Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
Esimerkkitilanne:
Ostokset maksavat 6.75 euroa. Asiakas antaa 11.75 ja sanoo "anna mulle 5 euroa takasin".
Mistä tämä johtuu? Miksi pitää sanoa että "anna mulle niin ja niin paljon", jos se on se summa minkä olen takaisin antamassa? (en siis nyt tarkoita sitä tilannetta kun ostokset maksavat 4e, asiakas antaa kympin ja sanoo "anna 5 e takasin", eli saisin juomarahaa.)
Pitääkö nämä kyseiset asiakkaat meitä laskutaidottomina (ja ei, eihän se konekaan osaa näyttää paljonko pitää antaa takaisin jos näppäilee sen summan sinne), vai haluaako ne vaan päteä, että he osaavat laskemisen taidon, vai mikä ihme tässä nyt on taustalla?
[q]domi, 18.1.2006 22:05:
---
Freja, 18.1.2006 22:04:
---
Steven Hoaks, 18.1.2006 21:30:
Mites tämän kanssa?
http://www.netanttila.com/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prmenbr=1444&prrfnbr=29348397&shop=20&click=112&last=0&cgrfnbr=1311
---
Bootsit
---
Tos tuli mulle ihan Nikonin kamera
Mitehä toi toimii ku aikasemmis linkeis kyl bootseja kaupattiin :D
[/q]
*täh* Nii mulleki tuli nyt Nikonin kamera. Ja otin kyl ylläolevast linkist. Mietti kyl aika kauan.
Itse kameroihin, en osaa sanoa [bootsit oli vaa hassut *hih*]
[q]mia-ow, 22.11.2006 17:03:
---
Android, 22.11.2006 16:51:
---
mia-ow, 22.11.2006 16:45:
Selain päivittyi internet explorer 7:ksi. Miksi kuva huononi (tekstit näyttävät epätarkemmilta)? Ja mitä asialle voi tehdä? *toktok*
---
Työkalut -> Yleiset -> Fontit
En tosin tiedä auttaako fontin muuttaminen, IE7:ssa tosiaan teksti on "pehmeämpi" kuin kutosessa.
Myös Sivu -> Tekstikoko voisi auttaa. En tosin IE:tä pahemmin käytä joten ehkä joku muu tietää paremmin.
---
Kiitos. Ei kyl tapahdu mitään, vaikka vaihdoin fonttia ja kokoa. Missäköhän vika. Varmaan mussa.
Voihan se kans olla et mun silmissä on jotain vikaa. Mut edellinen versio oli musta vaan parempi.
[/q]
Mulla päivitty kanssa ja muistelen, että siinä oli automaattisesti päällä joku tekstin selkiyttäjä tms? (ei kyllä tod. selkiytä, sumentaa vaan)
[q]domi, 28.8.2006 14:09:
---
Lyylikki, 28.8.2006 14:07:
---
[/q]
Kiitos teille näistä tiedoista. Nyt vaa vituttaa vaan enemmän, koska mä olin väärässä
Mut tuli tästä vaan vielä se, että kun Lyylikki sanoi, että ei kaikki TAYSis syntyneet oo tamperelaisia, mut... Siis kirjathan on nyt vaikka siel hemmetin Vaasas, mut miks ihmees se syntymäpaikka ei si oo se Laihia jos sinne äippä ois halunnu mut mennä synnyttään? (nii ja mähän siis olen syntynyt oikeesti Vaasassa.Ja tämä piti kertoa ettei musta luulla et oon nuuka. :D)
[q]Jonulih:
Miksi amishomot on keksitty?
[/q]
Onko amishomoja olemassa?
[q]fairi:
yleisesti.
[/q]
Sitten en osaa vastata.
[q]fairi:
miksi ihminen turpoo yön aikana
[/q]
Tarkoitatko vatsan seutua vai noin "yleisesti"?
paljonko viikon antibioottikuuri maksaa?
[q]mariq, 12.1.2006 23:15:
Mistä ihmeen syystä ja millä fysiikanlailla selitettävästi luikuportaiden kaiteet kulkevat nopeammin kuin itse portaat??
[/q]
vaan mikä on se vihreä valo, joka näkyy sieltä portaiden välistä??
[q]Jone:
Luonnonvalo on sinertävää.
[/q]
Minun muistaakseni luonnonvalo määritellään värittömäksi,
ja eri objektit heistastavat valoa omalla tavallaan.
