Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Fuzzy, 8.3.2007 15:09:
---
Gini, 8.3.2007 14:44:

Mikä purkki, mikä merkki?

---

joku pirkka valmis kastike. Lasipurkissa
niin ja siin on joku tällänen:
| L | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | A | B | C | kesä | joulu |2006|2007| ???
oon ehkä yksinkertanen ku en tajua, mut ei o ikin ennen tullu vastaan kyllä tollasta
[/q]

No eiks toi tarkota, et se on valmistettu 06/2006 ja menee vanhaksi 12/2007 kuun lopussa!

[q]pupuTupuna, 21.11.2006 11:35:
Miksi noi hemmetin banaanikärpäset ei ole vieläkään hävinnyt täältä kämpästä, kun yleensä tähän aikaan vuodesta ne ois jo hävinnyt?!
[/q]

Onks sulla hedelmiä? Kai ne kärpäset sisällä tarkenee elellä vaikka koko talven..*ding*

[q]pupuTupuna, 21.11.2006 11:39:

On mulla ollut hedelmiä joka vuosi, mutta silti ne kärpäset on aina itsestään jossain vaiheessa hävinneet. Ei tänä vuonna.
[/q]

No mut kato ulos..Siellähän on melkein kesä vielä..*nauru*

[q]kindertin, 29.7.2008 11:18:
Mikä ihme voi aiheuttaa jatkuvan päänsäryn? Ei tää oo kun reilun viikon vasta kestäny. Lääkkeet auttaa parin tunnin ajaks
[/q]

Mulla oli ainakin joskus niska ja kallonpohjan lihakset niin jumissa, et joka päivä kärsin päänsärystä ja lääkkeet ei auttaneet.. Menin hierojalle ja johan loppui särky..

Muitakin aiheuttajia varmaan löytyy paljon..

[q]Amma, 12.3.2009 08:18:
Jos laskutan asiakkaalta kilometrikorvauksia, niin pitääkö mun maksaa niistä ALV?
[/q]

Jos olet yksityinen elinkeinonharjoittaja niin ei tartte..

[q]Optik, 30.11.2005 11:56:
Heh... en huomannutkaan tuota yhtä juttuu tos alkuperäisessä kertun postauksessa..

olen tietoKENOnörtti
[/q]

No nörtti ku nörtti!

Kiitoksia kaikille KENOnörteille vastauksista! Vaikka niistä puoliakaan tajunnut!

Tässä yksi päivä kuulin, erään tytön vaahtoavan puhelimeen, että mesenger ohjelman kautta pääsee toisen koneelle ihan helposti, vaikka kone ja ohjelma olisivat kiinni. Joku hänen ystävänsä oli testaus mielessä, mennyt salaa toisen koneelle ja saanut sieltä tietoonsa salasanoja ym. pankkitunnuksia. Toki kyseessä oli ihminen, joka tietää tietokoneista jotain, mutta siis onko tälläinen mahdollista? Jos on, niin kuulostaa kyllä aika pelottavalta!Pitääkö minun nyt siis poistaa mesenger-ohjelma koneeltani sen pelossa, että joku pääsee tunkeutumaan koneelleni ja saa käyttööni salasanani ja pankin nettitunnukseni! Oi kertokaa te tietokenonörtit! Kiitos!

[q]mayah, 23.4.2005 12:29:
---
Keeerin, 23.4.2005 12:26:
Mulla kävi sama juttu, kun latasin sen uusimman version. Mut sit päivittelin koko koneen ja virustorjuntaohjelman ja muitakin ohjelmia, niin johan alkoi pelaamaan. Ja nyt on pelannut tosi hyvin!

---

No voi hemmetti. Enhän mä nyt tiedä miten tätä konetta päivitetään..
[/q]

Niin no..Sun koneesta en tiedä, kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi..*ding* Mut mun kone ehdottelee mulle (*nauru*) ..niitä päivityksiä vähän väliä..Ja virustorjuntaohjelman poistin kokonaan ja laitoin uuden..*joo* Kysy joltain viisaammalta kuin minä!

[q]mayah, 23.4.2005 12:16:
---
UnityF, 23.4.2005 12:10:
+ pääsin sisään ilman mitään ongelmia nytkin...

---

Mä latasin sen uusimman edellispäivänä. Voi olla et se on sitte mun päässä, ku mulla on toi virustorjunta vanhentunu, ni muut turvallisuus-asetukset on sitte aika kireellä ja oon sörkkiny niitä tässä parin päivän aikana. Pitää vähän tonkia jos se ois palomuurista tms. kiinni.
[/q]

Mulla kävi sama juttu, kun latasin sen uusimman version. Mut sit päivittelin koko koneen ja virustorjuntaohjelman ja muitakin ohjelmia, niin johan alkoi pelaamaan. Ja nyt on pelannut tosi hyvin!

[q]Ana-5000, 15.4.2005 00:50:

Edit: Seriously, ootko sä kasiluokalla?

edit 2: wtf oot mua vanhempi o_O
[/q]

Sitä mäkin välillä mietin!!

Ei aina voi käyttää aivoja!

