Mikä ärsyttää?
[q]Siren, 23.7.2009 11:18:
- avautuminen -
[/q]
Kannattaa kokeilla Naps-kampaamoita (opiskelijoita), niillä on ideoita, on halpaa ja jälkikin on ollu tosi hyvää. Ainoa miinus mikä tästä on tullu on se, että siellä joutuu istumaan n. 3-4h kun tekevät niin tarkkaa työtä. Paikka sijaitsee Annankadulla ennen Iso-Robaa ja päiväsaikaan saa hyvin aikoja. Kesällä heillä on opetus menossa joten sillon ei oppilastöitä tehdä. Siellä on aina valvoja, joka on ammattilainen ja opastaa opiskelijoita jo suunnitteluvaiheessa että mitä on mahdollista tehdä juuri sen asiakkaan tukalle ja mitä ei.
Mikäli haluaa asiantuntevalle kampaajalle ja on enempi rahaa satsata niin suosittelen http://www.ts-salonki.fi, varsinkin Kampin toimipisteessä Tommy-niminen henkilö tekee tosi hyvää jälkeä, erityisesti värjäysten kanssa (on siis myös Wellan kouluttaja).
Duunirage osa II:
*Tulee toimiston mummo vinee mulle miten on hävitellyt sähköpostinsa tunnarit ja kun ei pääse sähköpostiin kun kädetti ja mulla ei ihan nyt ole aikaa, että huomenna niin "MINULLA ON OIKEUS ATK-TUKEEN! VÄÄÄÄÄ! SE EI OO MUN ONGELMA JOS SULLA EI OO AIKAA!111"
Mähän ärähdin että NO VITTU MEHÄN VOIDAAN TEHDÄ SIITÄ SUNKIN ONGELMA!
*Välillä joutuu atk-juttujakin duunaa
[q]pululu, 23.7.2008 21:01:
Just huomasin että olen MYÖS allerginen tuoreille luumuille :< *kiroaa huulet turvonneena neljän miniluumun syönnin jälkeen
Tän vuoden aikana uusia allergioita tullut vaikka kuinka paljon... tosi hassua, koska aiemmin en ole ollut oikein millekään allerginen. Jopa koiran hankkiminen jäi vain haaveeksi, kun huomasin ettei silmäluomet tykkää kun rapsuttelen muiden koiria.
Onko kokemuksia paranemisista? Toimiiko siedätyshoito... syönkö nyt kuitenkin tuon koko rasiallisen luumuja?
Ketuttaa kyllä tosi paljon.
[/q]
itsellä allergiat vain pahenee vanhenemisen myötä. lähes vuosittain huomaa että on tullut taas uusi juttu mille allerginen...
koirille olen myös, tosin omistan niitä 2kpl joista toiselle enemmän allerginen kuin toiselle.
siedätyshoito saattaa auttaa, mutta voi myös pahentaa allergiaa -> ei ole kivaa jos koirasta joutuukin luopumaan. itse syön allergialääkkeitä vain keväisin, mutta pelottaa että tulee sekin päivä kun joutuu ympärivuotisesti aloittamaan.. koirista en silti luovu.
Tämä jatkuva, tasaisin väliajoin ilmenevä lausahdus kaupoissa ja ravintoloissa täällä Virossa:
"Ei ole".
No eipä tietysti, eikä tule.
[q]MaoTse, 29.7.2008 21:02:
Kun tarkempi aikakin oli saatu jo sovittua ja puhelinnumerot vaihdettu, niin tämä sankari ilmoittaa minulle, että hän on saanut paremman tarjouksen ja kysyi haluanko pistää paremmaksi! WTF?!? Kauppahan oli jo aikaisemmin lyöty lukkoon!
[/q]
Ei ehkä maailman paras vertaus mutta mulla oli monopolissa yhden kaverin kanssa sama tilanne lapsena. Mulla oli 2 kiinteistöä yhdeltä kadulta, hänellä viimeinen kolmas. Siinä sitten tingittiin ja koitettiin tehdä kauppaa:
Hän: "No, miten ois 1000?"
Minä: "... aika paljon... no ok." Ja alan keräämään rahoja.
Hän: "No entäs 1500?"
Tuo oli lapsena aika silmiä avaava kokemus - minun kannaltanihan tuo oli tietenkin todella väärin häneltä, mutta hänen näkökulmastaan hän vaan tietenkin varmistaa että saa siitä mahdollisimman paljon etua. Tuo ei vain ole niin miten nämä asiat meidän kulttuurissa hoidetaan.
