Sanonnat / lauseet joita kukaan muu kuin sä ei ymmärrä

Back to häröily O

Poliisinpojasta on hyvin jääny moniaki juttuja mitä käytän vaikkei kuuluis asiaan millään tavalla. esim. Noku se yliohjautu, sinitarralla ne julisteekki seinällä pysyy, kylmää kalakeittoo yms yms yms.

ja muita hokemia on tarttunu vuosien varrelta niinkuin joo kato se jääty kato....

onhan näitä.....

Happyhappy joyjoy nuha.
Ihme rönöttäjä.


Perheen sisäistä keskustelua..

"putti rahisee ja crossi antaa löysiä lähdössä"

"huumorintajuani" ei ainakaan kukaan ymmärrä... *nauru**piis*

mulperi on semmonen sana mitä usein viljelen ja myöskin "no voihan multit ja putterit"(pultit ja muuterit) on hauska heittää johonkin väliin.

aika usein mitä tulee kans sanottua keskustelun päätteks on "kattellaan sitte syssymällä"
myös pulkkisesta on tullu imettyä noita sanontoja.

"Tsä?" jos kysyn joltain (ehkä lähinnä serkulta) haluaako hän jotain tarjoamaani esim. karkkia tms.
"Makkarapullaa": tää on tarkoittanut joskus mun ja toisen serkun keskuudessa ihan mitä tahansa, yleensä ruoka-ainetta. Enimmäkseen tätä on kyllä käytetty juustonaksuista puhuttaessa.
"Vähäks jätkä on.. (something)": yleensä puhun naispuolisista ystävistäni myös jätkinä.
"Voitsolla?": yhden kaverin kanssa käytän kun pyydän häntä meille.
"Ja plaa ja plöö": jos ei jaksa kertoa kaikkea mitä toinen on sanonut. Lopettaa kätevästi lauseen.
"Hyökkää, Böbi": jos pitää päästä nopeasti jonnekin.
"Mä meen nyt humppaamaan": voi ilmaista mitä tahansa aktiviteettia.



Olishan noita enemmänkin, en nyt vaan tähän hätään muista.

[q]jurvane, 26.9.2005 22:28:
myös pulkkisesta on tullu imettyä noita sanontoja.
[/q]
"Ja minähän en näillä lippaskengillä kävele metriäkään."

Toinen mistä tulee otettua noita juttuja, on Leijonakuninkaat. Varsinkin kolmosesta otettu "milläs sitten taputat kun kädet on syöty?" Toimii missä tilanteessa tahansa :D

[q]blender, 14.6.2004 01:59:
---
TR3OX:

viihteellä = ylitse pääsemätön humala tai muiden tuotteiden aiheuttama sekava olotila

[muokattu 5.6.2004 02:18]

---


kyllähän tuo menee siihe joukkoon mun mielest jonka kaikki ymmärtää
[/q]

MAJJUUUUURRRIIIIIIIIIII


http://www.uta.fi/koskivoimaa/tyo/1940-60/kuvat/sota.jpg


http://www.cc.jyu.fi/~pmikko/kuva/tankki2.jpg

Näitähän löytyy. "Ei se oo ku näyttää" on tällaisista ehkä useimmin käytössä, sopii niin moneen tilanteeseen

Mul on "About puol", kysy joku ihan mitä vaan johon en tiedä vastausta niin kuulee aika usein about puol...

åådeöörde


Systerini ja entisen duunipaikan entinen portsari/ystävä ymmärtävät tämän kyllä Sanonta tulee varmaankin ruottinkielisestä lauseesta "Ja det gör det" joka on sitten muokkautunut vuosien saatossa tuommoiseksi "ruotsalaismukaääntämiseksi". åådeöörde on yleinen jokapaikansanani, mutta eniten käytän sitä kyllä-sanan korvikkeena.

"Oli aika rapee setti, olis kyl kaivannu vähä lisää pekonii"

(Ja tää ei liity ruokaan, taino...pekonihan on jumalten ruokaa)

"makkara-peruna-sipuli-töttörö" joka on myös "perunasipulimakaroonitöttörö" ja sit "mikä sun iskän nimi olikaan?"

nää ei liity mihinkään eikä mitenkään! eikä kenenkään tarvitse ymmärtää *nauru**ding*

[q]jurvane, 26.9.2005 22:28:
mulperi on semmonen sana mitä usein viljelen ja myöskin "no voihan multit ja putterit"(pultit ja muuterit) on hauska heittää johonkin väliin.

aika usein mitä tulee kans sanottua keskustelun päätteks on "kattellaan sitte syssymällä"
myös pulkkisesta on tullu imettyä noita sanontoja.
[/q]

Mutta mulperihan on puu.. kai sen nyt kaikki tietää

Ei millään pahalla, mut voi helvetti pikkasenko porukalla on ärsyttäviä sanontoja. :D

[q]drifter, 9.4.2009 14:25:
"Oli aika rapee setti, olis kyl kaivannu vähä lisää pekonii"

(Ja tää ei liity ruokaan, taino...pekonihan on jumalten ruokaa)
[/q]

Mä käytän lähes samaa sanontaa yleensä kuvaillessani kasvisruokia kun kysytään tykkäsinkö

"syvemmälle kiitos" (huom. jos jollain soi kellot tikku ukko sarjiksesta ja sarjis on tallessa niin linkkiä mulle.)
"juu"

"Vittu kala"

Tän taitaa ymmärtää kolme muuta ihmistä maapallolla mun lisäks :D Ja aiheuttaa taattua repeemistä meidän kesken aina!

Edit: Eikä muuten liity millään tavalla seksiin, toosaan tai muutenkaan naiseen tai ihmiseen

[q]tomii, 11.4.2009 10:19:
Ei millään pahalla, mut voi helvetti pikkasenko porukalla on ärsyttäviä sanontoja. :D
[/q]

x2

Mä sanon aina "Selvä pyyttoon" tai "Selvä pyyttonin peräpää". Ihan vaan oma versio "selvä pyy":stä. Ihmiset, jotka ei tunne mua saattaa kattoo vähän killiin, esimerkiksi tyypit uudessa työpaikassa.

O