Djproteus.com | Hard Dance Awards 2010:n äänestys on auki

Back to tv, radio, leffat, web O

No niin, ottakaahan nyt ihan rauhallisesti ja pysykää shortseissanne:

- Saitti on julkaistu ”pienoisesta” kiireestä johtuen keskeneräisenä, joka koskee niin sisältö- kuin rakennepuoltakin. Kyllä sille koodille näytetään vielä puukkoa niin, että leiska näkyy Firefoxillakin oikein. Olen nimittäin ihan tietoinen ton tänhetkisen ratkaisun purkkapaikoista, olenhan ne itse duunannut.

- Mitä tulee yhteneväisyyksiin PoCin sivuston kanssa, niin sillä tosiaan saattais vaiks olla jotain tekemistä sen kanssa, että oon tehnyt kummatkin. PoCin leiska tosin on tehty Harrin leiskan jälkeen, joten itseasiassa teidän pitäis sanoa et PoCin sivut näyttää liikaa Harrin sivuilta.

- Sisältö on suoraan maestrolta itseltään, enkä ole siihen juuri siten koskenut.

- Jos fontilla tarkoitatte leipätekstissä käytössä olevaa fonttia, niin enpä ole vielä kenenkään kuullut aikaisemmin sanovan sitä kauheaksi. Arial on Arial, kaikille tuttu ja turvallinen ratkaisu siinä Verdanan rinnalla.

Jos vähänkin kiinnostaa, niin sivustoa kannattaa seurata suht aktiivisesti. Monia asioita on vielä tulossa.

*piis**hymy*

Ihan ok ulkoasu.

Joka selaimella on omat ongelmansa. Jokainen vähänkin vaativampaa leiskaa vääntänyt tietää, että joitain juttuja on lähes mahdotonta saada näkymään kaikilla selaimilla samalla tavalla ilman armotonta kikkailua.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että nämä ongelmat johtuvat pohjimmiltaan siitä, että HTML:ää ei alunperin suunniteltu pikselintarkkaan esitykseen. Eli periaatteessa ei voida sanoa, että jokin selain näyttäisi sivun väärin. Se vain käyttää omaa tulkintaansa esitystavasta.. Tietty asiaan on tullut parannusta mm. CSS:n myötä, mutta senkin tuki on vielä varsin vaihtelevaa.

Loppupeleissä on kuitenkin sivuston tekijän vastuulla olla käyttämättä sellaisia tekniikoita, joilla on taipumusta aiheuttaa ongelmia tiettyjä selaimia käytettäessä.

Millään en muuten keksinyt noiden freimien tarkoitusta

[q]geeni:
Millään en muuten keksinyt noiden freimien tarkoitusta
[/q]

Se on niinkin yksinkertainen kuin saada osoitteena näkymään lopullisessa ratkaisussa kaiken aikaa pelkkä http://www.djproteus.com siitä huolimatta millä alasivulla käyttäjä on. Mitään muuta tarkoitusta sillä ei ole.

[q]Iso-D:
Ikävä kyllä yksikään sivu ei vaikuttanut olevan validia html:ää.
[/q]

Validaattorit voi mun puolestani tunkea ensimmäisen vastaantulijan hanuriin. Joskus jaksoin kantaa huolta hötskämötskäni laadusta viimeisiä hölönpölö-standardeja myöten kunnes havaitsin, että niillä on valitettavasti harvinaisen vähän tekemistä minkään (edes sen, että sivustot näkyisivät samoin kaikilla selaimilla) kanssa.

Jos haluat ihan välttämättä ajaa tekemiäni sivustoja validaattorien läpi sen sijaan, että keskittyisit niihin muulla tasolla, niin mä voin kyl keksiä sulle ihan oikeaakin tekemistä.

[q]DominikH:
Sivut kannattaa tehdä standardien mukaan,niin ne näkyy _kaikilla_ selaimilla oikein :)
[/q]

Teoreettisesti about näin on, käytännössä toi taas on IMO aika hilpeä väite, jota kuulee useimmiten webinyypiltä. (Äläkä nyt ota tota niin et sanoisin sun olevan sellainen) Sit kun toi väite ihan käytännön tasollakin pitää paikkansa, niin lupaan huutaa ”hurraa” ja ruveta uudelleen noudattamaan näitä standardeja.