Olenko ainoa ihminen maailmassa, jolla menee vielä aamuröökistä pää sekaisin...? Aina samanlaista tuskaa sen imuttaminen...*poks*
[q]Avernian:
Jos eroaa ryhmäviestistä, katoaako kaikki omat viestit sieltä muitten luettavista?
[/q]
Nöy.
[q]Kolera:
eikös kärpässienten syöminen/valmistaminen päihtymistarkoituksessa ollut suomessa laitonta?
[/q]
Ei tietääkseni.
[q]mayah:
Entä linnut?
[/q]
En ole ihan satavarma, mutta muistaakseni joku siivekäs pystyi lentämään Mt. Everestiäkin korkeammalla, taisi olla peräti 11 kilometrin korkeuteen saakka.
[q]katai:
ja maakaan ollut Turkki
[/q]
Siis jo kysyt O-Zonen kotimaata, niin hehän ovat Romaniasta.
[q]katai:
tai se bändi joka lauloi sen maya hiii maya hooo biisin
[/q]
O-Zone.
Miksi, oi miksi piti mennä kysymään? Toivoin jo unohtaneeni tuon r*nkkupoppoon nimen ikuisiksi ajoiksi. :(
[q]Lyylikki, 23.9.2009 22:36:
Työhakemus räätälöidään jokaiseen haettavaan paikkaan erikseen, joten mitään stabiilia työhakemuspohjaa ei netistä toivottavasti löydy.
[/q]
tämä mielestäni riippuu. sanoisin, että jos et ole hakemassa mihinkään elämää suurempaan työhön, joka vastaisi esimerkiksi omaa ammatillista koulutusta ja on tyyliä kaupan kassa / hesen tiski yms. ja niitä työhakemuksia oikeasti täytyy puskea eteenpäin paljon, niin siinä hajoaa nohevimmaltakin duunarilta pää jos sitä hakemusta täytyisi ruveta vielä erikseen rustaamaan.
kannattaa kuitenkin olla realisti, että jos toimenkuvan vaatimukset käytännössä on se, että päässä kulkee virta, niin en usko että sillä firmakohtaisesti snadisti varioidulla puuheinällä on hirveästi merkitystä. sillä firman ja duunarin vastuun ylistämisellä ei kuitenkaan saada aikaan muuta kuin depressio, kun todellisuus iskee :D
tulee eteen pakollinen tilanne hankkia paypal-tili
suositeltavin tilivaihtoehto, jos haluaa käyttää esim. discogsissa shoppailuun: personal, vai premiere? ei ole aikaisempaa kokemusta, olen uuno
edit: nopeaa vastausta arvostetaan, vai pitääkö mun mennä ässäboxiin?
[q]Ana-5000:
Tarkotan siis tätä muun muassa meillä käytössä olevaa musiikin teoriaa, verrattuna esim. arabimusiikkiin, missä sävelkuviot ja rytmiikat noudattavat erilaisia säännönmukaisuuksia kuin meidän klassisessa sävel/harmoniajärjestelmässämme.
[/q]
Tuohon suuntaan itsekin ajattelin.
Paha mennä sanomaan, koska tuo pitäisi kuitenkin varmaan käsitellä yksilötasolla - vaikka ympäristö ja kulttuuri vaikuttavatkin omaan kognitiiviseen käsitykseen musiikista. Kyllä tonaalisessakin kulttuurissa elänyt ihminen voi tulkita sävelkorkeuden erilaisessa valossa: Duurisointu voi olla vaikkapa ärsyttävä tai rauhoittava.
En ole tullut ajatelleeksi tuota asiaa. Mutta sikäli, mitä itse tiedän muita tällaisia rytmiikkaeroavaisuuksia (esim. aboriginaalikansat jne.), niin ainakin itse löydän monesti samankaltaisuuksia erilaisista harmonioista. Mutta kun ei ole tutustunut muihin kulttuureihin kunnolla, niin on todella vaikeaa lähteä tulkitsemaan sitä heidän näkökulmastaan.
[q]Freja, 27.10.2009 14:17:
Mul on iPod Nano, ja jotenkin joskus sain tuupattua sinne biisejä talteen, mut en varsinaiseen musiikki-osioon. Tila näkyy iPodissa tiedoissa "muu".
Miten mä ne saisin sieltä sit kaivettua esiin, koska jos esim kytken ipodini työkoneeseen ja avaan sen, en löydä sieltä niitä biisejä. Halp?
[/q]
tarviit http://www.yamipod.com/main/modules/home/ tai vastaavan jonka käynnistät ni se näytää sen sisällön.
E: Toi oliki väärä, en nyt muista sitä parisataakilosta ohjelmaa. Tosin toimii toiki.