SINKKULUUKKU
tehdäänpä vastaavanlainen lista pojistakin
..tosin joku muu saa selata läpi kaikki vapaat "teknoilija" pojat, sillä itse olen liian laiska siihen hommaan
Slush... niin varmaan joo.. yritä nyt ymmärtää minua... mun mielikuvar murtuu...*nyyh*
Joo joo. Tänne vaan vaik ei mahtuiskaa*nauru*
pienenä ongelmana on se ettei nikit yleensä kerro minkä sukupuolen kaveri on, eikä whoisista yleensä kuvia löydy... lista kaikista tyttöjen nikeistä ja viereen "sinkkupallukka"
no huuh..
jos sinkkuudestaki sais pallukoita, meikäl ois jo täydet 5...
No mut mites ne vip-bileet.. Siellähän on hyvä mahdollisuus tutustua kaikkiin uusiin ihmisiin
sinnehän vois vaikka kehitellä jonku sinkkubingon, heh
kuva pakolliseksi ni eiköhän selviä 8D
ökkömönkiäinenkin on löytänyt purrimurrin vierelleen
*ökkö**sydän**purr*
Ööö ... siis sinkkuetkot tällä viikolla ... eli toivoa on
*nauru**nauraa**hih*
siis ihan Huippu idea *plur**iloinen**nauru**nauraa**hih**vink**joo**justjoo*
Nii helppohan on sanoa et kuva pakollieksi kun on kuvia ittestään... Kun musta ei oo mitään kuvia paitsi muutama jostain huonoista puolista ja sillee
kenestäpä olisikaan edes olemassa hyviä kuvia :D?
Todellakin tuttua.... Ja ne koittaa aina parittaa jollekkin single miehelle...*ding*
APUMAU!Pojat taitaa oikee tosissaan päästä sinkkuudesta eroon;)hih, juu mä voin tulla sinkkukahvien viralliseksi valvojaksi;)*purr*
Hihhi pelästyitkö scobl?
Lupaan olla julkisesti päihittämättä sua..*vink*
mielestäni kyse on just 27.4 lauantaista (devotionin jälkeinen päivä)
Pakkohan tälläseen leikkiin on liittyä, varsinkin kun kavereita mukanana*iloinen*. Tämä on tietysti yksi näkökulma asiaan. Jätän toisille ne muut. Niitäkin olisi kiva kuulla, sen sijasta, että valitetaan kun turvautuu vain yhteen teoriaan perustellessaan kantaansa.
Taidan jättää suurimman osan noista kein, IMHO turhista kommenteistä omaan arvoonsa ja pysyä olennaisessa. Teennäiset vastaukset mukahauskoine juttuineen ei nyt sytytä.
[q]
Kei
LOL! Tajuatko edes itse mitä kirjoitat? Tai mitä tuolla yrität sanoa? Koska minä ainakin onnistuin missaamaan ajatuskulkusi täydellisesti. Kissanruoka -> alkoholinkulutuksen kasvu -> Helsingin kaupunki ei ota uusia oireettomia potilaita hammaslääkärijonoon.
[/q]
Epäselvyys taitaa olla osittain mun syytä. Oon puhunu tästä asiasta alienin kanssa ja toi kuulostaa joltain mitä mä olisin joskus voinut sanoa. Ilmeisesti alien halus vaan säästää aikaa ja kirjotti sen tolleen, se nyt ei kumminkaan ollut ihan pääasia. Mut mul on aikaa, huomenna vapaata, joten pistän pidemmän version.*iloinen*
Ihmisen sukupuolisessa kehittymisessä on ollut kaksi selvää vaihetta ja kolmas hieman häilyvämpi vielä meneillään oleva kehityssuunta. Lähes kaikki perustavat sukupuoliset ominaisuudet on perintöä metsässä eläneiltä hedelmänpoimija-esivanhemmilta. Nämä ominaisuudet muutuivat jyrkästi siirtyessämme metsästä aukeille maille metsästämään. Jo tämä on yhdelle lajille ongelmallista, mutta sen lisäksi on yhä monimutkaistuva, kuttuurisesti määräytyvä sosiaalisen rakenteen nopea kehitys.
Eka muutos, hedelmänpoimijasta metsästäjäksi, tapahtui hitaasti ja onnistui kohtalaisen hyvin. Toinen muutos ei ole onnistunut yhtä hyvin.
