Sanonnat / lauseet joita kukaan muu kuin sä ei ymmärrä

Back to häröily O

Murresanoja olis k ai ihan hillitön liuta mutta niitä ei vissiin haettu...no yks on semmonen kun töissä joku asiakas tulee siään ja huutaa suunnilleen ovelta että olutta ämmä, niin mä kysyn yleensä että mikäs unohtu....siinä ne sitten pällistelee ja miettii että mikä mahtoi.toiset suuttuu toiset alkaa nauraa.

mul on tapana tervehtiä ihmisiä tilanteessa kuin tilanteessa sanomalla ”huomenta”. Yleensä jengi vaa jää pällistelee suu auki et ”heräsiksä vast ny??”

Itse viljelen mielelläni jotakin vanhoja tv-sarjoista päähän jääneitä lauseita, joita valtaosa ei koskaan tunnista.
Esim. käytän monesti varsin hyväntahtoisesti:

You stupid woman...
tai Listen me very carefully I shall tell you this only once..

Varsinkin toi ensimmäinen lähtee hyvinkin helposti sukupuolesta riippumatta ja sit pääsee taas selvittämään..

[q]lostgone:
You stupid woman...
tai Listen me very carefully I shall tell you this only once..
[/q]
nää on mulle ainaki todella tuttuja ja käytettyjä*joo* hyvä sarja oli

Kun multa kysytään työmäärä/aika-arvioita joillekin jutuille joiden suorittaminen riippuu n kappaleesta erinäisiä tekijöitä on mun vakiovastaus ”Se ottaa oman aikansa”.
Siinä ne kysyjät sitten huuli pyöreenä tuijottaa..
Tosin tää menee lähes aina läpi koska kaikki tietää että kun savolainen puhuu niin vastuu on kuulijalla.

[q]efo:
---
lostgone:
You stupid woman...
tai Listen me very carefully I shall tell you this only once..

---

nää on mulle ainaki todella tuttuja ja käytettyjä*joo* hyvä sarja oli
[/q]

Aivan ehdoton.*aplodit* odottelen että saan joskus ostettua ton dvd-boxina.

Mä tykkään jättää pois sanoja lauseista. esim. ”ei liity” (on tietty ei liity tähän) mut noinki yksinkertanen juttu ja jengi ei silti välttis tajuu et mitä tarkotan.. nojoo. ^__^

[q]pinkki:
mul on tapana tervehtiä ihmisiä tilanteessa kuin tilanteessa sanomalla ”huomenta”. Yleensä jengi vaa jää pällistelee suu auki et ”heräsiksä vast ny??”
[/q]

Sama vika =D Varsinkin mitä myöhempään tulee tilanne, sitä enemmän tulee käytettyy. Tosin mulla on unirytmiki välil niin sekasin, et ei enää osaa arvioida et heitänkö läpällä vai en =/

Toinen mitä tulee käytettyä paljon, tosin vain tietyis piireis, on englannin (ghetto ;)=?idiomien käyttö suomeksi tehostettuna vammakäännöksillä:

eng = sanon = meinaa
I'm out = meikä on ulos = lähen menee
hook me up = koukuta mut ylös = hoida mullekin tms

Legendaarista tietenkin, ei niitä nyt tule mieleen. Noiden muodostuminen johtuu muutenkin lähinnä kaksikielisyydestäni ja siitä että monet englannin idiomit toimivat imo paremmin kuin toisen kotimaan (Suomen)

hehe, noita tuli paiskottua vahingossa aika lail sen jälkee ku kotiuduin vaihto-oppilasvuodeltani, herätti paljon hilpeyttä. vieläki aina välil saa vähä tapella et kääntyy grammat oikei :) suoriltaa tulee mielee
pick me up = ota mut ylös, ja write it down = kirjota alas

”Just tota mä tarkotin” Sanottuna lievästi sarkastiseen sävyyn..

