Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]mayah:
---
jUSSi:
Ei minun tarvitse henkilökohtaisesti kokea SK:n ravintoloita, voidakseni vältellä niitä perustellusti: kapitalismin synnyttämä vuokratyövoima-malli ei ole mieleeni, ravintoloissa käynti ei tyydytä minulla sosiaalisia tarpeita, vaan se on enemmän itsensä toteuttamista. Näiden lisäksi yleisesti ketjuuntumisen inhoaminen riittävät minulle perusteiksi.
---
Vuokratyömalli on käytössä suurimmassa osassa yli 10 henkilöä työllistävistä ravintola-alan yrityksistä (tämä ei ole fakta(tm) vaan oma kokemukseni ravintola-alalta). Kyse ei siis ole mistään Sedun omasta jutusta. Johtunee alan nopeasta kehityksestä ja nuoruutta ihannoivasta ilmapiiristä. (Ja ei, en pidä sinua tyhmänä, tiedän, että tiedät tämän..) Jokaisen oma valinta on tietysti se missä ja millä perusteella iltaansa viettää, kuin myös sinun.[/q]

Minä puhuinkin yleisesti vuokratyövoimasta, en missään vaiheessa liittänyt sitä Seduuun. Vuokratyövoima, olkoonkin kuinka mukavaa yrityksen kannalta, on modernia orjuutta, jossa työntekijällä ei ole oikeuksia.

[q]mayah:
---
jUSSi:
Sedu vastaa kysyntään, mutta onko hänen oltava suurin?
---
?[/q]

Suuruus on voimaa. Sosiaalidarwinismi jyrää!

[q]mayah:
---
jUSSi:
Miksei kukaan vastusta/ihmettele HOK-Elannon ravintoloita ja niiden määrää?
---
Niin, miksei? Koska niissä saa järjestää bileitä?[/q]

Touché! Sedua ei kiinnosta, koska rahan tuotanto vähenee, joten mahdollisuudet luoda monipuolisempaa klubikulttuuria heikentyvät.

[q]Epailija:
Ainakin about noin. Sinttu kemistinä korjatkoon, jos ilmaisin asian huonosti.
[/q]
Ei korjattavaa, jatkakaa

[q]mayah:
Mites tää nyt sitte liittyy tähän? Siellähän puhutaan asiakkaista.

Sun quottaamat pätkät ei liity _mitenkään_ toisiinsa. Ensimmäinen liittyy henkilöstövuokrausfirmoihin ja tää jälkimmäinen liittyy siihen, et miks Sedua pitäis kiinnostaa Suomen klubikulttuurin tulevaisuuden näkymät.
[/q]

No shit sherlock! miksi mun quottaamat asiat pitäis liitty toisiinsa? Sehän on sun ongelma koska se on sun tekstiäs mitä quottaan. tajusiks. sen sijaan vastaukseni sopivat erittäin hyvin lainauksiini.

Asiakkaista puhumista kyllä mutta vain paska työnantaja teettää olosuhteet missä pääsee noin pissiintyneisiin fiiliksiin. jollain tapaa kaikki kytkeytyy kaikkiin. Työviihtyvyyteen voit vaikuttaa sinä ja sun työkaverit ja työnantaja. Mutatpätkötyönantajaa ei varmaan vähempää vois kiinnostaa koska sä oot remmin päässä kuitenkin ja jos et niin joku muu on. Asiakkaisiinhan voi vaikuttaa parhaiten vaihtamalla työpaikkaa jossa ei oo asiakkaita tai sit sellasee missä muut palvelee sua eikä toisinpäin.

Vähän ohi alkuperäisen aiheen (ei edelleenkään lainatusta tekstistä) mutta vaan selvennykseksi.

Milloin loppu tulee?

[q]mayah:
jUSSi:
Touché! Sedua ei kiinnosta, koska rahan tuotanto vähenee, joten mahdollisuudet luoda monipuolisempaa klubikulttuuria heikentyvät.
---
Miksi Sedua pitäisi kiinnostaa?[/q]

Ei sedua pidä kiinnostaa, sedua voisi kiinnostaa. Minä en kovin korkealle arvosta maksimaalista voittoa tavoittelevia bisnesmiehiä, arvomaailmani on siihen liian erilainen.

Raha ei ole kaiken mitta, edes ravintolamaailmassa. Toiminta voi olla kannattavaa ja mielekästä ilman kvartaalitalouden uskontoa lähenteleviä oppeja.

[q]mayah:
---
jUSSi:
Minä puhuinkin yleisesti vuokratyövoimasta, en missään vaiheessa liittänyt sitä Seduuun. Vuokratyövoima, olkoonkin kuinka mukavaa yrityksen kannalta, on modernia orjuutta, jossa työntekijällä ei ole oikeuksia.
---
Olen niin riistetty. Montako päivää olet tehnyt töitä henkilöstövuokrausfirmalle? [/q]

En päivääkään. Enkä tule koskaan tekemäänkään. Minä en halua työskennellä kasvottomana, täysin korvattavana ja vaihdettavana, vaikka vain siitä syystä, että vuokraajalla sattuu olemaan pirilaskut ja kaikki vituttaa. Vuokratyövoima siirtää vastuun pois työn teettäjältä, jolloin hämärtyy vastuualueet sekä työntekijät muuttuvat kasvottomiksi markkinatalouden rattaiksi.

Millaisi sopimuksia vuokratyönantajat antavat? Takaavatko he tietyn kuukausittaisen työmäärän/palkan?