Se on tapahtunut liian nopeasti ja se on pakosta joutunut riippumaan enemmän älystä ja opittujen pidäkkeiden soveltamisesta kuin luonnonvalintaan perustavasta biologisesta muuttumisesta.
keille ja muille kiinnostuneille pitkän kaavan mukaan:
johtava uros parittelee monen naaraan kanssa:
Esim. juuri apinalle tyypillinen tapa, lisätietoja saat varmasti tarvittaessa sieltä yläasteen biologian kirjasta. Tämän jälkeen tuli ->
parisuhde:
Kehittyi yhteismetsästykseen siirryttyämme. Koska ryhdyimme päätoimisiksi metsästäjiksi ruumiin ollessa siihen epäkelpo, menestyäksemme kehitimme tehokkaiden kynsien ja hampaiden sijasta aivot. Tämä taas johti pidempään lapsuuteen, jonka aikana aivot kasvaisivat ja saisivat kasvatusta. Pitkästä lapsuudesta johtuen naaraiden täytyi taas pysyä aloillaan urosten käydessä metsällä. Koska urosten metsästys reissut kestivät pitkään täytyi niiden olla varmoja, että naaraat pysyivät uskollisina. Niinpä naaraille on täytynyt kehittyä pariutumistaipumus. Sama tapahtui uroksille, jotta perheen kasvatuksen pitkä prosessi voitaisiin toteuttaa ja turhilta, naaraista johtuvista taisteluista päästiin ainakin osittain eroon.->
Näin asiaan hyvin liityen voisi käsitellä vähän seksuaalisuutta. Suurin osa lajimme parittelusta ei selvästikään liity jälkeläisten tuottamiseen. Seksin tarkoitus on usein seksi itse tai jossain tapauksissa parisidoksen vahvistaminen. Se että pari saavuttaa sukupuolisen täyttymyksen uudelleen ja uudelleen, ei selvästikkään ole mikään modernin sivistyksen tuotos vaan lajimme syvälle juurtunut, biologispohjainen, kehityksen kannalta terve taipumus. Tästä voidaan siis olettaa, että seksi on hyvin tärkeä osa parisuhdetta ja sen puute (tai jos seksi ei tyydytä toista osapuolta) on biologisesti ajatellen järkevä syy parisuhteen loppumiselle.
parisuhteen nykyinen rappeutuminen: (eli se kiinnostava osuus)
Savannin metsästäjästä on nyt siis tullut kaupungin kauppamies. Miten tämä muutos vaikutti seksuaalisuuten? Ei paljoakaan, siltä tuntuu. Mutta muutokseet ovat tullet liian nopeastI, jotta mitään perustavaa biologista muutosta olisi tapahtunut. Parisuhde kehittyi pienessä, tiiviissä heimoyhteisössä, ei suurkaupungissa.
Pitää taas hypätä vähän ajassa taakseppäin asioiden perustelemiseksi. Nykyisiin ongelmiin pääsen tämän jälkeen. Ihmisten kasaantuessa ryhdyimme peittelemään seksuaalisuuttamme. Oli tehtävä jotain, jotta kolmannet osapuolet eivät saisi liikaa kiihokkeita. Vastaus oli sukuelinten peittäminen jonkinlaisella vaatekappaleella, joka on varmasti ollut varsin varhainen kultuurituote. Vaatetuksen käyttäminen kylmää vastaan tuli todennäköisesti vasta sosiaalisen tarpeen jälkeen. Kultturiolojen vaihdellessa antiseksuaalisen vaatetuksen peittävyyskin on vaihdellut. Vaatetuksen lisäksi ryhdyimme välttelemään kosketusta. Kadulla vältämme tietoisesti kosketusta tuntemattomien ihmisten kanssa. Monin keinoin pyrimme tekemään itsestämme mahdollisimman epäseksuaalisen. On selvää, että lajimme luonnottomasti laajentuneissa yhteisöissä tarvitaan tällaisia keinoja. Ihailemamme parisuhteet vaarantuisivat muuten liikaa.
Mutta miten on nykyään?
