Djproteus.com | Hard Dance Awards 2010:n äänestys on auki

Back to tv, radio, leffat, web O

[q]Jone:
- Jos fontilla tarkoitatte leipätekstissä käytössä olevaa fonttia, niin enpä ole vielä kenenkään kuullut aikaisemmin sanovan sitä kauheaksi. Arial on Arial, kaikille tuttu ja turvallinen ratkaisu siinä Verdanan rinnalla.
[/q]

Mä tätä ekana kommentoin, joten pistetää jotain perusteluja. Eipä fontissa varsinaisesti mitään vikaa ole, mun mielestäni se ei vaan tue tuota muuta leiskaa. Ehkä se vois olla edes snadisti isompi. Nyt se on käytännössä ~saman kokoinen kuin noi navigaation linkit.

[q]Iso-D:Ohjelmoijana mun on pakko olla asiasta erimieltä. Standardit ovat hyvä asia, niiden paljous huono . Liian monta tuntia on kulunut tappelemiseen ”standardien” ohjelmien kanssa jotka tuottava ”standardia” tulostetta. Omasta kokemuksesta voin sanoa että aika usein tuollainen piittaamattomuus jo olemassa olevaa standardia kohtaa kostautuu.
[/q]

HTML:n kohdalla tässä on vaan sellanen iiso reikä, että kun ylivoimaisesti käytetyin selain ei itsekään niiden kuten standardien mukaan pitäisi, niin niiden orjallinen noudattaminen on käytännössä mahdotonta.

Mut tästä aiheesta on imo ihan turha enää tässä threadissa jatkaa.

heheh. en malttanut pitää käsiä erossa taasen:

mun mielestä sivut ovat hyvät, yksinkertaiset ja samantien löytää mitä haluaakin :)
kun on sitä tavattu sivuja jotka on kunnon hirviöitä, koodissa paljon optimoimisen varaa, käyttäjä-ystävällisyydestä ei tietoakaan jne... eli siinä nämä sivut saavat plussaa, hyvältä näyttää ja selkeät, jopa minä löysin sieltä tietoa
ja mitä tuohon fonttiin tulee niin en menisi mitään superultramegahypergigamiljoonakarva-fonttii laittamaan sivuille, ensinnäkään semmoista ei ole kiva lukea, toiseksi jos käyttäjällä ei ole kyseistä fonttia niin eikös silloin teksti näytetä suoraan jollain standardi-fontilla? esim arialilla/verdanalla?
tai oonhan mä joskus kuullut jostain dynaamisesta fontti-jutusta että olkoon mikä fontti tahansa niin se latautuu sivujen myötä koneelle, en kyllä muista miten toi juttu meni, enkä pahemmin ymmärrä mitään netti-ohjelmoinnistakaan :)

mutta sitten jos nyt pitäisi jotain kitistä tästä kyseisestä sivustosta niin:
jotenkin tuntuu että tuon mustasta punaiseksi muuttuvan taustan olisi ehkä voinut korvata jollakin muulla värillä, punanen on hyvä väri mutta sitä on jotenkin nähty aika paljon (ei kyllä huono asia ja tämäkin on ns. muoti-ilmiö eli ihan sama loppujen lopuksi se että mitä värejä käyttää) mutta itse olisin kokeillut ehkä ennemmin jotain toisia värejä, en tiiä ... itseasiassa en sano mitään, mä kun en osaa parempia tehdä niin ehkä on parempi että oon hiljaa :D

hyvät sivut ja sillä siisti!

[q]blender:
heheh. en malttanut pitää käsiä erossa taasen:


[/q]

Oliko aivan pakko *täh*

[muokattu 25.6.2004 12:31]

[q]blender:
heheh. en malttanut pitää käsiä erossa taasen:


[/q]

Kiitos ehdotuksesta, mutta valkoiset liekit harmaata pohjaa vasten eivät kyllä ihan vastaa mun käsitystäni tulesta.

[q]PuuhaOsku:
Oliko aivan pakko *täh*

[muokattu 25.6.2004 12:31]
[/q]

joo

[q]ezzy:
---
blender:
ihmetttelen mitä vikaa IE:ssä on, kun 2v käyttäny ja toimii vitu hyvin ja sit jengit valittaa et liekit o vääräs kohtaa, ei mulla vaa näy olevan :)

---


Turvareikäjuusto, ei ole popup/adblockeria, ei tabeja jne.

tuossa pari syytä olla käyttämättä.
[/q]

*offtopic*

Häh? Eiks noita saa imutettua netistä ihan erillisinä ohjelmina ja ihan ilmatteeks(jos niille löytyy käyttöä. Esim mulle ei ole noille mitään käyttöä)? Pitääkö koko selain vaihtaa noiden takia? Itse oon myös käyttänyt IE:ta monta vuotta, enkä oo nähny mitää järkevää syytä vaihtaa selainta, koska mulla ei oo ollu mitään ongelmia ja useimmat sivut näkyvät parhaiten IE:lla.
Tuskin tavallisen tallaajan hirveeästi kannattaa välittää mistää IE:n tietoturva-aukoista, jos pitää Windowsia ajan tasalla, sillä hakkerit sun muut yleensä käyttävät vanhentuneita käyttöjärjestelmiä hyväkseen, koska niiden tietoturva-aukot ovat tiedossa. Ja jos käytössä on erillinen palomuuri ja ajan tasalla oleva virustutka, niin mitä vakavaa voi enää käydä.

rispekst.. hyvät sivut.. simppelit mutta tyylikkäät.. hyvät leiskat.

On kyl mun mielest kans hyvät sivut. Rispektii Jone!

