SINKKULUUKKU

Back to häröily O

[q]Dementation, 9.9.2008 20:37:
Aikamoista seikkailua tää elämä aina välillä kun ei ole ketään jonka vuoksi pitäisi tai edes haluaisi mennä ajoissa kotiin tai jonka vuoksi jättäisi typeriäkään ehdotuksia väliin...

Sitä on yksinäinen ja kaipaa seuraa sekä tekemistä sen sijaan että kaivais kotona nenää ja aika paljon elämä kyllä vie kun antaa sen vaan viedä
[/q]

Tuo on niin totta.

---

Ite oon nyt ekaa kertaa yli vuoteen jopa todennu (myöntäny itelleni) olevani yksinäinen tjtn. Silleen hetkittäin... On tullu juhlittuu ja juhlittuu ja juhlittuu ja juuri mitään ei oo jääny käteen, mitään ei ainakaan muista :D (*blush*)
Syksy on niin ihanaa aikaa vähän rauhottuu ja kelailla ja fiilistellä ja sitärataa, kainalo tuol sängyssä ois ihan tervetullutta vaihteluu. Ah miten siirappista mut pakko kai se on jauhaa nyt kun siltä tuntuu :) Sanotaan et jos ei etsi mitään ni ties mitä vastaan tulee, en kyl ihan niinkään usko Jos on kotona flegmaattisena kynttilän valossa ja "fiilistelee syksyy" ni enpä usko et hirveesti tulee tapahtuu, ei ainakaan tätäkään vähää :D

Juu, näin tänään. Harvinaisen hyvä olo sinänsä kun vähän saa otetta omasta ajatusmaailmasta taas... Yrittänyttä ei laiteta vai miten se meni.

Joo ja minuu saa sit pyytää treffeille jos maksaa vaiks safkat koska oon köyhä opiskelija

Voin ostaa viinin.

Tänään on tuntunut sinkkuilu jokseenkin enemmän tai vähemmän vituttavalta. Oikeestaan ärsyttää aika paljonkin.
Huomenna varmaankin taas parempi.

[q]Freja, 8.9.2008 12:45:
---
Zeratul, 8.9.2008 12:12:
Pilasin sit epähuomiossa tän kipaleen kauneuden iteltäni kuuntelemalla sanoja, mut hei! Saletisti sinkkuluukkumatskuu!

---

Ah, Zen Cafe <3
[/q]

Loistavat sanat kyl.

[q]Equalizer, 9.9.2008 22:44:
kyllä yksinki jaksaa jos on hyviä ystäviä*hymy*
[/q]

Joo ystävät on kyl kaiken alku ja juuri mut niiltä ei kuitenkaan ihan kaikkee sitä saa mitä tarviais... Tai siis lähinnä SE tunne puuttuu, hyvä niin.

[q]hallucinogen, 10.8.2006 09:17:
---
domi, 10.8.2006 08:21:
Parhaimmas tapaukses se mimmi pelastaa sut :D

---

Se niinq osottais et se tyksis must *sydän*
[/q]
pfft. se vain osoittais et haluu sun wow-accon :D (koska se ois koukussa siihen peliin, ei suhun)

[q]kindertin

Mulla on ihan tarpeeksi kokemusta siitä, kuinka hyvin usein käy kun rynnätään suinpäin suhteeseen. Siksihän mä taidan sinkku ollakkin.Mulla on kuitenkin noi 2 hurjaa,joiden elämää en tahdo sekoittaa koko aikaa, enkä todellakaan ala kerran irl-näkemisen jälkeen leikkimään kotia.

Missä ne järkevät miehet on?
[/q]

Joo niin mullakin, huh. Halutaan leikkiä "kotia" ensitreffeistä.

