Mitä teette kun ette saa unta?
[q]Igor Uistin:
Klubbari.
Pleikkari.
Herutusviestit!
[/q]
Juuri Näin!!
näiden lisäksi satunnaisesti ruuanlaitto (jos herään yöllä nälkään enkä siksi saa unta), koodaaminen, siivoominen..
Koneella hommailen jotaki, luen jotain, katon puhuva pää- chattia *nauru*, kuuntelen musiikkia, mietiskelen, kirjoitan päiväkirjaa.
Näköjään pelaan Theme Hospitalia
Musaa...
Netti...
Ja TIETENKIN KALJAA!!!
Hajoilen ja pohdin elämän kurjuutta ... ja ihanaa tulevaa työpäivää
kelailen omaa paskaa elämää.. tai sit luen/kirjottan jotain...
lähen pörräilee autol ympäriinsä.....se samal rauhottaa ja aikakin kuluu mukavasti hyvää musaa kuunnellessa.....
nukun
Vedän Stilnoctin ja jo
Kiroilen.
Hiippailen ympäri kämppää.
Jupisen itsekseni.
Ja taas, kiroilen.
valvon.
Yleensä ei oo kyllä mitään ongelmia saada unta, mua taitaa vaivata krooninen väsymys *hih*. Mutta joskus harvoin en saakaan ihan heti unta kun meen sänkyyn ja sitten sitä tulee vaan pyöriskeltyä siinä niin kauan kunnes uni tulee *joo*.
Pistän silmät kii ja makaan selälläni tai kyljelläni.
Pyörin sängyssä kuin puolukka hississä
Mä en tiedä johtuuko se siitä, et mun unirytmi on päälaellaan, mut valvoin taas viime yönä kolmeen. Kun ei tuu uni niin se ei tuu. Mä luin ja mietiskelin ja pyörin ja luin vähän lisää, mut ei tuu uni!
Se kello on ihme juttu, koska sit kun se näyttää jälkeen kaks, niin jo tulee uni *nauru**igor*
Mulla on kyllä välillä tosi vaikee saada unta, vaikka olis kunnon unirytmi ja pitäs herätä aikasin aamulla. Vielä en oo unen tulemiseen keksiny mitään keinoa. Pitäsköhän munki kokeilla sitä yömaitoa
Jos oikeesti väsyttää, mutta en saa unta, mietin kaikkea "paskaa" kuten mitä pitäisi tehdä tai muistelen jotain vanhaa... eli suomeksi makaan ja mietin juttuja.
Toisaalta jos kello on sen verran että pitäsi mennä nukkuun, mutta uni ei oo tulossa vähään aikaan, teen jotain hyödyllistä: koulujuttuja lähinnä jotka on muuten aina rästissä.. Kyl jossain vaiheessa rupee väsyttään tai sit innostun enemmän ja valvon koko yön, mut tuleepas ainakin läksyt tehtyä
Ennen tein musiikkia, nykyään mietiskelen, luen tai lähettelen tekstiviestejä, tai poistelen niitä koska sekin on tosi aikaa vievää hommaa kun valitsaa n 150 viestistä aina ne jotka voi poistaa ja ne joita ei voi.
Mä laitan luurit korville ja kuuntelene levyi läpi, mut täyden kuun aikoihin toi ei toimaa. Eilen kävin varmaa 1500 eri nukkuma-asentoo läpi ja sainpahan sit yhteensä tunnin nukuttuu, aamul puol 8 aikaa oli nii paljon energiaa viel et pysty lähtee tunnin lenkille
Sauna yleensä rentouttaa ja helpottaa unensaantia, buustiks voi juoda kaljan nii tööt harmi vaa ettei oo omaa saunaa paitsi mökil
Rupean lukemaan jotain kirjaa, siis ei mitään liian viihteellistä, vaan jotain asiatekstiä. Esimerkiksi viime öinä on tullut luettua eri maitten mytologiaa...mielenkiintoinen aihealue itsessään mutta tämän kirjan teksti on hypnoottisen uneliasta :) ja jos ei muu auta niin olen joskus saanut erittäin hyviä tuloksia kun olen oikein keskittynyt siihen että en edes aio nukkua...parhaimmillaan on tullu venytettyä 5 minuuttiin tätä mantraa "pysyn hereillä, pysyn virkeänä, pysyn keskittyneenä" :) uni tullu erittäin hyvin :)
Ehdotuksia miten sais paremmin unta, vai muuten vaan ehdotuksia mitä tehdä keskellä yötä kun on tylsää ja uni ei tahdo maistua ? :)