Todella asialliset sivut.*super*

[q]Lumpy:

*offtopic*

Häh? Eiks noita saa imutettua netistä ihan erillisinä ohjelmina ja ihan ilmatteeks(jos niille löytyy käyttöä. Esim mulle ei ole noille mitään käyttöä)? Pitääkö koko selain vaihtaa noiden takia? Itse oon myös käyttänyt IE:ta monta vuotta, enkä oo nähny mitää järkevää syytä vaihtaa selainta, koska mulla ei oo ollu mitään ongelmia ja useimmat sivut näkyvät parhaiten IE:lla.
Tuskin tavallisen tallaajan hirveeästi kannattaa välittää mistää IE:n tietoturva-aukoista, jos pitää Windowsia ajan tasalla, sillä hakkerit sun muut yleensä käyttävät vanhentuneita käyttöjärjestelmiä hyväkseen, koska niiden tietoturva-aukot ovat tiedossa. Ja jos käytössä on erillinen palomuuri ja ajan tasalla oleva virustutka, niin mitä vakavaa voi enää käydä.
[/q]

ja bloatti IE vaan suurenee. Itse käytän duunissa Avant browseria, joka perustuu IE:n coreen, jos pitää ie-pohjaista selainta käyttää.
Popupeista tulee spywarea esim. troijalaisia, dialereita jne. ja niiden toimintaan ei palomuuri eikä virussofta oikeen vaikuta (softapalomuuri tosin auttaa huomattavasti, rauta ei, paitsi kunnon natsikonffeilla)

Firefoxiin on tarjolla niin paljon palikkaa ja lisäominaisuuksia, että IE on kyllä mennyttä elämää jo aikaa sitten.

[q]ezzy:
---
Lumpy:

*offtopic*

Häh? Eiks noita saa imutettua netistä ihan erillisinä ohjelmina ja ihan ilmatteeks(jos niille löytyy käyttöä. Esim mulle ei ole noille mitään käyttöä)? Pitääkö koko selain vaihtaa noiden takia? Itse oon myös käyttänyt IE:ta monta vuotta, enkä oo nähny mitää järkevää syytä vaihtaa selainta, koska mulla ei oo ollu mitään ongelmia ja useimmat sivut näkyvät parhaiten IE:lla.
Tuskin tavallisen tallaajan hirveeästi kannattaa välittää mistää IE:n tietoturva-aukoista, jos pitää Windowsia ajan tasalla, sillä hakkerit sun muut yleensä käyttävät vanhentuneita käyttöjärjestelmiä hyväkseen, koska niiden tietoturva-aukot ovat tiedossa. Ja jos käytössä on erillinen palomuuri ja ajan tasalla oleva virustutka, niin mitä vakavaa voi enää käydä.

---


ja bloatti IE vaan suurenee. Itse käytän duunissa Avant browseria, joka perustuu IE:n coreen, jos pitää ie-pohjaista selainta käyttää.
Popupeista tulee spywarea esim. troijalaisia, dialereita jne. ja niiden toimintaan ei palomuuri eikä virussofta oikeen vaikuta (softapalomuuri tosin auttaa huomattavasti, rauta ei, paitsi kunnon natsikonffeilla)

Firefoxiin on tarjolla niin paljon palikkaa ja lisäominaisuuksia, että IE on kyllä mennyttä elämää jo aikaa sitten.
[/q]

Noi popupkillerit sun muut pikku softat ei syö paljoa tehoa/vie kovalevytilaa (Enemmänhän se kokonaan uusi browseri vie tilaa koneelta). Spywareen ja troijalaisiin sun muuhun on myös omat softansa saatavilla.
En missään nimessä dissaa mitään muita browsereita, mutta ykkään vain itse käyttää IE:tä, koska siinä tosiaan näkyvät useimmat sivut parhaiten, enkä oikeasti näe mitään tarpeeksi hyvää syytä vaihtaa browseria.

Tästä aiheestahan voisi jo avata oman topicinsa, vai onko jo avattu?*nauru*

on hienot

Mahtava *sydän*

[q]blender:
ihmetttelen mitä vikaa IE:ssä on, kun 2v käyttäny ja toimii vitu hyvin ja sit jengit valittaa et liekit o vääräs kohtaa, ei mulla vaa näy olevan :)
[/q]
jopa CERT on nykyaan sita mielta etta kannattaisi kayttaa ihan mita tahansa muuta selainta kuin IEtä

http://freeinternetpress.com/article.pl?sid=04/06/27/2113209&mode=thread

tosin jostain syysta en loyda linkkia suoraan certin tiedoitukseen tuosta? jos jollain on niin saa antaa

[muokattu 30.6.2004 21:14]

[q]blender:
ihmetttelen mitä vikaa IE:ssä on, kun 2v käyttäny ja toimii vitu hyvin ja sit jengit valittaa et liekit o vääräs kohtaa, ei mulla vaa näy olevan :)
[/q]

http://www.pasiruhanen.net/IE/Miksi_sinun_pitaisi_hylata_Internet_Explorer

[q]T0mbstone:
---
blender:
ihmetttelen mitä vikaa IE:ssä on, kun 2v käyttäny ja toimii vitu hyvin ja sit jengit valittaa et liekit o vääräs kohtaa, ei mulla vaa näy olevan :)

---


http://www.pasiruhanen.net/IE/Miksi_sinun_pitaisi_hylata_Internet_Explorer
[/q]

Toimivat sivut kyl!


Hyvä Jone*aplodit*

Huomenta,

Vihdoinkin on ilo ilmoittaa, että Harrin kanssa väännön alla ollut djproteus.com on julkaistu, joskin keskeneräisenä. Saittia kehitetään varsinkin seuraavien muutamien päivien aikana ja toivottavasti se on mahdollisimman pian valmis kaikkine ominaisuuksineen.

Enjoy.

[muokattu 23.6.2004 06:24]

O