[muokattu 23.6.2004 17:16]

[q]Jone:
---
[---
DominikH:
Sivut kannattaa tehdä standardien mukaan,niin ne näkyy _kaikilla_ selaimilla oikein :)

---


Teoreettisesti about näin on, käytännössä toi taas on IMO aika hilpeä väite, jota kuulee useimmiten webinyypiltä. (Äläkä nyt ota tota niin et sanoisin sun olevan sellainen) Sit kun toi väite ihan käytännön tasollakin pitää paikkansa, niin lupaan huutaa ”hurraa” ja ruveta uudelleen noudattamaan näitä standardeja.

[muokattu 23.6.2004 17:16]
[/q]

Jone otti ja sivalsi, arvasin Muttatuota, itseasiaan. Oon sitä mieltä, että standardeja noudattamalla n.90% asioista on samoja jokaisessa hyvässä selaimessa. Voin tietysti olla väärässä, mutta olettamukseni, sekä käytännön kokemus kertoo näin..*hymy*

Jone mulle tuli sellanen ajatus tuosta punasesta taustasta/ liekeist et miks se ei voi tukeutua enempi tuohon teemaan mikä on enempi goottimainen... niiku tos valikos on esim tosi hienoi juttuja, ni jatkus tällä kertaa ne sit tuolla sivuissa ja alhaalle jotain luurankoja tms...

tuli vaa tämmönen visio..

Liekit on tonne alas ympätty Harrin omasta pyynnöstä (itseasiassa koko leiska on duunattu hänen toiveidensa mukaisesti), mutta vois tietysti miettiä jos ton mustasta punaiseen menevän gradientin punaisen osan korvaisi vaikkapa violetilla (joka siis on ”Proteus-väri”).

[q]Jone:
Liekit on tonne alas ympätty Harrin omasta pyynnöstä (itseasiassa koko leiska on duunattu hänen toiveidensa mukaisesti), mutta vois tietysti miettiä jos ton mustasta punaiseen menevän gradientin punaisen osan korvaisi vaikkapa violetilla (joka siis on ”Proteus-väri”).
[/q]

joo se kävi kyllä mieles, eiks noita ”liekkejä” vois tehä vähä hienommaksikin, muuten kyl o hienot sivut mut ne o imo kököt ne liekit :P

[q]blender:
joo se kävi kyllä mieles, eiks noita ”liekkejä” vois tehä vähä hienommaksikin, muuten kyl o hienot sivut mut ne o imo kököt ne liekit :P
[/q]

Hienommiksi as in monimutkaisemmiksi, monivärisemmiksi vai tribaaliliekkimäisemmiksi?

Imin tossa muuten tuon Hard Nrg IV:n mikä sinne oli justiinsa laitettu, eli ei streamannu vaan imutti suoraan koneelle...

[q]Jone:
---
blender:
joo se kävi kyllä mieles, eiks noita ”liekkejä” vois tehä vähä hienommaksikin, muuten kyl o hienot sivut mut ne o imo kököt ne liekit :P

---


Hienommiksi as in monimutkaisemmiksi, monivärisemmiksi vai tribaaliliekkimäisemmiksi?
[/q]

hmm ei tarvii värei välttis mut vähä niiku luutkin että ei oo noin ”paksut” vaan monimutkaisemmat joo..

[q]Jone:
---
geeni:
Millään en muuten keksinyt noiden freimien tarkoitusta

---


Se on niinkin yksinkertainen kuin saada osoitteena näkymään lopullisessa ratkaisussa kaiken aikaa pelkkä http://www.djproteus.com siitä huolimatta millä alasivulla käyttäjä on. Mitään muuta tarkoitusta sillä ei ole.

[/q]

Silloin varmaan kannattaisi ottaa etusivu pois? nythän siinä lukee se index1.html...

hyvähyvähyvä*aplodit* hienot oli juuh...*nauru*

[q]Jone:
Validaattorit voi mun puolestani tunkea ensimmäisen vastaantulijan hanuriin. Joskus jaksoin kantaa huolta hötskämötskäni laadusta viimeisiä hölönpölö-standardeja myöten kunnes havaitsin, että niillä on valitettavasti harvinaisen vähän tekemistä minkään (edes sen, että sivustot näkyisivät samoin kaikilla selaimilla) kanssa.[/q]

Ohjelmoijana mun on pakko olla asiasta erimieltä. Standardit ovat hyvä asia, niiden paljous huono *nauru*. Liian monta tuntia on kulunut tappelemiseen ”standardien” ohjelmien kanssa jotka tuottava ”standardia” tulostetta. Omasta kokemuksesta voin sanoa että aika usein tuollainen piittaamattomuus jo olemassa olevaa standardia kohtaa kostautuu. Kriittisemmissä paikoissa tuota voisi kutsua jopa omaan jalkaan ampumiseksi. Mutta loppupeleissä se on tietysti sun valintas tarjota vaihtoehtoselaimen käyttäjille sivusto, joka ei vastaa sun ajatusta.

