Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Zenni, 17.1.2008 16:17:
Bongattiin duunipaikan pukuhuoneesta ja hyyskästä sokeritoukkia, ja mielenterveyden säilyttämiseksi pitäis saada tuhottua niitä mahollisimman tehokkaasti. Kelpaaks ihan tavallinen Raid niiden massamurhaan vai pitääkö siirtyä johonki järeämpään kalustoon?
[/q]
Eihän ne vissiin rakenteita tuhoa et ainut on et ne voi jotain bakteerei levittää eli suosittelen tuhoamista!*ding* Lisääntyy aika hitaasti eli ku tarpeeks usein (n.kuukauden ajan) sumuttaa niitä jollain rautakaupan myrkyllä (raid esim.) ni pitäs tuhoutuu pikkuhiljaa. nii ja juu lavuaareihin kiehuvaa vettä! siel ne pirulaiset asustaa

[q]Zandy, 5.12.2006 17:29:
Mikä vit... siinä on, että jos kolme läppäriä on 5m etäisyydellä toisistaan, samassa langattomassa verkossa, niin VAIN mun koneen nettiyhteys kaatuilee koko ajan....?

*toktok*
[/q]
sun koneessa on vikaa?

[q]adix, 29.11.2009 23:04:
---

---

Käytät haku-toimintoa... Valitset kuvahaku..

Sitte siihen tulee lista missä on kaikki mitä se löytää= kaikki sun kuvat.. siitä vaan leikkaa ja liitä uuteen kansioon..
[/q]

jaa katos, yritin kyl ennen kysymistä hakemalla vaan yleishaulla ".jpg" mutta ei tuottanut toivottua tulosta kun palautti vaan muutaman tuloksen. tuo tyypin mukaan hakeminen näemmä auttaa ainakin jonkun verran, haun tein kymmenisen minuuttia sitten ja vieläkin about 600 kuvaa puuttuu jos vertaa mitä kansion properties sanoo filujen lukumääräksi. ongelmaksi vaan muodostuu että voikohon tuohon luottaa että se löytää kaikki.

pitänee yrittää paremmalla ajalla töiden jälkeen ja jos ei löydä kaikkia niin sit vaikka kokeilla tuota XNviewiä.

kiitos molemmille anyway.

muoks 2: nii voihan ne tosiaan siirtää osan ensin ja sit etsiä taas jne. eli toimii. kiitos :)

[q]Yallu, 12.1.2010 09:28:
---
Kuinka moni maadoittaa ittensä? Enihau, blou, duu nat sak.
[/q]

Jokainen joka koskee koneen runkoon

edit: äh lukihäriö ;)

[q]vala, 31.1.2010 20:55:
Kun on näitä Ladys Free juttuja, niin kuinka se sukupuoli tarkastetaan jos on epäselvyyttä? Kun on olemassa ihmisiä joiden sukupuolta ei päälisin puolin näe ja taas tapauksia jotka ovat esim. päällisin miehen näköisiä, mutta sitte heillä on naisen sukupuolielimet. Eli missä vedetään raja miehen ja naisen välillä?
[/q]
Rekkalesbo ei ole Lady.

No ei mut eiköhän sen henkkareista viimeistään pysty selvittämään jos tulee riitaa.

Mistä johtuu se, että bussissa/autossa kun lukee jotain niin tulee paha olo? nimim. kärsin siitä tänäkin aamuna

[q]pyhimys, 26.11.2009 14:05:
---
Annakins, 26.11.2009 13:07:
---
pyhimys, 25.11.2009 17:25:
kysytäänhän sitten tyhmiä. Itse aloitan opiskelut ensi vuoden alussa, niin vaikuttaako tämän vuoden puolella tienatut tulot opintotukeen mitenkään? Oman käsityksen mukaan ilmeisesti ei pitäisi olla väliä mitä tänä vuonna tienaa vaan saan täydet tuet heti tammikuusta lähtien. Vai? Kelan sivuilla puhutaan kalenterivuodesta, jonka nyt pitäisi tarkoittaa 1.1.-31.12. välistä aikaa, mutta eihän tuosta Kelasta tiedä mitkä kalenterit siellä on käytössä...

---

Ei vaikuta. Sun tuen määrään vaikuttaa se summa, mitä tienaat siitä päivästä kun aloitat opinnot. (Vaikka esim. aloittaisit 15.8. niin siihenkään ei ennen opintojen alkua tienattujen palkkatulojen pitäis vaikuttaa.)