Telkkarissa isossa osassa ohjelmista on tissit ja peppu. Katujen varsilla on parimetrisiä mainoksia, joissa puolialastomat miehet ja naiset esittelevät erillaisia tuotteita. Parisidoksen kannalta järkevintä olisi kieltää kaikki tälläinen mainonta. Kaikki seksuaalisuus tulisi jättää parin yksityisiin hetkiin. Mutta miksi emme tee näin? Vastaus on erittäin voimakas seksuaalisuutemme, joka vaatii jatkuvasti ilmentämistä ja purkautumista. Se kehittyi parin pitämiseksi yhdessä, mutta nykyään, monimutkaisen yhteiskunnan kiihottavassa ilmapiirissä se pyrkii jatkuvasti esiin parisidokseen kuulumattomissa tilanteissa. Naiset ja miehet käyttävät usein seksuaalisuuttaan saadakseen jotakin. He uudelleenmotivoivat heihin ehkä negatiivisesti suhtautuvan yksilön saadakseen haluamansa. Ihmiselle, näin parinmuodostajana tällä on omat ongelmansa. Kiihottaminen ei saa mennä liian pitkälle. Motivoinnin onnistumiseksi täytyy ensi lupailla seksiä, mutta silti tehdä selväksi sen mahdottomuus.
Tämän pitäisi toimia hienosti, mutta valitettavasti näin ei ole. Vanha kädellisjärjestelmä, jonka päälle parisidosmekanismi lyötiin kuultaa läpi. Tilanteissa, joissa parisidos ei toimi, kädellisen toiminnot ottavat vallan. Vaikka voimakas sukupuolinen leimautuminen pitää parin yhdessä, se ei poista heidän kiinnostustaan ulkopuolisiin sukupuolitoimintoihin.Tarve suhteen ulkopuoliseen seksiin niin kova, että olemme kehittäneet korvikkeen: tirkistelyn. Tirkistelyyn osallistuvat lähes kaikki ihmiset esimerkiksi kirjojen, lehtien ja television kautta. Tämä taas tyydyttää jossain määrin sukupuolisen uteliaisuutemme jatkuvia vaatimuksia. Jossain määrin, mutta ei näköjään riittävästi. Pettäminen on nykyään pelottavan yleistä ja oliko se niin, että noin puolet avioliitoista päättyy eroon. Pettämiseen on varmasti monia eri syitä, mutta yksi perustavalaatuisin syy on mielestäni biologinen perimämme.
Pari sanaa vielä moniavioisuudesta. Parisidoksen kehitys suosii luonnollisesti yksiavioisuutta, mutta ei vaadi sitä ehdottomasti. Jos väkivaltainen metsästäjäelämä johtaa siihen, että aikuiset urokset käyvät naaraita vähälukuisimmaksi, joillakin uroksilla syntyy taipumus parinmuodostukseen useamman kuin yhden naaraan kanssa. Tämä mahdollistaa syntyvyyden kasvun, aiheuttamatta vaarallisia jännityksiä urosten välille. Helposti tämä ei tapahtunut, koska parisidokseen liittyy naarailla myös omistushalua ja normaalia suurempi perhe aiheuttaa ylläpito ongelmia. Moniavioisuuden ongelmallisuus voidaan helposti todeta sen vähälukuisuudesta. Suurinosa on valinnut yksiavioisuuden lempeän ja helpomman tien.
Siinä sitä taas on. En hyväksy pettämistä, mutta koska sitäkin tapahtuu uteliaana ihmisenä pyrin löytämään syyn sille. Odotan innolla miten tää korttipakka kaatuu.
Iltalukemista aiheesta ja sen vierestä: Desmond Morris - Alaston apina. Oon joskus aikasemminkin kehunu tota kirjaa. Ite tykkään siitä, koska se selittää monia mulle ennen outoja asioita mielenkiintoisella tavalla.
edit: typoja poistelen
[muokattu 20.10.2003 03:45]
Catty mä muuten tulisin mutta toi sinkkujuttu ei oikein pidä paikkaansa..*virn*.
eli jos muutkin kuin sinkut hyväksytään ni sitten mä tulen tkucafelle koska vaan
no jos sit vaiks näin alustavasti sopis että lauantai 27.4. sinkkukahvit
coffee housessa (spirit storen vieressä sillee toisessa kerroksessa)*ding*
mikä aika? klo 16?
hee, pitäiskö tulla kattoo teiän sinkkuiluja, vaikken ite siihen tulekaan osallistumaan hih...
jebs, jebs
ootte ihkui !
Jep...täällä sitä ollaan taas, eikä oikeastaan kiirettä ole pois.