Epäoikeudenmukainen maailma. Tää ei oo reilua
[q]Timce, 31.7.2008 08:46:
Porukoilla kummatkin digi-boxit suoltaa "ei signaalia"/paskaa kuvaa. Hitto ja pitäis Serranon perhe tsiikata.
Onko vika tässä päässä, vai toisessa päässä?
Perkele, että ärsyttää tämä uusi ja "toimiva" tekniikka.
[/q]
samaa vikaa, ylen kanavat ei näy laisinkaan / näkyy todella pahasti pätkien, ja yks pv meni ihan kaikki kanavat pelkäks puuroks. siihen autto tehdasasetusten palautus ja kanavien uudelleen haku, mut kyl ne kanavat pätkii
mul johtuu tosin siitä, että kaapeli on 7 metriä pitkä, ku lyhyempi ei riitä, ku ei tuol kämpässä oo ku yhes nurkas paikka sille. samasta tulee myös nettikii, ja täl hetkel ei voi pitää sit jakajaa siin, eli jos haluu nettiin, telkkukaapeli irti, ja jos kattoo telkkuu, ni nettikaapeli irti. prkl!
aikasemmin toiminut "ihan jeesh" paitti ylen kanavien osalta, mut nyt ei toimi jos molemmat kaapelit jakajassa
[q]mayah, 24.5.2005 11:23:
...kolmoselta tv-shop...[/q]
TV-shophan on telkkarin parasta viihdettä. Siinä huijataan ihmisiä enemmänkun Cheatersissa, huonompaa näyttelyä kun kauniissa ja rohkeissa, ja epä-aidommat taputukset ja hurraukset kun valmiiksi nauretuissa komedioissa.
[q]Super-Kerttu, 31.7.2008 11:18:
---
crissy, 31.7.2008 11:12:
ai vittu tää helle sais jo loppuu pikkuhiljaa! kiva olis jo lämpötila olis pikkasen siin +20°C molemminpuolin.. meillä ku ei töissä taaskaan toi ilmastointi skulaa nii sisällä on sellasta +30:sta sinne +35°C about koko ajan..
ei huvita nii yhtään.
---
Johan sitä hellettä onkin ollut kohta viikko putkeen..
[/q]
no mä oon vaan niitä ihmisiä ketkä ei paljoo auringosta nauti. mä tuskastun jos on liian kuuma, jos lämpö nousee yli +25°C.. mä en pysty makaamaan auringossa esim. rannalla vaa pakko löytää varjoisa paikka.
Töis meil paistaa aurinko jatkuvasti sisälle ja lämpötilaki on sit sen mukanen. Työhön kuuluu jatkuvaa liikkumista ja seisomista. Ilmastointi ei oikein pelaa. Väsyy nopeesti ja kaikki valittaa.. minä mukaanlukien. :D
8,5 tuntia töitä päivässä eikä mitään tekemistä. Aika vois sillai kulkea pikkasen nopeammin, et pääsis jo nauttimaan tosta auringon paisteesta.
[q]Miinapiina, 31.7.2008 11:47:
---
pirpeli, 31.7.2008 11:35:
Ei mua päivällä toi helle ärsytä, mutta illalla/yöllä kun nukkua pitäs. Se vasta vituttaa, kun hikoilee lakanan päällä ilkosiltaan, vaikkei evää heilauttas. Ja herää yöllä kaameeseen hikoiluun. Yök.
---
meil on kans aika suht lämmin sisällä, mut sinne ei paista aurinko oikeestaan ollenkaan, illallakin saattaa palella jos on partsin ovi auki
ja illalla ku menee nukkuun, ni on lämmin, mut yöllä sitä veivaa peittoa päälle ku paleltaa. onni tosiaan
vanha kämppä oli niin kuuma, et jo alkukesästä sai alkaa nukkuu olkkarin lattialla partsin ovi auki ja pitää pussilakanaa pakastimessa ennen unia
[/q]
*poks**poks**lmao*
[q]pirpeli, 31.7.2008 11:35:
Ei mua päivällä toi helle ärsytä, mutta illalla/yöllä kun nukkua pitäs. Se vasta vituttaa, kun hikoilee lakanan päällä ilkosiltaan, vaikkei evää heilauttas. Ja herää yöllä kaameeseen hikoiluun. Yök.