---

Mitenkäs, jos esim. lomarahat plus edellisen kuun palkka (itsellä esim. nyt joulukuun palkka) tulee tilille sen jälkeen, kun on aloittanut opiskelut, niin vaikuttaako se? Unohdinkin tuossa edellisessä viestissä täsmentää.

Ettei vaan Kelassa olisi tehty jotain ihan järkevästi...
[/q]

Kaikki mikä MAKSETAAN opintojen aloituksen jälkeen vaikuttaa tulorajoihin.. Kannattaa neuvotella työnantajan kanssa, josko olisi mahdollista saada kaikki rahat tämän vuoden puolella..

[q]Annakins, 26.11.2009 13:07:
---
pyhimys, 25.11.2009 17:25:
kysytäänhän sitten tyhmiä. Itse aloitan opiskelut ensi vuoden alussa, niin vaikuttaako tämän vuoden puolella tienatut tulot opintotukeen mitenkään? Oman käsityksen mukaan ilmeisesti ei pitäisi olla väliä mitä tänä vuonna tienaa vaan saan täydet tuet heti tammikuusta lähtien. Vai? Kelan sivuilla puhutaan kalenterivuodesta, jonka nyt pitäisi tarkoittaa 1.1.-31.12. välistä aikaa, mutta eihän tuosta Kelasta tiedä mitkä kalenterit siellä on käytössä...

---

Ei vaikuta. Sun tuen määrään vaikuttaa se summa, mitä tienaat siitä päivästä kun aloitat opinnot. (Vaikka esim. aloittaisit 15.8. niin siihenkään ei ennen opintojen alkua tienattujen palkkatulojen pitäis vaikuttaa.)
[/q]

Mitenkäs, jos esim. lomarahat plus edellisen kuun palkka (itsellä esim. nyt joulukuun palkka) tulee tilille sen jälkeen, kun on aloittanut opiskelut, niin vaikuttaako se? Unohdinkin tuossa edellisessä viestissä täsmentää.

Ettei vaan Kelassa olisi tehty jotain ihan järkevästi...

[q]Peppi, 25.8.2005 19:46:
Hienoa huomata, ettei ole ainoa, joka kyseenalaistaa erinäisten ilmiöiden ja asioiden olemassaoloa (= miettii kaikenlaista eriskummallista). Mulla on tullut aiemmin mieleen sellainen asia kuin värit ja niiden mahdollisesti subjektiivinen näkeminen.

Tätä on ehkä hivenen vaikea selittää, mut onko kukaan muu ajatellut, että ehkä näkemämme värit eivät näykään kaikille samanvärisinä? Nimitykset, kuten punainen tai sininen, ovat kuitenkin opeteltuja sanoja, jotka olemme oppineet yhdistämään tiettyyn väriin. Voisiko olla niin, että joku muu näkeekin keltaista silloin, kun minä näen sellaisen värin, jota olen punaiseksi tottunut nimittämään? Toinen henkilö kutsuisi siis 'punaiseksi' sellaista väriä, jonka minä näen keltaisena.

Kysymys saattaa olla varsin teoreettinen, mutta askarruttaa silti kummasti mieltä.
[/q]

Heh, toi on ehkä yks vanhimmista "whoa dude"-ajatuksista maailmassa.

[q]larzizi, 24.11.2009 11:49:
Katselen tässä ilmoitusta amk-tutkintojen hakupäätöksestä ja vähän hämmästyttää. Ainoassakaan pääsykokeessa en ole käynyt, mutta ihan vain mielenkiinnosta haluaisin tietää miksi 1. hakutoiveeni pistemäärä on pyöreä 0. Muiden hakutoiveiden pistemäärä on parhaimmillaan 47 (josta siis tietysti puuttuu kokeiden pistemäärät).

Ei oma aikaisempi koulumenestys kuitenkaan niin surkea ole, että ei ainuttakaan pistettä olisi saanut. Ja eikö 1. hakutoiveesta kuitenkin pitäisi saada vähintään se 5 pistettä?

Hämmästyttää.
[/q]

Kannattaako tätä välttämättä kysellä klubbarissa?