[q]äm:
Milloin tytöstä tulee nainen?
[/q]

Sitten kun hän löytää varakkaan miehen elättäjäksi.

[q]
Milloin pojasta tulee mies?
[/q]

Ei koskaan. "Little boys have a job for life".

[q]
Mikä on vitutuksen maksimi?
[/q]

...ja voiko vitutukseen kuolla. Vastaus lienee: vitutuksen maksimi on saavutettu silloin kun siihen kuolee. Mutta milloin siihen sitten kuolee? Suomalaiset ovat asiantuntijoita tämän alan karussa kenttätutkimuksessa, mutta lopullisia tuloksia odotetaan vielä. Saattaa jopa olla niin, että tämä katajainen kansa on harvinaisen vastustuskykyinen kyseiselle mielialalle - kun jatkuvasti vituttaa, niin letaalin annoksen raja kasvaa vähitellen.

[q]Epailija:
---
äm:
---

---

Ei koskaan. "Little boys have a job for life".

[/q]

moido

[q]Zenni:
voiko talvella tulla salamoita?
[/q]

Ei nyt tule mieleen mitään syytä, miksi se ei periaatteessa olisi mahdollista. Toki voi olla, että talvella olosuhteet ovat usein sellaisia, että käytännössä salamointia ei esiinny, mutta jos pilvien ja maan välille syntyy tarpeeksi potentiaalieroa, niin salamointia siitä seuraa oli sitten kesä tai talvi.

Mistä tietää milloin homejuusto on mennyt vanhaksi? Siinä kun on sitä hajua ja hometta ihan omasta takaa...

[q]Epailija:
---
Zenni:
voiko talvella tulla salamoita?
---
Ei nyt tule mieleen mitään syytä, miksi se ei periaatteessa olisi mahdollista. Toki voi olla, että talvella olosuhteet ovat usein sellaisia, että käytännössä salamointia ei esiinny, mutta jos pilvien ja maan välille syntyy tarpeeksi potentiaalieroa, niin salamointia siitä seuraa oli sitten kesä tai talvi.
[/q]
No sitten olisikin ehkä kiinnostavaa tietää että miksi talvella ei juuri koskaan salamoi? Eli miten ne olosuhteet ovat niin erilaisia - onko se siitä kiinni että maassa on niin paljon vettä lumen muodossa?

[q]äm:
[/q]

Aiemmin.
Myöhemmin.
Sitä ei ole.

[q]sapeli:
Mistä tietää milloin homejuusto on mennyt vanhaksi? Siinä kun on sitä hajua ja hometta ihan omasta takaa...
[/q]

Pohdin tätä juuri eilen *nauru*. Veikkaisin, että siinä vaiheessa voisi alkaa epäillä jotain, jos siihen ilmestyy alkuperäisestä poikkeavan näköistä kasvustoa... Toisaalta onkos se sitten mennyt vanhaksi jos silmämääräisesti katsoen sitä alkuperäistä hometta on kasvanut siihen lisää?

Mihin ovat hävinneet käytöstavat?

Siis ihan alkeellisimmat; tervehtiminen, ruokailutavat? "Kiitos", "anteeksi"," tarvitsetko apua"? Sellainen yleinen kohteliaisuus? Miten tulee käyttäytyä yhtään fiinimmissä tilaisuuksissa? Tuntuu olevan aika monilla, ikään ja sukupuoleen katsomatta, täysin hukassa nuo.
Vaikka varsinkin politiikassa umpimielinen konservatiivisuus on hyvinkin syvällisesti perseestä, niin ei se mielestäni tarkoita, että kaikki "vanha" olisi paheksuttavaa ja poisheitettävää. Mielestäni ihan vain ihmistenvälisen kanssakäymisen yleisen miellyttävyyden kannaltakin nämä olisi suotavaa olla hallinnassa.
Vaadin ja peräänkuulutan tapakasvatusta, vanhemmat, valtio?!

Miten saa Internet Explorerin unohtamaan sinne tallentuneet salasanat? Ei oo varmaan vaikeeta, mut en vaan tajuu.

[q]Zenni:
voiko mitkään eliöt nähdä atomeita?
[/q]

Ei, ne ovat aivan liian pieniä.

[q]Zenni:
voiko mitkään eliöt nähdä atomeita?
[/q]

Atomeita ei voi nähdä. Muutama selvennys:

Näkeminen:
Näkemistä tapahtuu kun silmän verkkokalvolla olevat sauva- ja tappisolut reagoivat silmämunan niihin taittamaan näkyvään valoon.

Valo:
Valo on sähkömagneettista säteilyä, joka on yleensä jonkin atomin aikaansaamaa (yleensä jonkin subatomisen reaktion seurauksena). Ihmissilmän erottamaa valoa, jonka aallonpituus on 400-700 nm, kutsutaan näkyväksi valoksi.

Koska atomit ovat pienempiä kuin näkyvän valon aallonpituus, emme (eivätkä muut eliöt, jotka "näkevät" samalla tavalla kuin me) voi nähdä atomeita.

Oletteko?

[q]Ana-5000:

Tota mä yritin selittää mun kaverille mut se ei uskonu ku se väitti et elektronipyyhkäsymikroskoopilla on saatu kuvia atomeista, ts. nähty atomeita.
[/q]

Elektronipyyhkäisymikroskooppi on siitä vinkee peli, että sillä voi kuvata asioita, jotka on näkyvän valon aallonpituuksille liian pieniä.

O