Mikä ärsyttää?

Back to häröily O

[q]pirpeli, 2.10.2006 13:06:
Lehtikauppias tms.
[/q]

Mutku niil o yleensä kännynumerot mistä soittaa? vai onko? hmm.

Luin tänää sanomia ja mua vaa rupes ärsyttää.
Pari päivää jo ärsyttänyt (näköjään bb-timon puolesta) se, kun Mari Kakko ja Vappu Pimiä haukkuivat Timon etumusta. "ei sillä nyt nii miehinen oo." Mun mielestä se on enemmän säälittävää. Aivan sama jos sil o pieni tai iso, mun mielest niiden ei tarvis tommost kommentoida. Jos se o sinut ittensä kaa ni olkoot munasillaa, ei se mua haittaa.
Ja Tarja Turunenkin, ja sen hollywoodimainen lehdistötilaisuus. "mä oisin kuitenkin lähteny bändistä" kuulostaa samalta ku yläasteel, ku joku "suosittu" tyttö/poika jätettiin, ja ne ei kestäny sitä niin tuli kommenttia "no oisin mä sen kuitenkin jättäny pian."

Mä en jaksa selittelyjä.

Ja joo, on pakko lukea ne valittelut Oon huomannut että muutaman päivän ajan oon hakemalla hakenut asioita jotka ärsyttäisivät/ärsyttävät minua, ehkä ihan vaan sen takia että halun ärsyyntyä. Oon ollu niin pahalla päällä viime aikoina että tulkoot kaikki ärsytys nyt sitten samaan aikaan!

Töissäkin pari viimestä päivää on ollut sopivasti idiootteja liikenteessä, että ne on lisännyt ärsytystä.

Odotan että mitta ois täynnä ni sitten vois taas olla pitkän aikaa ärsyyntymättä mihkään.

En tiedä oonko avautunu aikasemminkin, mut joskus ärsyttää erään sukulaiseni ajattelutapa.

Hänellä on kohta 16-vee tytär, ja ollaan joskus muutamalla sanalla puhuttu, että voitas yhessä lähtee joskus kattoon mun systeriä Ausseihin, koska hänen äitinsä ei kuitenkaan häntä päästä noin nuorena yksinkään.

Noh. Nyt sitten tämä sukulainen on mennyt sanomaan vanhemmilleni, että lähden hänen tyttärensä kanssa uudeksi vuodeksi Sydneyyn.
Kaiken lisäks, kun nyt yks päivä juteltii messengeris, ni tämä 16-vee tytsy kysyi et lähetäänkö uudeks vuodeks, kun hän sai töitäkin jne jne. Sit molemmat suuttuu, kun ilmoitan, että mulla ei oo rahaa vielä lähtee sillon sinne. Eikä kyl oikeen aikaakaan, koska se menis si palkattomaks vapaaks jos sillon lähtisin.

Mitä helvettiä ne oikee luulee? Kyl mä ny ymmärrän, et 16-vee saa äkkiä rahat kasaan, kun hän asuu äitinsä luona, hänen äitinsä maksaa ruuat, laskut yms, ja hän itse tekee töitä. Hän on koulussa, mistä saa ehkä vähän helpommalla vapaata, kuin työstä. Hän ei myöskään menetä rahaa, tai joudu maksamaan laskuja, vaikka onkin poissa.
Jumalauta ku ei voi tajuta, et mä asun yksin, mä maksan vuokran, ruokani, laskuni, käyn töissä jne. jos mä oisin kuukauden poissa täältä, joutuisin silti maksamaan vuokrani ja laskuni jne. Kaiken lisäks mulla on listalla huonekalut tähän kämppään, kunhan saan muilta menoilta siihen rahaa. Puhumattakaan vielä rahasta, mikä reissussa sitten menee.

Ärsyttää ihan suunnattomasti, kun suututaan tollaisesta ja syytetään vielä lupausten pettämisestä. Jumaliste, me vaan puhuttiin että "ois hienoa olla siel uutena vuotena", ja et "mä voin ehkä joskus lähtee sun kaa yhessä, mut en viel tie millon".

Missä vika, kun ei voi ymmärtää?