Itse ainakin soittaisin kyseiseen paikkaan, että mikä on ollut syynä nolla-pisteisiin. Tai ainakin lukisin ne kyseisen paikan valintakriteerit uudestaan. Ehkä siellä on sillä tavalla, että mikäli ei ilmesty pääsykokeeseen, kaikki aikaisemmatkin pisteet nollautuu. Tällä voidaan välttää se, että ilman pääsykokeita pääsisi kyseiseen oppilaitokseen. Esim. tilanteessa, jossa erittäin hyvillä papereilla hakee ja saisi ilman pääsykoettakin enemmän pisteitä, kuin valituksi tulemiseen tarvitaan (jos on joku epäseksikäs opiskeluala, johon tulee paljon "hupihakemuksia").

[q]Dementation, 23.11.2009 14:56:
Ainakin tiedän sen, että keskelläkin talvea aamuaurinko lämmittää sen verran että jos se osuu ikkunoihin, niin ne monesti sulaa. Silloin sitten vain toinen puoli on enää jäässä..[/q]
Nyt puhutaan ajasta, jolloin aurinko ei vielä ole noussut.

[q]Kolera, 23.11.2009 14:52:
no aurinko paistaa tietyistä suunnista ja sulattaa lumen osittain ja myöhemmin se jäätyy ja saa aikaan ihanan tiukkaan jäävän jääkerroksen ikkunaan. Tuulen suunta vaikuttaa pintojen lämpötilaan ja samalla myös mahdollisen satavan lumen/veden liikkumissuunta muuttuu ja osuu tiettyihin pintoihin.
[/q]
Tähän sopis sitten toi tuulen suunta. Toisinaan on ollut muistaakseni esim. niin, että jos auto on parkeerattu toisen auton viereen, niin se puoli missä toinen auto on, on sula ja muualta jäässä. Usein ei ole satanut lunta tai vettä, mutta kaipa mahdollinen tuuli vaikuttaa myös ilmankosteuden jäätymiseen lasipinnoille. Yksi tekijä saattaa olla myös se miten auton sisäpuhaltimet ovat olleet käytössä ennen auton parkeeraamista.

[q]Bio:
---
serotonot:
Sitä paitsi miksei voi soittaa ovikelloa ja sanoa että "laita musiikki hiljemmalle, koetan saada nukutuksi"?

---

tutulla oli käyny samalla tavalla ja oli menny oven taakse pyytämään musiikkia hiljemmalle.. siel oli sit joku pöpi ollu ja tuttu oli saanu puukosta rintaan.

mut joo, ymmärrän pointtisi :)
[/q]

No toi taitaa olla vähän harvinaisempaa, kuitenkin.. Viiltoliivit vaan päälle ens kerralla!

[q]jokke32, 30.1.2010 19:35:
tää kysymys kuuluu ehdottomasti tänne.. :) oon tässä miettiny et googlehan on aika varakas yritys ni mistä ne sitä rahaa saa niin pirusti. ku eihän googlen käyttäminen suoranaisesti maksa mitään... *täh*
[/q]

Googlella on ihan julmetusti tuotteita hakukoneen lisäksi, mutta mainostuspalveluita ne tosiaan pääasiassa myy ja nyt niiltä tuli oma kännykkäkin, Google Nexus One.

tossa tarkemmin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Google#Advertising

[q]Itis, 23.7.2007 19:33:
Mä luin vähän tarkemmin -se keksittiin chigagossa.. se on musatyyli jota tanssitaan tietyllä tavalla... hakkenilla....
[/q]
suora quote finnish hardstyle unitin sivuilta:

[q]Jumpstyle on Belgian House ympyröistä kasvanut musiikkigenre, sekä tanssityyli, joka pohjautuu paljolti Hardhouseen. Musiikki tunnettiin aiemmin Chicago Hardhousena, kunnes 90-luvun loppupuolella Belgialaiset muotoilivat siitä oman versionsa ja antoivat sille nimen "Jumpstyle".
[/q]
osa tykkää, osan mielestä riisuttua hardstyleä (joihin itseni miellän, en järin ole innostunut ko. musiikkiliikkeestä), ja jotkut eivät tykkää ollenkaan. mutta keski-euroopassa sangen suosittua

hakken taas on ihan parhautta <3<3 :)