Tuli noista sun lapsista mieleen, kun mun yhdellä miehellä oli tässä lapsi ja toimi sen kanssa mun mielestä todella törkeesti. Ensinnäkin esitteli sen mulle hyvin alkuvaiheessa, kuten varmasti kaikki kottaraisensa... Tuleepa likalle hyvä kuva.. Ja toi sen lapsen jopa mun vanhemmille kylään ja hyvin pian tämän jälkeen jätti mut. "Huvittavaa" oli pian ennen tätä mun jättämistä, kun tämä tytär kysyi multa, että kauan meinaan oon isillä. Mä vastasin siihen nauraen, että kauan isäs nyt mua katsoo, niin tyttö vastas, että ei se kauan*justjoo*. Totuus tulee lapsen suusta.. Mutta pointtina siis se, että esittelee likalle varmaan kaikki yhden illan panonsakin, mikä on mun mielestä törkeää lapsen kannalta.
Ja ennen meidän näkemistä lässytti, kuinka kaikki asiat elämässä menee lapsen ehdoilla, plaa plaa. Ja tyttären ja mun ensitapaamisen jälkeen selitti, kuinka tärkeää on, että lapsi hyväksyy mut ja siis se tosiaan tykkäs musta. Halus olla meidän kanssa mahdollisimman paljon jne. Tytär siis asui pääsääntöisesti äidillään mutta siellä asiat hieman epävakaasti (myös).
Lapsi saattaa kuitenkin aika piankin kiintyä isän tyttöystävään ja hetken päästä on uus ja uus.

Onpas sekavaa tekstiä mutta hienoa, että jotkut ajattelee tosiaan lapsen/lasten parasta, eikä vain itseään. Lapsi kuitenkin mielestäni kärsii tuollaisestakin epätasapainoisuudesta!

[q]Dementation, 9.9.2008 20:37:
Aikamoista seikkailua tää elämä aina välillä kun ei ole ketään jonka vuoksi pitäisi tai edes haluaisi mennä ajoissa kotiin tai jonka vuoksi jättäisi typeriäkään ehdotuksia väliin...

Sitä on yksinäinen ja kaipaa seuraa sekä tekemistä sen sijaan että kaivais kotona nenää ja aika paljon elämä kyllä vie kun antaa sen vaan viedä
[/q]

Way to go Romeo

[q]Annakins, 22.8.2006 10:36:
Jostain joskus luin, et naisilla erittyy seksin aikana hormonia, joka sit aiheuttais sen, että kiintyy siihen partneriin.
[/q]
Toi on kyl perseestä, tosin jos pitää pään kylmänä, ja hoitaa vaan seksin, ni kyl tommoset hormonit syrjäytetään

[size=6]Ne on kivoja[/size]

[q]Equalizer, 9.9.2008 22:44:
[/q]

mitä yksinäisyyttä se sillon on?

[q]niomic, 10.9.2008 00:57:

Oot joku Hare-Krishna -jeesus?

[/q]

"Hare-Krishna-jeesus" on määritelmällinen oksymoroni.

ja ei, en ole. Lähinnä oon helvetin tyytyväinen päästyäni parisuhteen, siitä skitsoilun ja sen haluamisen ikeestä. Olen aikoinaan viettänyt parisuhteissa vuosia, mut ikinä ei oo ollu niin siistiä kuin nyt kun on vihdoin tajunnu miten ollaan yksin. Frendejä ja mielenkiintosta tekemistä tursuais ovista ja ikkunoista, ja se on ihan siistii, mut ihan omassa rauhassa vasta hienoa onkin.

Asiasta aivan nakkiin, Dhammapada on eräs buddhalaisuuden perusteoksia. Tosin kyllä, se kuuluu nk. theravada-kaanoniin, eikä varsinaisesti oo siellä Jaappanissa niinkään tuttu, se kun on lähinnä mahayana-buddhalainen maa. Tänkin olis kyllä google sulle kertonu, tossahan toi lähdeviite seisoo.

[q]
Ne "Papu pa Dat" jauhaa just tommosta settii kirjoissaan. Monta oon yrittäny lukee, mut alkaa järki menee ku sama vastaus vaan kaikkeen. "ruoho vaan on, ruoho, ei sen enempää, ei sen vähempää, tieteellä ei ole väliä" :D
[/q]

alkaako valkenemaan miks ne puhuu "korkeammasta tajunnasta"?

[q]Amokk, 21.8.2006 09:39:
---
No jaa, minkä takia luulit että me tyttöjen kanssa se miehenmetsästyskuponkikin tehtiin? :D
[/q]
Pitänee tehä siitä naisten metsästykseen sopiva versio :D

[q]tbo, 10.9.2008 01:29:
alkaako valkenemaan miks ne puhuu "korkeammasta tajunnasta"?
[/q]
Eipä oikeastaan. Mä en ainakaan henkilökohtaisesti näe mitään "korkeampaa" tajunnassa, joka on systemaattisesti koulutettu käsittelemään asioita tavoilla, jotka poistaa kiintymyksen kautta nousevan motivaation ylittää itsensä.

