Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
[q]Freja, 2.11.2007 08:49:
Kuinka usein lentokoneiden renkaat pitää vaihtaa?
[/q]
Se riippuu kui nopsaa ne kuluu ;) Njoo, niiden kulumiseen vaikuttaa todella monet tekijät, missäpäin maailmaa lennellään, kiitoratojen kunto & karheus, ilmanpaine, kosteusprosentti ja vaikka mitä.. :D Keskimäärin 50-100 laskun jälkeen.
Tsekkaa tämä: http://www.iau.fi/easydata/customers/iau/files/Unioni/Unioni0407netti.pdf ja sieltä sivu 4.
Tiesitkö että renkaissa käytetään ihan spessukaasuja sisällä että ne kestäisivät sitä mieletöntä rasitusta.
[q]larzizi, 25.10.2007 16:59:
Miksi miehet kaahailee autolla?
[/q]
Poiminta päivän IltaSanomista:
Machomiehet hurjastelevat herkemmin
30.10.2007 3:25
Nuoret miehet ajavat lujaa, koska kova vauhti nähdään luonnostaan miehisenä piirteenä.
Saksalaisten ja sveitsiläisten tutkijoiden ryhmä havaitsi, että miehet ajavat "miehisissä" olosuhteissa selvästi lujempaa kuin "naisellisissa" tai neutraaleissa oloissa.
Tutkimus tehtiin ajosimulaattorissa, ja siihen osallistui 83 iältään 20-27-vuotiasta miesopiskelijaa.
He painoivat kaasua kuullessaan autoradiosta miehisiä piirteitä herättäviä sanoja kuten lihas tai parta. Kun miehet taas kuulivat sanoja kuten huulipuna, vaaleanpunainen tai pöytä, he ajoivat noin kaksi kilometriä tunnissa hitaammin.
Tutkimus tehtiin, koska suuri osa nuorten miesten ajamista onnettomuuksista liittyy kaahaamiseen. Machoasenteen ja aggressiivisen ajotyylin yhteyttä ei tutkijoiden mukaan ole aiemmin osoitettu.
Tuloksia voitaisiin käyttää suunniteltaessa liikenneturvallisuuskampanjoita, joissa vauhti erotettaisiin miehisyydestä. Esimerkiksi formula 1 -mestari Michael Schumacher voisi ajaa mainoksissa maantiellä hiljaa.
Itsehän en enää jaksa alkaa kommentoimaan tai keskustelemaan syvällisemmin siitä, mikä on kaahaamista ja kenenkin mielestä ja millaisessa tilanteessa. Tyydyn vain toteamaan että tämänpäivän roskalehdet ja Liikenneturha sekä muutamat poliittiset & liikennevalvonnan tahot suorastaan lietsovat tätä 4km/h "ylinopeus" on rikoksena raiskauksen ja tapon välissä -mentaliteettia..
[q]W:
Miks ihmiset käyttää arvokasta vapaa-aikaansa riidellen klubbarin tois arvoisissa topiikeissa mitä pienemistä syistä?
[/q]
Joillai on nii paljon vapaa aikaa et pystyy chil chillaa tääl päivät pitkät! chillii ja taimii
[q]sapeli:
Oikeastaan mua kiinnostais kuulla miksi ruoka-aineet ylipäänsä pilaantuu..
[/q]
Finfood
Mut ne päivämäärät on vaa numeroit, et kauppiaat voi olla 100% varmoi tuotteen tuoreudest.. jos maidos lukee esim "parasta ennen 05.02.05" nii kyl sitä voi juoda pari päivää myöhemmin, nenäl voi haistaa ja kielel maistaa jos se on käyttökelpost
[q]andi--:
Toi pelkkä adapteri tossa välissä ei kuulosta kovin toimivalta ratkaisulta. Hubilla yhteyden sais jaettua parille koneelle näppärästi, parilla kympillä semmosen voi käydä poistamassa kaupasta.
[/q]
Noni :) huomen uus kauppa reissu
[q]andi--:
Mikäs liittymä?
[/q]
Welho 1M - laajakaista. Aika synkkää, just pistettii adsl yhteys poikki.
Kävin ostamas sellasen adapterin et saan htv.n modeemii kytkettyy 2 konetta, mut se ei toimi ku mul on molemmat pihuat siin kii, toimii vaa ku toinen koneist kytketty! mistä tää johkuu?
[q]qini:
Mä aloin miettimään, että miten bussi- , metro- ja ratikkakuskit tulee töihin... Ku eihän bussit kulje 24h... Entä miten ne viimeisen vuoron kuljettajat menee kotiin?
[/q]
Ne tekee vaihtoi/tulee töihin päätepysäkeil, ainaski hakaniemes on kohta mis sporakuskit tekee vaihtoi, metrokuskit vaihtaa päättäreil. Bussit ajaa vikan vuoronsa varikolle josta ne ilmeisesti jatkaa kotiin omal autol..
[q]mayah:
Mitä mä laitan tänään päälle?
[/q]
Laita Pinkeet farkut tai vähä löysemmät kangashousut, kollarin tapaset, ja kiva toppi, hiukset ponnarille ja vaaleen punanen lippis päälle
Tarviin huomiseks UV-valot ja strobon kaverin synttärikemuihin vuokrattuu HALVAL jostai, mistä löytyis joku halpa vuokraamo?