Kyl mä voin lähteä Sydneyyn, mut se tulee tod näk olemaan ajankohtaista vasta vuoden päästä!

[q]hallucinogen, 20.2.2007 22:44:
Tällä hetkellä Saksan EU:n puheenjohtajuus ja heidän lakialoitteensa.
[/q]

Mikä se o?

Huomasin just, et hemmetin huonot kulkuyhteydet töihin näin sunnuntaisin. Tai siis, sanoisinko aikataulut. Ihan sama mitä kautta menis, ni silti joka vaihdon välissä on noin 20 minuuttia. Ei mitenkään nappais seistä jossain pysäkil nii kauaa just nyt.

Tänää on vaan näköjää sellane päivä, et vähä kaikki ärsyttää.

Tuntuu, et ihmiset ei tajua yksinkertaisimpiakaan asioita tänään, eivät osaa käyttää omia aivojaan, ja muutenkin ovat jotenkin uusavuttomia tänään.

on vaa sellanen ärsytys päällänsä nyt.

Ja kello on vasta kaheksan.

Ihmiset, jotka ei oikeesti ymmärrä, että mun ötökkäkammo on valtava. Jos nään esim. hämähäkin, ja jähmetyn paikalleni ja huudan kaverilleni että "tuu auttaan", niin sitten siinä ensin vittuillaan että "voi apua näin pieni hämähäkki ja sä oot iha kauhuissas" ja sitten vielä heilutellaan sitä naaman edessä tai heitellään päin, ja nauretaan kun mä haukon henkeäni ja oon kauhusta kankeena..
MÄ TIEDÄN että hämähäkit on monta kertaa pienempiä kuin ihmiset, MÄ TIEDÄN että ne ei syö mua elävältä, mut MÄ EN VOI SILLE MITÄÄN että mä pelkään niitä! Ja se ei todellakaan auta, jos se tuodaan mun naaman eteen vaikka se ois kuinka kuollut!

Se on kaukana hauskasta se tunne, ja kun siitä selviän niin olen vaan raivoissani, kun toiset nauraa moiselle asialle

[q]Annakins, 4.4.2007 07:56:
Ulkona on kylmä.
[/q]

Siel on muuten hemmetin kylmä!
Vähän pelottaa tuo huominen, kun systeri tulee takaisin Suomeen. Sanoin sille puhelimes ennenku se lähti 25 asteen helteestä, että "juhuuuuu kuule, voit huoletta jättää talvitakkis sinne!" ... Jotenkin alkanu tuntuu siltä et se nirhaa mut, tai ainakin se on mun syy jos sille tulee joku flunssa :D

ARGH en KESTÄ!

Kuka vittu kirjottaa viralliseen paperiin designin "DESING"? Hitto et särki silmiä ku joutui tuijottaan sitä äsken 15 minuuttia.

ei uni tuu millään....

[q]Annakins, 15.12.2006 12:54:
Tekeeks ne samaan paikkaan vai vaihtelee paikkoja? Kaverin kissa jossain vaiheessa kuseskeli sänkyyn koko ajan kunnes pesivät vuodevaatteet etikkavedessä, joka kuulemma vie sen kusen hajun pois kokonaan. Siihen loppu kusemiset kun eivät peitot enää haisseet kuselle.
[/q]

Samaan paikkaan. Noin 10-20cm päähän paskalaatikosta. Pitäskö mun kuurata vessan lattia etikalla? :D

Nii ja se o vaa paskaa. molemmat osaa kyl kusta sinne laatikkoon

[q]Foxmagon, 20.1.2008 17:32:
Mikä ihme siinä on, että joka kerta kun toteaa jossain että "mä en tykkää chilistä." niin joku rupeaa sitä tuputtamaan ja puolustamaan. Mulle ihan se ja sama, onko sitä yhden hippusen verran vai kourallinen, en pidä siitä, ihan sama minkä kanssa sitä edes tarjoiltaisiin.
[/q]

Jeps. Mulla vähän eri ruoka-aineista tällasia kokemuksia, mutta kaava sama. En ymmärrä mikä siinä on vaikeeta hyväksyä että kaikki ei pidä samoista asioista.

