain asiasta ni tietty se osuu nappiin tai paska tunne et nyt on joku pieles niin siinäki useimmiten oon aina oikeessa

Roger that. Kuulun niihin, joilla on äärimmäisen vahva intuitio... mutta pitää oppia kuuntelemaan itseään, vaikka välillä onkin rankkaa tietää kehollaan ja sielullaan ennen kuin järjen mukaan olisi suotavaa / mahdollista. Intuitiotaan voi oppia hyödyntämään myös positiivisessa valossa.

Lisää töitä eikä sitä lomaa jota niin kaipasin

Tsunami teki ihmisten elämästä helvetin...

[q]domi, 24.10.2007 15:05:
Hmm. Pitäis saada mieliala ylös.
[/q]

*super**hali*

[q]Freja, 19.3.2009 21:23:

:(

[size=5]joutu repee äänee[/size]
[/q]

:(

[size=5]No hyvä että kevensi :D[/size]

[q]Dave___:
Soneran asiakaspalvelun n00bit *grr**dissaa*
[/q]

yhdyn edelliseen, "ne ei vaan osaa", todettu juttu kauan sitten, tekisi mieli mennä antamaan isän kädestä.

ja ei noi miljoona koetta yhdellä viikolla nappaa sitten millään.

BBC World:

Sri Lanka: 21,715 dead
Indonesia: 32,828
India: 4,371 dead
Thailand: 1,516 dead
Maldives: 52 dead
Malaysia: 44 dead
Burma: 30 dead
Bangladesh: 2 dead
Somalia: 100 dead
Kenya: 1 dead
Seychelles: 3 dead