Koen kyllä olevani hirvittävän monen buddhalaisen periaatteen kanssa samoilla linjoilla, mutta tuo kiintymyksen kategorinen vältttäminen on mielestäni sellaiselta filosofiselta pohjalta kumpuavaa logiikkaa, että mä en vain kykene sulattamaan sitä sellaisena tapana elää, jota voisin suositella juuri kenellekään.

Mielestäni ikävien tunteiden absoluuttinen poissaolo ei ole mikään itseisarvo vaan enemmänkin ihmisen kontekstista erotetusta logiikasta kumpuava tapa ampua kokemuksellista elämäänsä jalkaan.

Mutta voihan tietenkin olla, että mä en vain ole vielä noussut viisauteen saakka ja saavuttanut nirvanaa, jonka seurauksena en varmasti jaksaisi tätäkään teille kirjoitella ;)

[q]Morrowe, 18.8.2006 11:51:
---
hallucinogen
Rakkaus on hetkellistä mutta kurjuus on ikuista? =D

---

Ja itku pitkästä ilosta
[/q]
Mut älkää silti olko niin negatiivisia :)

[q]REivaaja, 10.9.2008 00:33:
Sinkuille haittavero!!!!!
[/q]
Läppänä ihan hyvä, mutta jos oikeasti lukee artikkelin niin terveydelle haitallista todetaan olevan nimenomaan hylätyksi tulemisen ja eristyneisyyden tunteet, ei niinkään sinkkuus.

Ja toisaalta miksi yhteiskunta EI verottaisi enemmän ihmisiä, jotka käyttää vapaa-ajastaan vähemmän siihen, että lisäävät muiden yhteiskunnan jäsenten onnellisuutta viettämällä heidän kanssaan laatuaikaa? Minun mielestäni tämä voisi hyvinkin olla linjassa egalitaristisen yhteiskuntamme tulojakomallin kanssa jos se vain kyettäisiin jotenkin käytännössä toteuttamaan.

[size=6]tjeu: SINKKULUUKKU on muuten ehdottomasti paras paikka filosofoida aamulla viiden ja kuuden välillä :D[/size]
[size=6]edit: typo[/size]

[q]tbo, 10.9.2008 00:49:
---
Equalizer, 9.9.2008 22:44:

---

mitä yksinäisyyttä se sillon on?
[/q]

tää on sinkkuluukku, sisälukutaito ftw.

[q]siveys, 10.9.2008 05:27:
---

Koen kyllä olevani hirvittävän monen buddhalaisen periaatteen kanssa samoilla linjoilla, mutta tuo kiintymyksen kategorinen vältttäminen on mielestäni sellaiselta filosofiselta pohjalta kumpuavaa logiikkaa, että mä en vain kykene sulattamaan sitä sellaisena tapana elää, jota voisin suositella juuri kenellekään.
[/q]

En oo nyt just ihan ajantasalla ajatko sä takaa just tätä, mut yleensä buddhalaisuudessa "kiintymys" käsitetään samaistumisena maallisiin ja maailmallisiin asioihin. Siiis sinä että kuvitellaan et se taulutösö ja uus auto ja ura ja parisuhde tai mikä tahansa näistä maailman tarjoamista herkuista olis "oikeeta" ja "konkreettista" ja "pysyvää", vaikka mikään ei ole sellaista - kaikki on jatkuvassa muutoksessa, eikä mikään kestä ikuisesti.

[q]
Mielestäni ikävien tunteiden absoluuttinen poissaolo ei ole mikään itseisarvo vaan enemmänkin ihmisen kontekstista erotetusta logiikasta kumpuava tapa ampua kokemuksellista elämäänsä jalkaan.
[/q]

Nyt mä en oikein seuraa. Eihän mikään tosta tarkota sitä ettei niitä ikäviä tunteita olis, se tarkottaa sitä et niitä tunteita on, mut niihin, kuten ei mihinkään muuhunkaan, pidä takertua ja kuvitella et asiantila olis aina niin tai näin. Se tarkottaa sitä et hyväksyy niiden olemassaolon, ja antaa niiden tulla ja mennä omia aikojaan ilman että niistä tarvii kantaa sen suurempaa huolta.