[q]Yallu, 12.1.2010 09:13:
EIEIEIEIEI! Älkää missään nimessä menkää imuroimaan tietokoneitanne! Imurin suuttimessa on yleensä hirveä varaus staattista sähköä, joka purkautuessaan tietokoneen sisälle voi aiheuttaa äärettömän vittumaista haittaa. Oikea tapa puhdistaa tietokone on puhaltaa paineilmalla. Kaupasta saa pullotettua paineilmaa n. 5-10 eurolla/plo ja sillä sitte sohitaan sinne sisälle. Mutta tuulettimista kannattaa pitää kiinni, ettei niiden laakerit kosahda.
[/q]
uskaltaako kuitenkin imuroida ulkopuolelta, siis avaamatta konetta? useamman kerran oon imuroinut läppärin pohjaa kun sinne tuppaa tuota pölyä kertymään..

Se tietokoneen kotelon tarkotus on suojata sisuskaluja just esim staattiselta sähköltä joten ulkopuolista imurointia ei tarvii arastella. Toki varovaisuutta on aina hyvä noudattaa ja esim liittimet voikin sitten olla jo herkempiä.

Läppäriä en kehottais kenelle tahansa itse putsattavaksi mut kyllä pöytäkoneen kotelon voi aika huoletta imuroida sisältä kunhan muistaa purkaa imurin putken ja oman kehon staattisuudet esimerkiksi lämpöpatteriin (sellaseen jossa kiertää vesi) eikä käytä harjallisia suuttimia.

[q]tir, 12.1.2010 13:17:
---
Yallu, 12.1.2010 09:13:
EIEIEIEIEI! Älkää missään nimessä menkää imuroimaan tietokoneitanne! Imurin suuttimessa on yleensä hirveä varaus staattista sähköä, joka purkautuessaan tietokoneen sisälle voi aiheuttaa äärettömän vittumaista haittaa. Oikea tapa puhdistaa tietokone on puhaltaa paineilmalla. Kaupasta saa pullotettua paineilmaa n. 5-10 eurolla/plo ja sillä sitte sohitaan sinne sisälle. Mutta tuulettimista kannattaa pitää kiinni, ettei niiden laakerit kosahda.

---

uskaltaako kuitenkin imuroida ulkopuolelta, siis avaamatta konetta? useamman kerran oon imuroinut läppärin pohjaa kun sinne tuppaa tuota pölyä kertymään..
[/q]

Mulle eksä opetti, että puhaltaa paineilmal ja samaan aikaa pitää imuria päällä mut pienen matkan päässä. :)

ääärg..

Kertokaa kokemuksia welho laajakaistasta? (joskus lukenut täältä et ei...) Vai kannattaisko ottaa mokkula ku kannettava.. hmm. Mistä saa hyvän ja halvan? Mistä näin yleensäkin saa hyvän ja halvan netin =D oon just muuttamas ekaan omaan kämppään ja oon aika perkuleen kujal kaikest..

Ainii se sähkösopimuskin

[q]REivaaja, 30.7.2008 21:09:
---
Steven Hoaks, 30.7.2008 20:43:
Miks mä en hiffaa miten tonne pääsee

---> http://www.moviesandsubtitles.com/index2.php

Onko toi joku n00b shield?

---
http://www.moviesandsubtitles.net/moviesandsubtitles/ tota pidemmälle en päässy. Hitto rupes kutkuttaa. Vaadin vastauksen.
[/q]

Itse kans pääsin tohon ensimmäisen minuutin aikana mutta siihen se sitten jäikin

Joku nörtti vois valaista meitä

[q]vala, 29.8.2009 20:50:
---
ninscu, 29.8.2009 19:59:
---

Mä en muista nähneeni missään kissakirjassa himalajan kissaa omana rotuna, sen sijaan pyhä pirmahan on ihan vakio joksessa opuksessa. Onkohan toi himalajan kissa sitte niin harvinainen ja/vai eikö sitä ole hyväksytty omaksi rodukseen kaikkialla maailmassa?

Joku tollai karvakasa olis kyl ihana*sydän*
[/q]

Piti googlettaa tota rotuasiaa vähän eli

"In the CFA, the Himalayan is considered as just another color of the Persian breed. In TICA, the Himalayan is considered a separate breed, but is included in the Persian Breed Group. The AACE judges the Himalayan under its own separate breed standard."

ja

"The Himalayan is accepted in all major cat registries. In CFA, ACA, and GCCF, it is considered a color class of the Persian rather than as a separate breed."

Jotain vähän sekavaa

O