Tuli tossa koulumatkalla tämmöinen mun mielestä kiperä kysmys mieleen! Ja itse en saanut ongelmaa ratkaistua, mut ehkä joku teistä on niin viisas, että voi valaista muakin tässä asiassa..*ding*

Elikkäs.. Kaikki elävät oliotasiat tarvitsee ravintoa elääkseen, ja kaikki ravinto on pääasiallisesti elävästä asiasta tehty. Niin, mitä sitten kaikkein pienin, mikroskooppisen pintäkin pienempi elävä olio syö ravinnokseen/ käyttää ravintonaan? Kun jotain eläväähän sen pitäisi syödä, mut kuitenkin jotain sitä pienempää!!! ?????

Niin, miettikääs sitä!

[q]pirpeli, 7.2.2007 12:26:
---
Umbala, 7.2.2007 12:23:
Joo sen mäkin päättelin. Mut sitä en tajua, miten ulkona oleva kylmä ilma voi vaikuttaa mun ja myyntitiskin väliseen sähköisyyteen?

---

Nyt vedän ihan fiilispohjalta kun sanon, että pakkanen laittaa sekaisin jotkut..ööö..tuota...ilman elektronit, tai protonit tai jotkut :D Mutta siis kylmän ilman vaikutus ulottuu sisällekin saakka juuri ilman sähköistymisenä.

t.nimim. fysiikka 6 koulussa :D
[/q]

Ilma on kai jotenkin kuivempaa ja siksi sähköisempää..Tosin munkin fysiikan taidot ei koskaan oo olleet mitkään loistavat!

[q]mayah, 1.4.2005 14:15:
Ilmestyyks iltapäivälehtien viikoloppunumerot perjantaisin vai lauantaisin?
[/q]

Jos tarkoitat Iltalehteä ja Iltasanomia, niin niiden viikonloppunumerot ilmestyy lauantaisin!

[q]rose, 8.8.2006 14:05:
Auttaako silmänalusvoiteet, joiden luvataan vaalentavan tummia silmänalusia? Ei niiden käyttöä uskalla tosin lopettaakaan, koska kukaan ei voi tietää kuinka kuolleelta sitten näyttäis*ding**nauru*
[/q]

Mulöla on kans luonnostaan tosi tummat silmänaluset ja oon noita rasvoja silloin tällöin käyttänyt..Mut ei niillä mun mielestä mitään huomattavaa eroo oo..

[q]violet_angel, 12.12.2007 14:29:

Jos ei tunnistaisi, niin miksi eräs koira sitten aina telkkarissa nähdessään toisen koiran juoksee telkkarin eteen ja haukkuu kuvan koiralle? (tellessä ei ääni päällä)

En osaa muuten vastata...
[/q]

Mutta tunnistaako se sen koiraksi vai vain liikkuvaksi hahmoksi? eli haukkuuko vain koiria telkkarissa? Vai myös muita eläimiä..

Edit: Olitkin laittanut ettei äänet päällä!

[q]josbe, 25.10.2007 11:42:
Onko kenellekään kokemuksia kirkasvalo-herätyskelloista?
Mistäköhän niitä saa ja saako alle satasella? Ei huvittais laittaa kovin paljon rahaa kiinni, kun ei tiedä, onko se hintansa väärti vai ei.
[/q]

Philips Wake Up light.. Anttilassa hinta 119. Tai siis siinä voi valita myös auringonnousu herätyksen. Tää lamppu meni mun joululahjatoivelistalle.. Aamut on niin pirun vaikeita täällä pohjolassa.. Jos lamppu vähän auttaisi!

Siinä voi myös herätä linnunlauluun..*hihu*

[q]Norb, 16.8.2007 08:57:
Miten tienumerot on määräytynyt? Hangontien numero oli muistaakseni 1. Onko se muka ekaksi rakennuttu tie, vai mikä logiikka siinä numeroinnissa piilee?
[/q]

Kai ne jotenkin liittyy siihen, että miten ne lähtee täältä Helsingistä, eli Hangon/Turuntie 1, Porin(?)tie 2, tampereentie 3 jne jne..eli sieltä lännestä alkaa 1 tie ja itäreunalla on numero 7 (Kotkaan menevä tie) Mut tää nyt oli ihan mutua..Kato kartasta niin tajuat mitä selitän..*nauru*

Ja pikkuteiden numeroinnista ei oo mitään käsitystä..*nauru*

[q]Freja, 5.5.2009 03:51:
Miksikä niitä unia kutsuttiin, jossa herätessään näkee esim lepakon leijuvan katossa tai susien tuijottavan sängyn vierellä, mutta samalla tiedostaa niiden olevan unia muttei silti saa niitä pois silmistään/mielestään?
[/q]

unihalvaus? Siis josset myöskään pystynyt liikkumaan tms..

Aih..Niin tietenkin!!!

Hölmö minä!!! Taas se tuli todistettua!

Mut toisaalta, eiks se kasviplankton siis tartte elääkseen mitään muuta kuin auringonvaloa!??
Hmm.. Pistää miettimään!

Edit: Tulin toisiin aatoksiin!

[q]Freja, 30.3.2009 14:18:
Mikä määrä kuivaa soijarouhetta vastaa 500g jauhelihaa?
[/q]
Joltain eläintenoikeusfoorumilta poimittua:
"500g valmista soijaa valmistetaan lisäämällä 150g:aan kuivaa soijarouhetta 350g"

Tiedä sitten, miten pitää paikkansa, kun en tuon soijatouheen kanssa oo koskaan oikein pelannut.

O