[q]
Mutta voihan tietenkin olla, että mä en vain ole vielä noussut viisauteen saakka ja saavuttanut nirvanaa, jonka seurauksena en varmasti jaksaisi tätäkään teille kirjoitella ;)
[/q]

Jos nyt oon ihan rehellinen, mitä enemmän mä olen asiaan perehtyny, sitä vähemmän vakavasti mä olen tällasen intternettikirjottelunkin ottanu, ja sitä enemmän siitä on tullu vain "ajanvietettä". Odotan innolla sitä kun siitä ajanvietteestä tulee niin turhaa että sen voi jättää ihan kokonaan ilman viekkareita :) Hitaasti mutta varmasti.

[q]REivaaja, 10.9.2008 00:33:
Sinkuille haittavero!!!!!
[/q]

Ai siis TON takii mulle iski tää flunssa just samana päivänä kuin muija dumppas

[q][size=14]Vaaditteko te kumppaneiltanne enemmän kuin itse olisitte samiossa olosuhteissa olleet kykeneviä tekemään? Etsitte sitä "kunnollista" miestä/naista, mutta oletteko oikeasti itse niin kunnollisia kuin mitä etsitte?[/size]
[/q]

Rehelliseen kysymykseen rehellinen vastaus: En vaadi enempää kuin olen itse kykenevä tekemään. En ole koskaan esim. pettänyt, eikä omatuntoni anna periksi sen vertaa, että kykenisin pettämiseen. Vaadin kumppaniltani uskollisuutta.

Annan miehen olla suhteessa melko vapaasti (ts. hän saa tilaa hengittää). Olen sitä mieltä, että nimenomaan liiallinen kyttääminen, nuuskiminen ja hiillostaminen helposti ajavat kumppanin johonkin vieraaseen petiin. Ei sikäli, että pettäminen siltikään olisi oikein.

Puhuessani epäluotettavista miehistä tarkoitin lähinnä muutamia omalle kohdalleni sattuneita tapauksia, jotka todella ovat olleet piintyneitä valehtelijoita ja suunnitelmallisesti eläneet ns. kaksoiselämää. Jos olisin seurannut 24/7 heidän tekemisiään, kaivanut läpi tekstareita ja puhelutietoja ja muutenkin nuuskinut, kaksinaamaisuus olisi todennäköisesti selvinnyt aiemmin. En silti harrasta kyttäämistä.

Sanoit, että naiset eivät ole sen luotettavampia kuin miehetkään. Tässä olen samaa mieltä, että todennäköisesti eivät olekaan. Tiedän ja tunnen myös epärehellisiä ja valehtelevia naisia.

Ja kyllä täällä saa puhua asioista, esittää mielipiteitään ja jopa väitellä;) Ole hyvä vaan, olen valmis vastaamaan.

Tittidiii.. En mä täällä viihdy,poistuin jo

..enkä halua takasin..

[q]tbo, 10.9.2008 08:20:
En oo nyt just ihan ajantasalla ajatko sä takaa just tätä, mut yleensä buddhalaisuudessa "kiintymys" käsitetään samaistumisena maallisiin ja maailmallisiin asioihin. Siiis sinä että kuvitellaan et se taulutösö ja uus auto ja ura ja parisuhde tai mikä tahansa näistä maailman tarjoamista herkuista olis "oikeeta" ja "konkreettista" ja "pysyvää", vaikka mikään ei ole sellaista - kaikki on jatkuvassa muutoksessa, eikä mikään kestä ikuisesti.
[/q]
Minun ymmärrykseni mukaan pysyvyyden ja jatkuvuuden illuusiot ovat vain yksi niistä kiintymyksen muodoista, joista elämän kiertokulusta poistumisen saavuttamiseksi on pyrittävä luopumaan.

Mutta buddhalaisuudessa on luonnollisesti aika monta erilaista kuppikuntaa ja jotkut ottavat kirjoitukset vähän enemmän kirjaimellisesti kuin toiset.

O