[q]cosmic:
Eräässä elokuvassa joku nainen pisti hellasta kaikki levyt päälle ja häippäs asunnosta pois ja jonkun ajan kuluttua hella räjähti. Mietin vaan, että onkohan kyseinen mahdollista oikeassa elämässä? [/q]
Jos se toimii kaasul ja pari levyy sattuis sammuu, huone täyttyy kaasul ja sit poks
[q]mayah:
Minkä takia valkoinen leivinpaperi muuttaa värinsä uunissa ruskeaksi ja ennen kaikkea, onko se ihan turvallista?
[/q]
Leivinpaperi käristyy uunis tietty, jos käyttää esim samaa leivinpaperii mont kertaa nii se on jo nii käristyny et se murenee.. ite vaihan aina jokakerran jälkee uudet paprut pellille..
[q]Avernian:
---
Fyraett:
Mut se vois kans toimii lihatiskinä :) moi mä oon plää plää ja meille voi tulla naimaa sit ihmiset vois ottaa yhteyttä tarvii turhaa wonkailla ympäriinsä
---
Sinkkuluukku hoitaa tuon jo. Senkun menet sinne sanomaan saman lainin. Toimii varmasti.
[/q]
Mitä jos ei oo sinkku *täh*
[q]Astaroth:
---
Fyraett:
Ku täält löytyy jo SINKKULUUKKU ja SEUKKAUSLUUKKU nii miks tääl ei oo PANOLUUKKU ?
---
Vakavasti vastattuna:
Periaatteessa voisi olla ihan hupaisa aihe. Mutta se, mikä sen erottaisi noista kahdesta muusta luukusta, on se, että siinä ei olisi mahdollista mainita panojen nimiä - toisin kuin noissa kahdessa muussa.
Tämän tyyppisessä topicissa olisi niin suuri mahdollisuus loukata toista ihmistä, että ylläpito ei siihen suostuisi (ainakin näin minä asian käsittäisin.)
Ilman toisien nimiä varustettu panopyötäkirja voisi varmaan olla mahdollinen, mutta en itse ainakaan viitsisi käydä ruksailemassa, milloin minulle lohkesi.
Tietenkin täältä varmaan löytyy myös niitä, jotka kertoisivat kaiken kellonaikaa ja asentoa myöten.*nauru*
[/q]
Mut se vois kans toimii lihatiskinä :) moi mä oon plää plää ja meille voi tulla naimaa sit ihmiset vois ottaa yhteyttä tarvii turhaa wonkailla ympäriinsä
Ku täält löytyy jo SINKKULUUKKU ja SEUKKAUSLUUKKU nii miks tääl ei oo PANOLUUKKU ?
[q]crissy, 28.10.2007 18:31:
osaako joku autotietäjä sanoo et paljonko relluun maksaa männäntapin vaihto?? ei vissiin mikää pieni homma...
auto kolisee kun moottori on lämmin ja kiihdyttäessä.... *poks*edelleen
[/q]
Ei oo kyllä mtn halpaa lystiä noi konerempat..
Kukas tuon vikadiagnoosin on tehnyt? Meinaan jotkut korjaamot yrittävän ihan rahastaa sillä, että vika on tää tai tää ja puretaan puoli autoa ja sitä oikeaa vikaa ei löytynyt, mutta työtunnit laskutetaan sikamaisella hintaa. Ainakaan maahantuojan huollossa ei kannata alkaa koneremppaa mihinkään Relluun (mikä kone, korimalli ja vuosimalli?) teettämään..
Muista sitten minne tahansa liikkeeseen tai nyrkkipajalle autoa jättäessäsi vaatia kirjallisena (korjaamopäälliköltä tms) yksityiskohtainen arvio rempan hinnasta, osat ja työn osuus siihene riteltynä. Tähän sinulla on asiakkaana oikeus vaikka melkoisen varmasti joku huollon vastaava alkaa narisemaan. Näet sitä ko. arvioon merkattua hintaa ei liike saa ylittää ilman asiakkaan kanssa palveeraamista. Tästä on ihan oikeuteen saakka edenneitä esimerkkejä joissa huoltoliikkeet ovat hävinneet caset.
Minkä niminen on se juusto joka haisee vehkeelt ja sitä ripotellaa aina pastan päälle?
[q]efo:
---
mayah:
Minkä takia jotkut ihmiset "uhkailevat" itsemurhalla ja minkälaisen tyydytyksen he saavat (jos saavat), kun joku puuttuu asiaan tai yrittää auttaa?
---
Yksinkertaista. Saavat sen kaipaamansa huomion.
[/q]
Yks tyttö yhis kotibileis (ylä-aste ajoilt) tuli olkkarii ja alko huutaa "antakaa mulle puukko nii viillän mun ranteen auki" kaveri otti sit lethermannin esille ja ojens sen sille, sit se meni nii vaikeeks ku sen suunnitelmat meni mönkää et se juos vessaa itkee ::D
[q]ezzy, 30.10.2007 16:04:
---
Ja sitten, kun oikeasti tappaa jonkun, saa 600eur sakot
[/q]
Eli Kimmo Sasit...
Siinä on hyvä esimerkki siitä, mikä oikeasti on liikenteen vaarantamista.. Tuollaiset ajamiseen selkeästi vaikuttavat sairaudet ja havaintokykynsä menettäneet vanhukset jotka ovat saaneet kortin joskus 40-50 luvuilla..
Käykö Helsinki-klupilla elektroni?