[q]Jos haluat ihan välttämättä ajaa tekemiäni sivustoja validaattorien läpi sen sijaan, että keskittyisit niihin muulla tasolla, niin mä voin kyl keksiä sulle ihan oikeaakin tekemistä.
[/q]

Jätän ulkoasun kommentoimisen niille ihmisille joilla on taiteellista silmää ja keskityn itse tekniseen puoleen. Siitä kun jotain jopa tiedän. Mut kyllä mä voin ihan rehellisesti sanoa että tykkäsin ulkoasusta. Ja kyllä tässä allekirjoittaneellakin kiirettä pitää, 3 sivustoprojektia työn alla tällä hetkellä. Mutta jos hinnasta sovitaan niin voin mä sua tuossa auttaa *vink*.

PS. Helpotat elämääsi käyttämällä CSS:ää.

[q]
DominikH:
Sivut kannattaa tehdä standardien mukaan,niin ne näkyy _kaikilla_ selaimilla oikein :)
[/q]
[q]Jone:
Sit kun toi väite ihan käytännön tasollakin pitää paikkansa, niin lupaan huutaa ”hurraa” ja ruveta uudelleen noudattamaan näitä standardeja.
[/q]

Eikös standardeja noudattamalla voitaisi saadakin tuo väite pitämään paikkaansa käytännön tasolla?

[q]toni:
---

DominikH:
Sivut kannattaa tehdä standardien mukaan,niin ne näkyy _kaikilla_ selaimilla oikein :)

---


---
Jone:
Sit kun toi väite ihan käytännön tasollakin pitää paikkansa, niin lupaan huutaa ”hurraa” ja ruveta uudelleen noudattamaan näitä standardeja.

---


Eikös standardeja noudattamalla voitaisi saadakin tuo väite pitämään paikkaansa käytännön tasolla?
[/q]

No mutta, ei tehdä tästä seppäkeskustelua :) Sivut on siistit, ja Jonelle propsit niistä

Sessions2:n leiskasta diggailin. Tää on kans ihan pätevä, mut toi taustan musta-punanen gradientti ei kyl näytä mun silmiin kovin hyvältä. Joko ei ihan noin jyrkkä tuola yläreunassa tai sit kokonaan musta/kokonaan punanen toimis ehkä hitusen paremmin.

Muuten en ala toistamaan mitään mitä on jo sanottu.

edit: tarkennus

[muokattu 24.6.2004 02:05]

[q]DominikH:
Sivut on siistit, ja Jonelle propsit niistä
[/q]

Juu, tuo on totta. Liian usein tälläisissä keskusteluissa takerrutaan niihin vikoihin ja puutteisiin, mutta oikeasti esim. tuo vasemman laidan taustakuva on todella hienosti tehty, ja oli hieno touchi laittaa Proteuksen tautointi tuohon koristeeksi.

[q]Sunky:
Silloin varmaan kannattaisi ottaa etusivu pois? nythän siinä lukee se index1.html...
[/q]

Huomaat varmaan, että kirjoitin ”lopullisessa ratkaisussa”, joka toi keskeneräinen sivusto ei missään mielessä ole.

[q]Damien:
Imin tossa muuten tuon Hard Nrg IV:n mikä sinne oli justiinsa laitettu, eli ei streamannu vaan imutti suoraan koneelle...
[/q]

Pitää paikkansa. Streamiserveri ei pelitä tällä hetkellä niinkuin pitäisi, vaan miksaus on jaossa.

Huomenta,

Vihdoinkin on ilo ilmoittaa, että Harrin kanssa väännön alla ollut djproteus.com on julkaistu, joskin keskeneräisenä. Saittia kehitetään varsinkin seuraavien muutamien päivien aikana ja toivottavasti se on mahdollisimman pian valmis kaikkine ominaisuuksineen.

Enjoy.

[muokattu 23.6.2004 06:24]

O