[q]pinkki:
mul on tapana tervehtiä ihmisiä tilanteessa kuin tilanteessa sanomalla ”huomenta”. Yleensä jengi vaa jää pällistelee suu auki et ”heräsiksä vast ny??”
[/q]

mulla kanssa toi että joskus saatan tempasta heti aamusta ”hyvää iltaa” tai illalla ”huomentapäivää”

Nooh tää nyt ei ole juuri se sanonta mutta eniweis. Mä olen oppinut 2-mielisyyden meidän isältä, ja mä olen tartuttanu sen aika moneen kaveriin.
Mä yleensä saan melkein joka lauseesta missä on pre. obj. subj. jotain hauskaa, mitä sitten aina nauran yksikseni, ellen ko. kavereita ole lähellä. Monet opettajat on suuttunu mulle niin paljon että on heittäny mut ulos tunneilta ja yms. hauskaa. Kaveritkin ovat suuttuneet mulle tosta mutta minkäs sille voi. Pervo mikä pervo.

No jotkin kahtoo vähän oudosti kun lähetään ”potkimaan/hakkaamaan kassia”. Eli siis potkimaan bägiä

Edit: Ainiin, monopolin pelaamisella tarkotetaan tietenkin kännäämistä *känni* Inside-läppä

[muokattu 16.4.2004 16:21]

[q]pinkki:
mul on tapana tervehtiä ihmisiä tilanteessa kuin tilanteessa sanomalla ”huomenta”. Yleensä jengi vaa jää pällistelee suu auki et ”heräsiksä vast ny??”
[/q]
Hihhii, mul on muuten sama juttu

Joillain ihmisillä tuntuu olevan ongelmia tajuta et ku puhun 3 kaveristani (kaikki tyttöjä) ni puhun niistä ”mun jätkinä”.... Saa joka kerta aina selittää et tiiän ettei ne oo biologisesti poikia, tai sit ku ne tulee paikalle niin jengi kelaa et mitä v*** uu et noi on tyttöjä.....

sillOin tällöin nukkumaan mennessäni saatan sanOa \”väy väy\”, eli hyvää yötä. ja jOskus saatan vastata jOllekkin \”nO AV\”= aivan varmaan. jOtkut kattOO ihan ihmeissään, mutta ei kehtaa kysyä mitä se tarkOittaa.*ding*

[q]nibes:
jOskus saatan vastata jOllekkin ”nO AV”= aivan varmaan. jOtkut kattOO ihan ihmeissään, mutta ei kehtaa kysyä mitä se tarkOittaa.*ding*
[/q]

Joo mun mummo oli kans kerran ihmeissään ku puhuin sille: ”WTF OMFG LÖLZZ IHQ STFU n00b PLZZZZZ”

[q]yusu:
---
nibes:
jOskus saatan vastata jOllekkin ”nO AV”= aivan varmaan. jOtkut kattOO ihan ihmeissään, mutta ei kehtaa kysyä mitä se tarkOittaa.*ding*

---


Joo mun mummo oli kans kerran ihmeissään ku puhuin sille: ”WTF OMFG LÖLZZ IHQ STFU n00b PLZZZZZ”


[/q]
nO tOi menee kieltämättä jO munkin ymmärryksen Ohi.*ding**nauru*

[q]pinkki:
mul on tapana tervehtiä ihmisiä tilanteessa kuin tilanteessa sanomalla ”huomenta”. Yleensä jengi vaa jää pällistelee suu auki et ”heräsiksä vast ny??”
[/q]

Sama juttu täällä. Joskus aikaisemmin riitti vain, että tervehdys ei sopinut vuorokaudenaikaan (”iltaa” aamulla jne.), mutta nykyisin viljelen vain tuota sanaa ”huomenta”.

Elokuvista ja sarjoista on tarttunut monia sanontoja, mutta näitä tulee yleensä lauottua lähinnä niitä ymmärtävässä porukassa. Esimerkiksi seuraavanlaisia:

”Because it's a net, and it's TINY!”
”ARSE!”
”Let's not bicker on about who killed who... This should be a happy occasion!”
”Well... I got A note...”
”...but not today.”
”No, mia jocko.”

Esim. kun meen bussiin ja ostan lipun, sanon yleensä aina ”yksi aikuinen lapsi”. Yleensä katsotaan kieroon (ikäänkuin ei muuten jo katsottais *nauru*) tai ruvetaan ärisee ”kumpi lippu sulle nyt sit oikein tulee???!!”.. Pariin otteeseen kuski on revenny nauraa ja lyönyt oikean lipun käteen, propsit niille

Onx muilla jotain tälläsiä?

O