Itse tehdyt bilevaatteet?

Back to yleinen bilehöpinä O

Mulle taitaa yksi ystävällinen henkilö väsätä uudenvuoden bilevaatteita... Kiitos sille jo nyt. Itse en osaa ollenkaan väsätä niitä, mutta luulen kyllä oppivani, kun joku opastaa.

ennen tein vaatteita bilekäyttöön aika runsaasti...nykyään enää tosi tosi harvoin jaksaa mitään tehdä..kaavoja tosi harvoin käytin ja kankaat oli eurokankaasta suurin osa.

oon tehnyt housuja,hameita ja toppeja lähinnä...ja tietty kiksukarva villityksen aikaan jalkoihin kiksukarva säärystimiä tjsp yms yms..*justjoo*

Yleensä en kyl käytä itse tekemiä vaatteita enää
(koska tyyli muuttunut lähes 100%)....kaupasta löytyy 99.99% mitä pidän....joku ihme villitys iski muhun tos melkeen vuosi sitten kun piti alkaa kuteita tekemään..

no mut jos et löydä sellaisia vaatteita kaupasta kuin haluat on itsetekeminen tai tilaustyönä teetättäminen ainoot vaihtikset..ei siinä mitään. :)

p.s
nyt tein tos 5 min sit "topin"
sekin oli vaan et mitäs jos noin tai näin..

[muokattu 13.12.2002 20:28]

mä väsään yleensä housuja.. jotain tos oon ainaki tehny.. kaupast ei tosiaankaan löydy oikeen mitään mun kokoo. paitoi nyt viel on ihan kivasti mut housut on aina liian lyhyitä.. kaavoja en oo oikeen käyttäny. mun mielest ilman niitä selvii ihan hyvin..

[muokattu 16.12.2002 12:04]

Mä väsään bilevaatteita itse..jos olisi enemmän aikaa niin tekisin kaikki vaatteeni itse ja jos olisi enemmän rahaa niin teettäisin kaikki vaatteeni. Yleensä kun teen vaatteita niin teen kerralla koko asun. Kaavoja mulla ei ole vaan yritän vääntää itse kaiken. Ehdottomasti paras aikaan saannos oli kun tein ystävälleni hameen taftista johon tuli nahasta vielä eteen ja taakse kaistaleet ja paksu vyötärö. Ja samasta itselleni muutamalla laskoksella piristetty tafti minihame, matala ja leveä vyötärö nahasta. Siihen vielä nahasta minimaalinen toppi, saapikkaat ja viitta jossa on korkeat kaulukset ja taftia takana..tohon tuli vielä lisäksi tehtyä kaulapanta ystävälle jota talutin tuolla Celebration generationissa..kuvakin löytyy klubbarista mutta asu ei tosin kovin hyvin erotu..Myös tfo:n sivuilta löytyy kuvistani itse tehtyjä vaatteita..ja kai täältäkin..

Rakkain oma tekemä bilevaate..mustat hieman kumimaista materiaalia olevat matala vyötäröiset housut joissa on käsin piirretty tribaali takana..

..Mun tulee kans nykyisin tehtyä suurin osa bilevaatteistani ihan itse, kaavoista lähtien. Välillä ne on ehkä vähän sen näköisiäkin*vink* Mut onpahan ainakin yksilölliset tai jotain sinne päin*joo* Kaupoista tulee mitään harvemmin ostettua ja onhan ne vaatteet sitten monta kertaa kalliimpiakin.

Toivottavasti kavereiden hermot kestää viel mun luovuuden puuskia ja ne jaksaa nyppiä erivärisiä karvoja matoistaan vielä kuukaudenkin päästä*plur*

Kankaat tahtoo olla vain hakusalla, nyt ois taas pää täynnä visioita mutta..Osaisko joku neuvoo jonkun muunkin hyvän kangasliikkeen kuin Eurokangas..?*täh*

Taika:[q]kangasliikkeen kuin Eurokangas..?*täh*[/q]
Missä tämä eurokangas on? Joo ja olis kiva tietää muitakin *vink vink* *vink*. Muhun on kait iskenyt joku bilevaatekärpänen. Ideoita on alkanut pyörimään päässä ja ne pitäisi jotenkin vielä saada käytäntöön. Eli tarvin paaaaaljon kangasta ja toivon mukaan joku kiltti neuvoo/ opastaa miten tehdä, ettei tarvi kaikkea oppia kantapään kautta.

itikses tais olla joku isompi liike.. oisko ollu just eurokangas..

Roger Roger:[q]
Missä tämä eurokangas on? [/q]

http://www.eurokangas.fi/helsinki.htm

Mullakin on itse suunniteltu polkkahame
Kaverin ompelema kuitenkin.

Itse en osaa tehdä ja tyylikin ajan mittaan rauhoittunut kun on ikää tullut.Nykyään ostan aika hillittyjä vaatteita,
joskus kunnon polkkabileisiin ystävä tekee.Viimeksi sellaisen lateksi hihattoman missä menee niittirivit siististi..
Kiitoksia vaan kovasti ystävälle joka auttoi.
Se on sen verran taitava ettei se kaavoja tarvi...
Ehkä sitten taas joskus jotain tehdään kimpassa.