[size=3]Myös alkoholin kanssa joskus törmännyt tähän, sanon "ei kiitos" niin silti pitää tuputtaa ja ihmetellä et "ooks hullu ku ilmane viina ei kelpaa" tms vittuperkele.[/size]

[q]Individual, 13.11.2005 20:31:
---
sapeli, 13.11.2005 19:34:
Mun käsittääkseni oli kyl tiedossa että Tarja jättäisi yhtyeen seuraavan levyn jälkeen tjsp, mutta naurettavaks ton koko jutun teki se mediasirkus minkä se on pistänyt pystyyn - ne "kyyneleet" siinä televisioidussa haastattelussa oli TOSI aitoja, ja sit lööpit: "en syö, en nuku"...

---

Eiköhän tän koko mediasirkuksen laittanut pystyyn Tuomas Holopainen julkaisemalla tämän kirjeen, jonka hän antoi Tarja Turuselle Hartwall-keikan jälkeen nightwish.com:issa. Musta aika amatöörimäista on olettaa, että koko homma jäisi siihen.
[/q]

Mutta kuka on ollut eniten julkisuudessa? Joka päivä saanut lukea jotain Tarjasta. "Tarja tulee ensi viikolla Suomeen", "Tarja lapsuudesta tähän päivään", "petetyksi tullut Tarja", "Tarja tulee huomenna Suomeen", "Tarja puolustaa miestään", "Tuomas: Ei kaduta", "Tarja tulee tänään Suomeen", "Tarja tuli eilen Suomeen", "Tarja pitää lehdistötilaisuuden".. Joka lehti on ottanut reppanan Tarjan suosikikseen, Tarja joka "jätettiin", eikä taaskaan ajateltu [kun ei kerran silloin yläasteellakaan(ks. joku mun valivalipostaus)], että miltä siitä "jättäjästä" tuntuu. Tarja on se uhri joo!
Ja se ärsyttää mua.

ihanaa purkaa itseään ja näitä pieniä elämän ärsykkeitä.

Parkkiksella hääräävä traktori/kaivuriyhdistelmä, joka aloitti maan raapimisen/lumen kolaamisen/ton vitun koko kortteliin kaikuvan ja kumisevan melun tänään, lauantai-vitun-aamuna klo 7.
Ei kellää ois tietoo voiko tollasista mennä kitisee johki ettei se toistu? Vai täytyykö vaa hyväksyä että yksityiselle parkkikselle taloyhtiön hiljaisuusaikana lunta kolaamaan tulo on ihan jees?

"ystävät" jotka ovat nyt jo 4 vuotta vedonneet kiireisiin ja rahan vähyyteen, kun olen toivonut jotakuta tännekin kylään. Itse reissaan kotikonnuilla Pohojammaalla noin 2-4 kertaa vuodessa; jouluna, kesällä ja joskus sitten syksyllä/keväällä. Ja silloin pitäisi sitten kaikki kaverit aina nähdä siinä viikossa mitä siellä maksimivisiittini on. On enemmän kiireitä kuin edes työaikana, ja lomaa se pitäisi olla.
Ovatko ne sitten edes oikeita ystäviä kun eivät ikinä ole tulleet minua tänne moikkaamaan, vai onko niillä tosiaan muka rahat aina niin vähissä kuin ne väittää? Kuitenkin kaikki käyvät tarinoidensa mukaan joskus jopa 3 kertaa viikossa dokaamassa ja sitten on paha olo, ja rahaa tietenkin mennyt. Huoh. Kyllä siis dokaamiseen on rahaa
Joskus masentaa ihan hemmetisti kun kaipaisi niitä vanhoja ystäviä

Tää ystävänpäivälässytys! Mä en oikeesti vaa jaksa. Si viel ku tääl tulee ihmiset halailee toisiaan, ni musta se o jotenki ällöä. Varsinkin, kun ne tulee halaileen jotka ei yleensä halaile. Tai siis, yääääh. Mua vaa ärsyttää et pitää olla joku vitun päivä kertoakseen ystäville et välittää heistä.
Mun ystävät onneks tietää sen muutenkin, et välitän, enkä tarvi mitää vitun päiviä siihen.
Ja noi vitun ketjuviestit joita puskee kännykkään, voi jumalauta. Mä en tiedä mistä tää hemmetinmoinen ärsytys tällasta päivää kohtaan kumpuaa, mut musta se vaan on nii vitun ällöä.