[/q]
meil on kans aika suht lämmin sisällä, mut sinne ei paista aurinko oikeestaan ollenkaan, illallakin saattaa palella jos on partsin ovi auki
ja illalla ku menee nukkuun, ni on lämmin, mut yöllä sitä veivaa peittoa päälle ku paleltaa. onni tosiaan
vanha kämppä oli niin kuuma, et jo alkukesästä sai alkaa nukkuu olkkarin lattialla partsin ovi auki ja pitää pussilakanaa pakastimessa ennen unia
[q]crissy, 31.7.2008 11:12:
ai vittu tää helle sais jo loppuu pikkuhiljaa! kiva olis jo lämpötila olis pikkasen siin +20°C molemminpuolin.. meillä ku ei töissä taaskaan toi ilmastointi skulaa nii sisällä on sellasta +30:sta sinne +35°C about koko ajan..
ei huvita nii yhtään.
[/q]
Kannattaa huomioida:
[q]Työskentely kuumassa
Kesähelteillä kuumuus kiusaa monia työssä. Joissakin työssä altistutaan kuumuudelle ympäri vuoden. Työntekijöiden suojaamiseksi liialliselta lämmöltä työnantajan on ryhdyttävä toimenpiteisiin esimerkiksi tehostettamalla ilmanvaihtoa tai lyhentämällä altistumisaikaa.
Työnantajan velvollisuutena on teknisin toimenpitein huolehtia siitä, että lämpötila työpaikalla pysyy alle +28 °C, kun ulkoilman lämpötila on alle +25 °C. Jos työpaikan ilman lämpötila teknisistä toimenpiteistä huolimatta helteen vuoksi ylittää +28 °C, on työtä ryhdyttävä keventämään lyhentämällä työntekijöiden altistumisaikaa kuumuudelle. Altistumisajoiksi ovat kevyissä ja keskiraskaissa, pakkotahtisissa töissä vakiintuneet 50 min tunnin aikana alle +33 °C:een lämpötilassa ja 45 min tunnin aikana yli +33 °C:een lämpötilassa. Työtä siis tauotetaan 10 - 15 min tuntia kohden. Tätä suuremmissa lämpötiloissa ja raskaissa ruumiillisissa töissä on ryhdyttävä erityisiin suojelutoimiin. Niitä ovat työntekijän lämpösairausriskin selvittäminen, erityisen suojavarustuksen käyttäminen ja usein toistuva työn tauottaminen. Ensisijaisia ovat tietenkin ilmanvaihtoon ja lämpölähteiden eristämiseen liittyvät tekniset ratkaisut.
Työntekijä voi itse vähentää lämpörasitusta valitsemalla työhön sopivan kevyen ja väljän vaatetuksen. Tärkeää on huolehtia elimistön neste- ja suolatasapainosta. Jos nestevajetta ei korvata, sisäelinten lämpötila nousee ja elimistön kuivuminen kuormittaa verenkiertoa. Ilman suojatoimia kuumatyöstä saattaa seurata lämpökouristuksia, lämpöpyörtyminen ja jopa lämpöhalvaus.
Lisää aiheesta työterveyslaitoksen tietokortissa "Kuumassa työskentely" (pdf-tiedosto).[/q]
lähde: http://www.tyosuojelu.fi/fi/lampoolot
[q]$, 10.11.2009 12:10:
Tämä jatkuva, tasaisin väliajoin ilmenevä lausahdus kaupoissa ja ravintoloissa täällä Virossa:
"Ei ole".
No eipä tietysti, eikä tule.
[/q]
:'D
[q]Yallu, 3.11.2009 09:48:
Debit/Credit-kortti..
Mikä vittu siinä on vaikeusaste ilmoittaa etukäteen minkälainen kortti on tulossa? Kävin noutamassa pankista uuden maksukorttini, kun vanha Pankki-Visa-yhdistelmäni vanhentui ja eikös se täti lyönyt käteeni Debit/Credit-kortin.. "Joo sinullakin on vaihtunut kortti nyt tähän uuteen.." "Miksi?", oli ensimmäinen sana jonka päästin ulos.. "No, toimiiko tämä kaikkialla?" "Jos laitteeseen on tehty päivitys.." ELI EI TOIMI KAIKKIALLA! #*¤%&$! Seuraavaksi tiedustelen kuinka kauan raha seikkailee maailmalla, ennen kuin kauppias saa rahan ja kysyn onko samanlainen kuin Visa Electron (raha lähtee tililtä heti, mutta kauppias saa rahat 7 pankkipäivän kuluttua!!?!). "Itse asiassa, tässä mene hieman pidempään.. Mutta tällä voit maksaa pankkikortilla myös ulkomailla."