BPM:[q]itikses tais olla joku isompi liike.. oisko ollu just eurokangas..[/q]

Itikses on yks ja Sanomatalos toinen..Ja sit Sörnäisis on yks kiva pikku liike mistä ainakin löytyy kivoja kiksukarvakankaita..Ja suht halpoja..*pihkassa*

Oioii, kaveri lupas tehdä mulle vaatteita *sydän*
En nyt tiedä liittyykö tää tähän jotenkin, koska en niitä nyt mitenkään bilevaatteiks sanois, kun pukeudun melkein aina samalla tavalla
Harmittaa kun heitin joskus semmosen mustan paksun kankaan pois Että ois siitäkin sitten saanut tehtyä, mutta joo. ääh. en jaksa odottaa *sydän*

Mä oon tehnyt joitain hameita itse, niihin en ole ainakaan kaavoja tarvinnut, olen vaan mittaillut että minkä kokoinen pitää olla. Housut tekisin itse tosi mielelläni, mutta niitä en uskalla ilman kaavoja ruveta vääntämään, kun en kuitenkaan mikään mestari ole. Eurokangas on ihan hyvä, ja samaten (ehkä enemmänkin) tuossa vieressä oleva Fab..öö..jotain. Kirjoitan tänne kun kuljen seuraavan kerran ohi :)

Kävin tänään kangaskaupassa ja järkytykseni huomasin, että en taida saada mitään aikaiseksi niistä rullista. Lannistuin ihan täysin. Mutta täältä vielä noustaan ja joskus teen vielä jotku vermeet*joo*

Roger Roger:[q]Kävin tänään kangaskaupassa ja järkytykseni huomasin, että en taida saada mitään aikaiseksi niistä rullista. Lannistuin ihan täysin. Mutta täältä vielä noustaan ja joskus teen vielä jotku vermeet*joo*[/q]

Ihan varmasti*joo* En epäile yhtään jos mäkin kerta olen jotain saanut niistä rullista aikaiseks*vink* Peukalo kun tahtoo olla keskellä kämmentä näis ompelu jutuis*joo*

Uudenmaankadulla on siinä Liekin ja kumppaneiden puolella pikkuinen kangaskauppa jonka nimeä en koskaan muista. Se on kellarissa; mennään muutamia portaita alas katutasosta, sisäänkäynti on siis kuitenkin suoraan kadulta. Valikoima on mainio ja hinnat saattavat tippua jos vaivaudut tarinoimaan hiukan omistajan kanssa. Hänkin on tapaus sinällään; pelottavia kertomuksia soljuu jatkuvalla syötöllä asiakkaan ratoksi..

Kirsikka:[q]Mä oon tehnyt joitain hameita itse, niihin en ole ainakaan kaavoja tarvinnut, olen vaan mittaillut että minkä kokoinen pitää olla. Housut tekisin itse tosi mielelläni, mutta niitä en uskalla ilman kaavoja ruveta vääntämään, kun en kuitenkaan mikään mestari ole. Eurokangas on ihan hyvä, ja samaten (ehkä enemmänkin) tuossa vieressä oleva Fab..öö..jotain. Kirjoitan tänne kun kuljen seuraavan kerran ohi :)[/q]

Kangastalo Fabrisio tai jotain.. siel mä oon kans käyny.. tais olla hyrylän liike tai jossain siel päin mis mä kävin..

BPM:[q]Kirsikka:Mä oon tehnyt joitain hameita itse, niihin en ole ainakaan kaavoja tarvinnut, olen vaan mittaillut että minkä kokoinen pitää olla. Housut tekisin itse tosi mielelläni, mutta niitä en uskalla ilman kaavoja ruveta vääntämään, kun en kuitenkaan mikään mestari ole. Eurokangas on ihan hyvä, ja samaten (ehkä enemmänkin) tuossa vieressä oleva Fab..öö..jotain. Kirjoitan tänne kun kuljen seuraavan kerran ohi :)

Kangastalo Fabrisio tai jotain.. siel mä oon kans käyny.. tais olla hyrylän liike tai jossain siel päin mis mä kävin..[/q]

..Missä päin kyseinen liike sit tarkalleen sijaitsee..? Alkaa tulee kiirus noiden uuden vuoden bilevaatteiden kans kun kankaita ei ala löytyä*hmph* No, parhaat ideat syntyy aina edellisenä yönä*hih*

joo, on sitä tullut tehtyä varmaankin jopa yksi bilehame, ja kaavat siihen löytyi ihan jostain vanhasta hameesta... mutta eipä ole muita tehtyä, tuo hameen tekeminen kun on niin helppoa... ei sitä kaupoista löydä sellaisia, joita itse haluasi...*suru* no, jatketaan tuota itseompelua...

Täältä löytyy samasta aiheesta keskustelua!
http://www.klubitus.org/forum_viesti.php?id=414&alku=0

Kuinka moni täällä väkertää itse bilevaatteensa tai ainakin osan niistä? Mitä luomuksia olette tehneet ja mistä löydätte kankaat ja kaavat niihin? Ajattelin ruveta itse tekemään vaatteeni kun ei kaupoista löydy mieleisiä (tai siis yhtään mitään, varsinkin kun en asu Helsingissä)...

(Toivottavasti tämä ei nyt mennyt ihan väärälle palstalle, uusi kun olen. *blush*)

O