Sit sekin tavallaan ärsyttää/mietityttää, et miks vitus aina jos on joku juhla-/merkkipäivä, sitä pitää juhlia taikka "palkita" niitä työtovereita tms aina jollai ihan vitun raskaan rasvasella/kaloripommisella munkilla, tai si jollai vitun suklaavuorella tai karkkivuorella? Miks ei ikinä vois olla jotenkin erilaista tarjoilua? Miks aina kaikkea epäterveellistä? Sekin mua vaan vittu ärsyttää.

Mua ärsyttää tää tekohymyily täällä just ny ja "aaah plur jee ihanaa me ollaan ystäviä tänään!"-meininki. Yäk.

[size=5]Okei tiedän yhen poikkeuksen noihi tarjoiluihin, ku kesäl yks kollega otti ja lähti, hän tarjos viimesenä päivänä voileipiä = ruisleipää jossa päällä juustoa/kinkkua/paprikaa/salaattia/kurkkua/tomskua jne. Se oli mun mielestä iha hemmetin jees ja mä pidin siitä. [/size]

No, itseni. Tai tapani "järjestellä" tärkeitä papereita. Tai no, laskuja. Pidän aina maksettuja laskujani näppiksen alla, mutta maksamattomille keksin aina jonkin uuden ja mukavan paikan, kun edelliseen paikkaan hukkasin ne. Eli ehkä kiteytettynä, taidettais tarvita tänne joku kiva tietokonepöytä koska palaa hermot tän pöydän kanssa missä ei oo yhtään ylimääräistä tilaa, että voisi edes jonkinlaista laskupaikkaa keksiä. Semmone hyllyllinen mukava kulmatietsapöytä ois kiva. Eli mua ärsyttää siis kun hukkaan aina kaikki tavarani *möks*
Miks en ikinä opi, vaan laitan ne aina uuteen paikkaan? Si kiroan kun en löydä. Nytkin jouduin soittelemaan pariin paikkaan laskun summia ja viitenumeroita, mut onneksi löysin myös joitain laskuja jotka pystyin vain kopsaamaan. Tähän olisi myös pieni ratkaisu, mutta:
a. En luota niihin
b. Mä halun ite maksaa aina laskuni, että tiedän mitä olen maksanut ja milloin ja minkä verran
c. Mulla on nii epäsäännölliset tulot, että aina ei löydy rahaa eräpäivänä, eikä sekään ole kivaa.Maksan ne joko heti kun lasku tulee tai _silloin milloin huvittaa_.(ja katso kohta b.)

[q]Annakins, 16.2.2006 11:50:
---
Freja, 16.2.2006 10:42:
Pidän aina maksettuja laskujani näppiksen alla, mutta maksamattomille keksin aina jonkin uuden ja mukavan paikan, kun edelliseen paikkaan hukkasin ne.
---

Mikset laita niitä maksamattomia sinne näppiksen alle ja maksetut vaikka mappiin?
[/q]

:D

On hetkiä, jolloin tunsin itseni blondiksi.

En tiedä onko se vaan jotenkin jäänyt jostain tuo tyyli.. Ehkä voisin kokeilla

[q]innae, 6.4.2006 14:11:
Saatanan kaupungin työmiehet.
Heräsin 9 aikoihin ihan hirveeseen jyrinään/tärinään/paukutukseen. Kurkkasin keittiön ikkunasta että mitä helvettiä ulkona oikeen tapahtuu, ja eikohän ne revi saatana tota joukolantietä auki tosta mein pihan ja talon kohdalta.
Yritän sit nukkua siinä yöuntasi koska olet ollut yön töissä ja menossa seuraavaksikin.
Vittusaatana.
Eikös tuollaisista töistä yleensä pitäisi infota asukkaita?
[/q]

Ajattelin sua tänään aamulla kun heräsin hieman ennen ysiä ku alakerrassa ruvettiin poraamaan *sydän* Mul oli ihan samanlaine vitutus, 4 tuntia nukkuneena. Mut sain sentäs 2 leffalippua ku raadoin niska limassa

Päässä soiva Wham - Last Christmas

O