Siis mitä vittua!! Mä en halua maksaa pankkikortilla ulkomailla! Mä haluan että mun kortti toimii kaikissa maksupäätteissä! Mä en halua rahoittaa pankkien toimintaa antamalla rahani heidän käyttöönsä yli viikoksi! Ja kaiken kukkuraksi taas tulee vastaan nämä vitun varmennussoitot, joka vitun ostoksesta!
Miksi minua käsitellään niinkuin jotain 2.luokan kansalaista? Tuossa sulle uusi kortti, emme luota sinuun.. OP-Pohjola
[/q]
KAIKILLA vaihtuu vanhat pankkikortit debit -kortteihin, koska pankkikortit on historiaa. Et ole mikään erikoistapaus.
Joltai taas puuttunu järki tehessä pientä muutosta, ja nyt se yks pieni muutos on aiheuttanut tuhansia isoja virheitä :D FAIL! :D
[q]Lauruska, 3.11.2009 15:25:
---
Yallu, 3.11.2009 09:48:
Debit/Credit-kortti..
Mikä vittu siinä on vaikeusaste ilmoittaa etukäteen minkälainen kortti on tulossa? Kävin noutamassa pankista uuden maksukorttini, kun vanha Pankki-Visa-yhdistelmäni vanhentui ja eikös se täti lyönyt käteeni Debit/Credit-kortin.. "Joo sinullakin on vaihtunut kortti nyt tähän uuteen.." "Miksi?", oli ensimmäinen sana jonka päästin ulos.. "No, toimiiko tämä kaikkialla?" "Jos laitteeseen on tehty päivitys.." ELI EI TOIMI KAIKKIALLA! #*¤%&$! Seuraavaksi tiedustelen kuinka kauan raha seikkailee maailmalla, ennen kuin kauppias saa rahan ja kysyn onko samanlainen kuin Visa Electron (raha lähtee tililtä heti, mutta kauppias saa rahat 7 pankkipäivän kuluttua!!?!). "Itse asiassa, tässä mene hieman pidempään.. Mutta tällä voit maksaa pankkikortilla myös ulkomailla."
Siis mitä vittua!! Mä en halua maksaa pankkikortilla ulkomailla! Mä haluan että mun kortti toimii kaikissa maksupäätteissä! Mä en halua rahoittaa pankkien toimintaa antamalla rahani heidän käyttöönsä yli viikoksi! Ja kaiken kukkuraksi taas tulee vastaan nämä vitun varmennussoitot, joka vitun ostoksesta!
Miksi minua käsitellään niinkuin jotain 2.luokan kansalaista? Tuossa sulle uusi kortti, emme luota sinuun.. OP-Pohjola
---
KAIKILLA vaihtuu vanhat pankkikortit debit -kortteihin, koska pankkikortit on historiaa. Et ole mikään erikoistapaus.
[/q]
Joo, mutta voisivat antaa tilalle kortin mikä TOIMII.. OP-pohjolan kortti on ainoa minkä kanssa on ollut ongelmia tietyissä järjestelmissä (ei tunnistu kuin luottokorttina). Miten voi olla, että siirryttäessä yhteneväiseen järjestelmään, yksi kusee? Ja sitä paitsi, kyllä tietyiltä pankeilta on saanut ulos vielä aivan tavallista pankkikorttia, ei debit, ei electron, ei siru..
Miten töiden tekeminen voi olla näin h*lvetin vaikeaa?
[q]Lost-Soul, 2.7.2008 10:26:
---
Timce, 2.7.2008 10:10:
Naiset jotka pitää hameen alla vitun jogginseja, vai mikskä noita paskiaisia sanotaan. Perkele, menee täysin fiilikset, kun vastaan tulee hyvän näköinen mimmi, lyhyt farkkuhame päällä ja alla jotkut saatanan pidennetyt pyöräilyshortsit.
EI OO EES HYVÄNNÄKÖSET.
The men have spoken.
---
Itseänikin ärsyttää noi pitkät kalsarit mitä naiset tykkää nykyää pitää
[/q]
Itseänikin ärsyttää pääasiassa naiset.
ÄRRRRRRH erinäiset asiat mitä täällä on ja kuinka mulle pitää valittaa heti jos perseeni nostan, KAI MÄ NYT VITTU SAAN PITÄÄ SEN YHEN PUOLEN TUNNIN TAUON KOKO VITUN PÄIVÄNÄ ET SAAN SYÖTYÄ, NI SÄ VOIT SI RAUHAS SAATANA KÄYDÄ PUOLEN TUNNIN VÄLEIN RÖÖKIL VITTU PERKELE ARGH!
*IGOR*